Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:12

bigone schreef:
Vandaag 485 besmettingen, dus er word minder getest maar meer positief . Zuid-Holland en noord Holland koplopers met bijna 200 en 180 , ook begin je een lichte toename in Groningen te zien, weliswaar niets in vergelijking met de rest maar toch in één dag zeven. Zou dat nu voor een groot deel komen omdat het studentensteden zijn ?

Als je ziet hoe het eraan toegaat hier in zh. Nergens word meer goed afstand gehouden

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:13

Wel bijna allemaal 20-29 jaar, dus het kan iets met studenten te maken hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:14

veerledec schreef:
Wel bijna allemaal 20-29 jaar, dus het kan iets met studenten te maken hebben.

Dan denk ik het uitgaansleven dat hebben ze sinds afgelopen weekend wel weer strenger gemaakt. Vorige week waren daar al heel veel zorgen over.

https://mobile.twitter.com/Holsappel/st ... 6752434176 Deze jongen had het er maar zwaar mee :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:18

Toch is het aantal besmettingen dat ze aan horeca kunnen linken zeer klein. Thuis, werk en verpleeghuis scoren het hoogst.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:21

Maar is dat niet omdat er maar heel beperkt geregistreerd wordt? Thuis, werk en verpleeghuis zijn niet toevallig goed gekende plaatsen. Voor zover ik weet zijn er nog veel besmettingen waarvan de plaats niet gekend is.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 04-08-20 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:21

veerledec schreef:
Toch is het aantal besmettingen dat ze aan horeca kunnen linken zeer klein. Thuis, werk en verpleeghuis scoren het hoogst.

Maar als jij je gezin hebt aangestoken gaat dat natuurlijk vrij snel.
En ik sprak over Groningen natuurlijk. Er zijn hier gewoon veel ‘huisfeestjes’ weet ik van horen zeggen en die maken ook gebruik van de horeca of werken daar.
Is dat dan besmetting vanuit huis?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:24

Lenaatje: is er een clientenraad? Want dat idee van een buddy lijkt mij echt een heel goed idee, vooral als je toch al in hetzelfde huis woont en deels zelfde verpleging hebt... dat moet toch wel vorm te geven zijn op een of andere manier?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:25

Shadow0 schreef:
Lenaatje: is er een clientenraad? Want dat idee van een buddy lijkt mij echt een heel goed idee, vooral als je toch al in hetzelfde huis woont en deels zelfde verpleging hebt... dat moet toch wel vorm te geven zijn op een of andere manier?

Ik weet dat m’n schoonmoeder het heeft ingebracht en ze hebben er aankomende week ook gesprek over. Dus ik hoop dat er wel wat gaat veranderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:26

Ik zal voor haar duimen!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:27

Sclimpre schreef:
Maar is dat niet omdat er maar heel beperkt geregistreerd wordt? Thuis, werk en verpleeghuis zijn niet toevallig goed gekende plaatsen. Voor zover ik weet zijn er nog veel besmettingen waarvan de plaats niet gekend is.

Die cijfers gaan dan alleen om de besmettingen waarvan de oorsprong bekend is he. De niet-bekende staan niet bij dat overzicht (in de RIVM update zie je alle cijfers).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:28

Shadow0 schreef:
Ik zal voor haar duimen!

Lief! <3
Ik hoop het ook echt. Ze was vanmorgen heel boos dat we ons hondje niet mee hadden. Of dat ook niet meer mocht. Misschien dat ik daarom ook wat heftig reageer. Het was gewoon niet leuk haar zo te zien.
Nu hadden we dat van ons hondje niet gevraagd en had misschien best wel gemogen maar we wilde gewoon voorzichtig zijn. :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:47

veerledec schreef:
Sclimpre schreef:

Die cijfers gaan dan alleen om de besmettingen waarvan de oorsprong bekend is he. De niet-bekende staan niet bij dat overzicht (in de RIVM update zie je alle cijfers).

Dat bedoel ik net. Van iedereen is officieel geweten waar hij/zij woont, werkt of in een verpleeghuis is. Dus als iemand daar besmet wordt is dat is makkelijk uit te zoeken. De besmetting van niet-bekende oorsprong kan op gelijk welke anonieme plaats gebeurd zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:51

Morrie schreef:
Als Irma er niet is, kijk ik niet eens :+

Dan heb je pech! Ik moest ook 'n brok in m'n keel wegslikken toen ik het las hoor ;) :D

Citaat:
Gebarentolk Irma Sluis donderdag niet bij persconferentie
Gebarentolk Irma Sluis ontbreekt aanstaande donderdag bij de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge over de corona-uitbraak. Een woordvoerder laat weten dat de populaire Sluis niet aanwezig kan zijn om de mededelingen van het kabinet 'zichtbaar' te maken voor doven en slechthorenden.

NOS

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:52

mvdende schreef:
En regionale maatregelen gaan niet werken. Niet in zn klein landje als Nederland. Het is te makkelijk om de auto te pakken om naar een buurtgemeente/ andere provincie te rijden om daar boodschappen/ uit eten/ terrasje enzo te doen. Binnen een goed uur zit je wel in een andere provincie en de provincie grenzen sluiten zie ik nog niet gebeuren.

Binnen 5 minuten met de fiets en 3 minuten met de auto ben ik al in 2 andere provincies, zal een gepuzzel worden om dit te vermijden bij een rondje fietsen. >;)

WAT??? Geen Irma???? dan kijk ik niet :n

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:56

Een regionale lockdown werkt ook in België toch of ben ik nou gek? En in Duitsland worden ook kleinere regio's op slot gegooid, kijk maar naar o.a. Gütersloh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:59

Mensen zien het een beetje zwart-wit, zo'n lokale lockdown. Alsof het meteen mislukt als een paar mensen een bepaalde gebiedsgrens overschrijden ofzo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:00

Morrie schreef:
mvdende schreef:
En regionale maatregelen gaan niet werken. Niet in zn klein landje als Nederland. Het is te makkelijk om de auto te pakken om naar een buurtgemeente/ andere provincie te rijden om daar boodschappen/ uit eten/ terrasje enzo te doen. Binnen een goed uur zit je wel in een andere provincie en de provincie grenzen sluiten zie ik nog niet gebeuren.

Binnen 5 minuten met de fiets en 3 minuten met de auto ben ik al in 2 andere provincies, zal een gepuzzel worden om dit te vermijden bij een rondje fietsen. >;)

WAT??? Geen Irma???? dan kijk ik niet :n

Dat bedoel ik. En ik weet dat jij persoonlijk Morrie er alles aan zal doen je strikt aan alle regels te houden.

Maar andere personen zie ik nog wel boodschappen gaan doen 2 dorpen verderop omdat dáár geen mondkapjes plicht is en in het eigen dorp wel..

Dat zie je nu ook al gebeuren: vele Belgen die in Nederland boodschappen komen doen en terrasjes pakken enz omdat hier nog geen mondkapje plicht geld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:02

Rivm waarschuwt om niet naar Rotterdam te gaan als het niet nodig is.

Ad.nl

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:04

mvdende schreef:
Dat bedoel ik. En ik weet dat jij persoonlijk Morrie er alles aan zal doen je strikt aan alle regels te houden.

Maar andere personen zie ik nog wel boodschappen gaan doen 2 dorpen verderop omdat dáár geen mondkapjes plicht is en in het eigen dorp wel..

Dat zie je nu ook al gebeuren: vele Belgen die in Nederland boodschappen komen doen en terrasjes pakken enz omdat hier nog geen mondkapje plicht geld.

Je eigen instelling over mondmaskers helpt ook niet echt om mensen in de juiste richting te sturen.

Nee, het is niet gezegd dat iedereen de regels zou breken. Enkele mensen wel, maar ook een hoop mensen zullen in eigen regio blijven om de maatregelen te respecteren en dus zou het zeker al effect hebben, ondanks de overtreders.

Als iedereen nu eens gewoon zegt; 'Ik ga me er zelf zo goed mogelijk aan houden' zouden we al heel wat verder komen. En natuurlijk kan je dan theoretische gesprekken hebben over mensenrechten, die zijn ook nodig, maar die attitude van 'Ik wil niet en het heeft toch geen zin' maakt het vooral heel moeilijk voor jezelf.

Je bent zelf nog naar België gekomen toen dat afgeraden werd (gevraagd werd vooral, medemens aan medemens).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:07

Wanneer de mensen door blijven gaan met het niet in acht nemen van de regels mogen ze van mij wel wat harder optreden . Noodtoestand en leger inzetten, art ik snap niet dat veel mensen niet doorhebben dat een tweede sluiting van veel bedrijven gewoon funest is. Wel jammeren dat de kroegen niet open zijn en nu zijn ze open en maken ze er weer een potje van.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:13

mvdende schreef:

Maar is dat zo'n probleem dan? Als je gewoon de grens over mag zie ik het probleem niet. Je bent zelf ook op vakantie geweest naar België toen dat werd afgeraden/gevraagd werd dat niet te doen :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:15

Van mij mag het kabinet zich ook wel weer vaker laten zien. Ik vind mark een hele aardige en goede premier maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze met reces zijn. Laten ze zich maar wat meer zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:16

@mvdende: als je er zo'n probleem mee hebt had je zelf niet moeten gaan. Ik hoop dat je 2 weken in quarantaine bent gegaan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:17

purny schreef:
Van mij mag het kabinet zich ook wel weer vaker laten zien. Ik vind mark een hele aardige en goede premier maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze met reces zijn. Laten ze zich maar wat meer zien.

Wat moeten ze vertellen dan? 'Er is niks veranderd. Tot volgende week.' ? Dat er een zomerreces is, betekent trouwens niet dat er helemaal niks gebeurt. Er kunnen nog steeds spoeddebatten plaatsvinden en veel mensen werken gewoon door.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:20

SinneJ schreef:
mvdende schreef:

Je eigen instelling over mondmaskers helpt ook niet echt om mensen in de juiste richting te sturen.

Nee, het is niet gezegd dat iedereen de regels zou breken. Enkele mensen wel, maar ook een hoop mensen zullen in eigen regio blijven om de maatregelen te respecteren en dus zou het zeker al effect hebben, ondanks de overtreders.

Als iedereen nu eens gewoon zegt; 'Ik ga me er zelf zo goed mogelijk aan houden' zouden we al heel wat verder komen. En natuurlijk kan je dan theoretische gesprekken hebben over mensenrechten, die zijn ook nodig, maar die attitude van 'Ik wil niet en het heeft toch geen zin' maakt het vooral heel moeilijk voor jezelf.

Je bent zelf nog naar België gekomen toen dat afgeraden werd (gevraagd werd vooral, medemens aan medemens).

Dat gaat over provincie Antwerpen, ik zit in provincie Hasselt.

Ben nu vanaf vrijdag hier, en het gaat prima. Al draag ik niet het mondkapje helemaal zoals het hoort, dat is echt niet te doen. Zeker niet gewoon in de buitenlucht waar er genoeg afstand is. In het winkeltje moet het wel volledig over de neus.

Wordt erg warm komende week, veel zwemmen dus. Gelukkig geen mondkapje nodig bij de recreatieplas hier.

Ik vermaak me wel, al zijn de corona maatregelen wel erg zichtbaar overal en dat is wel eens irritant.

Verder denk ik niet dat er heel veel strengere maatregelen genomen worden donderdag. Eerder een oproep aan het volk zich beter aan de maatregelen te houden.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 04-08-20 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt