Mand schreef:Ik denk dat dit het perfecte voorbeeld is van waarom mensen een vooroordeel hebben over vegans
Nou inderdaad, is er meteen één voor de foeiknop.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy223 schreef:Geen vlees eten is iets wat ik niet begrijp. Ik vind het gewoon te lekker en ben er van overtuigd dat het bij een gezond dieet hoort. En ik zeg niet dat je het iedere dag moet eten.
Dus, deze dikke vetkop van 1.60 en 60 kg gaat zo even met haar worstenvingertjes naar de supermarkt een lekker biefstukje halen.
8nnemiek schreef:Ik ga niet mee doen aan de discussie over dikke mensen, dat is me ook wat te veel offtopic..
Maar dit zinnetje viel me op, en ik hoor dit dus vaker:sporten schreef:1 dag zonder vlees zouden wij niet zonder kunnen
Kun je uitleggen waarom niet? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Is dat simpelweg omdat je het zo lekker vind? Is het een verslaving?
Ik houd bv van chocolade, maar zou prima een dag zonder kunnen, of een week.
Kasmir schreef:Ik vind dit een lastige. Ik vind het inderdaad wel hypocriet als je zegt dat een hond bij z'n nekvel pakken tot hij jankt dierenmishandeling is (wat het is) en vervolgens lekker een varkentje dat z'n korte leven niets anders dan dierenmishandeling heeft gekend opeet.
Anderzijds zit het hele leven vol met dergelijke frustraties en ik denk dat iedereen ze wel op een vlak voelt, soms is het ook gewoon beter even niets te zeggen. Zat net een topic te lezen over wat nu de beste airconditioner is voor in je huis. Dan denk ik, super de aarde warmt op en als reactie daarop gaat iedereen apparatuur kopen wat de aarde nog meer opwarmt weten we iig zeker dat onze kinderen geen planeet meer over houden om op te leven.
Het probleem is dat als je jouw mening door iemand anders z'n strot probeert te proppen dit alleen maar tot weerstand leid. Ik probeer zelf mijn leven zo ecologisch als me lukt in te richten en hopelijk kan ik daar al is het maar 1 iemand anders mee inspireren. Het gaat er niet om of je alles perfect doet, het gaat er in mijn ogen om of je er over nadenkt en of je jezelf durft uit te dagen een stapje terug te doen. Dat kan voor een groot vleesliefhebber de keuze zijn om 1 of 2 dagen minder vlees te eten, of om het vlees enkel nog maar biologisch of nog beter bij de boer te kopen. Mijn inziens is het probleem dat er direct gewezen en verweten wordt en dit zal echt niet tot gedragsverandering leiden.
sporten schreef:8nnemiek schreef:Ik ga niet mee doen aan de discussie over dikke mensen, dat is me ook wat te veel offtopic..
Maar dit zinnetje viel me op, en ik hoor dit dus vaker:
"1 dag zonder vlees zouden wij niet zonder kunnen"
Kun je uitleggen waarom niet? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Is dat simpelweg omdat je het zo lekker vind? Is het een verslaving?
Ik houd bv van chocolade, maar zou prima een dag zonder kunnen, of een week.
![]()
![]()
![]()
We hebben niet voor niks hoektanden wij zijn vlees en groenten etters
Vlees is gezond voor ons lichaam en we hebben het nodig![]()
sporten schreef:Iedereen mag denken wat hij of zij denkt en wilt leven maar je kan het voor een ander niet invullen
Wij eten vlees ( kopen bij boerderij vlees pakket koe of varken je weet waar het dier vandaan komt, gegeten heeft en geleefd heeft )
Ja we eten eieren van eigen kippen we geven speciaal samengesteld voer je weet wat je eet en de kip ook, we eten onze eigen kippen na 3 jaar die een prachtig leven hebben gehad ook zelf op
Mijn man is Imker we hebben eigen honing
Groenten, aardappelen verbouwen we in eigen tuin waar de kippen mest op komt
Veel heeft bij ons een functie
1 dag zonder vlees zouden wij niet zonder kunnen
Veel doen we puur en dat het dier goed heeft gehad vinden we belangrijk en dat jij weet waar vandaan komt en heeft geleefd en heeft gegeten
Het slachten ook rustig gebeurd geen stress in het vlees
Onze honden en 2 katten eten elke dag runder hart en runder lever die kunnen ook geen dag zonder komt allemaal bij een hele goede slager vandaan
Toch vindt ik dat wij diervriendelijk zijn en er veel voor doen om de juiste keuze te maken voor het dier
Wij zijn geen dikke mensen die zich vol proppen ect laat ieder een goed leven hebben en latenleven
mvdende schreef:Verder vind ik het altijd lastig met betrekking tot afvallen. Want minder vlees= automatisch meer koolhydraten. Vlees is een enorme eiwitbron, zonder veel koolhydraten erin. Andere eiwitten, zeker veganistisch, bevatten juist weer veel koolhydraten zoals bonen en linzen. Of je moet de eiwitten uit vlees vervangen door zuivel. Maar hoe diervriendelijk is dat?
SoofO schreef:mvdende schreef:Verder vind ik het altijd lastig met betrekking tot afvallen. Want minder vlees= automatisch meer koolhydraten. Vlees is een enorme eiwitbron, zonder veel koolhydraten erin. Andere eiwitten, zeker veganistisch, bevatten juist weer veel koolhydraten zoals bonen en linzen. Of je moet de eiwitten uit vlees vervangen door zuivel. Maar hoe diervriendelijk is dat?
Maar wat is er mis met (gezonde) koolhydraten? Niets.. ik hou aan high carbs, low fat en val gewoon af.Gewoon je dagelijkse calorieën berekenen en daar wat onder gaan zitten plus gezond eten werkt voor mij het beste.
Citaat:de intensieve veeteelt is 1 van de grootste vervuilers, gebruikers van drinkwater, bron van eindeloos leed en de veroorzaker van vele ziekten.
mvdende schreef:Alleen heb ik daar de financiële middelen niet voor jammer genoeg.
En dan kan iedereen roepen: dan eet je maar een dag of 2 in de week minder vlees!...
En als ik heel erg mn best doe zal een vleesvervanger vinden misschien ook wel lukken, maar ik vind vegetarisch koken gewoon echt heel lastig.