Sunnda schreef:eilleen333 schreef:Mensen verwarren democratie met: “ik wil doen waar ik zin in heb”. Het idee van een samenleving is dat je het samen doet dacht ik, dus ook rekening houdt met de rest
Bullshit..ik wordt zo moe van dat of/of verhaal.
Natuurlijk is er een kleine groep die echt zo denkt, maar de overgrote meerderheid wil heel graag rekening houden met iedereen, maar heeft tegelijkertijd ook grote twijfels over de toekomst, de houdbaarheid of andere problemen.
En dat mag!! Het is werkelijk waar idioot dat hier een paar bokkers zijn die alle twijfels afdoen als gek of gestoord.
We hebben hier vrijheid van meningsuiting, en als die niet verder mag gaan dan je eigen straatje, ben je zelf het probleem..
Oke, correctie; de mensen die ik gesproken heb maken die verwarring. Ik hoor het ze letterlijk zeggen namelijk. “Ik wil met mijn partner naar de super, dus dan doe ik dat!” “Ik mag toch zelf weten met wie ik waar afspreek en hoe dicht we op elkaar zitten?” “Ik mag zelf weten of ik een verjaardagsfeest geef.”

Ik denk wel aan het verruimen van de mogelijkheid om telefoondata op te slaan en te gebruiken, het verruimen van termijnen waarin op een WOB-verzoek gereageerd moet worden (hoe irritant ik ze als ambtenaar ook vind, WOB-verzoeken helpen journalistiek in hun taak politiek en rechtsgang te controleren) en open normen voor verlenging van de noodwet. Nee, dat zijn op het 1e gezicht geen heel sexy onderwerpen en ik heb geen flauw idee of ze onderdeel uit gaan maken van de noodwet. Dus dat wacht ik rustig af, maar ga niet zeggen dat je per definitie niet kritisch mag zijn.