Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:17

Zertab schreef:
Bij twijfel niet doen! Ik zou mijn kleding keuze etc. nooit aanpassen op een man. Ik draag wat ik zelf wil.
Maar jij bent TS niet. := Als TS het allicht wil proberen, wie zijn wij dan om haar dat uit haar hoofd te praten?

Ik vraag me trouwens stiekem af wat de reacties waren geweest als een vrouwelijke Bokker een topic had geopend met "help, mijn partner draagt een Speedo, hoe praat ik hem hier vanaf?" :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:18

Mkango schreef:
Zertab schreef:
Bij twijfel niet doen! Ik zou mijn kleding keuze etc. nooit aanpassen op een man. Ik draag wat ik zelf wil.
Maar jij bent TS niet. := Als TS het allicht wil proberen, wie zijn wij dan om haar dat uit haar hoofd te praten?

Ik vraag me trouwens stiekem af wat de reacties waren geweest als een vrouwelijke Bokker een topic had geopend met "help, mijn partner draagt een Speedo, hoe praat ik hem hier vanaf?" :')

Dat had mijn vriend helemaal zelf mogen weten, ook al had ik het afschuwelijk gevonden :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:21

_San87_ schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken naar jaren 50 geïnspireerde badkleding, dat zijn geen jurkjes, maar zijn op de heupen wel meer bedekt en figure hugging :D.

Topvintage.nl heeft zulke badpakken :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 19:25

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:41

Een relatie is geven en nemen, dat is waar. Maar ik vind een bikini nou niet echt iets extreems. Topless zonnen had ik nog kunnen begrijpen. Ik zie dat je een badpakjurkje kijkt nu, fijn als je toch dan zo eruit komt. Maar zou hij voor jou met een shirt aan gaan zitten op het strand? Wat maakt dat het toch vaak mannen zijn die moeite hebben met “bloot” en niet de vrouwen, terwijl mannen nog veel schaarser gekleed gaan op het strand. Schijnbaar is het toch nog een ouderwets idee dat vrouwen zich maar moeten bedekken of dat je anders om aandacht vraagt ofzo.

Dat jouw vriend zegt dat hij er ongemakkelijk bij is hoeft niet per sé te zeggen dat jij wat moet veranderen hè. Hij kan ook aan zijn gevoel van ongemak werken.

Ik vind het gewoon jammer dat een vrouwenlijf iets is waarvan mensen toch nog vinden dat je je ervoor moet schamen, dat het niet gezien mag worden. Zijn cultuur vindt dat, die van jou niet. Laat hem werken aan zijn perceptie van hoe hij vrouwen ziet. Bloot betekent niet gelijk sletterig, zeker op het strand niet. Jeetje, het gaat hier niet over met tepelklemmen naar een nachtclub gaan, het gaat over badkleding. Iets heel normaals. Hij mag daar best mee leren omgaan nu hij hier woont. Als jij laat zien dat het gewoon normaal is zou dat al heel erg helpen denk ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:45

_Penotti schreef:
Maar als jullie samen zijn vind ik dat wat hier gewoon mag en de gewoonte is ook voor jou mag gelden.
Hij kan dan wel uit de Gaza komen, hij kiest er voor hier te wonen en een vrouw van hier te hebben.
Daar hoort een bikini op het strand ook bij.

Dit vind ik toch een aparte opmerking gezien de situatie. Het is over het algemeen nou niet zo dat mensen daar vertrekken omdat het weer ze niet aanstaat ofzo :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:51

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:53

Ik ben benieuwd of hij de Pussy de luxe halter swimsuit wel oké vindt dan. Ik vraag het me oprecht af.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 20:09

Ik zal de naam niet vermelden := O:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:12

Je kunt ook overal wel wat achter zoeken :roll:
Wat een mega cute badpak, die zal je fantastisch staan!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:27

Helemaal gek dit hele topic.
Is dit echt serieus?

Meid, ik zou naakt op dat strand gaan liggen, gaat het even met hem?? Wtf :') :') :')
Wat bizar dat er westerse vrouwen zijn die het überhaupt zouden overwegen zich aan te passen aan zon’n denkbeeld :(:) Doet me wel pijn bij de gedachte dat onze voorouders zo hard hebben moeten vechten voor emancipatie en dat er in 2020 nog vrouwen zijn die dit soort bullshit accepteren, maargoed, het zal de onzekerheid wel zijn. Een sterke vrouw zou dit nooit pikken :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:41

Mereltje schreef:
Helemaal gek dit hele topic.
Is dit echt serieus?

Meid, ik zou naakt op dat strand gaan liggen, gaat het even met hem?? Wtf :') :') :')
Wat bizar dat er westerse vrouwen zijn die het überhaupt zouden overwegen zich aan te passen aan zon’n denkbeeld :(:) Doet me wel pijn bij de gedachte dat onze voorouders zo hard hebben moeten vechten voor emancipatie en dat er in 2020 nog vrouwen zijn die dit soort bullshit accepteren, maargoed, het zal de onzekerheid wel zijn. Een sterke vrouw zou dit nooit pikken :')

Een sterke vrouw is niet iemand die kost wat kost haar eigen zin doet. Dat heeft niks met onzekerheid te maken. En heel fijn dat mijn voorouders zo hard gevochten hebben voor emancipatie maar dat gaat er echt niet voor zorgen dat ik blij topless op een strand ga huppelen omdat dat nou eenmaal mag.

Ongeacht met wie je ook te maken hebt, in elke relatie met wie dan ook is het geven en nemen. Dat geldt ook voor de relaties in familie onderling, tussen vrienden, tussen collega's en met een partner.
Rekening houden met dat wat een ander prettig vindt maakt je niet minder sterk.
Of moet iedereen zich altijd aan jou en jouw wensen aanpassen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:50

Dat de TS zwaar onzeker is over zichzelf lees je tussen de regels door wel... Dat voelt voor mij des te pijnlijker dat haar vriend commentaar heeft op haar kleding.

Je eigen opvoeding en normen en waarden out the window gooien voor een ander vind ik niet getuigen van een heel sterk karakter :')

Dat andere vrouwen hier in meegaan en haar zelfs tips geven om een man te pleasen vind ik persoonlijk ronduit gestoord te noemen. Maar iedereen zijn ding I guess.
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 15-05-20 20:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:50

nuscaniels schreef:
Een sterke vrouw is niet iemand die kost wat kost haar eigen zin doet. Dat heeft niks met onzekerheid te maken. En heel fijn dat mijn voorouders zo hard gevochten hebben voor emancipatie maar dat gaat er echt niet voor zorgen dat ik blij topless op een strand ga huppelen omdat dat nou eenmaal mag.

Ongeacht met wie je ook te maken hebt, in elke relatie met wie dan ook is het geven en nemen. Dat geldt ook voor de relaties in familie onderling, tussen vrienden, tussen collega's en met een partner.
Rekening houden met dat wat een ander prettig vindt maakt je niet minder sterk.
Of moet iedereen zich altijd aan jou en jouw wensen aanpassen.

In een relatie doe je concessies, ja eens. Maar iemand die mij vertelt wat ik aan moet trekken zal geen blijvertje zijn. Ik vind dat een aantasting van mijn vrijheid.

Mereltje, volledig eens. Snap echt niet dat het hier nog gevoed wordt ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:14

Mereltje schreef:
Dat de TS zwaar onzeker is over zichzelf lees je tussen de regels door wel... Dat voelt voor mij des te pijnlijker dat haar vriend commentaar heeft op haar kleding.

Je eigen opvoeding en normen en waarden out the window gooien voor een ander vind ik niet getuigen van een heel sterk karakter :')

Dat andere vrouwen hier in meegaan en haar zelfs tips geven om een man te pleasen vind ik persoonlijk ronduit gestoord te noemen. Maar iedereen zijn ding I guess.

Wow, zoveel aannames. Niemand zegt hier dat je eigen normen en waarden uit het raam moeten, wel dat je het gesprek moet (kunnen) aangaan.

Het werd al eerder aangehaald, het gebeurt echt wel vaker in relaties dat een man iets vindt van de kleding van zijn partner. (Alleen vindt meestal niemand daar wat van als de man een Nederlander is :roll: )
En hij zegt niet eens "je mag dit niet dragen"! Hij geeft aan zich er ongemakkelijk bij te voelen en wil dat bespreken met TS. Dat mag toch?

Ik word echt een beetje naar van hoe hard er over TS en haar vriend wordt geoordeeld. Volgens mij kan ze prima zelf uitmaken waar haar grens ligt. Bijzonder dat er zoveel mensen onzekerheid terugzien in haar berichten :o

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:30

Lastige situatie. Op het strand loopt praktisch iedereen in bikini of badpak dus je bent geen uitzondering die ontzettend de aandacht op zich vestigt oid. Het is hier gewoon normaal om zo naar het strand te gaan. Ik vind persoonlijk het vintage badpak wat hier genoemd staat vreemder en opvallender.
Hoe bekijkt je vriend andere vrouwen dan op het strand? Vindt hij die allemaal goedkope sloeries oid?

Een badpak of bikini is toch niet meer dan normaal? Topless kan ik me nog iets bij voorstellen maar een bikini of badpak? Niks aanstootgevends aan. Dat zit echt in zijn hoofd.

Een relatie is geven en nemen maar over zoiets, in onze maatschappij, onbenulligs vallen, daar zou ik als vrouw moeite mee hebben.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:32

3 jaar in belgie is inderdaad nog maar kort, hij went er wel aan :D
Even serieus, Ik zou vooral mijn bedenkingen hebben dat hij er nu ineens mee komt dat hij het vorig jaar niet leuk vond dat je een bikini aan had. Ik zou dan gaan denken oke waar kom je volgend jaar mee?
Maargoed dat ben ik. En jij bent jij en uit je berichten merk ik dat je er al heel anders in staat dan ik.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 21:34

Nu ben ik al van veel 'beschuldigd' ( dat ik bazig zou zijn, of té assertief. Of mijn persoonlijke favoriet := ; dat ik een 'natuurlijke arrogantie' heb. ) Maar ik geloof dat het de eerste keer is dat iemand mij onzeker noemt.

Dat ik geen bikini-body heb, heeft weinig te maken met onzekerheid. Eerder realisme. Dat vertelt mijn BMI mij anders wel. :+

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:39

Mereltje schreef:
Doet me wel pijn bij de gedachte dat onze voorouders zo hard hebben moeten vechten voor emancipatie en dat er in 2020 nog vrouwen zijn die dit soort bullshit accepteren, maargoed, het zal de onzekerheid wel zijn. Een sterke vrouw zou dit nooit pikken :')

Emancipatie is dat vrouwen een keuze hebben en als een vrouw er zelf voor kiest iets voor haar partner aan te passen is dat haar goed recht.
Het is ook haar recht om te zeggen.. nee schat ik trek aan wat ik wil.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:56

Brainless schreef:
Mereltje schreef:
Doet me wel pijn bij de gedachte dat onze voorouders zo hard hebben moeten vechten voor emancipatie en dat er in 2020 nog vrouwen zijn die dit soort bullshit accepteren, maargoed, het zal de onzekerheid wel zijn. Een sterke vrouw zou dit nooit pikken :')

Emancipatie is dat vrouwen een keuze hebben en als een vrouw er zelf voor kiest iets voor haar partner aan te passen is dat is haar goed recht.

Precies dit. Ik vind het verbazingwekkend hoe weinig inlevingsvermogen sommige mensen hier hebben. Ik vind het helemaal niet raar dat een jongen die is opgegroeid in Gaza wat moeite heeft met sommige van onze normen en waarden. Makkelijk oordelen vanaf jullie comfortabele positie als in volledige vrijheid opgegroeide westerling waar de bommen niet om je oren vliegen en waar je van kinds af aan opgevoed wordt met het idee dat mannen en vrouwen gewoon in weinig verhullende kleding op het strand mogen liggen. Ik lees vooral dat TS een relatie heeft met een lieve jongen die na een opvoeding in een hele strenge moslim gemeenschap nog wat moeite heeft met sommige aspecten van onze vrije samenleving en hierover overlegt met TS.

En ja, ik zou er ook wat moeite mee hebben om me in dat opzicht helemaal aan te passen. En ik weet ook niet of ik dat zo doen. Maar ik zou bijvoorbeeld best bereid zijn om niet in een kleine bikini en string op het strand te gaan liggen. En volledig bedekt zou me weer te ver gaan. Maar een zomerjurkje bij het zonnen, en bijvoorbeeld een tankini of badpak als je gaat zwemmen zou ik prima vinden. En ondertussen wel het gesprek aangaan waar exact het probleem zit, en hem uitleggen dat het in West-Europa niet raar is om in bikini op het strand te liggen en dat je je als man daar niet ongemakkelijk over hoeft te voelen.

Het belangrijkste is dat je dicht bij jezelf blijft en je niet volledig schikt naar de grillen van je partner. Maar TS, volgens mij ben je zeker genoeg van jezelf om die grenzen te bewaken. En je vriend klinkt als een jongen die zijn uiterste best doet om vanuit zijn conservatieve opvoeding hier te aarden en nog af en toe tegen de grenzen van zijn opvoeding aan loopt. En nee, daar hoef je je niet volledig naar te schikken. Maar er met je partner over praten zoals jij doet is niet meer dan normaal. Ik weet zeker dat jullie hier op een goede manier uit gaan komen.

En voor alle bokkers die denken dat de vriend van TS er op uit is om haar te bekeren tot de Islam en haar volledig te onderwerpen: doe even relaxed. Bedenk eens dat jij emigreert naar een land waar ongeveer alle gebruiken, normen en waarden anders zijn dan je gewend bent.
Dat kost wat tijd om je volledig aan te passen. En ja, aanpassing is noodzakelijk. Maar je mag best bij de mensen die je vertrouwt aangeven dat je bepaalde gebruiken wat ingewikkeld vindt.
Laatst bijgewerkt door CharlieVM op 15-05-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:57

Vind het zelf juist leuk om mijn vriend blij te maken. Ik vind het ook leuk als mijn vriend vindt dat ik er leuk uitzie. Maar dat mag dus niet meer? Zou ik jammer vinden. Ik vind het leuk om een beetje moeite te doen voor een ander. Als hij het zou verbieden was het een ander verhaal, maar zo te horen doet hij dat totaal niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:57

Brainless schreef:
Mereltje schreef:

Emancipatie is dat vrouwen een keuze hebben en als een vrouw er zelf voor kiest iets voor haar partner aan te passen is dat haar goed recht.

_O_.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:00

Any man who must say 'I am the king!' is no true king ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:08

Maar TS, of ik heb het gemist, maar ben jij bereid het in bikini liggen op te geven? En besef je je wel dat er misschien dadelijk meerdere eisen van hem komen? Hoever ga je dan? Lijkt me goed om hier alvast over na te denken.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:14

Respect dat je zo netjes blijft reageren ts!