Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Want een groot bord etc. zien ze ook heus wel en dan gaat er niet even een lampje branden.Gini schreef:Kairos schreef:Ik herken de frustratie enorm. Ik moet achterin de winkel (supermarkt) mensen nog steeds aanspreken op dat ze zonder kar lopen. ‘Ja maar hij staat daar!’ Uh ja, dan is het ook zeer nuttig. Binnen een straal van een halve meter kan ik begrijpen, maar kar bij de groente en zelf bij het brood lopen is enorm irritant.
Het belangrijkste is dat er voldoende afstand gehouden wordt van de andere mensen. Als die mensen dus bij het brood lopen, maar daar wel op ruime afstand van de anderen blijven is er geen probleem.
En dat is waar we voor moeten oppassen. Dat de regels geen mantra worden waarvan we eigenlijk de achterliggende reden niet snappen. Een beetje zoals 'vanaf links op een paard stappen'. Dat doen we ook gewoon uit een soort van 'het moet zo, maar vraag me niet waarom'.
. En dat niet alleen, het type mensen dat de maatregelen maar onzin vindt en zich er niet aan houdt zal ook echt niet publiekelijk willen afgaan bij een snelteststraat in een uitgaansgebied of bij een voetbalstadion oid. Je kunt zelfs denken aan sneltestbalies in winkelcentra waar je voor een tientje een test kan halen zodat je weet of je veilig bij oma op bezoek kan.
denk echt dat het fantastisch kan werken. Varekaj schreef:Diegene die mondmaskers onzin vinden mogen dat van mij gerust even uitleggen aan families waarvan een geliefde op IC ligt ofzo hoor.
MightyMike schreef:Het zou idd meer dan fijn zijn dat mensen zich aan de regels houden. Ik denk ook dat we begin van het jaar allemaal nog heel ijverig daarin waren en nu de interesse van mensen enorm afzakt omdat het allemaal zo lang duurt. Ik begrijp het zeker hoor de frustratie van ts en anderen hier, blijf zelf echt wel meer binnen omdat de mentaliteit van andere zo is.. Wat mij betreft meer verplichtingen, ipv alleen maar advies, zo zijn de mensen die niet in zien waarom ze het zouden doen, gewoon verplicht. Maar goed, dan tasten we teveel mensen rechten aan.. Zolang mensen nog maanden naar Spanje op vakantie konden en nu niet in quarantaine gaan, omdat ze daar geen zin in hebben en in verzorgingstehuizen rond gaan lopen omdat ouder ineens slechter is geworden in die periode waarin ze eigenlijk in quarantaine hadden moeten zitten (voorbeeld uit mijn omgeving waar ik dan zelf geen enkel begrip voor heb) en daar geen controle op is, blijven mensen die egoïstische keuzes maken ben ik bang voor. Ik hoop echt dat het allemaal snel uitdooft, maar ben bang dat we nog maanden in ditzelfde schuitje zullen zitten op deze manier.
__Robijn__ schreef:ik denk vooral omdat iedereen deze hele poppenkast behoorlijk zat is. En als ik voor mijzelf spreek, het hele hygiene gedoe, in mijn ogen echt 1 grote poppenkast.
Maargoed, ik kan mij voorstellen dat je als winkelmedewerker je er aan irriteert en je je aan de regels probeert te houden zo goed als mogelijk om te zorgen dat je winkel open blijft.
KimD schreef:__Robijn__ schreef:ik denk vooral omdat iedereen deze hele poppenkast behoorlijk zat is. En als ik voor mijzelf spreek, het hele hygiene gedoe, in mijn ogen echt 1 grote poppenkast.
Maargoed, ik kan mij voorstellen dat je als winkelmedewerker je er aan irriteert en je je aan de regels probeert te houden zo goed als mogelijk om te zorgen dat je winkel open blijft.
Ik vind rood licht en haaientanden ook altijd zo'n gedoe om maar te zwijgen over flitsers, zo'n poppenkast altijd! Maarja, ik moet me er toch aan houden anders ervaar ik de consequenties.

Varekaj schreef:@ Bloody Mary: het gros van de mensen die die maskers onzin vinden zijn helaas ook dezelfde meute die alle andere regels onzin vinden en/of denken dat hun gezonde verstand zo bijster goed is. Helaas slaan die evengoed de bal nogal vaak (serieus) mis. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn er die het absoluut goed menen en zich verder overal perfect aan houden. Maar dat is een minderheid.
Net als TS word ik er ook dagelijks mee geconfronteerd en het gaat gewoon steeds slechter.
Het is zo jammer dat 1 rotte appel het kan verpesten voor een hele hoop mensen. Ik hoor dagelijks steeds meer mensen om me heen die positief zijn. Dat was helemaal niet in de eerste golf.
Iedereen wil dat dit ophoudt, dat de wereld weer door kan. Alleen moeten we dat samen doen. En helaas lijkt solidariteit alleen maar iets wat mensen boeit als het niet teveel moeite kost en in hun straatje past.
Mooi dat ze hun geld naar de winkels willen dragen. Als ze echter door Trammelant diezelfde winkel een fikse boete bezorgen gaat datzelfde geld naar de staat en heeft de winkel er niks aan. In het slechtste geval is hun dagje winkelen dan de doodsteek geweest voor die zaak, omdat ze die ipv inkomsten een boete hebben bezorgd die ze niet meer kunnen slikken.
KimD schreef:Ik vind het vooral achterlijk dat mensen zo'n probleem maken van alle regels.
.
.