Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 09:40

Mdrf schreef:
Ik wacht op mijn nieuwe collectie, komt volgende week binnen en dan ga ik weer los. Afgelopen weken was ik uitverkocht, dus had het eventjes rustig.
Doordat ik werk met limited editions, heb ik echt drukke en rustige periodes.


Is jouw collectie dan ook expres zo gelimiteerd dat je gegarandeerd uitverkocht raakt?

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:10

Hebben we eigenlijk al een lijstje met webshops van Bokkers?

Ik ben in een jaar van fulltime werkgever naar parttime naar fulltime webshop gegaan, dat gaat dus best goed :D

Mdrf
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:42

Sky schreef:
Mdrf schreef:
Ik wacht op mijn nieuwe collectie, komt volgende week binnen en dan ga ik weer los. Afgelopen weken was ik uitverkocht, dus had het eventjes rustig.
Doordat ik werk met limited editions, heb ik echt drukke en rustige periodes.


Is jouw collectie dan ook expres zo gelimiteerd dat je gegarandeerd uitverkocht raakt?


Ja, ik heb echt maar een beperkte oplage waardoor ik niet met voorraad blijf zitten en het echt een exclusief zadeldekje is dat niet iedereen heeft. Hierdoor hoop ik klanten te stimuleren om niet te lang te twijfelen ;). Mijn webshop doe ik er ook bij, heb ernaast dus nog gewoon een fulltime baan.

moonsparkle
Berichten: 21858
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:56

Ik heb sinds kort mijn website bij een andere host. Nu heb ik meer mogelijkheden. Alleen m'n blog ben ik nog niet tevreden over, wil liever iets waarbij je direct een plaatje ziet, had een aantal plugins gedownload maar dat werkt nog niet zoals ik wil. Als iemand nog tips heeft dan zijn die welkom.

Vind het wel heel leuk dat mijn wandelingen op 1 plek na vol zitten en dat ik nog een groepje van 3 heb die zich vast voor volgend jaar willen inschrijven :D

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:10

Ik meld mij ook
Webshop: https://www.vrouwtjetheelepel.com
Ik zit al een tijd in het online verkopen en dat is ook helemaal mijn ding.
Heel erg leuk te lezen wat iedereen doet en zou graag meekletsen.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:12

Leuk topic! Ik heb sinds begin dit jaar ook een webshop, in handgemaakte oortjes en frontriemen van natuursteen en nog bijpassende spulletjes.
Ik zag een vraag voorbij komen van iemand voor stand huur op wedstrijden, dit wil ik ook gaan doen, ben je hier nog uit gekomen? Ik vind het lastig vinden nog.
www.ARhorsetack.nl

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:28

mentjuh schreef:
Leuk topic! Ik heb sinds begin dit jaar ook een webshop, in handgemaakte oortjes en frontriemen van natuursteen en nog bijpassende spulletjes.
Ik zag een vraag voorbij komen van iemand voor stand huur op wedstrijden, dit wil ik ook gaan doen, ben je hier nog uit gekomen? Ik vind het lastig vinden nog.
https://www.ARhorsetack.nl


Jij ook hier *\o/*

NikkiB1991

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:46

mentjuh schreef:
Leuk topic! Ik heb sinds begin dit jaar ook een webshop, in handgemaakte oortjes en frontriemen van natuursteen en nog bijpassende spulletjes.
Ik zag een vraag voorbij komen van iemand voor stand huur op wedstrijden, dit wil ik ook gaan doen, ben je hier nog uit gekomen? Ik vind het lastig vinden nog.
https://www.ARhorsetack.nl


Hi Mentjuh,

Dat was ik! Toevallig heb ik gisteren een oproepje op fb geplaatst, maar het loopt helaas geen storm qua reacties.
De grote evenementen kennen en vinden we wel, maar het lijkt mij juist ook leuk (en laten we eerlijk zijn, wat vriendelijker voor de portemonnee) om ook kleinere wedstrijden te doen.

Voor nu heb ik Horse Event gereserveerd, maar dat is voor dit jaar dan ook de enige van dat formaat wat ik kan doen.

speurneusc

Berichten: 5447
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:02

NikkiB1991 schreef:
mentjuh schreef:
Leuk topic! Ik heb sinds begin dit jaar ook een webshop, in handgemaakte oortjes en frontriemen van natuursteen en nog bijpassende spulletjes.
Ik zag een vraag voorbij komen van iemand voor stand huur op wedstrijden, dit wil ik ook gaan doen, ben je hier nog uit gekomen? Ik vind het lastig vinden nog.
https://www.ARhorsetack.nl


Hi Mentjuh,

Dat was ik! Toevallig heb ik gisteren een oproepje op fb geplaatst, maar het loopt helaas geen storm qua reacties.
De grote evenementen kennen en vinden we wel, maar het lijkt mij juist ook leuk (en laten we eerlijk zijn, wat vriendelijker voor de portemonnee) om ook kleinere wedstrijden te doen.

Voor nu heb ik Horse Event gereserveerd, maar dat is voor dit jaar dan ook de enige van dat formaat wat ik kan doen.


bij kleine wedstrijdje kan je sneller aanbieden om iets beschikbaar te stellen als prijsje, dat wordt zeker gewaardeerd. (en kan je soms ook standhuur schelen)

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:02

Oke, help.

Ik ben op zoek naar een website van volgens mij een bokker, die haar foto's voor op de muur verkocht, canvas etc. Highlanders, maar ook bootjes, etc. Ik kan hem alleen niet meer terugvinden. Weet iemand hier toevallig waar ik naar zoek? Vond haar foto's zo'n fijne sfeer hebben :D

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:17

Bedoel je die van mij? Ik verkoop mijn foto's voor aan de muur; hooglanders, bootjes en meer :D

Mijn webshop: https://www.mmdprints.nl

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:29

Jaaaaaaaa <3 Dat is snel :D Thx!
Ik ga bijna verhuizen en vond dat ik nu wel zoiets aan mocht schaffen :))

callippo

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:51

NikkiB1991 schreef:
De grote evenementen kennen en vinden we wel, maar het lijkt mij juist ook leuk (en laten we eerlijk zijn, wat vriendelijker voor de portemonnee) om ook kleinere wedstrijden te doen.

Voor nu heb ik Horse Event gereserveerd, maar dat is voor dit jaar dan ook de enige van dat formaat wat ik kan doen.


Kleinere wedstrijden zijn inderdaad voordelig, vaak alleen de huurkosten van een kraam, maar mijn ervaring is dat de verkoop daar ook naar is. Misschien beter als je product perfect past bij het type publiek, maar toch, mensen komen niet naar een wedstrijd om te shoppen.

De Duitse beurs in Kalkar is leuk. Niet al te duur (goedkoper dan HE) en vooral véél en koopgraag publiek. Daar kom ik zelfs met mijn niche-producten nog goed uit de kosten.

EquiDay is ook niet duur (al zeg ik het zelf ;-) ), maar daarvoor moet je wel binnen de doelgroep passen.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:52

Nirvana_ schreef:
Jaaaaaaaa <3 Dat is snel :D Thx!
Ik ga bijna verhuizen en vond dat ik nu wel zoiets aan mocht schaffen :))

Ah tof! Hopelijk zit er iets voor je bij :D Succes met de verhuizing!

faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:01

Leuk topic om te volgen!

ik meld me ook! ik heb ook een webshop sinds begin 2020. Ik maak handgemaakte honden riemen en halsbanden. Verkoop gaat vooral via instagram

Ik heb de site samen met mijn vriend gemaakt via wordpress.

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:52

Leuk topic, lees ook al een tijdje actief mee!

Mijn webshop met mijn eigen lijn paardenartikelen is sinds vandaag echt live: www.equitare.nl :D

NikkiB1991

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:28

callippo schreef:
NikkiB1991 schreef:
De grote evenementen kennen en vinden we wel, maar het lijkt mij juist ook leuk (en laten we eerlijk zijn, wat vriendelijker voor de portemonnee) om ook kleinere wedstrijden te doen.

Voor nu heb ik Horse Event gereserveerd, maar dat is voor dit jaar dan ook de enige van dat formaat wat ik kan doen.


Kleinere wedstrijden zijn inderdaad voordelig, vaak alleen de huurkosten van een kraam, maar mijn ervaring is dat de verkoop daar ook naar is. Misschien beter als je product perfect past bij het type publiek, maar toch, mensen komen niet naar een wedstrijd om te shoppen.

De Duitse beurs in Kalkar is leuk. Niet al te duur (goedkoper dan HE) en vooral véél en koopgraag publiek. Daar kom ik zelfs met mijn niche-producten nog goed uit de kosten.

EquiDay is ook niet duur (al zeg ik het zelf ;-) ), maar daarvoor moet je wel binnen de doelgroep passen.


De Duitse beurs ga ik zeker onthouden! Dat klinkt goed.:D

Wat betreft kleinere wedstrijden, ik verwacht inderdaad niet daar superveel te verkopen. Maar ik denk wel dat zichtbaarheid en contact met potentiële klanten voor mij ook zinvol kan zijn. Hopelijk komen ze dan een keer bij mij terug wanneer ik ze wel kan helpen. Alleen moet het dan inderdaad niet té veel kosten. Wat prijzen sponsoren is dan inderdaad ook een leuke optie.

Misschien wat idealistisch gedacht, maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben. Het lijkt me ook echt gewoon leuk om 'het veld' in te gaan!

Dank jullie voor de tips!

speurneusc

Berichten: 5447
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:39

NikkiB1991 schreef:
callippo schreef:

Kleinere wedstrijden zijn inderdaad voordelig, vaak alleen de huurkosten van een kraam, maar mijn ervaring is dat de verkoop daar ook naar is. Misschien beter als je product perfect past bij het type publiek, maar toch, mensen komen niet naar een wedstrijd om te shoppen.

De Duitse beurs in Kalkar is leuk. Niet al te duur (goedkoper dan HE) en vooral véél en koopgraag publiek. Daar kom ik zelfs met mijn niche-producten nog goed uit de kosten.

EquiDay is ook niet duur (al zeg ik het zelf ;-) ), maar daarvoor moet je wel binnen de doelgroep passen.


De Duitse beurs ga ik zeker onthouden! Dat klinkt goed.:D

Wat betreft kleinere wedstrijden, ik verwacht inderdaad niet daar superveel te verkopen. Maar ik denk wel dat zichtbaarheid en contact met potentiële klanten voor mij ook zinvol kan zijn. Hopelijk komen ze dan een keer bij mij terug wanneer ik ze wel kan helpen. Alleen moet het dan inderdaad niet té veel kosten. Wat prijzen sponsoren is dan inderdaad ook een leuke optie.

Misschien wat idealistisch gedacht, maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben. Het lijkt me ook echt gewoon leuk om 'het veld' in te gaan!

Dank jullie voor de tips!


en vaak bij kleine wedstrijdjes sta je erbij en zie je ook nog wat en niet verzameld in een stukje wei uit zicht van de wedstrijd

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:56

Is er iemand waar ik een BTW vraag aan mag stellen? Heeft te maken met korting en twee soorten btw (9 en 21).

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:01

Je mag het aan mij vragen, maar ben geen expert :P

XMaaiike

Berichten: 1470
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:07

Welke website builder raden jullie aan voor een webshop?
Ik werk normaal met Wix, vind het heerlijk werken maar helaas zijn ze niet betrouwbaar qua webshop ivm. geld achterhouden/slechte klantenservice. Wordpress kan ik niet zoveel mee...
Dus tips/aanbevelingen zijn welkom :D

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:47

XMaaiike schreef:
Welke website builder raden jullie aan voor een webshop?
Ik werk normaal met Wix, vind het heerlijk werken maar helaas zijn ze niet betrouwbaar qua webshop ivm. geld achterhouden/slechte klantenservice. Wordpress kan ik niet zoveel mee...
Dus tips/aanbevelingen zijn welkom :D

Een simpele kan prima via shoppagina.
Anders via lightspeed

ivy_power89

Berichten: 5874
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:57

Is het niet handiger om iets te laten bouwen?
Ik heb mijn shop draaien op woocommerce (wordpress) laten bouwen voor niet zoveel geld en heb deze draaien bij de bouwer. Als er iets is, lossen ze het vaak kostenloos op

Moon_light94

Berichten: 3429
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:58

Ik gebruik Shopify. Die vind ik zelf erg gebruiksvriendelijk :j
Wel ietsje prijziger volgens mij dan woocommerce.

speurneusc

Berichten: 5447
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:00

XMaaiike schreef:
Welke website builder raden jullie aan voor een webshop?
Ik werk normaal met Wix, vind het heerlijk werken maar helaas zijn ze niet betrouwbaar qua webshop ivm. geld achterhouden/slechte klantenservice. Wordpress kan ik niet zoveel mee...
Dus tips/aanbevelingen zijn welkom :D


the shopbuilders, bij problemen kun je met ze chatten, en kunnen ze het online voor je oplossen
mocht je in zee gaan met ze geef door dat je de tip hebt van de carolsshop