Rytir schreef:Ik zou er een iets andere draai aangeven, namelijk wat wel kan.
Beste werkgever,
In overleg met de fysio, huisarts en verloskundige zijn we tot de conclusie gekomen dat het werk te zwaar voor mij wordt en risico's gaat geven voor mijn zwangerschap. Ik wil graag in overleg met de arbo arts om te bekijken wat ik nog wel kan doen in het werk en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ik het beter volhoud en er minder risico's zijn voor de baby.
Mvg etc
Niet jij maar de werkgever zal de arbodienst opdracht moeten geven voor een afspraak.
Ik ga mee in bovenstaande, maar mag in mijn ogen nog wel iets duidelijker namelijk:
"In overleg met de fysio, huisarts en verloskundige zijn we tot de conclusie gekomen dat het werk te zwaar voor mij is en risico's geeft voor de zwangerschap. Ik wil graag in overleg met de arbo-arts kijken wat er wel mogelijk is, tot die tijd ben ik helaas genoodzaakt mij 100% ziek te melden."
TS, voel je absoluut niet schuldig want:
- Je baas kiest ervoor om zich als een botte hork te gedragen
- Je baas kiest ervoor om geen rekening te houden met jou en je zwangerschap
- Je baas is te gierig om zijn personeel fatsoenlijk pauze te geven
Gevolg voor je baas is dat jij nu in je zwangerschap niet meer voor hem kan werken. Dat ligt NIET aan jou lieve TS, dat is echt geheel de verantwoordelijkheid van je baas. Als hij het anders had aangepakt, had je wellicht nu aangepast werk voor hem kunnen doen, maar hij heeft op geen enkele manier laten zien dat hij rekening met je kan houden, dus kun je er helaas ook niet van op aan dat hij dat in de toekomst wel kan.