Show je mondkapje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:01

Karin schreef:
Ik kreeg net deze in een sponsored ad op Facebook: ...en alweer mis ik de kat-emoji :D

[ [url=m/4luRa5.png]Afbeelding[/url] ]

Deze is ook geweldig.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:18

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:19

Kinke schreef:
yalou, bedoel je voor brildragers of afbeeldingen met brillen :)

Met afbeeldingen van brillen, zoals deze:

https://www.redbubble.com/i/mask/Colorf ... 5945.9G0D8

Ik heb er momenteel 57 in mijn favorieten staan met brilletjes... nu nog kiezen welke het echt worden :=
Ik ben opticien en vind het wel leuk om bijpassende mondkapjes te dragen.

Edit: en trouwens ook in combinatie met een bril haha, maar de dagen dat ik werk en de hele dag een mondkapje draag, draag ik mijn brillen met neusvleugels. Die beslaan niet :D

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:09

Ben ik de enige met rare oren waarbij het elastiek maar met moeite wil blijven zitten? :+ Iemand een tip daarvoor toevallig? Het probleem van de beslaande bril is inmiddels getackled, maar voor m'n oren heb ik nog geen oplossing gevonden, buiten de mogelijkheid van vastmaken met een strik maar dan moet ik weer allemaal andere kapjes gaan kopen -O-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:10

Sandra_H schreef:
Ben ik de enige met rare oren waarbij het elastiek maar met moeite wil blijven zitten? :+ Iemand een tip daarvoor toevallig? Het probleem van de beslaande bril is inmiddels getackled, maar voor m'n oren heb ik nog geen oplossing gevonden, buiten de mogelijkheid van vastmaken met een strik maar dan moet ik weer allemaal andere kapjes gaan kopen -O-

https://www.bol.com/nl/p/3d-grip-set-me ... B8QAvD_BwE

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:17

Ah thanks (maar 1 tot 2 weken levertijd bij Bol, heb ze wel op meer plekken gezien gelukkig) die had ik al wel gezien hier en daar, maar hoopte eigenlijk dat ik gewoon iets verkeerd doe waardoor het niet goed blijft zitten.
Gek eigenlijk dat die dingen niet in de gangbare stenen winkels te vinden zijn, althans niet hier in de buurt. Geldt ook voor een beetje leuke mondkapjes trouwens.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:33

Dat is toevallig. Ik vond zojuist een handige instructie. Ik heb 'm in het Taalblooperstopic gepost, maar misschien hebben jullie er ook iets aan. :+

A. Symmetrie schreef:
indien te groot kan je de bandjes kruislinks om je oren draaien

:')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:38

Pluttersput schreef:
[ [url=m/5bzi8W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben deze vandaag binnen gekregen. Mijn dochter van bijna 4 heeft er ook een, we moeten binnenkort samen naar het ziekenhuis, en dan gaan we als ninja's. Ze heeft er gelukkig helemaal geen problemen mee met hem om te doen, en deze zit heeeel netjes :)

Die zien er heel fijn uit bij de neus, waar heb je die vandaan?

Bij ons heeft de plaatselijke stoffenwinkel ook een heel assortiment. Zowel om zelf te maken patroontjes/stoffen/stiekjes enz als kant en klaar.
https://mareincreatief.nl/
Voor de crea mensen onder ons met een werkende naaimachine (die van mij is stuk |( )

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:41

Wij hebben deze gekregen van de werkgever. Ik vind ze persoonlijk best ruw aanvoelen, maar mijn bril beslaat ten minste niet heel erg.

(Inmiddels zit ie trouwens beter aansluitend ;) )
Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:49

Ik heb deze van Levi's :) drie voor €14,95. Nu nog een beetje te groot maar ze krimpen nog iets in de was. Heb nu maat L want maat S is te klein gekrompen :Y) deze is zwart, de andere zijn donkerblauw en rood.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:43

Dragen jullie ze ook al in de winkel? Ik ben gisteren en vandaag met mondkapje op de winkel(s) in geweest en was bijna de enige hier. Dan voel je je wel een beetje bekeken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:47

Ik al heel lang en ook op drukkere plekken buiten als ik die niet kan vermijden. Zo n beetje vanaf mei al :j

Anoniem

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:50

Ik ga nergens meer naar binnen (behalve thuis) zonder mondmasker. Zie ze hier ook steeds meer :)

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:51

xPabloBokt schreef:
Ik heb deze van Levi's :) drie voor €14,95. Nu nog een beetje te groot maar ze krimpen nog iets in de was. Heb nu maat L want maat S is te klein gekrompen :Y) deze is zwart, de andere zijn donkerblauw en rood.
[ [url=m/H76UhB.jpg]Afbeelding[/url] ]
die wil ik ook maar ze waren uitverkocht. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:55

Rinkex schreef:
xPabloBokt schreef:
[ [url=m/H76UhB.jpg]Afbeelding[/url] ]
die wil ik ook maar ze waren uitverkocht. :')

Ik had de laatste deze week geloof ik :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:59

Ik ben nog niet in een winkel geweest sinds het advies van kracht is. Zodra dat wel het geval is zal ik 'm wel opzetten. Het interesseert mij eigenlijk niet zo veel om me bekeken te voelen :o Ik vind dat ik mooie kapjes heb en ik weet waar ik het voor doe. ;-)

Vanavond heb ik een kleinschalig concert met max. 30 bezoekers, anderhalve meter afstand en goede ventilatie. De wens vanuit de locatie is om een mondkapje te gebruiken zolang je in beweging bent. Zodra je op je plek zit moet je blijven zitten en dan mag-ie af (staan of rondlopen 'zoals vroeger' kan momenteel bij geen enkel optreden). Ook de bios hier wil graag dat je een mondkapje draagt als je je beweegt. Ook daar wil ik nog graag naartoe (al eerder gedaan deze zomer en ook daar is alles tot in de puntjes geregeld) en ook daar zal ik een mondkapje gebruiken.

Ik vind het eerlijk gezegd een kleine moeite om zo'n ding te dragen 'in alle publieke ruimten waar je de hemel niet kunt zien', om de woorden van onze MP te gebruiken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:08

Ik bedenk me net dat mijn schoonmoeders onderbroekenelastiek nu wel van pas komt. Zij heeft daar een hele boel van verzameld, in geval dat de oorlog weer uitbrak. Vanmiddag maar aan het mondkapjes naaien. :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:11

Deze van de week binnen gekregen
Afbeelding

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:13

Ik heb er gister voor het eerst een opgezet tijdens de boodschappen. Beetje onwennig wel, maar toch maar gedaan nu. Tot afgelopen maandag zag je een enkele keer iemand met, maar nu leek het nog net geen fifty fifty.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:17

Ik denk dat zien doen is.
Goed voorbeeld is goed volgen toch...

Als ik als enige in de winkel zonder zou lopen zou ik mezelf best banketstaaf voelen.
Dus hoe meer het doen des te normaler gaat het worden.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:36

Karin schreef:
Ik kreeg net deze in een sponsored ad op Facebook: ...en alweer mis ik de kat-emoji :D

[ [url=m/4luRa5.png]Afbeelding[/url] ]

Er zijn ook geweldige mondkapjes van mijn allerfavorietste striphelden van Strange Planet, maar ik ben nog geen verkoopadres in Europa tegengekomen (of ik kijk eroverheen). Ruim 10 dollar verzendkosten vind ik een beetje te gek.

En bedankt Karin. Nu wil ik deze. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:39

Haha, die kattenkapjes zijn briljant hè :))

Ik ga voor de tweede linksonder. Had nét iets meer tabby mogen zijn, maar je kunt niet alles hebben. :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:43

Sandra_H schreef:

Een grote paperclip of paardenstaart elastiek werkt ook.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:51

SusanH schreef:
Dragen jullie ze ook al in de winkel? Ik ben gisteren en vandaag met mondkapje op de winkel(s) in geweest en was bijna de enige hier. Dan voel je je wel een beetje bekeken.

Ooh hier bij jumbo heeft bijna iedereen er een op.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:32

Mando schreef:
Ik denk dat zien doen is.
Goed voorbeeld is goed volgen toch...
Als ik als enige in de winkel zonder zou lopen zou ik mezelf best banketstaaf voelen.
Dus hoe meer het doen des te normaler gaat het worden.

Precies! Daarom heb ik hem na even twijfelen toch opgezet :j