Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NOS schreef:De keten dekt alle kleding, kerstartikelen en andere niet-levensmiddelen af en maakt het voor klanten alleen mogelijk om levensmiddelen te kopen.
niet alles (bijv xylometazoline neusspray niet bij AH, bij superunie supermarkten wel geloof ik). Maar paracetamol en strepsils etc kan je ook gewoon bij AH bijv halen.
maargoed.. op deze manier denk ik niet dat het sluiten van winkels heel veel bijdraagt. (Ik ging naar de bakker voor een brood).
dus ik ga ze zeker 2 keer steunen minimaal. Foaly schreef:Er zou wel een onderscheid gemaakt mogen worden tussen 'voedingsmiddelen' en 'lekkers'. Want de Hema (in elk geval de kleine Hema's zonder die versmarkt, die zou ik nog snappen) verkoopt volgens mij alleen lekkers, en geen eten dat je nodig hebt om te overleven.

Foaly schreef:Er zou wel een onderscheid gemaakt mogen worden tussen 'voedingsmiddelen' en 'lekkers'. Want de Hema (in elk geval de kleine Hema's zonder die versmarkt, die zou ik nog snappen) verkoopt volgens mij alleen lekkers, en geen eten dat je nodig hebt om te overleven.
Oh en ook de Bruna, want we moesten nog wat kerstkaarten halen. Die zijn gesloten, op het postgedeelte na.
Was overal echt te druk gisteren voor één zo'n rolletje.ontherun schreef:Als je het dan zo ver door trekt zou dat zelfs bij de supermarkten niet mogen. Als er geen groente meer is overleef je ook op chocolade alleen bijvoorbeeld, eten is eten of het nu ‘gezond’, ‘ongezond’, of ‘lekkers’ is.
Ik hoop dat de toekomst niet gaat zijn dat we met zijn allen zo gaan muggenziften dat we het onmogelijk maken voor elkaar.
Hanafubuki schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/331 ... -wel-alles
Het is toch vooral heel onduidelijk voor winkeliers als ik dit zo lees.
Onze twee readshops kan je nu appen en dan bezorgen ze persoonlijk je boek bij je, dat is ook wel leuk
Keet schreef:Hanafubuki schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/331 ... -wel-alles
Het is toch vooral heel onduidelijk voor winkeliers als ik dit zo lees.
Onze twee readshops kan je nu appen en dan bezorgen ze persoonlijk je boek bij je, dat is ook wel leuk
Ik heb ook wel medelijden met Politie en Handhaving hoor...... die hebben het ook echt niet makkelijk met dit soort zaken
gewoon duidelijkheid verschaffen en dingen die je niet mag verkopen afzetten (gangpaden), of alles achterin je winkel verzamelen en afzetten bijv. Dat wat je wel mag verkopen vooraan.