Lichtkinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:47

Misschien reïncarnaties vanuit het principe dat alle zielen meerdere levens te gaan hebben? Ieder heeft zijn eigen lessen te leren. Dus de ene keer kom je als slechterik en de andere keer juist om goed te doen.

Vraag me niet waarom ik dit weet :+

Ik zie het zelf als een vorm van religie. Totaal niet te bewijzen maar mensen halen er houvast en troost uit.

Mungbean

Re: Lichtkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:57

In dat geval zou het niet goed samen gaan met een christelijk geloof toch?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:59

Sizzle schreef:

Nee dat lijkt me niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:01

Sizzle schreef:

Nee, het christelijk geloof gaat niet uit van reïncarnatie maar van een eeuwig leven bij God in de hemel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:20

Ofwel, ook weer een selectief clubje.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:20

Ik noemde eerder al dat mensen die zichzelf paranormaal begaafd noemen, zich regelmatig wat verheffen boven de mensen die dat niet pretenderen te zijn. Dat wordt hier ontkend.
Maar het is wel degelijk een valkuil binnen de spiritueel wereld en geldt met name als ze zich presenteren als spiritueel expert, gids of helper (of lichtwerker?).
Roos Vonk, hoogleraar aan de radbouduniversiteit heeft dit onderwerp wetenschappelijk onderzocht vanuit de Sociale Psychologie. Ik vind het wel verhelderend.
https://www.ru.nl/nieuws-agenda/nieuws/ ... nderzocht/

Ook schreef ze eerder in 2015 al een artikel hierover in psychologie magazine. Ze noemt hierin ook spiritueel materialisme. Ik denk dat het in het kader van zelfreflectie interessant kan zijn om dit eens te lezen als je overtuigd bent van je eigen spirituele vermogens. Het is namelijk soms ook een manier om jezelf te diskwalificeren met betrekking tot verantwoordelijkheid nemen of zelfs daadwerkelijk te voelen en emoties beleven. https://www.roosvonk.nl/spiritueel-narcisme/

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:34

Romeo2007 schreef:
Hoi,

Vanmiddag was ik bij mijn orthomoleculaire geneeskundige. We spraken over dat mijn baby altijd vrolijk is, nooit huilt en altijd wel lijkt alsof ze het begrijpt. Wat ik van mijn geneeskundige begrijp is dat er een nieuwe lichting op aarde komt, namelijk 5d mensen. Wij leven nu in 3d tenzij je hooggevoelig bent en bv. Engelen en gidsen kan zien.

Wanneer er baby's als 5d geboren worden dan behouden zijn hun hooggevoeligheid en zijn hierdoor lichtkinderen waardoor zij elfen, gidsen en engelen etc kunnen zien.

Ik vind het wel een interessant verhaal. Geen idee of er een kern van waarheid in zit, maar ach het regent buiten en Google is eindeloos.

Zijn er hier meer bokkers die spiritueel ingesteld zijn en mij misschien wat meer kunnen vertellen?

Om maar op de OP terug te komen: ja, er zijn stromingen. De mensheid is niet een statische groep. Dolle Mina’s, hippies, suffragettes, vrijheids-strijders: het zijn allemaal mensen die in een bepaalde periode van de geschiedenis voorvechter zijn van hun goede zaak. Ik geloof ook wel dat je ze er als kind al uit kunt pikken. De een zal bovengemiddeld intelligent zijn. Of welbespraakt. Zeer empatisch of al vroeg een goed redenaar. Van sommige kinderen kan je al heel vroeg zien dat hij of zij wel eens meer dan de gemiddelde kantoor pief zal kunnen worden. Als je het zo ziet: ja, dan zeg ik ook dat er “bijzondere” kinderen zijn

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:41

Bijzondere kinderen of uitverkoren kinderen door een hogere macht?
Ik geloof niet dat iemand eraan twijfelt dat sommige mensen heel bijzonder zijn en in geschiedenisboeken eindigen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:44

Sizzle schreef:
Ik geloof niet dat iemand eraan twijfelt dat sommige mensen heel bijzonder zijn en in geschiedenisboeken eindigen.

Nee. Gewoon slimme, verstandige kinderen die tot slimme verstandige mensen uitgroeien en iets goeds voor de wereld betekenen.
Niet door God met de vinger aangewezen en in een aura van goud licht naar de aarde zijn gezonden.

Edit: wat ik bedoel te zeggen is dat er veel bijzondere mensen zijn. Die zijn allemaal kind geweest. Je kan daar dramatisch over doen. Of nuchter.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 09-01-21 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:45

Lante schreef:
Ik noemde eerder al dat mensen die zichzelf paranormaal begaafd noemen, zich regelmatig wat verheffen boven de mensen die dat niet pretenderen te zijn. Dat wordt hier ontkend.
Maar het is wel degelijk een valkuil binnen de spiritueel wereld en geldt met name als ze zich presenteren als spiritueel expert, gids of helper (of lichtwerker?).
Roos Vonk, hoogleraar aan de radbouduniversiteit heeft dit onderwerp wetenschappelijk onderzocht vanuit de Sociale Psychologie. Ik vind het wel verhelderend.
https://www.ru.nl/nieuws-agenda/nieuws/ ... nderzocht/

Ook schreef ze eerder in 2015 al een artikel hierover in psychologie magazine. Ze noemt hierin ook spiritueel materialisme. Ik denk dat het in het kader van zelfreflectie interessant kan zijn om dit eens te lezen als je overtuigd bent van je eigen spirituele vermogens. Het is namelijk soms ook een manier om jezelf te diskwalificeren met betrekking tot verantwoordelijkheid nemen of zelfs daadwerkelijk te voelen en emoties beleven. https://www.roosvonk.nl/spiritueel-narcisme/

Heel interessant :) zijn er ook studies die aantonen waarom ouders hun eigen kinderen altijd speciaal vinden?

Ik ga zoeken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:29

rien10 schreef:
Sizzle schreef:

Nee. Gewoon slimme, verstandige kinderen die tot slimme verstandige mensen uitgroeien en iets goeds voor de wereld betekenen.
Niet door God met de vinger aangewezen en in een aura van goud licht naar de aarde zijn gezonden.

Edit: wat ik bedoel te zeggen is dat er veel bijzondere mensen zijn. Die zijn allemaal kind geweest. Je kan daar dramatisch over doen. Of nuchter.

Mee eens :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:37

Ik zie het ook ongeveer zo.
Alleen super slim hoef je niet eens per se te zijn om een mooi mens in de wereld te zijn en bijzondere dingen te doen. Ik werk zelf onder andere met jongeren met een licht verstandelijke beperking en ook daar zitten bijzonder veel bijzonder mooie mensen bij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:50

Ook doet niet iedereen mooie dingen met intelligentie (helaas).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:52

Moderatoropmerking:
Over dit onderwerp wordt door veel mensen verschillend gedacht. Wanneer je er niet in gelooft willen we jullie verzoeken dit onderwerp niet te bespotten en ruimte te houden in het topic voor de mensen die er wel over willen praten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:06

MarcoBorsato schreef:
[quote="Sunn
[quote="Suzanne
Ze riepen 14 jaar geleden ook al over nieuwe tijdskinderen. Die kwamen blijkbaar niet en nu roepen ze nog steeds hetzelfde?

Sterker nog..22 jaar geleden al..

Ik denk inderdaad dat ze grof ge/misbruik maken van het feit dat elke ouder wil horen dat zijn of haar kind uniek is en anders dan al die andere kinderen.[/quote]

Ja mijn moeder is een blauwe maandag onder invloed van zo'n gebedsgenezer geweest en die vond mij een nieuwetijdskind.

Mij. Haha.

Als je er in gelooft is dat prachtig natuurlijk. Zelf heb ik er niks mee.

Mijn 2e is ook zo'n heerlijk wijs kind maar dat heeft ze van m'n babydaddy.

Mijn 1e lijkt mij op mij. Alvast sorry mensen.[/quote]

Bewaar ons. Dan is de wereld verdoemd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:33

Ninx schreef:
Er is voldoende bewijs voor Kuggur. Sterker nog: deze vaardigheid is om tactische redenen ingezet door het leger (US)/ CIA en SRI.
Er is dus niet alleen overweldigend bewijs, er zijn gewoon mensen voor betaald door officiele kanalen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Project

Heb je die wiki zelf gelezen?

Citaat:
The Stargate Project was terminated and declassified in 1995 after a CIA report concluded that it was never useful in any intelligence operation. Information provided by the program was vague and included irrelevant and erroneous data, and there was reason to suspect that its project managers had changed the reports so they would fit background cues.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:35

Er is ook een film over gemaakt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 02:33

rien10 schreef:
Inoterry schreef:
Toch vraag ik me dan af waarom, volgens sommigen, alles wetenschappelijk bewezen moet zijn om het normaal te vinden om er in te mogen geloven. (en ook waarom die mensen steeds zo nodig moeten reageren in een topic wat over dat soort dingen gaat, iets met leven en laten leven ofzo :+ ). Ik heb zelf met een collega, die tot dan toe, echt niet in paranormaal, buitenaards leven of andere dingen die niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden geloofde. Maar bij vertrek uit Amsterdam viel ons al vrij snel 3 lichtgevende bollen in de lucht op. Het was een bewolkte avond en het was al donker. Bijna het hele traject richting Roosendaal waren die 3 bollen te zien achter de trein, en steeds dezelfde hoek en dezelfde afstand. Op Leiden, waar we 5 minuten stil stonden konden we de bollen buiten de trein ook zien. Net na vertrek uit Dordrecht schoten de bollen ineens het wolkendek in. Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor wat het geweest zou kunnen zijn. Toch hebben mijn collega, ik, en enkele reizigers het gezien. Mijn mening is, en blijft, dat omdat iets (nog) niet wetenschappelijk verklaard kan worden het niet meteen betekend dat het er niet is. Daarvoor heb ik iets teveel meegemaakt.
meestal is het een laser show vanaf het dak vannen discotheek of andere uitgaans gelegenheid. Het feit dat jij het niet kan verklaren maakt het niet automatisch buitenaards.

Ik denk dat in dit geval buitenaards leven toch logischer is dan een lichtshow die over een afstand van ongeveer 150 km een trein achtervolgt :) . Overigens heb ik vaker bollen in de lucht gezien, die echt niet bewegen als een lichtshow, alleen was dit de eerste keer dat ik niet alleen was.
En voor diegene die overal een wetenschappelijke oplossing voor weten te vinden heb ik nog 2 leuke uitdagingen. Toen ik 16 was waren we met school in Londen. 1 Van de avonden gingen we naar een disco. Aan het einde van de avond werd er muziek opgezet die duidelijk maakte dat ze gingen sluiten. De hele kas besloot daarom om arm in arm nog een laatste "dans" :+ te doen. En daar stonden we allemaal op een rij. Ik was het einde van de rij, wat me pas opviel toen ik ineens met grof geweld weg werd getrokken en opzij keek. Daar was dus niemand. Ik voel dat ik weer word vastgepakt en zie het ook aan de trui die ik aan had dat die indeukt.
Ongeveer 1 jaar geleden had ik van mijn werk een waardebon gekregen van meer dan 100 euro. Alleen die was opeens foetsie, alles afgezocht, nergens kunnen vinden. 1 Week voordat hij afloopt, en 1 dag voordat ik met mijn schoonmoeder zou gaan winkelen, kom ik thuis van mijn werk en ligt die waardebon vol in het zicht op een plek waar hij echt niet kon liggen voordat ik weg ging. Er was tussendoor echt niemand in huis geweest.

Maar mijn mening is, en blijft, dat er dingen zijn die (nog) niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden. En als er dan inderdaad filmpjes zijn worden er gezegd dat die gemanipuleerd zijn. Er zullen best nep filmpjes tussen zitten, maar allemaal geloof ik niet. Al met al blijf ik me afvragen waarom dit topic meer en meer er op gaat lijken dat mensen zich moeten verdedigen om anders dan doorsnee te mogen geloven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 08:07

Van mij hoef je je niette verdedigen hoor Inoterry. Als mijn mening er mag zijn, dan die van jou ook.

Mijn moeder zag een aantal Nieuwe Tijdskinderen in 9 van haar kleinkinderen. Mijn kinderen en mijn neven en nichten zijn echt hele leuke mensen maar niet heel speciaal of bijzonder.
Mijn moeder had een aantal zeer sterke overtuigingen. Daar heeft ze naar mijn idee mensen schade mee aangedaan. Ik ga (niet meer) zo snel mee in zaken als nieuwe tijds kinderen, het door het kind kiezen van de ouders, het kiezen van het tijdstip en de wijze van overlijden van mensen, de redenen van ziek zijn of ander lijden (karma), spontaan brandende lampen, klopgeesten etc.
Er zal meer kunnen zijn dan wat wij kunnen zien. Zo heb ik bij vlagen een sterk voorgevoel en weet ik vaak dat een vrouw zwanger is voordat zij dat aan mij vertelt. Dat noem ik dan goede voelsprieten ik voel soms dingen goed aan. Maar echt niet altijd.
Maar “dat het logischer is dat er buitenaardse wezens met de trein mee vliegen dat enig andere verklaring” daar wil ik niet in mee voordat je enig andere mogelijkheid hebt onderzocht.
Het ontbreken van kennis laat vaak de fantasie en daarmee de verklaring van het occulte, op hol slaan.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 10-01-21 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 08:10

Ik vind dat wel een lastige met die lichtbollen. Ooit had je een overzichtelijke website van het ufomeldpunt, zit ergens in Hoogkerk, Groningen. Je kon dan de meldingen lezen. Soms heel gedetailleerd en ook wel eens tijdens een treinrit die ik op hetzelfde moment gemaakt had en niets gezien had. Hebben ze dan niets gezien of heb ik niet opgelet? Dat weet je dus nooit. Maar ik heb ze dus nooit gezien, ik vond echter het lezen van de meldingen wel interessant.

Nu volg ik soms ook niburu.co, ja, veel onzin, maar af en toe ook dingen die je eerst als onzin bestempeld hebt, maar die helaas later uitkomen. Dan denk je, ik heb er al eens over gelezen en dat blijkt dus ook zo te zijn. Dat vind ik soms wel bijzonder. Ik zie niburu vooral als 'kostelijk vermaak tijdens loze uurtjes'.
En ik geloof niet in de daar aangeprezen superfoods die ze uiteraard ook zelf verkopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:01

Een UFO is precies wat de afkorting zegt ; unidentified flying object. Niet geïdentificeerd vliegend object. Dus niet per definitie een ruimteschip want het is niet geïdentificeerd.
Vaak worden aannames en meningen als waarheid verkondigd en daar krijg ik jeuk van.
Je mening mag je van mij hebben. Maar niet je mening als waarheid verkondigen.
“Ik zag drie bollen. Ik geloof in buitenaards leven wat de aarde komt bezoeken, DUS die drie bollen zijn ruimteschepen”. Daarmee moet je bij mij niet aankomen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:29

Meelezer....
Maar vraag me wel beetje af wat er “ mis” is met orthomoleculair? Dat is toch niet heel zweverig, of...?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:34

Muze schreef:
Meelezer....
Maar vraag me wel beetje af wat er “ mis” is met orthomoleculair? Dat is toch niet heel zweverig, of...?

Daar is inderdaad weinig zweverigs aan. Maar in veel gevallen zijn mensen die een orthomoleculair arts bezoeken, of de artsen zelf ook bezig met/hebben interesse in zaken als reïncarnatie, karma, de kosmos (wat daar dan ook mee bedoeld wordt) etc. En daar kan je je, qua zweefgehalte, aardig in verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:39

rien10 schreef:
Een UFO is precies wat de afkorting zegt ; unidentified flying object. Niet geïdentificeerd vliegend object. Dus niet per definitie een ruimteschip want het is niet geïdentificeerd.
Vaak worden aannames en meningen als waarheid verkondigd en daar krijg ik jeuk van.
Je mening mag je van mij hebben. Maar niet je mening als waarheid verkondigen.
“Ik zag drie bollen. Ik geloof in buitenaards leven wat de aarde komt bezoeken, DUS die drie bollen zijn ruimteschepen”. Daarmee moet je bij mij niet aankomen.

Ook weer zo’n ding: de overtuiging dat buitenaards leven net zo bezig is met het heelal als wij, en veel geavanceerder is op het gebied van ruimtereizen dan wij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:47

Ik zit net voor de grap ook eens op die site van niburu te kijken. Wat een onzin staat daarop :')

Ik blijf erbij dat iedereen het licht kan zijn. Als je er zelf maar voor kiest. En idd geloven in karma etc kan zweverig worden. Maar dat hoeft helemaal niet. Gewoon met 2 benen op de grond blijven, dat is heel belangrijk.