Lestrange01 schreef:Ieder jaar, binned de eerst twee weken van het school tot ongeveer het einde van de herfst raak ik in een hele erge depressie terecht. Uit het niets. Dit gebeurd al een jaar of 6/7.
Vorig jaar was het erger dan ooit en ik had geen toegang to hulp (wel online therapie kunnen hebben een aantal keer). Ik ben toen erg suïcidaal geweest en meerdere keren met de zelfmoord lijn gechat.
Dit jaar is het weer begonnen, ik dacht dat het niet zou gebeuren omdat het zo ongelooflijk goed ging de laatste 9 maanden. Ik ging in een dag van gewoon normaal, naar super depressief
Ik ben ook weer suïcidaal. Twee dagen terug heb ik tramadol met slaap pillen ingenomen. Ik heb dit al eerder gedaan toen ik nog niet wist dat dit gevaarlijk was dus ik wist dat ik niet dood zou gaan - alleen dat je alleen soms vergeet te ademen en je heel raar voelt. Maar toch deed ik het nu express om mezelf toch pijn te doen.
En nu voel ik me weer zo. Op momenten dat ik suïcidaal ben voel ik me niet eens depressief. Eerder alsof mijn hoofd heel... wakker is, ik kan ieder detail in mijn lichaam voelen en het is heel koud maar heel helder. En dan wil ik gewoon dood, zonder daar verdriet of woede of iets aan vast te plakken.
Hoe moet ik die maanden nu doorkomen wanneer ik me nu al zo voel? Moet ik me nu weer maanden lang depressief voelen en me door school heen slepen alsof er niets aan de hand is?
Ik heb geen toegang tot psychologische hulp, de organisaties die mij op korte termijn kunnen helpen behandelen sowieso geen mensen doe suïcidaal zijn. Het is gewoon maar uitzitten. Zoals ik ieder jaar doe.
Ik snap alleen niet waarom het zo erg is nu al. Ik ben er niet eens verdrietig over maar wel heel moedeloos. Ik wil ook gewoon een leuk begin van het jaar hebben.
Dat vind ik heel erg!Ik hoop toch dat je ergens hulp kunt krijgen!