Denken in mogelijkheden, niet in beperkingen.
Je salaris en bijbehorende onderhandeling is je eigen verantwoordelijkheid. Hij heeft dat gewoon goed gedaan (mits ze het hem geven). Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Je salaris en bijbehorende onderhandeling is je eigen verantwoordelijkheid. Hij heeft dat gewoon goed gedaan (mits ze het hem geven). Joman schreef:secricible schreef:waarom heb je er een raar gevoel bij? Hij onderhandelt toch over zijn eigen arbeidsvoorwaarden?
Als hij meer verdiend dan jij is dat een gesprek voor jou om te voeren, maar het lijkt me dat hij kan vragen wat hij wil, dan is het aan jou werkgever om aan te geven of ze daarmee accoord zijn.
Wat me vooral triggert is waarom dat jou in diskrediet brengt. Jij hebt hem aangebracht omdat jij het idee hebt dat hij een goede werkgever is en de juiste kwaliteiten daarin heeft. Dat staat los van salaris toch? Ik zou als werkgever jou niet aankijken op het feit dat iemand die jij aanbrengt een hoger salaris vraagt.
Het gaat niet om het vragen van een hoger salaris. Maar om het verschil van 30% tov zijn huidige werk dat hij vraagtNiet dat mij dat iets interesseert, maar ik ben een beetje bang dat ze hem daardoor niet serieus nemen en dan hoop ik niet dat ze mij erop aankijken.
Muze schreef:Jeetje. WT een jaloers gedoe.
En dan te bedenken dat er ook mensen zijn die elk dubbeltje moeten omdraaien, niet kunnen werken, noem het maar.
En dan hier een topic vol afgunst.
imaudy schreef:Zou het kunnen Joman, dat je het gevoel hebt dat je hem niet alleen aanbrengt maardat je voor je gevoel ook tegen het bedrijf zegt ja hij is dat geld waard, terwijl je dat eigenlijk niet vindt? Dat het bedrijf denkt dat je weet wat hij vraagt.
Muze schreef:Joman schreef:
Hoewel ik me verder ga onthouden van inhoudelijke reacties, wil ik hier als laatste nog wel ff op ingaan. Wat een enorme dooddoener. Omdat een ander op een houtje mag bijten mag ik niet onderhandelen of vragen stellen bij mijn salaris en het salaris van een kennis? Wat een ontzettende onzin. Ik heb echt helemaal niks te maken met de situatie van anderen, hoe slecht zij het, heel cru gezegd, ook hebben. Zou wat zijn zeg. Welkom in het bedrijfsleven (zoals verschillenden in dit topic dat ook tegen mij hebben gezegd en hoewel ik al een tijdje meedraai). Wat een hoop onzin in een bericht.
Word er maar gelukkig mee.
Dacht trouwens dat je hier wegging vanwege het feit dat je aangesproken werd?
Toch maar niet?
Door oa jouw reacties en een zielige mod neem ik idd afscheid van dit topic. Muze schreef:Lesje spelling nodig?
Gebiedende wijze: stam -t
Geeft niets hoor.
Je kan niet alles hebben.
Prijs voor de meest inhoudelijke reacties gaat naar jou! Gefeliciteerd!
Hutcherson schreef:Wat je hiermee moet... Bij jezelf denken: dat doet die kerel verrekte slim. Das toch lef hebben. Bluffen over je salaris en daar nog boven gaan zitten (want bedrijf gaat altijd minder bieden dat je vraagt, in veel gevallen).
Das toch ballen? Vrouwen durven dit minder gauw dus geef je zelf een schop onder je kont, ga je naar je baas en zeg: ik vind dat ik een prachtig CV heb, veel ervaring binnen het bedrijf en jullie hebben een gouden medewerker aan me. Geef me opslag.
) Joman schreef:Hutcherson schreef:Wat je hiermee moet... Bij jezelf denken: dat doet die kerel verrekte slim. Das toch lef hebben. Bluffen over je salaris en daar nog boven gaan zitten (want bedrijf gaat altijd minder bieden dat je vraagt, in veel gevallen).
Das toch ballen? Vrouwen durven dit minder gauw dus geef je zelf een schop onder je kont, ga je naar je baas en zeg: ik vind dat ik een prachtig CV heb, veel ervaring binnen het bedrijf en jullie hebben een gouden medewerker aan me. Geef me opslag.
Dat gesprek is idd gepland, dus dat komt goed! Dank! (ballen of dom; kan beide kanten op)
Hutcherson schreef:Joman schreef:
Dat gesprek is idd gepland, dus dat komt goed! Dank! (ballen of dom; kan beide kanten op)
Precies. Maar niet geschoten altijd mis. Wellicht is het hem dat waard. Ruim boven zijn salaris gaan zitten. Als ze hem afwijzen daarop is er wellicht geen man overboort? Of staat hij te springen om daar te komen werken?
Poekkie schreef:Los van het feit dat je alleen maar respect kunt hebben voor die collega en verder naar je eigen loon dient te kijken, vind ik het eigelijk schokkend hoe veel van de prive informatie van die collega hier eigelijk achter zijn rug om wordt gedeeld. Dit is volgens mij echt niet juist. (En ik hoop dat je werkgever niet toevallig achter dit topic komt wat dat zou je niet ten goede komen.)
Joman schreef:Poekkie schreef:Los van het feit dat je alleen maar respect kunt hebben voor die collega en verder naar je eigen loon dient te kijken, vind ik het eigelijk schokkend hoe veel van de prive informatie van die collega hier eigelijk achter zijn rug om wordt gedeeld. Dit is volgens mij echt niet juist. (En ik hoop dat je werkgever niet toevallig achter dit topic komt wat dat zou je niet ten goede komen.)
Prive info? Ik noem hem hier niet met naam en toenaam? Bovendien gaat het om professionele info waarvan mijn werkgever grotendeels op de hoogte is; wat denk je anders dat ze in sollicitatiegesprekken met elkaar bespreken
Poekkie schreef:Joman schreef:
Prive info? Ik noem hem hier niet met naam en toenaam? Bovendien gaat het om professionele info waarvan mijn werkgever grotendeels op de hoogte is; wat denk je anders dat ze in sollicitatiegesprekken met elkaar bespreken
Je kan iemand ander's loon min of meer afleiden, dat hij binnenkort ontslagen wordt, bespreekt zijn karakter min of meer, hoe of wat hij over onderhandelt, ... dit soort dingen vragen ze misschien op een sollicitatiegesprek maar hoor niet van iemand anders op een openbaar forum. Je bent bezig met iemand achter zijn rug zwart te maken, ook al noem je geen naam. Als ik die persoon was, zou ik mezelf wss wel herkennen.
Zijn karakter heb ik besproken met mijn baas, daar vroegen ze me immers naar
Dat hij geen goede onderhandelaar is, vertelt hij mij zelf. Nee hoor, ik maak niemand zwart. Die persoon zal zichzelf zeker herkennen. Gelukkig weten we allebei hoe hij is en hoe de vork in de steel zit, heeft echt niets maar dan ook niets met zwart maken te maken. Ook een voordeel van zo’n grote waffel: ik bespreek dingen met hem
Dooddoener weer