Make up, ja of nee en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:51

En ik denk dan.. Binnen 5 minuten zie je niet meer zo duidelijk puistjes, wallen en vlekjes dus waarom zou ik dat niet doen? Ik vind het mooier als ik dat niet heb. Durf ik dan niet te zijn wie ik ben? Dan zou je ook geen kleding hoeven te dragen als het 25 graden is. Lekker in de blote kont want je hoeft niks te verhullen toch?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:25

Jildau schreef:
En ik denk dan.. Binnen 5 minuten zie je niet meer zo duidelijk puistjes, wallen en vlekjes dus waarom zou ik dat niet doen? Ik vind het mooier als ik dat niet heb. Durf ik dan niet te zijn wie ik ben? Dan zou je ook geen kleding hoeven te dragen als het 25 graden is. Lekker in de blote kont want je hoeft niks te verhullen toch?

Dat vind ik n beetje appels en peren.
Want... Ik hoef echt mijn intieme zones aan iedereen te laten zien.
En mijn gezicht vind ik nou niet echt een intieme zone.

Waarom zou je de puistjes verbergen? Naast dat vele make up poriën sluit, vind ik het niet erg om dat te laten zien.
Ook wallen heb ik eigenlijk niet echt last van.

Wat de één mooi vind, hoeft de ander niet mooi te vinden.
Daarnaast, sommige pukkels zie ik echt wel door n laag plamuur heen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:42

Ik vind het helemaal geen appels met peren vergelijken. Jij vindt dat je dat niet hoeft te laten zien maar 'intieme' zones zijn gewoon natuurlijk en hoe je bent dus waarom zou je je daarvoor schamen? Durf je dan niet te zijn wie je bent omdat je dat verbergt?

Waarom ik puistjes en wallen verberg? Omdat ik dat niet mooi vind. Maar dat heeft toch niks te maken met verbergen hoe je bent?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:27

Die advocaat die wel eens op tv komt, met zwaar zwart omlijnd om de oog. https://2.bp.blogspot.com/-tGZUh8dcrlE/ ... /Inez.jpeg Ik ga er van uit dat zij dat mooi vindt anders zou ze het niet doen. Jammer vind ik het dat dat dan ingevuld moet worden met dat ze dat dat wel zal doen om een andere reden dan mooi vinden omdat zij zelf zich niet kunnen voorstellen dat een ander dat mooi kan vinden. Tenminste dat denk ik.

Het maakt niet uit wat de reden is dat iemand make up draagt. Vitiligo bijvoorbeeld, de een accepteert dat snel en een ander stopt dat weg onder make up. Waarom zou zij/hij dat niet mogen doen als dat een beter gevoel geeft.
Als mensen eens zouden stoppen met opmerkingen maken over het uiterlijk van anderen, op wat voor manier ook dan voelen mensen zich ook sneller geaccepteerd om hoe ze er uit zien. Ook de mensen die (graag veel) make up dragen omdat ze het gewoon mooi vinden. Maar zeker ook de mensen die geen make up willen dragen.

Wie mensen zijn zit van binnen en uiten dat door kleding en soms make up.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:09

Jis_ helemaal mee eens. :j Opmerkingen over uiterlijk zijn gewoon niet nodig. Pas als je iedereen laat doen wat hij of zij wilt komt er ook een omgeving waar mensen dat ook echt altijd durven.

Ik kies ervoor om oneffenheden wel weg te werken af en toe, maar ik kies er ook voor om kleding te dragen die sommige dingen verbergt en andere dingen benadrukt, omdat ik daar blij mee ben en dat mooier vind. Zo zie ik make up ook. Sommige dingen laat ik minder opvallen, andere dingen benadruk ik, omdat IK dat mooier vind. Het opmaken zelf kost wel wat meer tijd, dus als ik geen tijd heb doe ik het niet, maar anders vind ik het juist heerlijk. Ik besteed weer geen tijd aan mijn haar doen, alleen een borstel er doorheen, omdat ik daar niks mee kan. Dat vind ik wel zonde van de tijd, als het toch niet naar mijn smaak eindigt. 's Avonds kost de make up eraf halen geen extra tijd, want gezicht wassen en verzorgen doe ik elke dag, omdat dat sowieso beter is. Ik krijg dus ook geen extra puistjes erdoor.

En ik heb echt wel eens voor gek gelopen voor mijn gevoel, omdat de make up er niet uit zag. Maar dat heb ik ook gehad met mijn haar of kleding. :') Maar dat gevoel heb ik ook gehad zonder make up

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:32

Mensen zeggen altijd: make-up doe je voor een ander. Maar dat vind ik niet. Ik maak me op als ik naar mijn werk ga omdat ik me daar zelf beter bij voel. En dat is niet uit onzekerheid maar omdat het voor mij prettig voelt. Maar dat zeggen de anderen weer: ja maar je maakt je thuis niet op als je alleen bent dus je doet het toch voor anderen. Daar ben ik na gaan denken en misschien zit er wel een kern van waarheid in.
Maar ik doe het niet om leuk gevonden te worden of om een man te scoren ofzo. :')
Want die wil ik helemaal niet. Maar waarom maak ik me dan op als ik naar mijn werk ga en thuis niet. Goede vraag eigenlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:44

Ik loop thuis ook in kleding rond die ik niet naar buiten draag. :+ En ik loop ook niet met mijn paardrijdkleding of sportkleding een restaurant in. Ik voel me wel prettiger/zelfverzekerder als ik vind dat ik 'goed' uitzie. Dus doe je het voor anderen, ik vind van niet want ik zou het ook niet aanpassen als iemand het niet mooi vindt, maar ik wel. Ik vind niet dat ik in die kleding of zonder make up er slecht uit zie, maar vind het mooier op andere manier.

Goede vraag inderdaad. (hoewel ik ook wel eens opgemaakt rondloop thuis als ik nergens heen ga, maar gewoon zin heb om me op te maken :+ )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:47

Suzanne F. schreef:
Mensen zeggen altijd: make-up doe je voor een ander. Maar dat vind ik niet. Ik maak me op als ik naar mijn werk ga omdat ik me daar zelf beter bij voel. En dat is niet uit onzekerheid maar omdat het voor mij prettig voelt. Maar dat zeggen de anderen weer: ja maar je maakt je thuis niet op als je alleen bent dus je doet het toch voor anderen. Daar ben ik na gaan denken en misschien zit er wel een kern van waarheid in.
Maar ik doe het niet om leuk gevonden te worden of om een man te scoren ofzo. :')
Want die wil ik helemaal niet. Maar waarom maak ik me dan op als ik naar mijn werk ga en thuis niet. Goede vraag eigenlijk.

Ja mee eens, mooi verwoord.

Had laatst deze discussie ook in real life. Stelling van de andere partij was dat ik geen make up nodig had en dat nagels naturel mooier zijn.

Mijn stelling was dat ik me er mooier van voel en meer zelfvertrouwen krijg als ik mooie nagels heb en soms een likje plamuur op de kop.

Zo had de tegenpartij er nog niet naar gekeken maar kon er zo wel inkomen. :))

Ik kan me er soms ook echt op verheugen om even te prutsen met make up. Zou nu echt wel zin hebben in een avondje uit, leuke kleding aan, likje plamuur erop.. maar in de praktijk loop ik de hele dag in mijn joggingbroek en sportbeha thuis. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:16

Ik vind het nu ook leuk om naar kantoor te gaan zodat ik me leuk aan kan kleden en mooi kan maken.
Dat kan thuis ook maar daar heb ik dan helemaal geen zin in. Ik heb nooit zoveel in joggingbroeken en slobbertruien rondgelopen als het afgelopen half jaar.

Deze discussie had ik ook met iemand van mijn werk die zich afvroeg waarom ik mijn lippen liet doen. Ze zei dat ik toch geen man wilde dus waarom zou ik dan wat aan mezelf laten doen. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:21

Ik vind het fouter om het te laten doen voor iemand anders, dus als je een man zou willen. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:27

MyWishMax schreef:
Ik vind het fouter om het te laten doen voor iemand anders, dus als je een man zou willen. :=

Nou inderdaad. Ik moest ook heel hard lachen en vroeg aan haar: denk je dat ik dat nodig heb om een man te kunnen krijgen dan? :+
Het gaat erom hoe je je er zelf bij voelt. Net als met kleding. Sommigen willen zich expressief uiten door kleding of make-up en anderen gaan voor comfi. Dat wil niet zeggen dat de ene heel onzeker is en de andere heel zelfverzekerd.

Maar ik vond het wel interessant om over na te denken. Als er nou niemand anders op de wereld was, zou je je dan nog opmaken? Doe je het dan toch voor anderen of niet?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:06

Ik alsnog wel, omdat ik het gewoon leuk en mooi vind. (ik loop nu ook half opgemaakt thuis rond, terwijl de enige die ik vandaag zie mijn moeder is en verder ben ik alleen thuis :+ )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:36

Als er niemand anders op de wereld is, is erf ook geen reden om je te uiten want uiten is per definitie iets dat je doet als vorm van communicatie naar je soortgenoten.

90% van de tijd loop ik lekker comfortabel in trainingsbroek (ja de horror!) met mijn haar in een vlecht omdat dat makkelijker is en zonder make up. Ga ik ergens heen dan vind ik het heerlijk om echt een momentje voor mezelf uit te rekken en me op te maken, zowel kwa make up als kwa kleding. :j En net als met schrijven of tekenen, vind ik het dan inderdaad ook leuk om het te tonen. Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Ik rijd ook wedstrijd omdat ik het leuk vind om mijn paard te tonen. Moet men nu gaan twijfelen aan mijn gehele basis beweegredenen voor het houden van paarden?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:02

Soms heb ik het idee dat in dit soort topics voornamelijk de niet make-up dragers zich melden en je je bijna bezwaard moet voelen om te vertellen dat je wel make-up draagt.

Zelf denk ik dat zo'n programma inderdaad gemaakt is vanuit steoretypes. Dus het stereotype dat vrouwen make-up dragen. Natuurlijk is dat niet zo, maar ik snap wel dat het voor veel vrouwen wel raar is om zonder make-up bij een date te zitten. Hoe veel dat ook is.

Zelf draag ik regelmatig make-up. Eigenlijk altijd als ik naar mijn werk ga of bijvoorbeeld naar vriendinnen ofzo. Voor een feestje pak ik net een beetje extra uit, vind ik leuk :D . Maar ik ga ook regelmatig zonder make-up de deur uit, vooral met sporten, paardrijden of even een boodschapje doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:04

Josien_ schreef:
Soms heb ik het idee dat in dit soort topics voornamelijk de niet make-up dragers zich melden en je je bijna bezwaard moet voelen om te vertellen dat je wel make-up draagt.

Zelf denk ik dat zo'n programma inderdaad gemaakt is vanuit steoretypes. Dus het stereotype dat vrouwen make-up dragen. Natuurlijk is dat niet zo, maar ik snap wel dat het voor veel vrouwen wel raar is om zonder make-up bij een date te zitten. Hoe veel dat ook is.

Zelf draag ik regelmatig make-up. Eigenlijk altijd als ik naar mijn werk ga of bijvoorbeeld naar vriendinnen ofzo. Voor een feestje pak ik net een beetje extra uit, vind ik leuk :D . Maar ik ga ook regelmatig zonder make-up de deur uit, vooral met sporten, paardrijden of even een boodschapje doen.

En die dan toch graag vertellen dat ze niet zo onzeker zijn dat ze make up "nodig" hebben. :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:30

Josien_ schreef:

En wat als het als niet make up gebruiker, het net zo voelt?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:32

Suzanne F. schreef:
Ik vind het nu ook leuk om naar kantoor te gaan zodat ik me leuk aan kan kleden en mooi kan maken.
Dat kan thuis ook maar daar heb ik dan helemaal geen zin in. Ik heb nooit zoveel in joggingbroeken en slobbertruien rondgelopen als het afgelopen half jaar.

Deze discussie had ik ook met iemand van mijn werk die zich afvroeg waarom ik mijn lippen liet doen. Ze zei dat ik toch geen man wilde dus waarom zou ik dan wat aan mezelf laten doen. :')

Blijkbaar ziet zij dat zo, dus is dat zo, voor haar. :D

Het dragen van make up geeft een positief gevoel voor de make up dragers en daar gaat het om.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:43

maralyn schreef:
Josien_ schreef:

En wat als het als niet make up gebruiker, het net zo voelt?

Je bedoelt dat je je bezwaard voelt om in dit topic te verkondigen dat je geen make-up draagt?
Het is allebei zonde, want iedereen moet het zelf weten! Maar wat ik wilde zeggen is dat bij het openen van dit topic ik voornamelijk reacties zag van mensen die geen make-up dragen. Althans dat idee had ik, moet dan ook weer toegeven dat ik niet alle pagina's doorgelezen heb :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:18

Ik draag wel make-up en dat blijf ik zeker doen. Ik voel me er tenslotte prettige bij. Ik gebruik voor me huid een BB crème en accentueer mijn wenkbrauwen en gebruik mascara. En als ik er zin in heb ook oogschaduw. Als ik geen make-up draag zie ik er helemaal jong uit. Daarnaast vind ik mezelf er dan ook verzorgd uitzien. Dikke plamuur is een ander verhaal uiteraard. Maar iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:27

Ik draag zelf altijd make-up. Echter verscheelt het per dag of gelegenheid hoe ik mij uitleef.

Wat ik altijd standaard heb zijn wenkbrauwen en mascara. Ik heb hele lichte wenkbrauwen en ogen, en als ik dat accentueer vind ik dat ik meer uitdrukking en volwassenheid in mijn gezicht krijg. Eveneens met mascara.

Soms doe ik er eyeliner bij, liquid lipstick (kleur intensiteit weer afhangend van de gelegenheid) en/of wat oogschaduw. Soms ook BB-cream onder mijn ogen als ik wat wallen heb of als kleur correctie (snel rode huid en maakt alles wat 'egaler' qua kleur) als het nodig is.

Ik voel mij er mooi bij en niet zo 'kaal'. Als ik niks draag lijk ik net 16 terwijl ik toch echt langzamerhand richting de 30 ga. Dus tja.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:00

Jildau schreef:
Ik vind het helemaal geen appels met peren vergelijken. Jij vindt dat je dat niet hoeft te laten zien maar 'intieme' zones zijn gewoon natuurlijk en hoe je bent dus waarom zou je je daarvoor schamen? Durf je dan niet te zijn wie je bent omdat je dat verbergt?

Waarom ik puistjes en wallen verberg? Omdat ik dat niet mooi vind. Maar dat heeft toch niks te maken met verbergen hoe je bent?

Ook al snap ik je. Dit is wel appels met peren vergelijken.

Al zou je willen, je mag niet in je blootje naar de supermarkt.
Je mag wel make-up loos naar de supermarkt

Maar ik vind er niks mis mee als iemand graag zijn oneffenheden wil verbergen.
Leven en laten leven.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:10

Ik vind dat iedereen maar moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Ik maak me wel bijna dagelijks op. Ik ben best bleek en daardoor heb ik anders weinig uitdrukking of toon ik ziek. Helaas ook snel wallen.

Met oog make up op voel ik me een stuk beter in mijn vel zitten. Verzorgder ofzo. Vindt het ook leuk om oogschaduw aan te passen aan mijn kleding die ik aantrek.

Even wat anders! Ik weet niet of het al aan bod is geweest in dit topic, maar wat vinden jullie van een beetje (oog) make up bij mannen? *D Zoals in de jaren 80 bij veel artiesten?

Ik vind dat heel erg mooi, vooral een klein beetje eyeliner en mascara bij sommige mannen met donkere ogen. Maar denk dat ik daar een uitzondering in ben :o Of niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:14

Nee hoor, sowieso houd ik wel van eyeliner. Het benadrukt de ogen vaak enorm en ik vind ogen prachtig. :+: Ook bij mannen met lichte ogen trouwens. Geloof maar dat Ian Somerhalder in vrijwel alle series en zeker in vampire diaries, eyeliner op heeft. :)) En boy komt ie daar goed mee weg. <<)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-09-20 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:15

MaiNat schreef:
Ik vind dat iedereen maar moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Ik maak me wel bijna dagelijks op. Ik ben best bleek en daardoor heb ik anders weinig uitdrukking of toon ik ziek. Helaas ook snel wallen.

Met oog make up op voel ik me een stuk beter in mijn vel zitten. Verzorgder ofzo. Vindt het ook leuk om oogschaduw aan te passen aan mijn kleding die ik aantrek.

Even wat anders! Ik weet niet of het al aan bod is geweest in dit topic, maar wat vinden jullie van een beetje (oog) make up bij mannen? *D Zoals in de jaren 80 bij veel artiesten?

Ik vind dat heel erg mooi, vooral een klein beetje eyeliner en mascara bij sommige mannen met donkere ogen. Maar denk dat ik daar een uitzondering in ben :o Of niet?

Ik ben niet van de make up bij mannen haha. Net zoals nagellak bij mannen. Ze moeten het helemaal zelf weten maar mijn vriend hoeft het niet te doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:25

Als mijn vriend dat zou willen doen, moet hij dat helemaal zelf weten.. ik ga hem daar niet anders om bekijken :j