Extra kosten voor een betalingsregeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:29

Newsflash: tand/kiesbehoud is óók in het belang van de patient en niet omdat de tandarts de patient graag leegklopt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:31

Magrathea schreef:
Newsflash: tand/kiesbehoud is óók in het belang van de patient en niet omdat de tandarts de patient graag leegklopt

Zal vast, maar als ik aangeef dat ik er klaar mee ben wil ik niet op die vragenlijst gewezen worden waar mijn handtekening onder staat.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:32

_Penotti schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dan wissel je toch van tandarts?

Uiteindelijk ook gedaan. Niet daarom overigens.
Maar als je van andere hoort dat het daar net zo gaat vraag ik me af of je daar zoveel mee opschiet.

Vorig jaar ook weer bij een ander uitgekomen, daar moest ik een vragenlijst invullen.
1 van die vragen was, weet niet meer precies de stelling, maar kwam er op neer dat de tandarts er eerst alles aan zou doen om de tand/kies te behouden. Daar heb ik dus bij aangegeven dat niet te willen.
Echt die assistente keek me aan of ik gek was geworden en vroeg nog speciaal na of ik daar niet per ongeluk het verkeerde had aangekruist.

Lijkt mij dat je die vraag of verkeerd hebt gelezen of verkeerd hebt begrepen.
Zo'n type vraag hoort eerder bij een wel/niet reanimeren verklaring :D

Ieder tandprobleem is er een op zichzelf. En bij ieder probleem zal een tandarts met je in overleg gaan over hoe te behandelen. Het bestaat gewoon niet dat een tandarts je vraag moet ik in alle gevallen trekken of is een behandeling eventueel bespreekbaar voor je. Tel daarbij de reactie van de assistente en het is overduidelijk zonder dat je er zelf bij hoeft te zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Boras op 05-07-20 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Re: Extra kosten voor een betalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:34

Nee die vraag had ik echt goed begrepen.
Zeker omdat de assistente die de vragenlijst even nakeek er nog over begon.

Die hele lijst was al zo iets van???
Nooit eerder mee gemaakt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:35

_Penotti schreef:
Nee die vraag had ik echt goed begrepen.
Zeker omdat de assistente die de vragenlijst even nakeek er nog over begon.

Die hele lijst was al zo iets van???
Nooit eerder mee gemaakt.

Een vragenlijst is heel normaal en noodzakelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:36

Nog nooit gehoord van zo'n lijst. Wel een vragenlijst met vragen over mijn gezondheid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:37

Nou ik heb die vraag nooit op een lijst hoeven beantwoorden hoor. Wel vragen of ik iets mankeer of bang ben etc in die strekking.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:41

Ik heb de lijst gevonden op hun site.

Ja inderdaad ook of je ergens allergisch voor bent enz, heel normale vragen.
Maar dan deze.

Wilt u dat wij al het mogelijke doen om uw tanden te behouden. ja/nee
Ik heb daar nee ingevuld.

Door mijn eerdere ervaring van niet trekken op mijn verzoek.
Dat heb ik dus ook aangegeven aan de assistente.

Als een tandarts aangeeft met een wortelkanaal behandeling is het weer opgelost vind ik dat zelf ook prima. Heb ik al diverse namelijk.
Maar als dat ding blijft breken is het klaar en wil ik niet op die vraag gewezen worden en mijn wil geweigerd.

corinec
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:45

Heel veel zorgverzekeraars bieden ook aan om het eigen risico in termijnen te betalen. Dit moet je volgens mij wel aan het begin van het jaar regelen.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:49

Ik heb zoveel problemen gehad met infomedics... Wordt er niet goed van. 1 mail ontvangen van een rekening die ik moest voldoen 25 euro die er bij in is geschoten dus was hem helemaal vergeten, kan gebeuren. Nooit een herinnering gehad en ineens kreeg ik een brief van een incasso bureau....
Daarna in overleg gegaan met mijn tandarts , die waren zelf ook boos want ik was al de zoveelste die met deze klachten bij hun aankwam.....
Ze nemen hun werk bij infomedics helemaal niet serieus volgens mij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 12:53

@verootjoo: ik ben bang dat wanneer ze het eigen risico afschaffen de premies nog hoger worden.
Hetzelfde antwoord wat minister van Rijn zei. Het ziekenfonds word volgend jaar niet met honderden euro's duurder. Maar nu zit van ark er en die is niet bepaald sociaal

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:19

Purny, ik wil niet gelijk conclusies trekken, maar hoe kan het dat jij wel op vakantie naar New York kunt gaan, maar 5 euro per termijn voor een betalingsregeling te veel vindt en niet de 150 euro ineens kunt betalen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:23

nynke55 schreef:
Purny, ik wil niet gelijk conclusies trekken, maar hoe kan het dat jij wel op vakantie naar New York kunt gaan, maar 5 euro per termijn voor een betalingsregeling te veel vindt en niet de 150 euro ineens kunt betalen?

Conclusies trek je nou wel vind ik. En ik ben niemand verantwoording schuldig over wat ik wel en niet kan doen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:31

Nee, het is een vraag, als ik een conclusie zou trekken zou ik zeggen dat ik het hypocriet vind. Maar voor hetzelfde geld heb je die reis gewonnen of gekregen, dat weet ik dus niet. Maar als jij wel een hoop geld voor een reis kunt uitgeven en niet je tandarts betalen, dan is dat helemaal jouw keuze. Wat ik hypocriet zou vinden is dat je er over klaagt dat je dit te duur vind.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:32

Als je zo graag een antwoord wilt... Ik heb new York al in januari besproken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:34

nynke55 schreef:
Nee, het is een vraag, als ik een conclusie zou trekken zou ik zeggen dat ik het hypocriet vind. Maar voor hetzelfde geld heb je die reis gewonnen of gekregen, dat weet ik dus niet. Maar als jij wel een hoop geld voor een reis kunt uitgeven en niet je tandarts betalen, dan is dat helemaal jouw keuze. Wat ik hypocriet zou vinden is dat je er over klaagt dat je dit te duur vind.

Maar die conclusies trek je nu eigenlijk wel ... je stelt ze alvast wat je vind als je, je antwoord krijgt.

Misschien heeft ze wel jaren en jaren gespaard en was dit gewoon een uitgave die ze niet had verwacht. Daar is dan toch als nog niks mis mee?

Verder over betalen in termijnen. Ik vind het niet gek, betalen in termijnen kost bijna altijd meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:37

lenaa_tje schreef:
nynke55 schreef:

Maar die conclusies trek je nu eigenlijk wel ... je stelt ze alvast wat je vind als je, je antwoord krijgt.

Misschien heeft ze wel jaren en jaren gespaard en was dit gewoon een uitgave die ze niet had verwacht. Daar is dan toch als nog niks mis mee?

Verder over betalen in termijnen. Ik vind het niet gek, betalen in termijnen kost bijna altijd meer.

Zeker wel iets mis mee. Geen 150 eu voor zorg op je rekening hebben staan vind ik zeer zorgelijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:37

Dan is mijn conclusie inderdaad dat ik het hypocriet vind dat je de 5 euro te veel vind. Persoonlijk zou ik er niet over piekeren om een reis te boeken zonder dat ik een fatsoenlijk potje had voor onvoorziene omstandigheden, zoals een tandartsrekening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:39

Maar het gaat niet over mijn vakantie waar ik werkelijk half krom voor heb gelegen en waar ik een heel jaar voor moet sparen. Dus om mijn vakantie erbij te halen vond ik niet nodig. Het ging mij en gaat mij er nog steeds om dat ik 5 euro per betalingstermijn veel geld vind.
Maar dat het blijkbaar mag en normaal is.. is mijn antwoord op mijn eerste vraag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:40

nynke55 schreef:
Dan is mijn conclusie inderdaad dat ik het hypocriet vind dat je de 5 euro te veel vind. Persoonlijk zou ik er niet over piekeren om een reis te boeken zonder dat ik een fatsoenlijk potje had voor onvoorziene omstandigheden, zoals een tandartsrekening.

Jij nooit onvoorziene rekeningen gehad?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:40

Tja ik vind dat een waarde oordeel. Al had ze een miljoen op de bank maar wilde graag in termijnen betalen en is te gierig om daar extra voor te betalen.
Misschien is ze der baan wel verloren door Corona? Terwijl ze die reis hier voor al had geboekt. Allemaal dingen die je niet weet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:40

Ik ga me niet bemoeien met de uitgaves van TS, maar ik zou zelf wel zenuwachtig worden wanneer ik geen potje heb voor dit soort onverwacht hogere rekeningen :=
Wat nou als er straks bijvoorbeeld een hoge stroomrekening komt? Hoe los je dat op?
Ik zou toch proberen te sparen voor dit soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:41

purny schreef:
nynke55 schreef:

Jij nooit onvoorziene rekeningen gehad?

Hoezo is tandarts onvoorzien? Je kan toch altijd een gaatje hebben.
Of dat de wasmachine stuk gaat, dat is ook niet onvoorzien hoor. Iedereen weet dat een wasmachine bijvoorbeeld geen 50 jaar draait.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:43

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet verstandig om een dure reis te maken, ook al heb je er lang voor gespaard, terwijl je geen geld meer over hebt om de tandarts te kunnen betalen. Je moet altijd zorgen voor een buffer op je spaarrekening. Bij Nibud kun je zien hoeveel die moet zijn maar je praat over duizenden euro’s wat je als buffer op je spaarrekening moet hebben voor onverwachte dingen. En dus niet om reizen van te boeken.

Edit:
https://bufferberekenaar.nibud.nl/#/panel/0
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 05-07-20 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:44

Maar je zegt zelf dat je een slecht gebit hebt dus hoe onvoorzien was het dan?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 05-07-20 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt