Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:LiselotZorro schreef:TS je moet echt brutaler zijn. Als een huis lang te koop staat kun je gewoon laag bieden. Je weet de situatie niet, misschien liggen de verkopers in scheiding en kunnen ze niks kopen voor het huis verkocht is, misschien is het een erfstuk en krijgen ze het al benauwd bij de gedachte aan de erfbelasting etc. Met andere woorden; sommige verkopers willen echt wel flink zakken in prijs om er snel vanaf te zijn.
Je schrijft dat men je misschien niet serieus neemt met een laag bod; nou en? Je kent die mensen toch niet? Laat ze maar lachen, zal ze snel weer vergaan als het huis nog maanden te koop staat.
Klopt. Aan dat huis in Oisterwijk hoef je niks meer te doen zo te zien. Bied gewoon dat miljoen. Wie weet zeggen ze wel, oké prima. En anders niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Ik heb ooit jaren geleden (wel aan het begin van de crisis) een bod gedaan op een huis wat de mensen toen meteen afwezen. Dat huis heeft nog jaren te koop gestaan en is voor minder weg gegaan. Die konden zich wel voor hun hoofd slaan.
Edit; jij komt daar toch met je geld. Dan jaag je die makelaar terug in zijn hok. Jij bent klant en wilt komen bezichtigen en je maakt zelf wel uit hoeveel je biedt. De verkoper kan altijd nee zeggen.
Cayenne schreef:Of die mensen op de Eikenven hebben gewoon niet zo'n haast om te verhuizen.
Om een makelaar nou meteen een l*l te noemen terwijl dat nergens op gebaseerd is, vind ik echt heel kortzichtig.
Spaansepony schreef:https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/hu ... ttegrond-1
Deze dan?
Beneden in de tuin kamer deel je op, ene gedeelte achter bijkeuken word slaapkamer bij keuken word badkamer.
Muurtje weg tussen de eetkamer en woonkamer en tada
Boven grote slaapkamer kan je evt nog opdelen in twee grote kamers.
Huis met potentie, niet teveel grond, veel mogelijkheden, in het dorp waar je graag wilt wonen. Iets onder je budget maar je hoeft niet alles tegelijk te verbouwen neem ik aan?
Jillz1 schreef:Over twee weken is ons financieel plan bij de bank klaar, we weten precies wat we dan kunnen.
We gaan dan terug naar een ander huis waar we vorig jaar ook laag bod op gedaan hebben, stond al 4 jaar leeg, niet geaccepteerd, helaas is de eigenaar wel weer terug gaan wonen omdat hij zijn tweede huis wel verkocht kreeg.
We gaan een hoger bod neerleggen. Maar we moeten ff zeker weten wat we kunnen omdat het huis zonder verbouwing al behoorlijk duur is.
Zonder voorbehoud financiering hopen we dat hij nu nog uit zijn huis wil. ( Hij is 83 jaar oud en huis is splitlevel, niet echt geschikt meer dus)
En zonder makelaar scheelt hem ook veel kosten dus lijkt mij dat hij dat kan compenseren met een nette prijs
Blijft toch lastig om voor een ander iets te zoeken wat aan alle wensen voldoet.
Cayenne schreef:Als dat de enige reden is, zou ik er nog eens goed over nadenken.
Er zit ook nog best wel een afstand tussen het huis en het spoor.
Lizz schreef:Jillz1 schreef:Over twee weken is ons financieel plan bij de bank klaar, we weten precies wat we dan kunnen.
We gaan dan terug naar een ander huis waar we vorig jaar ook laag bod op gedaan hebben, stond al 4 jaar leeg, niet geaccepteerd, helaas is de eigenaar wel weer terug gaan wonen omdat hij zijn tweede huis wel verkocht kreeg.
We gaan een hoger bod neerleggen. Maar we moeten ff zeker weten wat we kunnen omdat het huis zonder verbouwing al behoorlijk duur is.
Zonder voorbehoud financiering hopen we dat hij nu nog uit zijn huis wil. ( Hij is 83 jaar oud en huis is splitlevel, niet echt geschikt meer dus)
En zonder makelaar scheelt hem ook veel kosten dus lijkt mij dat hij dat kan compenseren met een nette prijs
Is dit huis (na eventuele verbouwing) helemaal naar je wens en dus wat jullie zoeken qua eisen?
Dani schreef:Wat lief dat iedereen zo meedenkt!Blijft toch lastig om voor een ander iets te zoeken wat aan alle wensen voldoet.
![]()
Lastige zoektocht hoor TS. Dat is natuurlijk de keerzijde van een groot budget, dan wil je ook dat het echt perfect is maar ja, dat perfecte huis moet maar net te koop staan natuurlijk. Ik hoop dat het gaat lukken met 't huis wat jullie nu op het oog hebben!
Cayenne schreef:Heb je het huis in Oisterwijk gevonden of toch ergens anders?
Hou er rekening mee dat de huizenprijzen waarschijnlijk nog verder gaan stijgen.