We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 10:23

Onze aankoopmakelaar is een pittige tante
die best een laag bod wil plaatsen maar ze geeft wel aan dat je laag moet bieden als de situatie dit toelaat.
Als een huis al leeg staat bijv. dan kun je best veel lager bieden.
Of als je weet dat ze al ander huis hebben.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 10:31

Over twee weken is ons financieel plan bij de bank klaar, we weten precies wat we dan kunnen.
We gaan dan terug naar een ander huis waar we vorig jaar ook laag bod op gedaan hebben, stond al 4 jaar leeg, niet geaccepteerd, helaas is de eigenaar wel weer terug gaan wonen omdat hij zijn tweede huis wel verkocht kreeg.
We gaan een hoger bod neerleggen. Maar we moeten ff zeker weten wat we kunnen omdat het huis zonder verbouwing al behoorlijk duur is.
Zonder voorbehoud financiering hopen we dat hij nu nog uit zijn huis wil. ( Hij is 83 jaar oud en huis is splitlevel, niet echt geschikt meer dus)

En zonder makelaar scheelt hem ook veel kosten dus lijkt mij dat hij dat kan compenseren met een nette prijs

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:45

Suzanne F. schreef:
LiselotZorro schreef:
TS je moet echt brutaler zijn. Als een huis lang te koop staat kun je gewoon laag bieden. Je weet de situatie niet, misschien liggen de verkopers in scheiding en kunnen ze niks kopen voor het huis verkocht is, misschien is het een erfstuk en krijgen ze het al benauwd bij de gedachte aan de erfbelasting etc. Met andere woorden; sommige verkopers willen echt wel flink zakken in prijs om er snel vanaf te zijn.

Je schrijft dat men je misschien niet serieus neemt met een laag bod; nou en? Je kent die mensen toch niet? Laat ze maar lachen, zal ze snel weer vergaan als het huis nog maanden te koop staat.

Klopt. Aan dat huis in Oisterwijk hoef je niks meer te doen zo te zien. Bied gewoon dat miljoen. Wie weet zeggen ze wel, oké prima. En anders niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Ik heb ooit jaren geleden (wel aan het begin van de crisis) een bod gedaan op een huis wat de mensen toen meteen afwezen. Dat huis heeft nog jaren te koop gestaan en is voor minder weg gegaan. Die konden zich wel voor hun hoofd slaan.

Edit; jij komt daar toch met je geld. Dan jaag je die makelaar terug in zijn hok. Jij bent klant en wilt komen bezichtigen en je maakt zelf wel uit hoeveel je biedt. De verkoper kan altijd nee zeggen.

Inderdaad, je kunt ook wel tegen de makelaar zeggen dat de vraagprijs niet redelijk is, want dan was het al wel verkocht. Die makelaar klinkt een ieder geval als een banketstaaf.

Neemt niet weg dat je het niet moet doen als je er niet achter staat. Hopelijk wordt het wat met dat andere huis!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:12

Of die mensen op de Eikenven hebben gewoon niet zo'n haast om te verhuizen.
Om een makelaar nou meteen een l*l te noemen terwijl dat nergens op gebaseerd is, vind ik echt heel kortzichtig.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 15:56

Cayenne schreef:
Of die mensen op de Eikenven hebben gewoon niet zo'n haast om te verhuizen.
Om een makelaar nou meteen een l*l te noemen terwijl dat nergens op gebaseerd is, vind ik echt heel kortzichtig.

Nou hij mag in ieder geval ook wel wat correcter reageren naar de koper toe.

Ik begrijp jou ook wel maar ergens snap ik deze opmerking wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:08

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:11

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 03:51

https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/hu ... ttegrond-1

Deze dan?
Beneden in de tuin kamer deel je op, ene gedeelte achter bijkeuken word slaapkamer bij keuken word badkamer.
Muurtje weg tussen de eetkamer en woonkamer en tada
Boven grote slaapkamer kan je evt nog opdelen in twee grote kamers.
Huis met potentie, niet teveel grond, veel mogelijkheden, in het dorp waar je graag wilt wonen. Iets onder je budget maar je hoeft niet alles tegelijk te verbouwen neem ik aan?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 07:21

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 07:23

Spaansepony schreef:
https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/hu ... ttegrond-1

Deze dan?
Beneden in de tuin kamer deel je op, ene gedeelte achter bijkeuken word slaapkamer bij keuken word badkamer.
Muurtje weg tussen de eetkamer en woonkamer en tada
Boven grote slaapkamer kan je evt nog opdelen in twee grote kamers.
Huis met potentie, niet teveel grond, veel mogelijkheden, in het dorp waar je graag wilt wonen. Iets onder je budget maar je hoeft niet alles tegelijk te verbouwen neem ik aan?

Ligt aan het spoor, dat is niet wat we zoeken. Zijn we al geweest, best leuk huis dat wel

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 07:51

Als dat de enige reden is, zou ik er nog eens goed over nadenken.
Er zit ook nog best wel een afstand tussen het huis en het spoor.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:16

Jillz1 schreef:
Over twee weken is ons financieel plan bij de bank klaar, we weten precies wat we dan kunnen.
We gaan dan terug naar een ander huis waar we vorig jaar ook laag bod op gedaan hebben, stond al 4 jaar leeg, niet geaccepteerd, helaas is de eigenaar wel weer terug gaan wonen omdat hij zijn tweede huis wel verkocht kreeg.
We gaan een hoger bod neerleggen. Maar we moeten ff zeker weten wat we kunnen omdat het huis zonder verbouwing al behoorlijk duur is.
Zonder voorbehoud financiering hopen we dat hij nu nog uit zijn huis wil. ( Hij is 83 jaar oud en huis is splitlevel, niet echt geschikt meer dus)

En zonder makelaar scheelt hem ook veel kosten dus lijkt mij dat hij dat kan compenseren met een nette prijs

Is dit huis (na eventuele verbouwing) helemaal naar je wens en dus wat jullie zoeken qua eisen?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:38

Wat lief dat iedereen zo meedenkt! <3 Blijft toch lastig om voor een ander iets te zoeken wat aan alle wensen voldoet. :j

Lastige zoektocht hoor TS. Dat is natuurlijk de keerzijde van een groot budget, dan wil je ook dat het echt perfect is maar ja, dat perfecte huis moet maar net te koop staan natuurlijk. Ik hoop dat het gaat lukken met 't huis wat jullie nu op het oog hebben!

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 11:33

Cayenne schreef:
Als dat de enige reden is, zou ik er nog eens goed over nadenken.
Er zit ook nog best wel een afstand tussen het huis en het spoor.

Nou ik denk dat je de 300 meter niet haalt, is echt niet voor ons de locatie
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 10-01-21 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 11:35

Lizz schreef:
Jillz1 schreef:

Is dit huis (na eventuele verbouwing) helemaal naar je wens en dus wat jullie zoeken qua eisen?

Ja dat is zeker, maar ja die ouwe baas moet nog wel weg willen. Is zeg maar niet zo makkelijk persoon. We zijn bereid iets meer te betalen dan destijds de vraagprijs maar dan komt wel ons budget een beetje in de knel

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 11:38

Dani schreef:
Wat lief dat iedereen zo meedenkt! <3 Blijft toch lastig om voor een ander iets te zoeken wat aan alle wensen voldoet. :j

Lastige zoektocht hoor TS. Dat is natuurlijk de keerzijde van een groot budget, dan wil je ook dat het echt perfect is maar ja, dat perfecte huis moet maar net te koop staan natuurlijk. Ik hoop dat het gaat lukken met 't huis wat jullie nu op het oog hebben!

Ja is zeker lief dat men meedenkt, is geen makkelijke zoekopdracht. Helaas is het niet voor anderen soms te begrijpen waarom wij bepaalde wensen niet makkelijk los willen laten. Maar tot maart ga ik nog niet zomaar concessies doen daarna kijken we wel verder.

Ik hoop over twee weken dat we budget een ton op kunnen schroeven en op dat andere huis nog een bod kunnen doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:42

Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar wat wilt. Je gooit jezelf in feite zwaar in de schulden voor iets, dan moet het voor mij ook echt als de ideale keus aanvoelen.
Wij zijn al jaren aan het kijken zonder succes. Liever huur ik de rest van mijn leven dan een zware hypotheek voor iets wat het voor mijn gevoel net niet is (ik wil perse energie neutraal, juist niet groot maar wel vrijstaand met een ruime tuin).

Ik kan je verder niet helpen met zoeken maar wellicht is het zinvol om daar iemand voor in opdracht te nemen als je dat nog niet hebt.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 13:21

hallo daar zijn we weer.

Nog steeds geen huis kunnen vinden maar wel een aardige twee onder kapwoning, bedoeld als tussenoplossing.
We willen die nu aanschaffen hopen dat er snel een betere aanbod komt.

Weet iemand hoe dat werkt:

Wij kopen dit huis maar vinden voor overdracht een ander huis, hoe gaat dit dan lopen?

Moeten wij dan eerst het huis op naam hebben om weer te koop kunnen zetten?

We gaan dan wel van het positieve uit dan.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:29

Volgens mij kun je er dan niet meer onder uit.. Als je het koopcontract getekend hebt en de 2 dagen bedenktijd om zijn. Of misschien een boete van 10%?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 13:35

DanielleB schreef:
Volgens mij kun je er dan niet meer onder uit.. Als je het koopcontract getekend hebt en de 2 dagen bedenktijd om zijn. Of misschien een boete van 10%?

Dat is ook niet wat er gedaan gaat worden. De vraag is anders.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:36

Heb je het huis in Oisterwijk gevonden of toch ergens anders?

Hou er rekening mee dat de huizenprijzen waarschijnlijk nog verder gaan stijgen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 13:37

maar ik heb net het al gehoord. kan idd doorverkopen voor overdracht.
Wordt dan op dezelfde dag akte twee keer gepasseerd. Eerst naar ons en dan naar de andere partij..

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 13:37

maar ik heb net het al gehoord. kan idd doorverkopen voor overdracht.
Wordt dan op dezelfde dag akte twee keer gepasseerd. Eerst naar ons en dan naar de andere partij..

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 13:42

Cayenne schreef:
Heb je het huis in Oisterwijk gevonden of toch ergens anders?

Hou er rekening mee dat de huizenprijzen waarschijnlijk nog verder gaan stijgen.

tweekapper is in oisterwijk , prijzen gaan nu nergens meer over, zelfs voor ons budget is er 0 te koop.

Mbt de prijzen. dat weten we, maar wij zien het zo, je krijgt zelf ook meer voor je huis dus onder aan de streep lost dat zich wel weer op.

Gisteren diverse makelaars weer gebeld, staan wel 30 zoekenden in onze prijsklasse, veel in die prijsklasse komt niet eens meer op Funda maar wordt direct doorverkocht.

Ik sta ook op alle lijsten maar 2 huizen aanbod in 4 maanden tijd gaat dan erg lang wachten worden.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:02

Ts ik kan je alleen maar aanraden bijstand te zoeken bij een notaris of advocaat/jurist. Je houdt je met complexe zaken bezig waarbij je solide juridisch advies nodig hebt, niet wat de 'gewone mens' vindt.