Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:16

karijn schreef:
ikke schreef:
Maar zo'n Twingo vergelijken met een Sedan is ook zoiets als appels met krentebollen vergelijken.

Geintje: ik werk bij een bouwbedrijf en dat levert nogal wat stoere-mannen-grote-auto's-praat. Was er weer een collega aan het opscheppen over z'n auto, zeg ik tegen 'm: joh, maakt niet uit hoe groot jouw auto is, ik stop 'm in de kofferbak van mijn auto....

De kop die ie trok was goud waard _O-
Ik ben er niet op door gegaan en volgens mij vraagt ie zich nog steeds af of ik 'm in de maling heb genomen.

En dus inderdaad in de waan laten :D

Precies :D Al is het niet gelogen; we hebben een vrachtwagen voor de paarden met een bak van ruim 6mtr. Zo groot is zijn limo niet }>

Freya101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:26

Hier een mercedes E klasse van 2003.
Heb hem al bijna 5 jaar en nog steeds heel tevreden van.
Is een oudere wagen maar heeft tal van optie s en rijd zalig.
Wagen is gechiptuned dus ook lekker vlot.

Mijn eerste wagentjes was een toyota starlet van 97. Nooit geen problemen mee gehad en een ideaal wagentje om mee te starten.

Afbeelding

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:45

BMW 1 serie uit 2011

Afbeelding

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:07

Hier een Golf II uit '88. Altijd starten en lopen, nooit problemen mee. Heb de auto zelf 12 jaar. Gekocht met 98.989 km op de teller, nu 267.??? km op de teller.
Enkele nieuwe auto's gehad en vele anderen gereden maar dan lag er vaak een CJIB op de deurmat. Nu nooit meer :D

enny schreef:
NatasjavE schreef:
Mijn eerste auto was een Toyota starlet van toen 14 jaar oud. <3 daar was ik echt super wijs mee.

Nu een leasebak. BMW 3 serie Touring M sport automaat.(bj 2019)

Ik heb een starlet die nu 23 jaar oud is en ik ben er zó blij mee! Het is niet echt een knapperd, maar het voordeel is wel dat ik er niet heel zuinig meer mee hoef te doen :D En er kunnen best veel spullen in, heel handig wanneer je naar de stort of het tuincentrum gaat.
Mijn eerste auto was een Seat marbella, ook al zo’n koektrommel :')

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:17

Ghostattack schreef:
Nadeel: hij is zo idioot compact, dat er veel laadruimte verloren gaat. Er gaat heel weinig in de kofferbak en mensen die op je achterbank zitten moeten ook niet langer dan 1m70 zijn :+

Wij hebben een Citroën C4 cactus 2015.
Deze auto is juist erg ruim van binnen. Ook de kofferbak is ruim.

Erg fijne auto, een aanrader! Rijdt zuinig en de vakantie naar Kroatië reed hij zonder moeite. Soms alleen iets eerder terug schakelen om helling opwaarts op snelheid te gaan.
Heerlijke auto!

Boheme

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:41

Nissan Juke, 2014..
Alle opties die je kunt bedenken en 200pk.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:51

Ik heb een Opel Corsa uit 2007, mijn eerste auto. Ik ben er stapelgek op :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:22

Fitzroy schreef:
Ik heb sinds februari een Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd Captur :+ . Ivm werk en mogelijke files had ik een automaat aangeschaft, lekker relaxed. Maar nog geen file gehad nu met het thuiswerken.

Hiervoor heb ik 2 FIATS 500 gehad. Heerlijke auto’s maar kan geen trailer trekken en de halfautomaat vind ik een beetje een gammel ding. Dus vandaar mijn keuze voor een truttige Captur.

Hahahahah mijn vader zegt altijd: Renault is het enige merk dat al roest in de folder. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:29

TheWelsh schreef:
Ghostattack schreef:
Nadeel: hij is zo idioot compact, dat er veel laadruimte verloren gaat. Er gaat heel weinig in de kofferbak en mensen die op je achterbank zitten moeten ook niet langer dan 1m70 zijn :+

Wij hebben een Citroën C4 cactus 2015.
Deze auto is juist erg ruim van binnen. Ook de kofferbak is ruim.

Erg fijne auto, een aanrader! Rijdt zuinig en de vakantie naar Kroatië reed hij zonder moeite. Soms alleen iets eerder terug schakelen om helling opwaarts op snelheid te gaan.
Heerlijke auto!

Is de 2015 versie dan wellicht ruimer? Ik krijg nog geen pakje hooi in mijn achterbak _O-

Dit is die van mij:
Afbeelding

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:01

ik heb een audi a4 2.0 diesel automaat, na 4 jaar nog steeds niet naar de garage gemoeten voor problemen, buiten 1keer, maar dat wist ik op voorhand dat dit zou gebeuren rond dat aantal km's dus top bakkie :) hiervoor bmw 120M, ook lekkere auto <3 maar qua comfort en luxe nu met 2 kindjes verkies ik toch de audi ..

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:50

Morrie schreef:
wij hebben een Volvo XC60 en een Volvo V70 (oud en stokoud) en nu ik met pensioen ga, willen we die beide wegdoen en een Volvo XC70 kopen, automaat, dan kan ik er in geval van nood ook mee rijden.
Ik durf na 3 maanden thuiswerken niet meer auto te rijden, mijn XC60 staat al vanaf 13 maart werkloos voor de deur. Na 44 jaar autorijden is het wel klaar voor mij denk ik.

Op zoek dus naar een goede occasion.

Oeh de XC560 lijkt me een zalige auto!

Ik ben zo'n volvo fan dat ik een geel elandje op de kont van mn volvo heb geplakt _O-

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 01:02

Ik heb een peugeot 307 break 2.0 16v. Persoonlijk vind ik dit een erg fijne auto. De prijzen van dit model vallen enorm mee en wat voor mij belangrijk is dat je veel kofferbak ruimte hebt en dat deze auto 1500KG mag trekken dus zeer geschikt om met een paard op stap te gaan.

Wel is er op de achter bank niet heel veel ruimte voor lange mensen. Maar ik rijd dus vrijwel altijd alleen of alleen met een bijrijder en voorin is veel ruimte. Die heb ik zelf ook nodig met m'n 1,86cm

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:49

Ik heb een opel corsa uit 2000.
Mijn eerste autotje. Ben er heel erg nog steeds blij mee, rijd nog goed en is fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:01

Ik ga mijn post hieronder updaten _O- het leuke aan poules is dat ik mag wisselen wanneer ik wil. Dus de Megane heeft nu plaatsgemaakt voor een Qashqai van dit jaar. Hoge instap *\o/* rijdt lekker :D

En natuurlijk nog steeds de CX5 op de wensenlijst. Maar moet coronaontwikkelingen afwachten nog.

Hanafubuki schreef:
Oh pfoe..

Als eerste: ik rijd zakelijke lease via mijn werk. Mijn man ook. Ik zit nog in de pool-autos dus ik wissel wel eens tot de leasemaatschappijen weer offertes aannemen en ik een vaste auto kan bestellen. Dat wordt een Mazda CX-5 ivm mooi, veel bergruimte en een trekhaak. En hoge instap wat ik fijn vind met mijn problematische lijf.

Momenteel rijd ik een Renault Megane Estate van 2019. Lekkere grote auto, kan al mn zooi mee en de fietsen achterop. Hiervoor (tot vorige week zegmaar) reed ik een Tesla Model 3 (dat is echt de fijnste auto die ik ooit reed, van alle gemakken voorzien behalve de hoge instap dan) maar die had geen trekhaak. Mijn man heeft nog wel een Model 3 en die gaat ook niet weg haha.

Hiervoor reed ik een Kia Ceed (sw) van 2014, dat vind ik echt een aanrader. Van 2014/2015 zijn ze nu ook heel betaalbaar te vinden! Superfijne auto's :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:25

Hanafubuki schreef:
Ik ga mijn post hieronder updaten _O- het leuke aan poules is dat ik mag wisselen wanneer ik wil. Dus de Megane heeft nu plaatsgemaakt voor een Qashqai van dit jaar. Hoge instap *\o/* rijdt lekker :D

En natuurlijk nog steeds de CX5 op de wensenlijst. Maar moet coronaontwikkelingen afwachten nog.

Hanafubuki schreef:
Oh pfoe..

Als eerste: ik rijd zakelijke lease via mijn werk. Mijn man ook. Ik zit nog in de pool-autos dus ik wissel wel eens tot de leasemaatschappijen weer offertes aannemen en ik een vaste auto kan bestellen. Dat wordt een Mazda CX-5 ivm mooi, veel bergruimte en een trekhaak. En hoge instap wat ik fijn vind met mijn problematische lijf.

Momenteel rijd ik een Renault Megane Estate van 2019. Lekkere grote auto, kan al mn zooi mee en de fietsen achterop. Hiervoor (tot vorige week zegmaar) reed ik een Tesla Model 3 (dat is echt de fijnste auto die ik ooit reed, van alle gemakken voorzien behalve de hoge instap dan) maar die had geen trekhaak. Mijn man heeft nog wel een Model 3 en die gaat ook niet weg haha.

Hiervoor reed ik een Kia Ceed (sw) van 2014, dat vind ik echt een aanrader. Van 2014/2015 zijn ze nu ook heel betaalbaar te vinden! Superfijne auto's :)

Hier ook iemand met zakelijke lease die auto's mag wisselen :j ik rijd momenteel een Seat Arona (ik moet steeds oppassen dat ik het geen Seat Corona noem :=). Hele fijne wagen! Behoorlijk pittig ook nog voor z'n 1.0 motortje (wel Tsi). Hij is behoorlijk groot en rijdt heel soepel.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:31

Een witte polo 6R van 2012 . Mijn eerste auto ben nog altijd super blij met mijn Poli <3

Sinds vorig jaar heeft hij er wel een broertje bij. Een groene golf 3 cabrio. Altijd een droom geweest om een cabrio te hebben.
Qua uitzicht moet deze wel nog opgemaakt worden.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:51

Renault twingo eco sport uit 2011! Heeeerlijk autootje. Doe er alles mee, ook snelweg rijden enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:57

Negerzoen schreef:
Hanafubuki schreef:

Hier ook iemand met zakelijke lease die auto's mag wisselen :j ik rijd momenteel een Seat Arona (ik moet steeds oppassen dat ik het geen Seat Corona noem :=). Hele fijne wagen! Behoorlijk pittig ook nog voor z'n 1.0 motortje (wel Tsi). Hij is behoorlijk groot en rijdt heel soepel.

Ook via changemycar? Ik zie de Arona's ook voorbij komen daarin :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:29

Hanafubuki schreef:
Negerzoen schreef:

Ook via changemycar? Ik zie de Arona's ook voorbij komen daarin :D

Jep! Fantastisch concept :D ik ga even onthouden dat jij dat ook gebruikt. Dan kunnen we ervaring met een auto uitwisselen als we weer een nieuwe willen kiezen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:27

Ik ga deze ook even omhoog schoppen.. na bijna een jaar wisselen van auto heb ik nu toch een auto voor 4 jaar vastgezet.

En ik ben er blij mee :+: heb hem bijna 2 maanden nu:

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:48

Ik heb er 3

Volvo 460 uit 1990
Volvo 144 uit 1971
Volvo 760 turbodiesel uit 1987

Mijn vriend heeft nog
Volvo 850 t5R
Opel Kadett
Volkswagen passat

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:00

Kabayo schreef:
Ik heb er 3

Volvo 460 uit 1990
Volvo 144 uit 1971
Volvo 760 turbodiesel uit 1987

Mijn vriend heeft nog
Volvo 850 t5R
Opel Kadett
Volkswagen passat

Ik denk dat jullie Volvo fan zijn...
Die 850 is ook wel erg leuk speelgoed. Welke kleur? Wij hebben een donkergroene 850 R gehad. Ikzelf heb twee keer een V50 gehad. Fijne auto was dat.

Intussen staat de grote blauwe knuffelbeer alweer bijna een half jaartje op mijn oprit (Skoda Kodiaq) en ik ben er heel blij mee. Rijdt heerlijk en enorm veel ruimte.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:19

Hanafubuki schreef:
Ik ga deze ook even omhoog schoppen.. na bijna een jaar wisselen van auto heb ik nu toch een auto voor 4 jaar vastgezet.

En ik ben er blij mee :+: heb hem bijna 2 maanden nu:

[ [url=m/JjyuvX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die staat op onze wensenlijst. Wij hebben de 6 nu, maar willen naar SUV gaan ivm hondenbench. Nu hebben we diverse merken bekeken maar de opties van Mazda blijven toch wel het beste. :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:28

Twingo 1.5 diesel uit 2013. Heerlijk veel pit en ontzettend zuinige auto.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:01

Ik heb een nissan note uit 2010, echt de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Lekker hoge instap, rijd heel soepel en vlot, ruime achterbank en achterbak.
Niet de allerstoerste of sportiefste om te zien, maar dat maakt ie meer dan goed in gebruikersgemak en rijbaarheid