Joman schreef:Relaxed schreef:
Maar ook jij doet net of de studieschuld er vooral is om te leven en te feesten.. Daar gaat het mis..
Dit topic is er toch het levende bewijs van? Er wordt genoeg geleend om van te reizen en te feesten en allerlei andere dingen te doen. Nogmaals, niet mijn pakkie an he. Ik zou me er zorgen over maken, hoge studieschuld, omdat ik in mijn omgeving zie, dat het ook mensen met goede banen raakt in hun toekomstplannen. Maar hee, als je verstandig omgaat met lenen, niks mis meeOok dat heb ik al in dit topic gezegd, investeren in je toekomst is belangrijk.
Nee want er zijn er ook genoeg die geen ouders hebben die alles wel ff betalen en het is toch juist prachtig dat ze dan wel kunnen studeren? En zoals hier ook wordt gezegd, naast sommige studies kun je gewoon niet genoeg werken om rond te komen. Ik weet niet in wat voor rooskleurig bestaan jullie zijn opgegroeid. Ik had ze ook in de klas zitten, allemaal nog lekker bij papa en mama in huis en lang leve de lol omdat alles wel betaald werd (die hadden genoeg aan hun supermarktbaantje in het weekend om op stap te kunnen) Maar dat waren nog kinderen van 17/18, die wisten niet beter

Ik woonde bijvoorbeeld al 3 jaar op mezelf en had 3 jaar een fulltime baan toen ik weer voltijd ging studeren. Heb er echt heel veel bij gewerkt, maar had wel mijn eigen huis en paard en mijn ouders gingen dat echt niet ineens weer allemaal financieren. Dus ja studieschuld, maar nu wel een goede baan en in mijn eentje makkelijk een huis kunnen kopen.
Ook dat heb ik al in dit topic gezegd, investeren in je toekomst is belangrijk.
.
.