Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:13

Eergisteren stond ik af te wassen en toen realiseerde ik mij ineens wat mijn grootste kringlooptrigger is. :=

Ik ben er blijkbaar al zo aan gewend dat het mij in het dagelijks gebruik niet meer opvalt. :D

Dit heb ik in twaalf jaar bij elkaar gespaard. Eigenlijk is het zo wel genoeg. Het past niet meer in de kast en het komt zelden voor dat ik meer dan twee mensen te eten heb. Maar ja... #trigger :o

Afbeelding

Suzanne F.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:30

Oh bij jou kan ik wel een gebakje komen eten zie ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:34

Yoghurt en soep is ook geen probleem hier. :D

Maar die gestreepte gebaksbordjes behoren wel tot mijn favorieten. <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:38

Karin schreef:
Yoghurt en soep is ook geen probleem hier. :D

Maar die gestreepte gebaksbordjes behoren wel tot mijn favorieten. <3

Ja dat zijn liefies!
Zo heb ik dat met glazen. Ik heb een kast vol glazen en ik gebruik er maar 2 van. Ik heb wijnglazen, champagneglazen, bierglazen, theeglazen etc. En voor thee pak ik zelf een beker. Wijn drink ik niet en bier heel af en toe. Dus ik gebruik eigenlijk maar 1 bierglas en 1 frisdrankglas van de hele kast. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:41

Haha, dat is ook wel herkenbaar. Ik heb een kast vol glazen en mokken (mokken wel in allerlei kleuren) maar ik gebruik alleen de favorieten. Maar de rest wegdoen kan ik ook weer niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:48

Ik heb met mijn verhuizing al mijn mokken in dozen voor de kringloop gepakt, omdat ik er maar 2 gebruik van de 30... En ik heb ze ook allemaal weer uitgepakt en terug in de kast gezet. Ik werd zo verdrietig van het idee dat ze weg gingen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:54

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die er best aan gehecht is :o

Ik ben sommige mokken ook maar voor andere doeleinden gaan gebruiken. Voor mijn whiteboardstiften en als potjes voor stekjes bijvoorbeeld. :))

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:28

Ik ben gisteren ook weer leuke dingen gescoord bij diverse kringloop winkels.
Ik probeer elke zaterdag op stap te gaan naar de kringloop winkels en vooral diegene
die ik nog niet gezien heb.

Maar we begonnen gisteren met de lokale kringloop winkels en daar kocht ik een paar nette grijze
Nike air max voor €4,00 en een grote Amerikaanse vlag voor mijn zoon voor €5,00.
Daarnaast nog wat leuke bordje voor in de tuin om op te hangen voor 1,00 en 1,50.

Toen wouden we richting de randstad gaan maar ik kwam de stad niet uit vanwege 2 lekke banden
die ik reed en wij 2 uur op de wegenwacht moesten wachten en daarna nog 3 uur bij de sloop voor
nieuwe banden.

Dus aankomende weken zit op reis gaan naar andere kringloopwinkels er even niet meer in :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:03

Karin schreef:

Ik ben sommige mokken ook maar voor andere doeleinden gaan gebruiken. Voor mijn whiteboardstiften en als potjes voor stekjes bijvoorbeeld. :))

Ik ben zelf gek op Paddington mokken van de Douwe Egberts. Die zoek ik altijd als ik bij de kringloop ben.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:13

Suzanne F. schreef:
Karin schreef:

Ik ben zelf gek op Paddington mokken van de Douwe Egberts. Die zoek ik altijd als ik bij de kringloop ben.

Zijn dat de mokken met de seizoen afbeeldingen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:15

Die mokken heb ik ook gehad! Ook weggegeven aan een liefhebber, net als de Pluk-mokken.

Dat kan ik dus wel, weggeven aan iemand die ze echt graag heeft. Maar zomaar (terug) naar de kringloop... Nah.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:51

paddington schreef:
Suzanne F. schreef:

Zijn dat de mokken met de seizoen afbeeldingen?

Ja, klopt!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:47

Leuke mokken zijn dat, ik heb ze zelf ook maar ik kom ze regelmatig wel tegen. :j

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:18

Mwah... :( Onlangs vond ik met behulp van Google Maps een mega-kringloopwinkel op een industrieterrein in Nieuwegein. En nog open op zondag ook! Vandaag wou ik daar eens gaan inslaan. Wat denk je? Winkel opgeheven, net een week geleden...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:41

Gebruiken jullie ook de kringloop app?
Ik vind het erg handig als ik in een onbekende buurt ben om daar kringloop winkels
te vinden.

Wat vervelend dat die gesloten was maar is er toevallig geen Rataplan winkel in de buurt?
Die zijn ook op zondag geopend.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:47

paddington schreef:
Wat vervelend dat die gesloten was maar is er toevallig geen Rataplan winkel in de buurt?
Die zijn ook op zondag geopend.

Niet dat ik weet, maar in Utrecht en omstreken zijn er nog wel een paar die ik nog niet gezien heb. Het was meer dat ik me er vandaag op verheugd had...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:52

musiqolog schreef:
Mwah... :( Onlangs vond ik met behulp van Google Maps een mega-kringloopwinkel op een industrieterrein in Nieuwegein. En nog open op zondag ook! Vandaag wou ik daar eens gaan inslaan. Wat denk je? Winkel opgeheven, net een week geleden...

Kringloop Plaza toevallig? Mis je imo weinig aan hoor, totaal geen leuke sfeer daar en behoorlijk duur voor wat het was :o

Sowieso vind ik kringlopen in deze omgeving zo duur en vaak niet erg leuk om heen te gaan. Dat je voor bijzondere dingen een eerlijke prijs betaalt en dat een kringloop anders werkt dan een ‘normale’ winkel snap ik, maar de hoofdprijs vragen voor ouwe troep waarvan niet eens de moeite is genomen om het enigszins toonbaar te maken... bweh. Als iemand nog tips heeft voor kringlopen ruime omgeving Utrecht?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:55

Ja wat een domper is dat dan..
Regio Utrecht ben ik niet zo bekend kwa Kringloopwinkels want dat is een regio
wat ik nog wil gaan ontdekken.

Maar idd de randstad prijzen zijn vaak erg hoog in vergelijking met het midden of het noorden van het land.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:59

Memories schreef:
Kringloop Plaza toevallig? Mis je imo weinig aan hoor, totaal geen leuke sfeer daar en behoorlijk duur voor wat het was :o

Toevallig wel.
Nou, dat zal dan wel. Maar ik kwam voor één heel specifiek ding: oude Suske & Wiske-albums. Ik winkel als een man: ik neem mee wat ik nodig heb en vervolgens heb ik in die winkel voorlopig niets meer te zoeken. :) Dus de sfeer interesseert me minder.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:14

Ik kom graag bij Wawollie op Lage Weide. Verder zit er midden in Odijk een klein kringloopje waar je bijna je kont niet kunt keren, maar waar ik wel steeds toffe cd's voor in de auto vandaan haal. :D

Andere kringloopwinkels in en om Utrecht ken ik niet. Je zou anders eens wat noordelijker kunnen kijken: Baarn, Eemnes en Huizen.

Ik heb de kringloopapp niet (ik wil zo weinig mogelijk apps op mijn telefoon ivm beschikbare ruimte) maar ik laat mij altijd graag adviseren door mijn zus die 'm wel heeft. :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:52

Kringloopapp?!?!?!? Ha, gelijk op de telefoon gezet, dank voor dit geweldige idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:03

Dit is mijn favo item bij stichting kringloop Langedijk in Noord Scharwoude.

Afbeelding

Tevens heb ik er ook mijn favoriete jurkjes en laarzen vandaan :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:37

Oeehh gave stoel! <3

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:45

Leuke stoel, mooie vondst!

En kringloopapp?? Die ga ik straks er ook ff opzetten, lijkt me heel handig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:16

Oooh die stoel! <3