Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:41

MarcoBorsato schreef:
Manneke, wat fijn.


Ja, ik geniet en niet met mate *\%/*

s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:48

Cer schreef:
Qimm schreef:
Wij doen ook zo'n 2-3x per jaar een 'hé, ben jij gelukkig/haal jij uit je leven waar je behoefte aan hebt?'-gesprek.

Wij hebben het bij de start van onze tweede relatie letterlijk afgesproken. Minimaal een half jaarlijks evaluatie gesprek. Met, jawel :') , van tevoren opgestelde vragen zodat we beiden konden voorbereiden en niet overvallen zouden worden. Ook om het te formuleren als vraag en níet als verwijt "jij doet altijd..etc!!" op een ongelukkig moment, waardoor de ander overvallen wordt en in de verdediging schiet.
Maar 'ik merk dat ik moeite heb met....' en 'waar komt het vandaan' 'wat kan ik doen om hierin te verbeteren' 'het zou mij helpen als...' enzovoorts..



Klinkt een beetje gek, maar aan de andere kant ook wel effectief! Is het dan een beetje vergelijkbaar met een beoordelingsgesprek op het werk? Wat voor soort vragen stel je elkaar dan?

Qimm

Berichten: 15222
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:54

Gewoon letterlijk 'ben je gelukkig?' 'wat is er nu niet en wat zou je wel graag willen?' 'doe ik niet te vaak poedersuiker?' vanuit daar ontstaan vaak heel interessante gesprekken :j

Qimm

Berichten: 15222
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:56

Huertecilla schreef:
Qimm schreef:
Verder beschouw ik mijn mind als wagenwijd open en respecteer alle gelijkwaardige relaties waarbij ik niet 1 relatievorm als de enige juiste zie, maar respecteer dat iedereen zijn keuzes maakt op basis van datgene waar zij gelukkig van worden.



Het is net als religie: Het maakt niet uit wát je gelooft, zolang dat maar niet uitsluit wat een ander mag geloven.

Bij relaties is het enige wat telt de vrijwillige deelname van betrokkenen. De emotionele beleving daarbij is volstrekt individueel.

Het probleem van dogmas is dat het anderen vrijheid om wat anders te vinden ontneemt, of dat nu religie of ´echte liefde´ betreft.

Knap als je dáár gebrek aan respect voor vrijheid van keuze en beleving in leest *D



Huh? Oooh jij denkt dat ik het tegen jou heb, maar ik heb het gewoon over mezelf

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:08

Wij hebben niet dat soort gesprekken, maar ook beiden geen behoefte aan. Ik zeg echt direct wat ik denk en voel en mijn man reageert en soms niet. Even mopperen en of mokken en klaar en weer door. Ik kan en wil niet uren zwaar praten en alles analyseren en mijn man ook niet.
We hebben ook geen issues of dingen die tussen ons in staan, niet besproken worden verder. Maar ik kan echt niet wachten tot een bepaald moment. Heel soms wacht ik even om iets te zeggen, maar het moet er wel uit als het erin zit.

Van mij mogen mensen echt een open relatie hebben. Als ze het daarbij maar allebei eens zijn. Ik denk dat vroeg of laat, 1 iemand toch vaak meer of andere gevoelens krijgt en het mis kan lopen.

Wat ik al eerder zei; waar ik wel echt een gruwelijke hekel aan heb, is mensen die beweren dat je niet monogaam kan zijn. Ik weet echt met elke vezel in mijn lijf dat ik geen behoefte heb aan andere mannen of meer mannen of een vrouw. Als wij uit elkaar gaan, of ik word weduwe, blijf ik eerder alleen dan dat er een nieuwe partner komt.
Dat zal voor mn man misschien anders zijn en dat is prima.

Daarbij, zei ik ook al eerder; waar haal je de tijd en energie vandaan? Mijn man werkt veel en ja, dan is hij op zijn werk. Hij komt naar huis, we hebben de dieren, ons huis, willen nog even ontspannen......

Misschien omdat we niet apart sporten de laatste jaren? Daar zijn vast kansen en mogelijkheden. Maar ik heb jaren aan KB gedaan en er waren genoeg mannen, maar ik werd er echt niet anders van. Maar ben ook nooit fan geweest van een acteur of zanger ofzo.

Maar ik ben vrij duidelijk en zeg alles, dus mijn man weet heel goed wat hij aan me heeft. Wel ben ik soms wat naief. De reclame van easytoys had ik eerst echt niet door dat het geen kinderspeelgoed zou zijn. Ik heb sexwerkers als klant gehad en soms wel verhalen gehoord, maar kan nog steeds heel verbaasd zijn als er wat voorbij komt op tv.

Ik ben daar tegenover wel vrij hard en mijn man heeft zijn behoefte aan genegenheid ( dat is geen sex) wel duidelijk gemaakt. Ik ben niet zo van knuffelen bijv, maar verplaats me in de ander en werk daar al een tijdje aan. Is niet erg. Hij mist een beetje, ik geef een beetje en we komen er wel uit.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:10

s1993 schreef:
Klinkt een beetje gek, maar aan de andere kant ook wel effectief! Is het dan een beetje vergelijkbaar met een beoordelingsgesprek op het werk? Wat voor soort vragen stel je elkaar dan?


Wat Qimm ook aangeeft idd :j
Je kunt zoveel verzinnen.. :)
Wij hebben toen ook bewust gekozen om het eerste deel aan te geven wat wellicht dwars zit, en dan niet "ik vind het niet leuk dat jij ..." maar "ik merk dat ik het lastig vind wanneer..."
Voorbeeld: Mijn vriend zit soms een beetje moeilijk in zn vel na een zware werkdag, en kan dan kortaf doen. Ik werd daar onzeker van omdat ik niet wist dat dat niet op mij gericht was.
Dus 'ik merk dat ik het moeilijk vind als jij kortaf doet, ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan, het maakt me onzeker omdat ik denk dat het op mij gericht is. Kun je me helpen?"
Hij heeft toen na kunnen gaan wanneer en waarom hij dat doet, en kon benoemen dat dat met zn werk te maken heeft. Dus "als ik een zware dag gehad heb, vind ik het lastig om lange gesprekken aan te gaan, mn hoofd is dan moe. Dit heeft niks met jou te maken"
Daaruit is de enorm simpele afspraak gekomen dat hij nu direct, als hij zo'n dag heeft, zegt 'ik heb een zware dag gehad en daarom ben ik nu wat kortaf'. Daarop laat ik hem lekker even met rust :)

En het tweede deel de leuke dingen te benoemen:
"jij maakt me blij want.." - "ik vind het super dat jij... doet/bent/vind" - "ik heb zusenzo van je geleerd" - "ik waardeer.... enorm"

En "waarom ben ik bij jou en niet bij een ander" / "Waarom ben jij bij mij en niet bij een ander?"
Dat is gewoon complimentjes vissen, maar evengoed enorm leuk :)

Met wel in de gaten blijven houden dat je niet (!!!) gaat beschuldigen, maar gewoon 'vraagt'.. :)
Wij hebben ook de ruimte voor een 'stop'. Als ik bijv. te hoog in mn emotie zit (gelukkig zelden), kan mijn partner aangeven "je zit nu wel heel hoog in je emotie, ik vind het lastig om dit gesprek nog te voeren, kunnen we heel even stoppen".. Wij stoppen dan met praten voor een paar minuten, zodat we even met een nieuwe blik kunnen beginnen..

NB: uiteraard geven we elkaar te pas en te onpas ook blijken van waardering, gewoon omdat het leuk is :D en worden lastige dingetjes nu veel makkelijker op tafel gelegd omdat we geleerd hebben hoe wij het fijnst kunnen praten met elkaar.

NB: wij ervaren de gesprekken ook absoluut niet als zwaar, maar meer als steeds meer elkaar leren kennen, verdiepen enzo. Maar ook daarin is iedereen anders. En als iemand het niet nodig vindt, moet je het ook zeker niet doen :') Wij vinden het fijn :j

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:18

Cer, mooi dat het zo werkt voor jullie en ook respect dat jullie dat kunnen. Ik kan dat echt niet. Maar ik ben ook wel iemand die even kan mopperen en weglopen. Is ook geen ramp, want ik match met iemand die daarmee om kan gaan. En inmiddels weet je het van elkaar.

Ik ben wel iets verbaasd dat je onzeker kan raken als hij even niet lekker in zijn vel zit?

Mijn man komt thuis en is dan vrolijk, lief aanhalig etc. Dan doen we bijv iets aan de verbouwing en heeft hij ene hoofd om op te schieten soms. Ik zeg dat wel, maar hij is geconcentreerd of soms gefrustreerd. Daarna is hij weer lief, aanhalig etc.
Ik moet dan ook weleens schakelen, maar gooi het er meteen uit. Vaak wel iets met een grap of sarcasme.

Heb al 3x gezegd; Je bent een stuk hout aan het zagen he?! Geen open hart operatie aan het doen. Maar hij heeft die concentratie gewoon nodig. We verbouwen samen en ik doe ook wat ik kan, help, denk etc. Maar ik ben ook een beetje de stoorzender, lolbroek en degene die weleens wat sloopt. Dan doe ik heel onschuldig en lief :)

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:27

Ja, ook ik heb zo mijn onzekerheidjes :) .. en ik gaf even een eenvoudig voorbeeld :j
daarbij in gedachten houdend dat wij dus uit elkaar zijn geweest, wat ook zo zn nasleep had in mijn zekerheid/onzekerheid :j

En zoals ik al zei, iedereen is verschillend en gaat er op zn eigen manier mee om. Als je weet wat voor jou de beste manier is, en dat ook zo kan uitvoeren, is dat natuurlijk helemaal goed :j

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:44

Cer schreef:
Ja, ook ik heb zo mijn onzekerheidjes :) .. en ik gaf even een eenvoudig voorbeeld :j
daarbij in gedachten houdend dat wij dus uit elkaar zijn geweest, wat ook zo zn nasleep had in mijn zekerheid/onzekerheid :j

En zoals ik al zei, iedereen is verschillend en gaat er op zn eigen manier mee om. Als je weet wat voor jou de beste manier is, en dat ook zo kan uitvoeren, is dat natuurlijk helemaal goed :j


Ja, daarom zei ik ook; respect en goed dat het werkt.

Maar denk je dat je onzekerheid ooit weg kan gaan? Worden de gesprekken niet minder? Val je niet in herhaling zeg maar?
Ik zelf zou nou 2 gesprekken zoiets hebben van; Nu weet je het toch wel? Snap je wat ik bedoel? Of moet er iets gebeuren waardoor die onzekerheid terug komt en het besproken moet? Dat zou ik dan weer wel doen.

Iedereen heeft wel onzekerheden. Ik heb mn mankementen en denk ook wel; wat moet je met mij? Ik neem ook allerlei beesten mee naar huis en verzin dingen die altijd weer werk veroorzaken.

Maar dan is er iets op tv over mannen die naar vrouwen kijken en zeg ik; Ow, dat heb jij niet nodig. Jij hebt mij.
En een paar maanden geleden hadden we married at first sight Australie gekeken en kan mijn man me ook weer heel erg meer waarderen als hij die vrouwen en hun gezeur ziet, haha

Dat is denk ik ook wel een beteje onze kracht; Wij zijn nooit negatief over elkaar naar anderen. Mijn man hoort collega's over hun vrouwen en kinderen en ik weet 1000% zeker dat mijn man dat niet doet. Hij is sws geen prater.
Wel hoort hij het aan en zegt dan; Dat doet mijn vrouw niet. Hij komt thuis en is weer blij met wat hij heeft.

Onze zoon is ook heel erg zo. Hij hjeeft veel vrienden en nu paar keer een vriendin gehad en sommigen vinden het wel lastig dat hij ook zo dingen voor zichzelf kan houden.

Vroeger kende ik iemand die tegen haar man moest liegen als ze haar kinderen wat (extra's ) gaf. En als het uitkwam was het echt een huis vol herrie. Dat zou ik nooit kunnen.

Maar dat is me door de jaren heen ook wel opgevallen; Mensen waar alles koek en ei leek, gingen scheiden en mensen die af en toe eens mopperen, blijven samen. Wij waren vroeger echt weleens heftig, maar dat is vanzelf over gegaan. Is ook zeker vioor mij een leerproces geweest.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:55

superpony schreef:
Maar denk je dat je onzekerheid ooit weg kan gaan? Worden de gesprekken niet minder? Val je niet in herhaling zeg maar?

Voor anderen kan ik niet spreken, maar bij ons zijn die gesprekken nu zo goed als nihil.. alles wat er nu nog ter tafel komt (en dat is niet veel meer) wordt meestal direct besproken :)
Het was voor ons in het begin van de herstart een handvat om te bekijken hoe we verder zouden gaan, en om zaken uit het verleden, die toen níet besproken waren, te bespreken

Citaat:
Ik zelf zou nou 2 gesprekken zoiets hebben van; Nu weet je het toch wel? Snap je wat ik bedoel? Of moet er iets gebeuren waardoor die onzekerheid terug komt en het besproken moet? Dat zou ik dan weer wel doen.

Ik snap wat je bedoelt. En iemand die altijd op zoek is naar bevestiging kan echt wel een beetje irritant worden :') Maar goed, dan zou in zo'n geval eens bekeken kunnen worden waar dat zoeken naar bevestiging voor nodig is? Maar dat hebben wij inderdaad niet meer aan de hand..
Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik niet meer onzeker ben, sterker nog, ik ben zekerder dan ooit.. Mijn partner mag doen wat hij wil, en hij zal daar eerlijk over zijn, en ik heb daar geen enkele moeite mee :j Ik gun hem alle plezier en geluk van de wereld, en omgekeerd

Citaat:
Dat is denk ik ook wel een beteje onze kracht; Wij zijn nooit negatief over elkaar naar anderen. Mijn man hoort collega's over hun vrouwen en kinderen en ik weet 1000% zeker dat mijn man dat niet doet.

Dat soort dingen.. ik vind dat zeer ernstig..
wij doen dat ook niet. Maar het gebeurt best nog wel vaak.. genant gewoon ..

Citaat:
Hij is sws geen prater.

Weet je dan wel wat er in zijn hoofd omgaat?

Citaat:
Onze zoon is ook heel erg zo. Hij hjeeft veel vrienden en nu paar keer een vriendin gehad en sommigen vinden het wel lastig dat hij ook zo dingen voor zichzelf kan houden.

Maar dat kan in bepaalde situaties ook weer prima zijn. Als hij iemand treft die ook geen behoefte heeft om te praten bijvoorbeeld. Of iemand die het wel uit hem weet los te krijgen.. geen idee.
Ik ben een enorme filosoof.. dus ik vind het heerlijk om te praten, over van alles en nog wat. Als ik iemand tref die gesloten is, gaat het niet werken :)

Citaat:
Vroeger kende ik iemand die tegen haar man moest liegen als ze haar kinderen wat (extra's ) gaf. En als het uitkwam was het echt een huis vol herrie. Dat zou ik nooit kunnen.

:oo
Maar ja, het gebeurt.. ik snap dat niet zo goed, hoe dat dan werkt..

Citaat:
Maar dat is me door de jaren heen ook wel opgevallen; Mensen waar alles koek en ei leek, gingen scheiden en mensen die af en toe eens mopperen, blijven samen. Wij waren vroeger echt weleens heftig, maar dat is vanzelf over gegaan. Is ook zeker vioor mij een leerproces geweest.

Mooi toch :j :)

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:31

Ja, ik weet wel heel goed wat er in mijn man zijn hoofd omgaat. Maar dat is ook misschien omdat we jong waren en wel samen zijn door ontwikkelt. En ik heb mn hart op de tong, dus gooi alles er ter plekke uit. Ik weet echt wel dat mijn man af en toe zijn mond houdt, maar wel wat denkt. Hij is alleen niet iemand die veel praat en zich veel uit. Hij uit zich wanneer hij wil of nodig acht.
Maar sommige mensen willen echt niet veel praten. Ik hou ook heel graag veel voor mezelf. En dat is dubbel. Ik ben een kletsmajoor, maar deel weinig, als je snapt wat ik bedoel?

Jonge meiden kunnen er slecht mee omgaan als een jongen niet veel wil praten. Onze zoon is echt heel leuk, lief, sociaal etc. Maar hij heeft een dikke schild, waar je U tegen zegt. Ik weet precies wat er in zijn hoofd omgaat en kan hem lezen. Maar de meiden willen het eruit trekken en dat werkt echt niet. Komt er ooit iemand waar hij langer dan 2 jaar mee samen is, mee echt volwassen wordt etc, zal diegene het vast gaan begrijpen en accepteren.

Soms is het ook gewoon, iemand in zijn waarde laten.

Er zijn ook echt mensen die praten heel vervelend vinden, ervoor weglopen en geirriteerd raken.

En wat kan je doen? Je wil soms iemands pijn en verdriet wel wegnemen, maar dat kan niet. Je kan luisteren een schouder bieden etc. Maar verder ben ik wel heel realistisch. Toen mn broer overleed was mn man er echt wel, maar ik huil ook weleens terwijl er iets voorbij komt en kan dan gewoon doorpraten. Hij hoeft dan daar niet altijd iets mee te doen.
Laatst huilde ik en zei ook tegen mn hond die daar heftig op reageert; vrouwtje mist haar broer en dat is gewoon prima. Je kan niet alles oplossen, zeker niet voor een ander.

Liegen gebeurt echt niet normaal veel. Ik heb verder geen echte vriendinnen. Ik ken veel mensen, maar houd het oppervlakkig. Als er iets is, bel ik mijn man.

Maar ik snap dat het in een relatie ook je gevaar kan zijn. Als je alles met elkaar deelt en in een soort bubbel komt van 2 mensen, kan misschien de relatie wel veranderen. Er moet denk ik ook iets spannend blijven, aantrekkelijk etc.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:59

Ik zou echt diep ongelukkig worden (en niet lang blijven) bij iemand die me constant wil doen praten en exact wil weten wat in mijn hoofd om gaat. :o Sommige mensen werken zo gewoon niet. Als iemand mij forceert om te praten is het al helemaal klaar. := Nee is nee.
Gelukkig heb ik een man die dat begrijpt en die me gewoon laat sudderen. Als het iets betreft waar hij mee kan helpen of waar ik steun in wil dan komt het er vanzelf wel uit zodra ik zelf weet wat ik wil.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:00

Ik geloof niet in één ware. Dat zou wat zijn. Die ene persoon tussen al die mensen. En die moet dan maar net jouw pad kruisen. Echte liefde? Ik ga er vanuit dat het bestaat! Ik hoop dat het mij ook gegund is.

Ben al wat jaren heel gelukkig met mijn vriend, terwijl ik er echt van overtuigd was dat ik geen relatie wilde, laat stáán samenwonen... :P Ik ben erg introvert en alleen heel gelukkig. Ik heb geen gezelschap nodig om me te vermaken en in gezelschap verkeren kost mij vaak vel energie, hoe leuk en fijn die personen ook zijn. Dan moet ik daarna even alleen zijn om weer op te laden. Een echt vaste relatie incl. samenwonen benauwde me enorm. Toch is het er wel van gekomen en heb ik er totaal geen last van. We hebben het heel rustig aan gedaan in het begin, want toen vond ik alles nog raar en moest ik heel rustig wennen, maar uiteindelijk was ik zelf degene die gillend gek werd van het 'afspreken'.

Mijn vriend is ook echt mijn maatje. Ik denk niet dat er iemand is die ik meer vertrouw dan hij. Hij is meer dan ik ooit wensen kon. Hij is eigenlijk veel leuker dan ik ben, maar dat weet hij zelf nog niet. Maar is dit echte liefde? Ik hoop het! Nu kan ik dat nog niet zeggen. Ons leven is gemakkelijk. We hebben geen kinderen of groot bezit samen. Er zijn geen heftige, ingrijpende gebeurtenissen voorgekomen tijdens onze relatie. Er is niets om ruzie over te maken. Ik vind dat ik er pas over kan oordelen als we langer samen zijn en meer hebben meegemaakt.

Hopelijk hoeven we de échte narigheid nooit mee te maken, want ik geloof ook dat er verdriet en zorgen bestaan waar bijna geen relatie tegen bestand is. Ook niet als er échte liefde is/was.

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 16:36

Ik lees verhalen die heel divers zijn.

Fijne relaties komen voorbij en ook de open relatie.

Ik heb mij altijd afgevraagd waarom het zo geweldig moet zijn een open relatie te hebben.

Wat is er leuk aan als je man thuis komt met 'n vuile onderbroek van een ander terwijl jij je aan het scheren bent voor partner nr 4? :+

Ook hoor ik vaak dat mannen hun vrouw niet aantrekkelijk meer vinden en dat ze dan naar de h*ren gaan, jongere meiden zoeken, aandacht zoeken bij vrouwen die ze vroeger niet aan durfde te spreken.

Ik ben benieuwd hoe dit dan zit. Kan iemand hier iets over vertellen?

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:47

@Ayasha: ik weet niet precies of het over mijn post gaat, maar 'constant' praten is hier niet aan de hand gelukkig :)

@Wolfwomen: ik heb een soort open relatie, maar ik kan je vragen niet beantwoorden .. Hij heeft geen vuile onderbroek en er is geen partner nr4 in ons geval

Dat stukje over naar de h*ren gaan herken ik ook niet, en ik denk niet dat hier vrouwen zijn die iets kunnen vertellen over hun man in zo'n geval, maar je weet maar nooit :')

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:53

Wolfwomen schreef:
Ik lees verhalen die heel divers zijn.

Fijne relaties komen voorbij en ook de open relatie.

Ik heb mij altijd afgevraagd waarom het zo geweldig moet zijn een open relatie te hebben.

Wat is er leuk aan als je man thuis komt met 'n vuile onderbroek van een ander terwijl jij je aan het scheren bent voor partner nr 4? :+

Ook hoor ik vaak dat mannen hun vrouw niet aantrekkelijk meer vinden en dat ze dan naar de h*ren gaan, jongere meiden zoeken, aandacht zoeken bij vrouwen die ze vroeger niet aan durfde te spreken.

Ik ben benieuwd hoe dit dan zit. Kan iemand hier iets over vertellen?

Dat niet meer aantrekkelijk vinden kan ik me soms wel voorstellen hoor. Maar dat zie je andersom ook. Vrouwen die niet veel aandacht meer aan hun uiterlijk besteden en kerels die dicht groeien in lange relaties.
Of partners die elkaar kwetsen in bijzijn van anderen...vreselijk om bij te zijn.

Naar de dames van lichte zeden gaan bestaat niet voor niks al eeuwen

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:02

Wolfwomen schreef:
Ik lees verhalen die heel divers zijn.

Fijne relaties komen voorbij en ook de open relatie.

Ik heb mij altijd afgevraagd waarom het zo geweldig moet zijn een open relatie te hebben.

Wat is er leuk aan als je man thuis komt met 'n vuile onderbroek van een ander terwijl jij je aan het scheren bent voor partner nr 4? :+

Ook hoor ik vaak dat mannen hun vrouw niet aantrekkelijk meer vinden en dat ze dan naar de h*ren gaan, jongere meiden zoeken, aandacht zoeken bij vrouwen die ze vroeger niet aan durfde te spreken.

Ik ben benieuwd hoe dit dan zit. Kan iemand hier iets over vertellen?


Tja. Wat is er leuk aan steevast op dezelfde kruipen? :)

Wat iemand leuk vind verschilt per mens. Mensen met een open relatie denken er niet over als ‘thuis komen met een vuile onderbroek.’ Maar meer als: ‘mijn partner heeft het fijn gehad.’
‘Verandering van spijs doet eten.’ Om het even oneerbiedig te zeggen.

Indien alle partijen er achter staan is dat toch prima?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:32

Wolfwomen schreef:
Ik lees verhalen die heel divers zijn.

Fijne relaties komen voorbij en ook de open relatie.

Ik heb mij altijd afgevraagd waarom het zo geweldig moet zijn een open relatie te hebben.

Wat is er leuk aan als je man thuis komt met 'n vuile onderbroek van een ander terwijl jij je aan het scheren bent voor partner nr 4? :+

Ook hoor ik vaak dat mannen hun vrouw niet aantrekkelijk meer vinden en dat ze dan naar de h*ren gaan, jongere meiden zoeken, aandacht zoeken bij vrouwen die ze vroeger niet aan durfde te spreken.

Ik ben benieuwd hoe dit dan zit. Kan iemand hier iets over vertellen?
Waarom zou een open relatie alleen maar gedreven moeten zijn door seks? Dat lijkt me een nuttigere vraag die je jezelf moet stellen voordat je aanneemt dat mannen en vrouwen in een open relatie alleen maar met Jan en alleman het bed in duiken.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:34

_Lorette_ schreef:
Ik geloof niet in één ware. Dat zou wat zijn. Die ene persoon tussen al die mensen. En die moet dan maar net jouw pad kruisen. Echte liefde? Ik ga er vanuit dat het bestaat! Ik hoop dat het mij ook gegund is.

Ben al wat jaren heel gelukkig met mijn vriend, terwijl ik er echt van overtuigd was dat ik geen relatie wilde, laat stáán samenwonen... :P Ik ben erg introvert en alleen heel gelukkig. Ik heb geen gezelschap nodig om me te vermaken en in gezelschap verkeren kost mij vaak vel energie, hoe leuk en fijn die personen ook zijn. Dan moet ik daarna even alleen zijn om weer op te laden. Een echt vaste relatie incl. samenwonen benauwde me enorm. Toch is het er wel van gekomen en heb ik er totaal geen last van. We hebben het heel rustig aan gedaan in het begin, want toen vond ik alles nog raar en moest ik heel rustig wennen, maar uiteindelijk was ik zelf degene die gillend gek werd van het 'afspreken'.

Mijn vriend is ook echt mijn maatje. Ik denk niet dat er iemand is die ik meer vertrouw dan hij. Hij is meer dan ik ooit wensen kon. Hij is eigenlijk veel leuker dan ik ben, maar dat weet hij zelf nog niet. Maar is dit echte liefde? Ik hoop het! Nu kan ik dat nog niet zeggen. Ons leven is gemakkelijk. We hebben geen kinderen of groot bezit samen. Er zijn geen heftige, ingrijpende gebeurtenissen voorgekomen tijdens onze relatie. Er is niets om ruzie over te maken. Ik vind dat ik er pas over kan oordelen als we langer samen zijn en meer hebben meegemaakt.

Hopelijk hoeven we de échte narigheid nooit mee te maken, want ik geloof ook dat er verdriet en zorgen bestaan waar bijna geen relatie tegen bestand is. Ook niet als er échte liefde is/was.


Dat is maar net wat iemand met de ware bedoeld?? Mijn man is de ware, maar je hebt gewoon mazzel als je tegen iemand aanloopt die dat is. Misschien was ik anders al die jaren met iemand anders geweest en misschien was ik anders al 3x gescheiden. Dat weet je niet.

Je blijft hangen bij wie voor jou de ware is denk ik?

En tegenslag kan je ook naar elkaar toe drijven. Wij begonnen al met verdriet en kregen heel snel nog meer tegenslagen. Veel verdriet en verliezen.
Dat is inderdaad niet altijd helemaal goed geweest. Het heeft onze relaties deels gevormd. Maar nu we echt met z'n 2en zijn en meer op elkaar aangewezen is er gewoon een nieuwe fase. Een fase die we misschien toen nodig hadden gehad.
Maar verliefd waren we zeker.


Popstra schreef:
Dat niet meer aantrekkelijk vinden kan ik me soms wel voorstellen hoor. Maar dat zie je andersom ook. Vrouwen die niet veel aandacht meer aan hun uiterlijk besteden en kerels die dicht groeien in lange relaties.
Of partners die elkaar kwetsen in bijzijn van anderen...vreselijk om bij te zijn.

Naar de dames van lichte zeden gaan bestaat niet voor niks al eeuwen


Ik was nooit al zo van het optutten, dus mijn man heeft me leren kennen zoals ik ben. Heb me ook nooit mooer gemaakt dan ik ben of niet in mn kloffie rondgelopen waar hij bij was. En hij kwam thuis in werkkleding, dus zag hem ook op zijn niet voordeligste.

Maar ik ken serieus een verhaal van een meisje die haar vriend tegenkwam toen ze een keer een jogging broek aan had en geen make up. Hij vond dat een dusdanige tegenvaller dat het is uit gegaan.
Maar ik stond ook ergens waar een jonge meid met een andere meid besprak dat ze het uit wilde maken omdat haar vriend verkeerde schoenen had gekocht. Super lieve en knappe jongen kwam haar ophalen en wist van niks. Zo erg vond ik dat..........


Ayasha schreef:
Tja. Wat is er leuk aan steevast op dezelfde kruipen? :)

Wat iemand leuk vind verschilt per mens. Mensen met een open relatie denken er niet over als ‘thuis komen met een vuile onderbroek.’ Maar meer als: ‘mijn partner heeft het fijn gehad.’
‘Verandering van spijs doet eten.’ Om het even oneerbiedig te zeggen.

Indien alle partijen er achter staan is dat toch prima?


Het is heel leuk om een vaste bedpartner te hebben. We weten de weg, zijn 100% vertrouwd bij elkaar en we komen beiden echt nooit iets tekort.

Als ik terugdenk aan vroeger en wat losse vriendjes; heel stoer, knap, grote mond, maar niks aan.......

Prima als mensen er samen achter staan dat ze het buiten de deur zoeken, maar het kan ook vreselijk tegenvallen denk ik en dat heb ik thuis nou echt nooit.

Asciugamano
Berichten: 5853
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:38

Suzanne F. schreef:
Wolfwomen schreef:
Echte liefde, bestaat dat nog?

Wat is of was jouw grote liefde en waarom is hij of zij dat voor jou?

Geloof je in de ware?

Mijn man was smoorverliefd op mij en heeft alles op alles gezet mijn hart te veroveren. Hij doet dat nog steeds, elke dag. Wij zeggen elke dag: ik houd van jou tegen elkaar.


Totdat hij je op een dag inruilt voor een jonger exemplaar. :+

Nee, ik geloof niet zo in echte liefde. Of misschien beter: wat versta je onder echte liefde?
Tegenwoordig moet het allemaal maar goed gaan want anders is er wel weer een ander waar je kan halen wat je zoekt. We leven in een echte consumptiemaatschappij, ook op het gebied van liefde, seks en relaties. Je kan het overal krijgen en zoeken, van online datingapps tot borden langs de snelweg voor veilig vreemdgaan. Echte liefde klinkt mij als iets van vroeger, mensen die elkaar in de oorlog leerden kennen, de armoede hield ze bij elkaar en door dik en dun moesten ze op elkaar vertrouwen.
Nu zijn relaties veel vluchtiger. Mensen scheiden veel meer en makkelijker.
En de ware? Tja, ik weet niet wat de ware is. Is dat degene waar je het meest van hield? En vindt jouw ware jou ook de ware? Of maar voor zolang het duurt?

Als het goed is, weet je dat van elkaar, voor je iets serieus’ met elkaar begint, toch?
En maakt het uit? Als jullie allebei mensen zijn die niet zo op de lange termijn plannen en t maar nemen zoals t komt, is dat toch ook prima?
Als je maar eerlijk bent tegen elkaar. Maar ik heb t idee dat veel mensen dat niet zijn. Niet eens tegen zichzélf! ;)
Of men is zo wanhopig dat ze de eerste, de beste uit de kroeg maar ‘nemen.’ :)
Prima, maar dan niet janken als dat snel weer over is!
(En begin in vredesnaam niet aan kinderen! :( )

Asciugamano
Berichten: 5853
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:48

bigone schreef:
Nancy96 schreef:
Ik ben bijna 30 jaar getrouwd, en wij houden nog steeds van elkaar. Maar ik denk dat ik dat ook met een ander had gekund. Je bent niet 30 jaar smoorverliefd. Het gaat ook om je instelling:denk je bij een beetje tegenspoed dat het ergens anders beter is of investeer je in je relatie zodat je die behoud ook als is het dan even niet zo spannend, of denk je anders over bepaalde dingen. En ik denk soms ook dat je een poos elkaars ware kunt zijn, maar als je uit elkaar groeit of een andere levens richting uit wilt , kan dat anders worden. Ik denk dat je wel meerdere ware liefdes kan ervaren. Iedereen waar je van houd of van gehouden hebt, is een ware liefde. het is er echt of echt geweest.

Wij 40 jaar en bovenstaande is waar. Een goede relatie hebben en houden is gewoon hard werken. Niet altijd maar soms moet je net even wat meer moeite doen. Gras kan aan de overkant wel groener lijken maar verdort ook wanneer het geen water krijgt .

Ben ik het niet mee eens.
Wanneer je moeite moet doen om iemand leuk (genoeg) te blijven vinden, klopt er iets niet (meer), denk ik.
Bij jou of die ander.
Zoek dan uit wat dat is en maak een keus. Niet meer en niet minder. Ik kies voor mezelf en wil dat m’n partner dat ook doet. Ik wil helemaal niet iemand die moet werken of moeite moet doen, om bij me te blijven! Dat moet ze vanzelf en graag willen!
Niet? Dan niet! ;)

Asciugamano
Berichten: 5853
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:50

Toverbal schreef:
Ik denk dat je met verschillende personen kan samen leven.
Alleen met de een is het een stuk makkelijker als met de ander.

Echte liefde is voor mij:

Als je met iemand samen bent, waar het eigenlijk allemaal vanzelf gaat.
Dat het je geen energie kost om je liefde aan die persoon te geven.
Dat ik echt uit mijn hart kan zeggen dat ik blij ben dat hij naast mij wakker wordt.
Dat als ik hem aankijk dat ik denk" jeetje wat ben je toch een lekker ding".

En dat je ook liefde terug krijgt, samen op de bank lekker kroelen, samen leuke dingen doen en met plezier, niet omdat het moet.

Dat iemand oog heeft voor je en geïnteresseerd is, vraagt hoe je dag is geweest.
Hij hoeft geen dure kado's te kopen voor mij.
Als hij gewoon simpele dingen doet om mij te ondersteunen ben ik al gelukkig.

Zoals een keer een verrassingsmassage of een lekker ontbijt maken of gewoon simpel de hond uitlaten, omdat ik even geen zin heb, gewoon simpele dingen.
Of je meeneemt wandelen op het strand en daarna samen lunchen, omdat je die dag die niet zo lekker in je vel zit/zat.

Gelukkig heb ik hem gevonden en ik hoop dat wij dit samen nog lang vol kunnen houden.

Nou, dat! :)

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 18:06

Als 't zonder seks is dan heet het toch geen open relatie maar vriendschap :D

Hoe denken jullie over aantrekkelijk zijn, lust aantrekking op je partner.

Ik heb ooit een keer een relatie uitgemaakt na de opmerking niet mooi gevonden te worden, niet aantrekkelijk. Hij viel meer voor type prutmuts en porno ster en bij mij voelde hij dat niet. Hij wilde wel graag in een relatie blijven maar ik was zo gekwetst. Dacht ga maar naar die personen die jij wel graag ziet. Ik voelde ook geen intresse vriendschappelijk uit elkaar te gaan.

Buiten zat hij ook echt naar andere meiden te staren dat 't niet leuk meer was.

Qimm

Berichten: 15222
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:11

Mwoah, intimiteit gaat nog veel verder dan seks. Seks kan zelfs helemaal niet intiem zijn

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:20

Wolfwomen schreef:
Als 't zonder seks is dan heet het toch geen open relatie maar vriendschap :D


Oh dit vind ik zo'n leuke discussie :D
TS: kun je mij het verschil vertellen tussen een vriendschap, vriendschap 'plus' (met seks dus) en een relatie?

En als je als monogame relatie een derde partij voor een verzetje uitnodigt, ben je dan op dat moment niet meer monogaam? (Had je al die tijd toch een vorm van open relatie?)
En als je een open relatie hebt, waarbij je liefdesgevoelens hebt voor de 2e sekspartner en na de seks ook nog gezellig een dagje doorbrengt samen, ben je dan meteen polyamoureus?
Oh en als je nou een relatie hebt, zonder seks? Want je bent misschien wel aseksueel? Heb je dan weer een vriendschap? Kunnen aseksuelen dus geen relaties aangaan?

Wat is nou wat hè?