Vraag me niet waarom ik dit weet

Ik zie het zelf als een vorm van religie. Totaal niet te bewijzen maar mensen halen er houvast en troost uit.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Romeo2007 schreef:Hoi,
Vanmiddag was ik bij mijn orthomoleculaire geneeskundige. We spraken over dat mijn baby altijd vrolijk is, nooit huilt en altijd wel lijkt alsof ze het begrijpt. Wat ik van mijn geneeskundige begrijp is dat er een nieuwe lichting op aarde komt, namelijk 5d mensen. Wij leven nu in 3d tenzij je hooggevoelig bent en bv. Engelen en gidsen kan zien.
Wanneer er baby's als 5d geboren worden dan behouden zijn hun hooggevoeligheid en zijn hierdoor lichtkinderen waardoor zij elfen, gidsen en engelen etc kunnen zien.
Ik vind het wel een interessant verhaal. Geen idee of er een kern van waarheid in zit, maar ach het regent buiten en Google is eindeloos.
Zijn er hier meer bokkers die spiritueel ingesteld zijn en mij misschien wat meer kunnen vertellen?
Sizzle schreef:Bijzondere kinderen of uitverkoren kinderen door een hogere macht?
Ik geloof niet dat iemand eraan twijfelt dat sommige mensen heel bijzonder zijn en in geschiedenisboeken eindigen.
Lante schreef:Ik noemde eerder al dat mensen die zichzelf paranormaal begaafd noemen, zich regelmatig wat verheffen boven de mensen die dat niet pretenderen te zijn. Dat wordt hier ontkend.
Maar het is wel degelijk een valkuil binnen de spiritueel wereld en geldt met name als ze zich presenteren als spiritueel expert, gids of helper (of lichtwerker?).
Roos Vonk, hoogleraar aan de radbouduniversiteit heeft dit onderwerp wetenschappelijk onderzocht vanuit de Sociale Psychologie. Ik vind het wel verhelderend.
https://www.ru.nl/nieuws-agenda/nieuws/ ... nderzocht/
Ook schreef ze eerder in 2015 al een artikel hierover in psychologie magazine. Ze noemt hierin ook spiritueel materialisme. Ik denk dat het in het kader van zelfreflectie interessant kan zijn om dit eens te lezen als je overtuigd bent van je eigen spirituele vermogens. Het is namelijk soms ook een manier om jezelf te diskwalificeren met betrekking tot verantwoordelijkheid nemen of zelfs daadwerkelijk te voelen en emoties beleven. https://www.roosvonk.nl/spiritueel-narcisme/
zijn er ook studies die aantonen waarom ouders hun eigen kinderen altijd speciaal vinden?rien10 schreef:Sizzle schreef:Bijzondere kinderen of uitverkoren kinderen door een hogere macht?
Ik geloof niet dat iemand eraan twijfelt dat sommige mensen heel bijzonder zijn en in geschiedenisboeken eindigen.
Nee. Gewoon slimme, verstandige kinderen die tot slimme verstandige mensen uitgroeien en iets goeds voor de wereld betekenen.
Niet door God met de vinger aangewezen en in een aura van goud licht naar de aarde zijn gezonden.
Edit: wat ik bedoel te zeggen is dat er veel bijzondere mensen zijn. Die zijn allemaal kind geweest. Je kan daar dramatisch over doen. Of nuchter.
MarcoBorsato schreef:[quote="Sunn
[quote="Suzanne
Ze riepen 14 jaar geleden ook al over nieuwe tijdskinderen. Die kwamen blijkbaar niet en nu roepen ze nog steeds hetzelfde?
Ninx schreef:Er is voldoende bewijs voor Kuggur. Sterker nog: deze vaardigheid is om tactische redenen ingezet door het leger (US)/ CIA en SRI.
Er is dus niet alleen overweldigend bewijs, er zijn gewoon mensen voor betaald door officiele kanalen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Project
Citaat:The Stargate Project was terminated and declassified in 1995 after a CIA report concluded that it was never useful in any intelligence operation. Information provided by the program was vague and included irrelevant and erroneous data, and there was reason to suspect that its project managers had changed the reports so they would fit background cues.
rien10 schreef:Inoterry schreef:meestal is het een laser show vanaf het dak vannen discotheek of andere uitgaans gelegenheid. Het feit dat jij het niet kan verklaren maakt het niet automatisch buitenaards.Toch vraag ik me dan af waarom, volgens sommigen, alles wetenschappelijk bewezen moet zijn om het normaal te vinden om er in te mogen geloven. (en ook waarom die mensen steeds zo nodig moeten reageren in een topic wat over dat soort dingen gaat, iets met leven en laten leven ofzo). Ik heb zelf met een collega, die tot dan toe, echt niet in paranormaal, buitenaards leven of andere dingen die niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden geloofde. Maar bij vertrek uit Amsterdam viel ons al vrij snel 3 lichtgevende bollen in de lucht op. Het was een bewolkte avond en het was al donker. Bijna het hele traject richting Roosendaal waren die 3 bollen te zien achter de trein, en steeds dezelfde hoek en dezelfde afstand. Op Leiden, waar we 5 minuten stil stonden konden we de bollen buiten de trein ook zien. Net na vertrek uit Dordrecht schoten de bollen ineens het wolkendek in. Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor wat het geweest zou kunnen zijn. Toch hebben mijn collega, ik, en enkele reizigers het gezien. Mijn mening is, en blijft, dat omdat iets (nog) niet wetenschappelijk verklaard kan worden het niet meteen betekend dat het er niet is. Daarvoor heb ik iets teveel meegemaakt.
. Overigens heb ik vaker bollen in de lucht gezien, die echt niet bewegen als een lichtshow, alleen was dit de eerste keer dat ik niet alleen was.
te doen. En daar stonden we allemaal op een rij. Ik was het einde van de rij, wat me pas opviel toen ik ineens met grof geweld weg werd getrokken en opzij keek. Daar was dus niemand. Ik voel dat ik weer word vastgepakt en zie het ook aan de trui die ik aan had dat die indeukt. Muze schreef:Meelezer....
Maar vraag me wel beetje af wat er “ mis” is met orthomoleculair? Dat is toch niet heel zweverig, of...?
rien10 schreef:Een UFO is precies wat de afkorting zegt ; unidentified flying object. Niet geïdentificeerd vliegend object. Dus niet per definitie een ruimteschip want het is niet geïdentificeerd.
Vaak worden aannames en meningen als waarheid verkondigd en daar krijg ik jeuk van.
Je mening mag je van mij hebben. Maar niet je mening als waarheid verkondigen.
“Ik zag drie bollen. Ik geloof in buitenaards leven wat de aarde komt bezoeken, DUS die drie bollen zijn ruimteschepen”. Daarmee moet je bij mij niet aankomen.