Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Talietjuh schreef:Corelli schreef:Denk je dat het je gaat lukken om het gesprek met een open blik in te gaan?Waardoor je ook kunt horen waarom ze gehandeld hebben zoals ze gehandeld hebben?
En ik herhaal mn vraag nog een keer: ben je bekend met therapeutisch flesvoeden?
O sorrie, heb over je vraag gelezen.
Ja we hebben ook zo'n flesje ervoor, maar ons kindje krijgt er niks uit. Misschien nu hij wat groter is wel.
Ik weet niet alle ins en outs erover, maar de gedachte erachter is heel fijn volgens mij. Dit zou ik natuurlijk met het verblijf kunnen bespreken. Wat weet jij daarover?
Marisje76 schreef:In de kinderopvang is het verboden om kinderen in een kinderwagen te laten slapen ivm veiligheid. Ik sta er van te kijken dat dit gebeurd. *Knip*
Talietjuh schreef:Corelli schreef:
O sorrie, heb over je vraag gelezen.
Ja we hebben ook zo'n flesje ervoor, maar ons kindje krijgt er niks uit. Misschien nu hij wat groter is wel.
Ik weet niet alle ins en outs erover, maar de gedachte erachter is heel fijn volgens mij. Dit zou ik natuurlijk met het verblijf kunnen bespreken. Wat weet jij daarover?
Therapeutisch flesvoeden houdt in dat je zo dicht mogelijk het drinken uit de borst probeert na te bootsen. Dat betekent oa:
Kindje rechtop, niet achterover liggend (want dan klokt het er zo in)
Kleinste speenmaat zodat je kindje echt moet zuigen en het niet “cadeau” krijgt. Welke fles je hierbij gebruikt maakt niets uit
Kindje toestaan om pauzes in te lassen
Het doel hiervan is dat de voeding zo lang duurt dat niet alleen de honger, maar ook de zuigbehoefte gestild wordt. Vaak wordt de fles te snel naar binnen geklokt en is er daarna nog zuigbehoefte die voor honger wordt aangezien. Mogelijk is dit de verklaring voor de extra voeding die is aangeboden.
Een ander voordeel van deze manier van flesvoeden is dat de fles niet als makkelijker wordt ervaren dan de borst. Hierdoor heb je minder risico op een kind dat liever voor de fles kiest dan voor je borst. Beter voor je borstvoedingstoekomst dus.
Mijn ervaring is dat de meeste kdv dit niet (goed) kennen
Meer info: https://www.borstvoeding.com/artikelen/ ... lesvoeden/
PK_L schreef:Marisje76 schreef:In de kinderopvang is het verboden om kinderen in een kinderwagen te laten slapen ivm veiligheid. Ik sta er van te kijken dat dit gebeurd. *Knip*
Jazeker! Zelfs in een Maxi-Cosi dat met een veer aan het plafond is bevestigd kan ik je vertellen.
Fijn die info Corelli! Dit had ik wel eerder willen weten, vanuit de kraamzorg waren dit echt twee gescheiden werelden: of borstvoeding of fles, ik deed (noodgedwongen) veel kolven en dus met de fles voeden. Maar deze info gaven ze niet mee hoor. Pff, over de kraamzorg kan nog wel een soortgelijk topic geopend worden denk ik
Talietjuh schreef:@Yalou
Nogmaals... Als je goed leest..
Dan had je wel gezien dat die opmerking niet voor jou bedoeld was.
Deze bokker is in slaap gevallen
Talietjuh schreef:Echwel schreef:Ik heb sterk het gevoel dat niemand in jouw ogen het goed kan doen met jouw kindje..
Zelfs je vriend niet, omdat hij niet weet met de warmte zoals je schreef.
Ik denk dat je toch meer moet leren loslaten.
Laat je je kindje wel eens bij opa en oma en daar evt ook slapen..
Dit mag je dan wel even uitleggen
Diddykong schreef:Gekke vraag misschien, waarom heb je voor een kinderdagverblijf gekozen?
Ik merk dat je erg beschermend bent voor je zoon, en dat betekent alleen maar dat je een superlieve moeder bent. Maar op een kinderdagverblijf heb je te maken met verschillende leidsters en daarom is het lastig om 1 lijn te trekken. Je zegt iets tegen leidster 1 en vervolgens geeft leidster 2 de fles en ik denk dat er dus in de interne communicatie al een en ander misgaat. En met een groep van 20? kindjes is het ook erg lastig om voor elk kindje steeds te onthouden hoe en wat. Dat komt wel, maar dan moet je het de tijd geven.
Met de gevoelens zoals jij die hebt, vraag ik me af of een gastouder niet beter bij je past? Is geen aanval he. Ik heb zelf een superlieve gastouder en dat bevalt zoooo goed. Ze kent mijn dochter, weet ook alle ins en outs en kan daardoor op alles goed inspelen. Ik heb ook echt al van haar geleerd. Gaat alles hetzelfde als thuis? Nee natuurlijk niet. Maar er komen nog steeds kindjes van 8, 9 jaar in de vakanties, gewoon omdat ze daar een superleuke ervaring hadden. Een gastouder kan ook een betere band opbouwen met de kindjes natuurlijk, en daardoor beter inspelen op de wensen van de ouders. Ze heeft een kleinere groep ook, dus dat maakt het makkelijker.