Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jildau schreef:En ik denk dan.. Binnen 5 minuten zie je niet meer zo duidelijk puistjes, wallen en vlekjes dus waarom zou ik dat niet doen? Ik vind het mooier als ik dat niet heb. Durf ik dan niet te zijn wie ik ben? Dan zou je ook geen kleding hoeven te dragen als het 25 graden is. Lekker in de blote kont want je hoeft niks te verhullen toch?
Suzanne F. schreef:Mensen zeggen altijd: make-up doe je voor een ander. Maar dat vind ik niet. Ik maak me op als ik naar mijn werk ga omdat ik me daar zelf beter bij voel. En dat is niet uit onzekerheid maar omdat het voor mij prettig voelt. Maar dat zeggen de anderen weer: ja maar je maakt je thuis niet op als je alleen bent dus je doet het toch voor anderen. Daar ben ik na gaan denken en misschien zit er wel een kern van waarheid in.
Maar ik doe het niet om leuk gevonden te worden of om een man te scoren ofzo.![]()
Want die wil ik helemaal niet. Maar waarom maak ik me dan op als ik naar mijn werk ga en thuis niet. Goede vraag eigenlijk.
MyWishMax schreef:Ik vind het fouter om het te laten doen voor iemand anders, dus als je een man zou willen.
Josien_ schreef:Soms heb ik het idee dat in dit soort topics voornamelijk de niet make-up dragers zich melden en je je bijna bezwaard moet voelen om te vertellen dat je wel make-up draagt.
Zelf denk ik dat zo'n programma inderdaad gemaakt is vanuit steoretypes. Dus het stereotype dat vrouwen make-up dragen. Natuurlijk is dat niet zo, maar ik snap wel dat het voor veel vrouwen wel raar is om zonder make-up bij een date te zitten. Hoe veel dat ook is.
Zelf draag ik regelmatig make-up. Eigenlijk altijd als ik naar mijn werk ga of bijvoorbeeld naar vriendinnen ofzo. Voor een feestje pak ik net een beetje extra uit, vind ik leuk. Maar ik ga ook regelmatig zonder make-up de deur uit, vooral met sporten, paardrijden of even een boodschapje doen.
Josien_ schreef:Soms heb ik het idee dat in dit soort topics voornamelijk de niet make-up dragers zich melden en je je bijna bezwaard moet voelen om te vertellen dat je wel make-up draagt.
Zelf denk ik dat zo'n programma inderdaad gemaakt is vanuit steoretypes. Dus het stereotype dat vrouwen make-up dragen. Natuurlijk is dat niet zo, maar ik snap wel dat het voor veel vrouwen wel raar is om zonder make-up bij een date te zitten. Hoe veel dat ook is.
Zelf draag ik regelmatig make-up. Eigenlijk altijd als ik naar mijn werk ga of bijvoorbeeld naar vriendinnen ofzo. Voor een feestje pak ik net een beetje extra uit, vind ik leuk. Maar ik ga ook regelmatig zonder make-up de deur uit, vooral met sporten, paardrijden of even een boodschapje doen.
Suzanne F. schreef:Ik vind het nu ook leuk om naar kantoor te gaan zodat ik me leuk aan kan kleden en mooi kan maken.
Dat kan thuis ook maar daar heb ik dan helemaal geen zin in. Ik heb nooit zoveel in joggingbroeken en slobbertruien rondgelopen als het afgelopen half jaar.
Deze discussie had ik ook met iemand van mijn werk die zich afvroeg waarom ik mijn lippen liet doen. Ze zei dat ik toch geen man wilde dus waarom zou ik dan wat aan mezelf laten doen.
maralyn schreef:Josien_ schreef:Soms heb ik het idee dat in dit soort topics voornamelijk de niet make-up dragers zich melden en je je bijna bezwaard moet voelen om te vertellen dat je wel make-up draagt.
En wat als het als niet make up gebruiker, het net zo voelt?
Jildau schreef:Ik vind het helemaal geen appels met peren vergelijken. Jij vindt dat je dat niet hoeft te laten zien maar 'intieme' zones zijn gewoon natuurlijk en hoe je bent dus waarom zou je je daarvoor schamen? Durf je dan niet te zijn wie je bent omdat je dat verbergt?
Waarom ik puistjes en wallen verberg? Omdat ik dat niet mooi vind. Maar dat heeft toch niks te maken met verbergen hoe je bent?
MaiNat schreef:Ik vind dat iedereen maar moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Ik maak me wel bijna dagelijks op. Ik ben best bleek en daardoor heb ik anders weinig uitdrukking of toon ik ziek. Helaas ook snel wallen.
Met oog make up op voel ik me een stuk beter in mijn vel zitten. Verzorgder ofzo. Vindt het ook leuk om oogschaduw aan te passen aan mijn kleding die ik aantrek.
Even wat anders! Ik weet niet of het al aan bod is geweest in dit topic, maar wat vinden jullie van een beetje (oog) make up bij mannen?Zoals in de jaren 80 bij veel artiesten?
Ik vind dat heel erg mooi, vooral een klein beetje eyeliner en mascara bij sommige mannen met donkere ogen. Maar denk dat ik daar een uitzondering in benOf niet?