Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:43

Polly schreef:
Siersma schreef:
Daar zitten we op te wachten :roll:
Plus dat t hier toch echt code rood is volgens t Rivm

Ik lees hier over code rood in Noord Holland, maar dat is uitgegeven door België en Duitsland, niet door het rivm volgens mij, of lees ik ergens overheen?

Ja excuus, is voor Dtl en Belgie. Maar neemt niet weg dat we hier nog steeds hoogseizoen hebben met nu veel mensen uit de risicogroep en dat er net weer wat mensen positief gwtest zijn

Barbabientje

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:45

Vanuit de overheid wel,code oranje afgegeven voor die gebieden. Met dus de vraag: hoef je niet Peres ga dan niet..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:47

Nee ik zou ook niet gaan hoor, dat had ik er misschien even bij moeten zetten. Maar bij ons is geen code rood voor NH bekend dus vandaar even mijn berichtje

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:06

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:16

Ik denk dat Karuna dit met een bepaalde reden doet, alleen haar manier van uitdrukken en schrijfwijzen zijn wat apart.. ik heb in de topics die zij maakt gemerkt dat zij haar eigen ideeën en inzichten heeft hoe iets moet lopen en gaan. En dat stuit vele tegen de borst.
Nou moet ik ook bekennen dat ik deze beslissing niet begrijp.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:59

Zoveel. Vragen. :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:09

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:32

dromertje2 schreef:
Mij dunkt dat die vorige coronatest waardeloos is en je na je vakantie in een risicogebied je terug ga moeten testen.

Ik vindhet,zal het netjes verwoorden, een hele rare actie.

Check. Dit dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:35

Maar blijkbaar wel een actie waarmee de artsen akkoord zijn gegaan. Het zal dus een grondige reden hebben.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:36

Overigens wat betreft testen: GGD doet echt niet moeilijk.

Ik heb zondag gebeld ivm klachten. HEEL mild, maar wel wat.
Gewoon komen was hun devies.
Ze testen echt heel laagdrempelig.

Ik ben dan ook net terug van een bijzonder uitje, met de auto door de rijtuigenloods (Waar nog oude treinen staan) in Amersfoort. De teststraat.

Kortom, Zondag gebeld, ik kreeg meerdere malen excuses dat het zo druk was en kon vandaag al terecht...
3 dagen wachttijd vinden ze bij de GGD dus als lang.

Niet dat ik de test lollig vind (wel goed te doen hoor) maar het is in principe prima geregeld. Ik ken ook meerdere mensen die inmiddels vaker dan 1 x getest zijn.

Kortom, zo'n test aanvragen stelt echt geen donder voor, hoewel dit topic anders doet vermoeden.
Kan zelfs online, inclusief afspraak inplannen. Niemand die moeilijke vragen stelt, of je zegt dat je niet mag komen. Eerder integendeel.

Het enige dat jammer was, was dat die gast die de test afnam volledig in pak was. Ik denk namelijk dat daar een knappe gozer onder zat... :D

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:43

Bij de GGD krijg je niets schriftelijk dus daar zit het ziekenhuis al mis.Coronavrij verklaring daae zijn juist die commerciële bureau's voor.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:47

Wijsje schreef:
Bij de GGD krijg je niets schriftelijk dus daar zit het ziekenhuis al mis.Coronavrij verklaring daae zijn juist die commerciële bureau's voor.

Wel, via mail.

Ik krijg binnen 48 uur de uitslag via mail.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:51

Femke_Tweety schreef:
Ik ben dan ook net terug van een bijzonder uitje, met de auto door de rijtuigenloods (Waar nog oude treinen staan) in Amersfoort. De teststraat.

Manlief wil nu acuut in Amersfoort een Corona test laten afnemen :D Klinkt als een bijzonder ritje!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:54

Jup, was -buiten de reden natuurlijk- stiekum echt best wel lollig. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 14:55

Ik was hier al bang voor. Heb vanmorgen zitten dubben. Vraag negeren liegen of eerlijk zijn. Heb dus gekozen voor de laatste optie. Negeren ivm niet van toepassing. Topic niet bedoeld als volg karuna op haar pad naar...liegen doe ik niet eerlijke zijn wel. Maar ja de optie negeren was beter geweest.

Afspraak was vrijdag al verzet door bet ziekenhuis ivm geen plek voor een foto. Ik kon kiezen twee keer woensdag en vrijdag of alles in een keer vrijdag. Vrijdag in een keer is minder risicovol.

Overleg gehad met röntgen en huisarts omdat ik de gelegenheid had paar dagen zeelucht te snuiven. Mits ik me net zo gedraag als thuis mbt contacten geen enkel probleem. Huisarts vond het een goed plan schone lucht die mogelijk de cirkel kan doorbreken met op en af klachten. Normaal ga ik paar keer per jaar op kuurreis zelf of zee of bergen. Door covid kan dat uiteraard niet. Dit is dus een mini kuurreis met eigen sanitair eigen eten geen vreemde mensen dichterbij dan 5 m en datiefst ook niet. Enige was de camping eigenaresse op 5 m. Verder niemand dichterbij dan 10 m. Geen supermarkt geen restaurant eigen camper bos en strand.

Ik was klachten vrij en ben dat nog. Wat ik normaal aan klachten heb is nu ook weg zoals steeds na zee of bergen. Kortom het heeft geholpen. Vrijdag ga ik voor een grote portie foto's vooral om eea uit te sluiten. Om zeker te zijn dat er niks onder water speelt die van alles veroorzaakt.

Dus geen drama geen risico voor mii of anderen. Ik blijf graag nog een tijdje meedoen en wil anderen ook niet ziek maken.

I
Ik wil het graag hierbij laten. Zoals gezegd topic is geopend voor de vraag waar testen en geen volg topic.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:59

Femke_Tweety schreef:
Jup, was -buiten de reden natuurlijk- stiekum echt best wel lollig. :+

toevoeging:

https://www.derijtuigenloods.nl/

Hier dus.
De foto onder het kopje "beurs" daar waren nu de tafels weg, en reed je met de auto. Dat grote zwarte scherm aan de achterkant van die foto was weg, daar reed je de volgende loods in , en dan door naar buiten... :-D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:08

karuna schreef:
Ik was hier al bang voor. Heb vanmorgen zitten dubben. Vraag negeren liegen of eerlijk zijn. Heb dus gekozen voor de laatste optie. Negeren ivm niet van toepassing. Topic niet bedoeld als volg karuna op haar pad naar...liegen doe ik niet eerlijke zijn wel. Maar ja de optie negeren was beter geweest.

Afspraak was vrijdag al verzet door bet ziekenhuis ivm geen plek voor een foto. Ik kon kiezen twee keer woensdag en vrijdag of alles in een keer vrijdag. Vrijdag in een keer is minder risicovol.

Overleg gehad met röntgen en huisarts omdat ik de gelegenheid had paar dagen zeelucht te snuiven. Mits ik me net zo gedraag als thuis mbt contacten geen enkel probleem. Huisarts vond het een goed plan schone lucht die mogelijk de cirkel kan doorbreken met op en af klachten. Normaal ga ik paar keer per jaar op kuurreis zelf of zee of bergen. Door covid kan dat uiteraard niet. Dit is dus een mini kuurreis met eigen sanitair eigen eten geen vreemde mensen dichterbij dan 5 m en datiefst ook niet. Enige was de camping eigenaresse op 5 m. Verder niemand dichterbij dan 10 m. Geen supermarkt geen restaurant eigen camper bos en strand.

Ik was klachten vrij en ben dat nog. Wat ik normaal aan klachten heb is nu ook weg zoals steeds na zee of bergen. Kortom het heeft geholpen. Vrijdag ga ik voor een grote portie foto's vooral om eea uit te sluiten. Om zeker te zijn dat er niks onder water speelt die van alles veroorzaakt.

Dus geen drama geen risico voor mii of anderen. Ik blijf graag nog een tijdje meedoen en wil anderen ook niet ziek maken.

I
Ik wil het graag hierbij laten. Zoals gezegd topic is geopend voor de vraag waar testen en geen volg topic.

Ga je je dan terug laten testen?
Was het een onverwachte vakantie?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 23-09-20 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:10

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd ivm negeren modopmerking.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:20

Persoonlijk worden hoeft natuurlijk niet.

Ik vertel expres wel mijn eigen ervaring, zodat mensen kunnen zien dat het in principe wel gewoon prima kan gaan.
Ik zou het jammer vinden als mensen echt denken dat het heel moeilijk is om getest te worden op dit moment.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:24

Ik vind wel apart dat je dan niet zegt. "Ik had voor vrijdag ook een afspraak voor foto's en er is plek vrijgekomen op vrijdag dus heb mijn afspraken laten combineren"

Dan hoef je niet te liegen en de vraag niet te negeren en is het veel begrijpelijker dan als je zegt dat je op advies van de dokter naar het strand bent.

Want als je alleen meld dat je naar het strand bent terwijl de besmettingen daar hoog oplopen en er een heel gedoe was om je afspraak zo snel mogelijk te krijgen ja dan stoot het mensen tegen hun schenen. Als zij jou als optie hebben aangeboden om vrijdag te combineren klinkt echt heel anders dan dat je hebt laten verzetten om op vakantie te gaan

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:31

Pabie schreef:
Ik vind wel apart dat je dan niet zegt. "Ik had voor vrijdag ook een afspraak voor foto's en er is plek vrijgekomen op vrijdag dus heb mijn afspraken laten combineren"

Dan hoef je niet te liegen en de vraag niet te negeren en is het veel begrijpelijker dan als je zegt dat je op advies van de dokter naar het strand bent.

Want als je alleen meld dat je naar het strand bent terwijl de besmettingen daar hoog oplopen en er een heel gedoe was om je afspraak zo snel mogelijk te krijgen ja dan stoot het mensen tegen hun schenen. Als zij jou als optie hebben aangeboden om vrijdag te combineren klinkt echt heel anders dan dat je hebt laten verzetten om op vakantie te gaan

Dit inderdaad. Je lokt dit soort reacties zelf uit door (blijkbaar) onduidelijke posts te schrijven. Als jij gewoon gelijk had gezegd dat de afspraak al verzet was door het ziekenhuis, had je een hele andere toon reacties gekregen.

Dit heb je echt zelf in de hand en heeft geen donder met liegen of negeren te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:44

Het heeft ook iets te maken met bokkers die meteen van het slechtste uit gaan, jullie mogen zelf ook wel je eigen aandeel zien hoor.... en niet meteen allerlei wilde conclusies trekken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:03

Nou ja, laten we eerlijk zijn. Het blijft een apart verhaal. Het begint met de vraag waar te testen voor een ziekenhuis afspraak en dat de GGD eigenlijk niet wil testen. Overigens heb ik gehoord dat er binnen onze organistie ook mensen zijn afgewimpeld door de GGD maandag , terwijl het een zorgbranche is en dus "onmisbaar". Maar dat terzijde. Je zou dan toch zeggen juist vanwege die negatieve test dat het ziekenhuis wil dat je snel langs komt. Wat heeft al deze moeite voor een test voor zin gehad? Dat kan ik niet helemaal rijmen, zeker als je ook dingen gaat ondernemen. Ondanks je wellicht geen gekke dingen van plan bent zoals uit eten gaan. Je hoeft maar net 1 iemand tegen te komen waar je langs loopt en die kucht of niest en besmet is. Het is wellicht allemaal als als als. Maar ik vind het wel een heel aparte gang van zaken als ik bedenk hoeveel tijd en energie er blijkbaar gemoeid is met het aanvragen van een test.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:11

Olympia schreef:
Nou ja, laten we eerlijk zijn. Het blijft een apart verhaal. Het begint met de vraag waar te testen voor een ziekenhuis afspraak en dat de GGD eigenlijk niet wil testen. Overigens heb ik gehoord dat er binnen onze organistie ook mensen zijn afgewimpeld door de GGD maandag , terwijl het een zorgbranche is en dus "onmisbaar". Maar dat terzijde. Je zou dan toch zeggen juist vanwege die negatieve test dat het ziekenhuis wil dat je snel langs komt. Wat heeft al deze moeite voor een test voor zin gehad? Dat kan ik niet helemaal rijmen, zeker als je ook dingen gaat ondernemen. Ondanks je wellicht geen gekke dingen van plan bent zoals uit eten gaan. Je hoeft maar net 1 iemand tegen te komen waar je langs loopt en die kucht of niest en besmet is. Het is wellicht allemaal als als als. Maar ik vind het wel een heel aparte gang van zaken als ik bedenk hoeveel tijd en energie er blijkbaar gemoeid is met het aanvragen van een test.

Inderdaad, Texel is negatief in het nieuws geweest wat betreft corona. Stel Karuna wordt verkouden of krijgt weer verhoging dan moet ze weer getest worden voordat ze de onderzoeken kan doen. Want ja, dan is ze naar Texel geweest, dus wel risicogebied. Het wordt ook geen lekker weer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:32

Joh laat d'r toch lekker... als ze nou lekker met die camper weggaat en haar hele zooitje bij zich heeft waar ze thuis ook in zit, dan is er toch niks aan de hand? Als je je daardoor beter op je longen voelt en het voor jezelf en anderen geen extra risico oplevert èn het ook nog met de dokter(s) overlegd is.... waarom moeten Bokkers er dan weer over gaan zeuren :)