Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:40

Diegene die mondmaskers onzin vinden mogen dat van mij gerust even uitleggen aan families waarvan een geliefde op IC ligt ofzo hoor.

Bij juist gebruik en de juiste maskers heeft het wel degelijk nut. Anders zouden chirurgen ze ook niet dragen op een OK bijvoorbeeld.

En al zit er amper ontsmetting in die potjes aan de ingang van een winkel, al is het water met zeep. Feit is dat mensen het gebruiken en daarmee handhygiëne toepassen. En DAT is nuttig tegen dat beestje.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:53

Ohhh, ik kom dit topic nu net pas tegen en meid, ik snap je helemaal. Mensen lezen niet. En nee, dat is niet omdat ze het niet kunnen :Y) Want een groot bord etc. zien ze ook heus wel en dan gaat er niet even een lampje branden.
Een tijd lang heb ik gewerkt op een plek waar veel studenten kwamen, waar fietsen regelmatig voor een deur werden gezet waar ook groot op stond dat er geen fietsen mochten staan.
Nu werk ik in het Ziekenhuis waar gelukkig bij de ingang al word verzocht dat mensen een mondkapje op moeten doen, maar nu moet ik dus ook mensen weg sturen die samen met patiënten komen als deze niet bij een gesprek hoeven te zijn of als de patiënten zichzelf wel kunnen redden. Dit word ook aangegeven van te voren en er hangen ook meerdere papiertjes in de wachtkamer en toch worden mensen narrig als ik verzoek of ze niet in de wachtkamer willen blijven wachten als het niet nodig is.
Het is ook zo dat mensen steeds meer 'Ikke ikke ikke' denken, zonder het zelf echt door te hebben, maar de feit is er wel en dit kom ik vaker tegen. Nee, mensen willen dus 'nu' een nieuwe bril en willen niet wachten. Maar het gevolg hiervan is dus dat we alleen maar langer in het gedoe rondom Corona blijven hangen. Mensen doen maar gewoon en denken niet na.

MightyMike

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:57

Ikke, ikke, ikke is wel veel de mentaliteit, maar wat als mensen helemaal niets meer komen kopen? Wij waren van de week toch echt bij de opticien, maar niet omdat ik zo graag nu een bril voor de lol wil. Mijn dochter loopt al 2 jaar met slecht zicht. Bij de oogarts lange wachtlijst voor ze aan de beurt was, daar vonden ze een allergie waardoor ze blaasjes op haar oog had en dat moest eerst afzakken. Duurde heel lang, allergie nooit gevonden. Nu weer via indicatie van de huisarts op een wachtlijst en ja, dan in coronatijd eindelijk haar ogen op laten meten. Soms is het gewoon echt nodig, en de winkel wil ook niet failliet, andere kant van de medaille..

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:00

Zo bedoel ik het ook niet, maar meer dat mensen zich dus gewoon niet aan de regels houden en het ook zo weer vergeten omdat ze te 'laks' zijn. Uiteraard moeten ze ook niet stoppen met komen kopen, dat zeg ik ook niet, maar zoals TS al aan geeft zijn er wel regels. Het gaat nu allemaal even anders en dat is voor iedereen frustrerend.
Maar vervelend van die blaasjes zeg! Sterkte.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:09

Het zou idd meer dan fijn zijn dat mensen zich aan de regels houden. Ik denk ook dat we begin van het jaar allemaal nog heel ijverig daarin waren en nu de interesse van mensen enorm afzakt omdat het allemaal zo lang duurt. Ik begrijp het zeker hoor de frustratie van ts en anderen hier, blijf zelf echt wel meer binnen omdat de mentaliteit van andere zo is.. Wat mij betreft meer verplichtingen, ipv alleen maar advies, zo zijn de mensen die niet in zien waarom ze het zouden doen, gewoon verplicht. Maar goed, dan tasten we teveel mensen rechten aan.. Zolang mensen nog maanden naar Spanje op vakantie konden en nu niet in quarantaine gaan, omdat ze daar geen zin in hebben en in verzorgingstehuizen rond gaan lopen omdat ouder ineens slechter is geworden in die periode waarin ze eigenlijk in quarantaine hadden moeten zitten (voorbeeld uit mijn omgeving waar ik dan zelf geen enkel begrip voor heb) en daar geen controle op is, blijven mensen die egoïstische keuzes maken ben ik bang voor. Ik hoop echt dat het allemaal snel uitdooft, maar ben bang dat we nog maanden in ditzelfde schuitje zullen zitten op deze manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:32

Maar het is ook zo omslachtig. Er is te weinig handhaving. Hier in België is het veel blaffen maar niks bijten en ach, de horeca is toch de eerste die in de klappen deelt.

En eerlijk, ik shop ook meer online nu. Maar dat heeft meer met de mega kortingen te maken :Y)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:39

Ik erger me er soms ook wel aan, voornamelijk omdat ik in de recreatie/toerisme sector werk waar mensen gewoon voor de lol komen. Mensen houden zich niet aan de looproutes, afstanden of reserveren niet. Als ik bij de ingang vertel dat mensen wel moeten letten op de 1,5 meter afstand, staan ze vervolgens hutje mutje ergens te kijken...Ik probeer het wel van me af te zetten en juist geen politieagentje te spelen, maar ik kan me voorstellen dat iemand anders er knettergek van wordt...De tip van een beveiliger is wel een goede vond ik!

Edit: wat ik me afvroeg is: kun je niet doekjes neerzetten en dat mensen zelf de brillen schoonmaken en terug zetten? En dat je dan aan het begin/einde van de dag de monturen extra schoon maakt? (Ik weet natuurlijk niet hoeveel het er zijn) Of niet, dat het mensen hun eigen verantwoordelijkheid is. Dan hoe je alleen maar mensen te laten wachten en is het wat meer behapbaar?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:43

Gini schreef:
Kairos schreef:
Ik herken de frustratie enorm. Ik moet achterin de winkel (supermarkt) mensen nog steeds aanspreken op dat ze zonder kar lopen. ‘Ja maar hij staat daar!’ Uh ja, dan is het ook zeer nuttig. Binnen een straal van een halve meter kan ik begrijpen, maar kar bij de groente en zelf bij het brood lopen is enorm irritant.

Het belangrijkste is dat er voldoende afstand gehouden wordt van de andere mensen. Als die mensen dus bij het brood lopen, maar daar wel op ruime afstand van de anderen blijven is er geen probleem.

En dat is waar we voor moeten oppassen. Dat de regels geen mantra worden waarvan we eigenlijk de achterliggende reden niet snappen. Een beetje zoals 'vanaf links op een paard stappen'. Dat doen we ook gewoon uit een soort van 'het moet zo, maar vraag me niet waarom'.

Dat is een beetje het ding. Die afstand houden ze ook niet. Als ik brood aanvul bv, komen mensen serieus over me heen hangen, terwijl ze ook kunnen zeggen ‘mag ik erbij.’

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 19:46

Nu ik zo lees dat Nederland echt op slot gaat als de cijfers deze week niet afvlakken, ben ik blij dat ik zo'n zeikerd ben met de regeltjes in de winkel. Ik hoop dat mensen beseffen dat we echt op een lockdown af stevenen en zich alsnog aan de regels gaan houden, dus mensen lees gewoon even wat er van je verwacht wordt. Iedereen weet inmiddels wel dat dit bij elke winkel anders is en dat dit vooraan in de winkel wordt aangegeven. Kom op mensen, dit kunnen we alleen samen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:52

Ik vond de Lockdown eigenlijk confronterend omdat je dan pas merkt hoe druk het normale leven is. En dat maakt ook dat ik nu, al maanden, sinds herstart van dat normale leven, er problemen mee heb.

Ik bedoel, je stapt buiten en waar je anders altijd geraas en geluid hoort... Hoor je niks. Waar je altijd in de file staat, is er geen ziel te bekennen. Voor mij was dat eigenlijk wel een fikse bevestiging dat ik liefst in het hol van Pluto ga wonen.
En tegelijk besef ik dat de wereld daar enkel aan ten onder gaat. Er is geen economie, geen sociaal contact, niks. Alleen maar een gevoel van "missen van" en verdriet bij een hele hoop mensen, angst, onzekerheid.

Dus als die regeltjes naleven dat kan voorkomen? Graag. Daar doe ik alles voor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:20

Eerlijk, iets waar ik erg hoopvol voor ben en waarvan ik denk dat het écht gaat helpen zijn de sneltesten.

Bedenk eens: dan kun je grote evenementen houden, uitgaansgebieden etc. alleen openstellen voor mensen die negatief uit de blaastest komen :)
We moeten namelijk vaststellen dat de dreiging van covid19 niet direct en reëel genoeg is voor mensen om zich goed aan alle regels te houden. Dat is eigenlijk ook geen nieuws, want als dat wel zo was zouden mensen niet roken, zou er veel meer gedaan worden om klimaatverandering tegen te gaan, zouden er geen anti-vaccinatiegekkies bestaan en zou niemand roekeloos rijden. Mensen zijn slecht in risico's inschatten, al helemaal voor anderen.

Maarrrr, met sneltesten kan je denk ik goed gedrag direct belonen voor de mensen. Ik zie mezelf best als iemand die zich goed aan de regels houdt, maar als mijn favoriete band gaat optreden en ik alleen maar binnen mag als ik negatief test bij de ingang, reken maar dat ik dan 2 weken van tevoren mijn huis niet uit kom hoor :Y) . En dat niet alleen, het type mensen dat de maatregelen maar onzin vindt en zich er niet aan houdt zal ook echt niet publiekelijk willen afgaan bij een snelteststraat in een uitgaansgebied of bij een voetbalstadion oid. Je kunt zelfs denken aan sneltestbalies in winkelcentra waar je voor een tientje een test kan halen zodat je weet of je veilig bij oma op bezoek kan.
Los wat je van die mentaliteit vindt is het denk ik echt dé oplossing voor heel veel problemen. Veel sectoren die dan weer fatsoenlijk kunnen draaien, heel veel mensen die dan wel gemotiveerd worden om maatregelen serieus te nemen, en mensen die zich netjes aan de regels houden wiens goede gedrag beloond wordt. En dit alles met als gevolg dat ook mensen met een zwakke gezondheid een avondje uit kunnen zonder dat ze bang hoeven te zijn dat de persoon de tafel naast ze misschien wel stiekem keelpijn en koorts heeft.

Ik weet overigens ook dat de testen niet extreem accuraat zijn voor dragers, maar de meest besmettelijke mensen worden er wel degelijk goed uit gefilterd, en dat is het belangrijkst toch? Als je het virus misschien bij je draagt maar het niet in je adem terug te vinden is, dan is het onwaarschijnlijk dat je iemand aansteekt.

Ik heb echt heel goede hoop voor die sneltesten :j denk echt dat het fantastisch kan werken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:25

Magrathea, ik denk dat je gelijk hebt en ik zie dat ook als enige oplossing want het werkt zo niet en per lockdown zal het draagvlak minder worden. Mochten die vaccins niks worden moet er wat gebeuren en dit zie ik dan als enige oplossing, zodat alles kan blijven draaien, mensen weer leuke dingen kunnen doen en toch met zo min mogelijk risico.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:10

Varekaj schreef:
Diegene die mondmaskers onzin vinden mogen dat van mij gerust even uitleggen aan families waarvan een geliefde op IC ligt ofzo hoor.

Hoho, als je geen mondmasker opzet omdat je ze (en de manier waarop er mee om wordt gegaan) nutteloos vindt wil dat niet zeggen dat je verder niet oplet om geen Corona te krijgen of te verspreiden hoor. Beter dan veel mensen met mondkapjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 06:45

MightyMike schreef:
Het zou idd meer dan fijn zijn dat mensen zich aan de regels houden. Ik denk ook dat we begin van het jaar allemaal nog heel ijverig daarin waren en nu de interesse van mensen enorm afzakt omdat het allemaal zo lang duurt. Ik begrijp het zeker hoor de frustratie van ts en anderen hier, blijf zelf echt wel meer binnen omdat de mentaliteit van andere zo is.. Wat mij betreft meer verplichtingen, ipv alleen maar advies, zo zijn de mensen die niet in zien waarom ze het zouden doen, gewoon verplicht. Maar goed, dan tasten we teveel mensen rechten aan.. Zolang mensen nog maanden naar Spanje op vakantie konden en nu niet in quarantaine gaan, omdat ze daar geen zin in hebben en in verzorgingstehuizen rond gaan lopen omdat ouder ineens slechter is geworden in die periode waarin ze eigenlijk in quarantaine hadden moeten zitten (voorbeeld uit mijn omgeving waar ik dan zelf geen enkel begrip voor heb) en daar geen controle op is, blijven mensen die egoïstische keuzes maken ben ik bang voor. Ik hoop echt dat het allemaal snel uitdooft, maar ben bang dat we nog maanden in ditzelfde schuitje zullen zitten op deze manier.

Dit vind ik zo'n dooddoener en geeft ook direct aan in wat voor verwend land we leven.

Mensen mogen het prima zat zijn maar dan alsnog kunnen mensen zich prima normaal en verantwoordelijk gedragen. Maar vanwege de egoïstische instelling in NL gebeurt dat niet.

Ik ben ook wel eens mijn werk zat of heb geen zin, dan toch sta ik op en zet ik mijn beste beentje voor op het werk.

Ik vergelijk het in de winkel altijd met een rood stoplicht, over het algemeen stopt iedereen daar netjes voor. Dat kun je ook negeren, hoef je niet te doen als je daar geen zin in hebt. Maar toch doen we dat, want we krijgen dat geleerd en als regel opgelegd. Toch zeurt daar niemand over. Maar als we als regel krijgen dat we onze handen moeten desinfecteren en een winkelkarretje moeten pakken vergaat de wereld.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:15

Ik als klant-zijnde erger me ook rot aan zo'n mensen.
Vooral nu het nieuwe schooljaar begonnen is, en de schoolgaande jeugd onder de middag met groepjes de supermarkt binnen loopt om met 5 mensen bij te leggen voor een zakje chips. Nemen géén kar, dragen hun mondmasker niet zoals het hoort en houden géén anderhalve meter afstand.
Mondmaskers zijn hier in BE verplicht, het is ook al sinds maart verplicht om een kar te nemen (om afstand te creëren) en afhankelijk van de regels mag je max. in een groepje van 2 personen de winkel in. Deze regels zijn niet nieuw - deze gelden al sinds maart. SINDS MAART. Een half jaar dus. Van onder welke steen sommige mensen gekropen komen, ik begrijp het echt niet.

Sta ik aan de kaas, te kiezen welke ik wil - krijg ik bij wijze van spreke een arm tegen mijn neus van de volgende om snel een kaas te snaaien. Joh, wacht gewoon even, dat doe ik ook als er iemand voor een artikel staat dat ik wil, want.. je moet anderhalve meter afstand houden. Ook bij de kaas dus! Bij de slager ook. Sta je op je beurt te wachten, dringt te volgende zich alvast naar voren "om even te kijken". Wacht op je beurt en kijk dan!

Van de rijen aan de kassa wordt ik ook nerveus. Voor en achter je moet je anderhalve meter afstand houden. De helft van de mensen doet dit niet. Maar dan zit je ook nog met links en rechts - de kassa's staan te dicht naast elkaar om deze regel te volgen, imo.

In kleinere zaken, zoals de krantenwinkel of de apotheker, mogen er meestal max. 2 klanten binnen zijn. Dat staat echt overal aangegeven. En nog loopt men gewoon binnen.. ROT OP.

Moeilijk is het niet hoor. Echt niet. Men is gewoon te lui om zich er aan te houden. Makkelijk is het natuurlijk ook niet, op deze manier spendeer ik ook meer tijd in de supermarkt dan gewoonlijk, en dan ik wil, maar het is wat het is. Hou je aan de regels, ook al geloof je er niet in. Het zijn nu eenmaal regels, en die dien je te volgen.

Ik begin vandaag met mijn nieuwe job. Nou ja, nieuw, ik werk al heel lang als huishoudhulp, maar start dus vandaag voor een nieuwe werkgever. Ook een gedoe hoor, die klanten. Komen hun haar kammen wanneer ik de badkamer sta te poetsen enzo. HOU AFSTAND.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 26-10-20 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:17

Maar zo loopt het wel KimD! Voor mij niet, ik ben echt bijna al die maanden binnen geweest, ik val zelf in de risicogroep, maar voel me dus wel een stuk verplicht binnen te blijven omdat dit de mentaliteit lijkt te zijn. Ik zie het aan mijn ouders bijv. Natuurlijk vanwege hun leeftijd ook risicogroep, in het begin bleven ze thuis, kwamen ze niet op bezoek, alles was eng, maar het duurt zo lang en inmiddels lopen ze weer overal. Winkel in en uit, verzorgingstehuizen etc waar ze eerder zo bang voor waren, gaan weer bij iedereen op visite, onder het motto, we zijn al zolang nergens meer geweest, het is wel goed, stom coronagedoe. Niet mijn denkwijze, maar hoor veel mensen zo reageren. Dus ik zit nog steeds binnen. Ik lees op fb soms dingen, waarbij mijn broek dan afzakt van mensen op coronagebied.. Hopelijk is de meerderheid toch nog als ons en krijgen we het virus er toch een keer onder.

Vind het dan overigens ook moeilijk om op visite te gaan bij mijn ouders bijv. Zij gaan wel overal naar toe en waar in het begin gezegd werd we komen niet omdat we bang zijn voor onze gezondheid, vragen ze nu niet of het wel oke is om te komen vanwege mijn gezondheid, zij vinden het allemaal wel weer heel normaal.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:49

ik denk vooral omdat iedereen deze hele poppenkast behoorlijk zat is. En als ik voor mijzelf spreek, het hele hygiene gedoe, in mijn ogen echt 1 grote poppenkast is.
Ik draag ook geen mondkapje omdat het gewoon niet werkt. Het werkt in mijn optiek alleen als je zelf verkouden bent oid en dus niet wilt dat andere mensen jouw bacteriën krijgen. Ik ben niet ziek, of verkouden oid en ga dus geen mondkapje dragen. Ik vermijd daarbij wel zoveel mogelijk om naar winkels te gaan etc en kom er dus alleen voor de nodige dingen. Ik erger mij kapot al de hele meute en de paniek die mensen creëren, en het panische gedrag in winkel kan ik zeer slecht handelen. Als een ieder gewoon op afstand blijft is het prima en gezien ik dit ook voor de corona deed en ik niet zo van het close contact ben met mensen...lijkt mij dit prima. En wat een ander daar van vind, interesseert mij niet. Als je goed onderzoek doet kom je er achter dat de mondkapjes dus NIET werken en dit bij de eerste golf ook zo vaak is benoemd door Hugo de Jonghe etc. Als ik een medisch mondkapje zou moeten dragen prima, maar ik ga geen zuurstof beperkend mondkapje dragen.
iedereen die dit wel wil doen, laat ik overigens volledig in hun waarde. Helaas gebeurd dit andersom niet en denkt de medemens hier over wat te moeten vinden.

Maargoed, ik kan mij voorstellen dat je als winkelmedewerker je er aan irriteert en je je aan de regels probeert te houden zo goed als mogelijk om te zorgen dat je winkel open blijft.
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 26-10-20 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:15

@ Bloody Mary: het gros van de mensen die die maskers onzin vinden zijn helaas ook dezelfde meute die alle andere regels onzin vinden en/of denken dat hun gezonde verstand zo bijster goed is. Helaas slaan die evengoed de bal nogal vaak (serieus) mis. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn er die het absoluut goed menen en zich verder overal perfect aan houden. Maar dat is een minderheid.
Net als TS word ik er ook dagelijks mee geconfronteerd en het gaat gewoon steeds slechter.

Het is zo jammer dat 1 rotte appel het kan verpesten voor een hele hoop mensen. Ik hoor dagelijks steeds meer mensen om me heen die positief zijn. Dat was helemaal niet in de eerste golf.

Iedereen wil dat dit ophoudt, dat de wereld weer door kan. Alleen moeten we dat samen doen. En helaas lijkt solidariteit alleen maar iets wat mensen boeit als het niet teveel moeite kost en in hun straatje past.
Mooi dat ze hun geld naar de winkels willen dragen. Als ze echter door Trammelant diezelfde winkel een fikse boete bezorgen gaat datzelfde geld naar de staat en heeft de winkel er niks aan. In het slechtste geval is hun dagje winkelen dan de doodsteek geweest voor die zaak, omdat ze die ipv inkomsten een boete hebben bezorgd die ze niet meer kunnen slikken.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:20

Heel herkenbaar!
Wij krijgen ook heel veel mensen die gezellig met opa, oma, ouders, kleinkinderen komen shoppen omdat 1 van de kleinkinderen jarig is geweest een kadotje uit mag zoeken.
Ik stuur ze, beleefd, er uit. Maximaal 2 mensen. Als je met 3 komt hoor je me niet. Maar met een stuk of 7 wachten ze maar buiten.

Zaterdag liepen er ruim 30 mensen in de winkel. Dan ben ik het overzicht even kwijt hoor sinds ik ook politieagent ben...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:22

__Robijn__ schreef:
ik denk vooral omdat iedereen deze hele poppenkast behoorlijk zat is. En als ik voor mijzelf spreek, het hele hygiene gedoe, in mijn ogen echt 1 grote poppenkast.

Maargoed, ik kan mij voorstellen dat je als winkelmedewerker je er aan irriteert en je je aan de regels probeert te houden zo goed als mogelijk om te zorgen dat je winkel open blijft.

Ik vind rood licht en haaientanden ook altijd zo'n gedoe om maar te zwijgen over flitsers, zo'n poppenkast altijd! Maarja, ik moet me er toch aan houden anders ervaar ik de consequenties.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:27

KimD schreef:
__Robijn__ schreef:
ik denk vooral omdat iedereen deze hele poppenkast behoorlijk zat is. En als ik voor mijzelf spreek, het hele hygiene gedoe, in mijn ogen echt 1 grote poppenkast.

Ik vind rood licht en haaientanden ook altijd zo'n gedoe om maar te zwijgen over flitsers, zo'n poppenkast altijd! Maarja, ik moet me er toch aan houden anders ervaar ik de consequenties.

wat een achterlijke vergelijking! :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

heb nog even wat bij mijn post gezet :) :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:29

Ik vind het vooral achterlijk dat mensen zo'n probleem maken van alle regels.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:34

Varekaj schreef:
@ Bloody Mary: het gros van de mensen die die maskers onzin vinden zijn helaas ook dezelfde meute die alle andere regels onzin vinden en/of denken dat hun gezonde verstand zo bijster goed is. Helaas slaan die evengoed de bal nogal vaak (serieus) mis. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn er die het absoluut goed menen en zich verder overal perfect aan houden. Maar dat is een minderheid.
Net als TS word ik er ook dagelijks mee geconfronteerd en het gaat gewoon steeds slechter.

Het is zo jammer dat 1 rotte appel het kan verpesten voor een hele hoop mensen. Ik hoor dagelijks steeds meer mensen om me heen die positief zijn. Dat was helemaal niet in de eerste golf.

Iedereen wil dat dit ophoudt, dat de wereld weer door kan. Alleen moeten we dat samen doen. En helaas lijkt solidariteit alleen maar iets wat mensen boeit als het niet teveel moeite kost en in hun straatje past.
Mooi dat ze hun geld naar de winkels willen dragen. Als ze echter door Trammelant diezelfde winkel een fikse boete bezorgen gaat datzelfde geld naar de staat en heeft de winkel er niks aan. In het slechtste geval is hun dagje winkelen dan de doodsteek geweest voor die zaak, omdat ze die ipv inkomsten een boete hebben bezorgd die ze niet meer kunnen slikken.

Dit vind ik onzin, want in de zomer waren er bijna geen besmettingen meer en nóg moest je 1.5 m houden en waren alle andere basis regels nog van kracht. Dus nee, de wereld gaat niet door als we het ‘samen’ oplossen (krijg van de zin: samen tegen Corona ook echt een kotsneiging in die reclame spotjes constant, want dit gaat mensen echt niet helpen om anders te denken), je moet dan nog steeds in de kroeg op je kont zitten en kan niet naar dat concert. De enige manier volgens de overheid dat de wereld weer door kan is dat vaccin, een utopie imo. Wanneer dadelijk dat vaccin niet werkt, gaan nog meer mensen met de kont tegen de krib, want dat is voor vele de laatste hoop om uit deze ellende te komen. Dus de regering kan beter alvast aan plan b beginnen ipv constant hameren op dat het weer normaal wordt als dat vaccin er is.

Verder ben ik het eens dat mensen zich niet zo moeten aanstellen en gewoon die winkel regels moeten opvolgen en zeker niet in discussie met dat 16-jarige kassa meisje. En ik vind het ook onterecht dat de winkelier of horeca een dikke boete krijgt als die er alles aan doen om het goed te laten lopen. Geef die gasten dan een boete van 10.000€.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:07

KimD schreef:
Ik vind het vooral achterlijk dat mensen zo'n probleem maken van alle regels.

Inderdaad. Hoorde laatst in de supermarkt dat het ‘klanten pesten is’ omdat een winkelmedewerker vroeg of er 1 buiten kon blijven. Werd ze helemaal boos omdat het zo gezellig was samen avondeten uitzoeken :') .

Ja, ik vind samen boodschappen doen ook leuker, maar is even niet anders. Als ik twijfel bel ik mijn vriend wel snel :+.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:18

Of de maatregelen nu werken of niet vind ik een hele andere discussie eigenlijk dan of je je er aan moet houden. Je kan prima vinden dat mondkapjes onzin zijn en anderhalve meter, waarom zou je... maar deze maatregelen (onder andere) worden nu van je gevraagd, (waarom zou er voor alles nou een boete moeten doen en een verplichting, ik snap het niet) de meesten zijn al sinds maart dus zou niet nieuw voor je moeten zijn... en toch doen mensen alsof ze van niks weten. Zoals ik al zei: als je t onzin vind prima maar als je naar buiten gaat houd je gewoon aan de maatregelen zoals ze zijn en kan/wil je dat niet blijf dan gewoon uit de buurt van de mensen die dat wel doen. Het is allemaal niet zo lastig hoor. En wordt zeker niet boos als je er op aangesproken wordt want dat jij schijt hebt betekent niet dat iedereen dat heeft. Gelukkig zijn er ook mensen die er wel waarde aan hechten om te doen wat de maatregelen van ze vraagt.