Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:05

Mkango schreef:
tengeltje11 schreef:
Maar ik denk dat je ook niets kan veralgemenen... ze kan volk x heel formeel zijn en is je buur net die ene uitzondering natuurlijk... dat maakt het ook zo moeilijk, als je ergens woont krijg je je buren er cadeau bij, die kies je niet, en zelfs in nl kunnen bv slechte buren je leven behoorlijk verzuren.

Nou ja, bepaalde gewoonten en gebruiken zijn vaak wel landelijk/regionaal bepaald, dus daar kun je best in het algemeen iets over zeggen. Nee, niet iedere Italiaan zal luidruchtig zijn of elke Fin gesloten, maar feit is dat sommige dingen in bepaalde culturen meer of minder geaccepteerd worden dan in Nederland, en daar moet je mee om kunnen gaan. Als jij inderdaad gewend bent om via de achterdeur bij de halve straat spontaan binnen te kunnen vallen voor een kopje koffie, dan zal het inderdaad behoorlijk aanpassen zijn als je in een land komt te wonen waarin mensen hun privéruimte meer beschermen. Idem andersom: in Zuid Afrika is het niet ongebruikelijk om vrienden of familie die toevallig bij jou zijn, mee te nemen als je op bezoek gaat bij iemand anders, ook al kennen ze elkaar niet. Daar zit de gemiddelde "één koekje bij de koffie" Nederlander ook niet op te wachten. :+

Klopt, hoe vaak wij al niet mensen over de vloer hebben gehad die je niet kent :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:18

Mijn oom en tante hebben in een afgelegen frans dorpje een huis gehad. Die werden echt heel ongemakkelijk van het binnenvallende lokale volk.
Juist omdat ze afgelegen zaten kwam dat de postbode „even“ binnen voor een glas wijn of de buur van 400 meter verder kwam even melden dat ze in hun afwezigheid een vriendelijke daad gedaan hadden en bleef dan gelijk 1,5 uur _O-

Als je een NLder vertelt dat de politie rustig je stereo meeneemt na 2x melding van geluidsoverlast na 10 uur savonds (feestje) dan flippen de meeste ook behoorlijk. Laat staan als je dan ook nog hoort dat op zondag niet overal gewassen mag worden en wasmachines vaak gedeeld zijn met vaste wasdagen.

Het is echt wel belangrijk dat je met zulke dingen om kan gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:22

Hier stoor ik me mateloos aan volk dat onaangekondigd aan de deur staat. In het buitenland zoals bij tante vind ik het net prachtig :D prima excuus om een flesje open te doen, wat extra op tafel te zetten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:27

Sizzle schreef:
Mijn oom en tante hebben in een afgelegen frans dorpje een huis gehad. Die werden echt heel ongemakkelijk van het binnenvallende lokale volk.
Juist omdat ze afgelegen zaten kwam dat de postbode „even“ binnen voor een glas wijn of de buur van 400 meter verder kwam even melden dat ze in hun afwezigheid een vriendelijke daad gedaan hadden en bleef dan gelijk 1,5 uur _O-

Ik zie dit helemaal voor me ! Geweldig ! :') :')

Toen vroeger de postbode hier het pensioen bij de mensen nog cash kwam uitbetalen, was hij die dag op het einde van zijn ronde kompleet bezopen :D

Mungbean

Re: Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:30

Mijn nicht heeft op st. Maarten gewoont en dan moest ze er rekening mee houden dat er in het weekend geen benzine meer was :=
Voor haar loon moest ze een check innen bij het postkantoor en kon dan rustig 2 uur in de rij staan waarbij tussendoor 3x de stroom uit viel.
Moet je ook net tegen kunnen :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:31

Hakuna Matata 8-)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:57

Heerlijk om hier mee te lezen :D

Ik zou naar Duitsland willen, bij mijn vriend wonen. Nu ben ik wel al veel daar, maar ivm gezondheidszorg en uitkering kan ik nog niet compleet verhuizen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:10

Safiera schreef:

Ik zou naar Duitsland willen, bij mijn vriend wonen. Nu ben ik wel al veel daar, maar ivm gezondheidszorg en uitkering kan ik nog niet compleet verhuizen.

Leuk! Waar in Duitsland zou je gaan wonen?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:20

Mijn vriend woont in Paderborn en heeft in die omgeving werk. Eerst zou ik dus daarheen. Zijn familie woont meer naar het oosten/midden, maar daar zouden we niet persee naartoe willen.

Verder wil mijn vriend graag naar Zweden, maar dat houden we voorlopig bij vakanties. Eerst maar eens echt samenwonen in Duitsland. Ben nu al een tijd bezig met mijn uitkering mee proberen te krijgen. En ook de zorg die ik helaas chronisch nodig heb is niet zo makkelijk te regelen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:53

Safiera schreef:
Mijn vriend woont in Paderborn en heeft in die omgeving werk. Eerst zou ik dus daarheen. Zijn familie woont meer naar het oosten/midden, maar daar zouden we niet persee naartoe willen.

Verder wil mijn vriend graag naar Zweden, maar dat houden we voorlopig bij vakanties. Eerst maar eens echt samenwonen in Duitsland. Ben nu al een tijd bezig met mijn uitkering mee proberen te krijgen. En ook de zorg die ik helaas chronisch nodig heb is niet zo makkelijk te regelen...

Ah, Paderborn is wel een leuke regio! :) Is de zorg ook niet makkelijk te regelen in Duitsland? Volgens mij mag een zorgverzekering je niet weigeren als je je wettelijk moet verzekeren.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:58

Verzekering gaat wel, maar ik heb een nogal specifieke wekelijkse behandeling nodig en dat wilden ze niet zomaar verder doen in Duitsland :=
Ze zeiden kom eerst maar bij ons in de kliniek (nee dank je) en verder wilden ze niet zo frequent behandelen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:59

Safiera schreef:
Verzekering gaat wel, maar ik heb een nogal specifieke wekelijkse behandeling nodig en dat wilden ze niet zomaar verder doen in Duitsland :=
Ze zeiden kom eerst maar bij ons in de kliniek (nee dank je) en verder wilden ze niet zo frequent behandelen...

Maar op zich is het wel logisch dat ze je eerst willen zien, toch? :o

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:14

Destination schreef:
Safiera schreef:

Maar op zich is het wel logisch dat ze je eerst willen zien, toch? :o

Haha sorry even verkeerd vertaald :o In Duitsland is Klinik inderdaad (ook) gewoon op de afdeling. Maar in het Nederlands is kliniek opname... En ze bedoelden dus opname van langere tijd.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:21

Ik zou dolgraag naar Nieuw Zeeland emigreren of, als dat niet kan, Australie <3
Praktisch is geen van beide mogelijk, maar dromen staat vrij toch? O:)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:38

Safiera schreef:
Haha sorry even verkeerd vertaald :o In Duitsland is Klinik inderdaad (ook) gewoon op de afdeling. Maar in het Nederlands is kliniek opname... En ze bedoelden dus opname van langere tijd.

Ik het Nederlands betekent kliniek ook niet meteen opname? :+ In Duitsland gebeurt nu eenmaal veel meer in klinieken dan in ziekenhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:05

Australië viel voor mij definitief af na een foto van een giant spider :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:08

Ik voelde me heel erg geisoleerd in Australie. Was een geweldige tijd maar niet voor definitief. Het had wel gekund want ik was nog jong zat en kreeg een PhD plek aangeboden, maar heb er vanafgezien.
Wat ik juist geweldig vind aan Europa is dat je in een poep en een scheet in een heel ander land met andere cultuur zit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:14

Heerlijk om hier mee te lezen, wat een mooie ideeën komen hier voorbij :j
Ik heb ook weleens met het idee gespeeld om te emigreren, maar mijn man absoluut niet, dus dat gaat niet gebeuren.
Wat ik me wel heb laten vertellen is dat van de mensen die emigreren omdat ze vooral weg willen uit Nederland de meeste uiteindelijk heel snel weer terug zijn, omdat het na de emigratie ineens heel snel duidelijk wordt dat het op een andere plek niet perse beter is. Na een tijdje is het vakantiegevoel weg en breekt de realiteit aan.
Ondertussen heb ik veel gereisd en vraag me vaak af hoe het zou zijn om ergens te wonen :j
Oostenrijk en Noorwegen steken tot nu toe echt positief af vergeleken met de rest.
China, Mongolië, Argentinië, de VS zijn prachtige landen om te bezoeken, maar wonen? Nee...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:18

Varekaj schreef:

:') :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:23

Troost, ik heb een tijdje in Australië gewoond en geen spin gezien. Wel kangoeroes die als hertjes door de weiland hupsen. :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:36

Varekaj schreef:

Die zitten niet alleen in Australië :')
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:58

Poh ja die spinnen zijn wel een dingetje.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:43

Safiera schreef:

Mijn vriend woonde in DL toen ik hem leerde kennen, ik heb juist gezegd "ik kom NIET bij jou in Duitsland wonen" :D . Ik zou er niet kunnen aarden.

Verder heb ik aan een kant wat familieleden die ooit zijn geëmigreerd.

Mijn opa woonde in Italië in een prachtig dorpje boven Ventimiglia, uiteindelijk is hij weer verkast naar een volgend dorp omdat er steeds meer Nederlanders kwamen wonen. Het werd een soort Nederlandse enclave en met name in de zomer kwamen daar nog vele NL toeristen bij die er een 2e huisje hadden.

Mijn oom is geëmigreerd naar Bali, hij voelt zich daar helemaal thuis. Hij verhuurde een luxe villa aan toeristen, maar dat is nu door corona stil komen te liggen.

Zijn neef is ook naar Bali geëmigreerd.

Mijn moeder vind het soms vreselijk dat haar vader (mijn opa) destijds naar Italië is vertrokken met de mededeling "er is hier niets wat me hier houdt". Daarna is haar enige broer (mijn oom) naar Bali vertrokken.
Verder heeft ze hier geen familie behalve haar twee kinderen, daarom staan onze plannen voorlopig in de ijskast. En misschien blijft het ook gewoon bij dromen van in plaats van doen :Y)

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:21

Australië. Dit zeg ik van kleins af aan en dat is nooit weggegaan. Ben er nog nooit geweest, maar hoor verhalen dat het een prachtig land is. Er is iets aan dat land wat mij enorm aantrekt.
Ik weet dat er wonen zo goed als onmogelijk is, maar ik wil er sowieso voor een paar weken heen. Kijken of het land daadwerkelijk zo mooi is als ik me voorstel. Alleen is het nu met die Corona onmogelijk -O- Dus nog even lekker een poosje sparen en dan zien we wel verder.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:38

Ik zou niet zo snel emigreren, maar ik zou wel een appartement willen in Wenen :j

Door de liefde van mijn oma voor de Sissi films (jaja, elke kerst weer zaten wij met zijn allen te kijken) en mijn liefde voor geschiedenis ben ik als klein meisje al enorm geïnteresseerd geraakt in het keizerrijk Oostenrijk. 3 of 4 jaar geleden heb ik wenen mogen bezoeken en ik heb mij daar zo enorm thuis gevoeld. Ik kan het niet beschrijven, maar ik was daar zo gelukkig, het was als of ik thuis kwam en toen we weg gingen heb ik wel echt een traantje gelaten.
Dus ja, ik zou daar wel graag een appartement willen om er gewoon heen te kunnen wanneer ik wil :j