Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:36

Neonlight schreef:
Die 6 mensen is ook geen hard getal, het is het maximum, in eerste instantie geldt de 1,5 meter. In de meeste ruimtes kun je die 6 extra mensen niet eens kwijt met 1,5 meter afstand in acht te nemen. Vraag me af in wat voor villa's met wat voor lap grond jullie wonen dat jullie de ruimte binnen hebben voor 18 personen (want 6 mensen per studentenhuis horen ook 1,5 meter te houden, worden niet gezien als gezin) en 40 personen in een tuin.

Met huisgenoten waar je mee samenwoont vind ik 1,5 meter houden persoonlijk wel onzin. Als je in een normaal huis zit leef je eigenlijk praktisch als een gezin. Binnenshuis mag je dan ook gewoon doen wat je wilt met huisgenoten, maar buitenshuis is het helaas inderdaad een ander verhaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:47

Fitzroy schreef:
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de vergadering met 18 man ?

Ze hebben allemaal corona.

Grapje ;(.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:06

Jeetje... ook ik las dit topic met open mond... en het jammere vind ik, dat ondanks dat ts begripvol lijkt te reageren... er nog altijd gewoon "vergaderingen" gehouden worden met 18 man...kom op jongens... nadenken...

Ik werk in de petrochemische sector.. als we hier in staat zijn om zo'n 80% tot 90% van de vergaderingen digitaal te doen... en de overige vergaderingen met een zeer select gezelschap met voldoende afstand... dan moet dat een stel studenten die het echt niet hebben over de topics waar mijn collega's over spreken, toch zeker ook lukken! Als dat niet het geval is... dan mogen jullie je nog eens dubbel schamen naast het asociale gedrag van de overlast...

Steek je hand in eigen boezem en verplaats je eens in de emoties van een ander... of dat nu de buurman is, of een politie agent die inmiddels al een een mega dossier over jullie studentenhuis heeft, maakt niet zoveel uit... JULLIE veroorzaken door jullie gedrag gewoon echt hele vervelende reacties van andere mensen. En die andere reacties vind ik eerlijk gezegd heel begrijpelijk...

Stop gewoon met de regels te proberen te buigen naar een situatie waarin jullie fijn denken te kunnen doen wat jullie willen doen.. bijna iedereen op de wereld kan momenteel zijn leven niet lijden zoals hij/zij dat wil... in dit land is momenteel nog veel mogelijk... en het is tijd dat jullie dat gaan beseffen en er dus naar gaan handelen.

karijn

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:55

Ik vraag me echt af hoe zinvol een vergadering van de orde commissie met 18 man is.
Er hoeft tussen die 18 man maar 1 koekenbakker te zitten die de avond ervoor op een ander feestje met tig man is geweest en in een dronken bui met jan en alleman om de nek heeft gehangen waar er ook weer 1 tussen zit die symptoomloos corona heeft. Balletje gaat rollen...

Hoe vervelend het ook is dat je de normale dingen als een student binnen een studentenvereniging niet kan doen, je kan nog steeds heel erg veel, mits je de richtlijnen maar netjes opvolgt.

TS, als jij er zoveel moeite mee hebt maar het lukt je in je eentje niet om iedereen op hetzelfde spoor te trekken, ga dan weg uit het huis op zo'n avond. Blijf er buiten, zet een voorbeeld. Wellicht gaan anderen je volgen omdat die met hetzelfde dilemma zitten maar zich niet durven te uiten vanwege de peer pressure die een studentenvereniging vaak met zich meebrengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:41

Onder meer door dit soort studenten hebben GGD'en geen tijd meer om goed Bron en Contactonderzoek te doen. Als mensen bij besmetting lange lijsten contacten aanleveren kost het adviseren van al die mensen heel erg veel uren. En het kost een vermogen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:51

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus sorry als ik informatie heb gemist.

Ik denk dat ik uit jouw beschrijving kan afleiden om welk huizenblok dit gaat, omdat een vriendin van mij daar ook heeft gewoond. Dat is ondertussen al weer een paar jaar geleden, maar in die tijd zijn er volgens mij nooit klachten geweest van buren.
Misschien dat er dus een kern van waarheid in de overlast zit?
(Of misschien dat corona net de laatste druppel is geweest, maar dan is er nog steeds overlast).

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:03

Ik vind dat ts rustig en begripvol reageert, maar absoluut niet naar de regels handelt.

Natuurlijk snapt iedereen dat de regels klote zijn, dat vinden we allemaal. Maar het moet. Het is nodig. Door dit soort asociale, ondoordachte acties blijven de besmettingen oplopen. Cancel die fysieke vergaderingen gewoon meteen en ga over op digitaal. En dan heb ik het nog niet eens over jullie buurman die gewoon zo ontzettend gelijk heeft, maar gelukkig zagen jullie dat nu zelf dus ook in.

Mensen die dit soort beslissingen maken, zorgen ervoor dat ik me als zwangere vrouw buiten niet meer veilig voel. Dat complete respectloze handelen en maar gewoon doen waar je zelf zin in hebt heeft zoveel impact op je medemens, denk daar maar eens een keer aan. En aan alle horeca (en andere sectoren) die weer te maken heeft met maatregelen door de toenemende besmettingen. En dat zijn heus niet alleen studenten hoor, maar ik merk hier ook dat veel studenten het allemaal niet zo nauw nemen met de regels.

Ik snap ook oprecht niet dat jullie niet allang boetes hebben gekregen. Was wat mij betreft echt wel terecht geweest.

Lijkt me tijd om eens drastische maatregelen te gaan nemen en niet halve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:04

Ayasha schreef:
En nee. Een kind leert ook niet na één keer iets warm vast pakken zelf om het opnieuw te doen. De ouders voorkomen dat veelal en proberen het te leren dat niet meer te doen. In de adolescentie begint het abstract denken zich pas echt te ontwikkelen. Dat gaat gepaard met vrijwel alle gedragingen die hier ten toon gespreid worden. :)

Nah, gewoon een keer de kachel laten aanraken leert ze dat toch wel af hoor, ook na 1 keer :')

Met een kop hete thee, voorkom ik dat als ouder liever....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:06

SoofO schreef:
Wat een topic..en nog snapt TS het niet, lekker vergaderen met 18 man binnen :+ :+ Jammer dat jullie nog geen dikke boetes hebben gekregen.

Nou, ik verbaas me ook dat het kwartje nog steeds niet echt gevallen is ...

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 15:56

Fitzroy schreef:

Uiteindelijk hebben 4 mensen overlegd. Er zijn maatregelen getroffen m.b.t bezoek i.v.m de huidige richtlijnen en de problemen met de buurman/ buurt gaan we oplossen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:43

Top +:)+ Jullie zijn goed bezig.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:47

Ik weet dat het ondertussen afgerond is hoor (tenminste dat lijkt zo, kan natuurlijk dat ze gewoon doorgaan met in groepen vergaderen), maar ik vind het vooral opvallend dat de universiteit dit ok vindt...als mijn universiteit zou achterhalen dat een officiële studentenorganisatie dit doet, krijgen ze SERIEUS op hun donder. Dit wil je als onderwijsinstelling in deze tijd echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:00

FlameHorse schreef:
Fitzroy schreef:

Uiteindelijk hebben 4 mensen overlegd. Er zijn maatregelen getroffen m.b.t bezoek i.v.m de huidige richtlijnen en de problemen met de buurman/ buurt gaan we oplossen.

Leuk dat het bij jullie zo'n positieve wending heeft gekregen!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:43

+:)+ Goed bezig, ts.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:09

Goed zo. Fijn dat jullie inzien waar het mis gaat en er wat aan doen.

Op naar een fijne tijd, ondanks alle beperkingen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:24

FlameHorse schreef:
Fitzroy schreef:

Goed gedaan!! *\o/*