Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sureido schreef:Er worden nu super veel mensen niet behandeld, verootjoo, er zijn nu super grote wachtlijsten aan het ontstaan met mensen die een operatie nodig hadden en nu gewoon niet krijgen. Dat is ook een groot probleem, als Corona een beetje onder controle is zijn we er nog lang niet want dan blijft de druk hoog door die mensen die allemaal opgeschoven zijn.
Citaat:Wel vraag ik me af: er liggen er wel verekkes veel op de IC zonder énige verbetering al voor 4 weken lang. Ben benieuwd hoelang ze het blijven proberen eigenlijk, is daar een richtlijn op?
Citaat:Hoorde gisteren van een vrouw die in het zh werkt dat d’r collega’s al 12 uur per dag maken en dat er bedden zijn waar ze kunnen slapen, en ze zei ook al: deze collega’s storten in als dit nog even gaat duren. Is ook niet vol te houden zo...
Citaat:En dan vraag ik me wel af, hoe willen ze dit ooit gaan oplossen. Aan de ene kant 17 miljoen mensen die je maar binnen moet zien te houden maar die allemaal een eigen mening hebben en niet schromen deze te uiten en aan de andere kant de IC waar zoveel druk op staat. Het is echt ontzettend moeilijk.
Citaat:De een denkt zoals Sammie, de ander vind dat ethisch niet ok. Maar ik snap wel dat mensen al in die richting denken zeker die niemand zijn verloren.
verootjoo schreef:purny schreef:Een anderhalve meter samenleving is een leuk idee maar het gaat nooit werken. Er zijn altijd wel zaken waarbij je gewoon niet op anderhalve meter kan werken.
Ook veel zaken waarbij het wel kan
SusanH schreef:Maar het gaat niet om wat aanpassingen. Als het echt nog een jaar of langer gaat duren vraagt dat heel veel van iedereen. Dan mag je best ook bekijken of er andere opties zijn. Zoals bepaalde behandelingen niet meer aangaan om daarmee de druk van de IC af te halen. Of serieus meer gaan testen om mensen sneller in isolatie te zetten en de rest van de samenleving veilig te houden.
Wat we nu doen is ook een schijnveiligheid. Als je ziet hoe het virus toeslaat in verpleeghuizen vraag ik me wel af of het echt werkt wat we doen tav de zwakkeren beschermen.
purny schreef:Een anderhalve meter samenleving is een leuk idee maar het gaat nooit werken. Er zijn altijd wel zaken waarbij je gewoon niet op anderhalve meter kan werken.
SusanH schreef:Maar het gaat niet om wat aanpassingen. Als het echt nog een jaar of langer gaat duren vraagt dat heel veel van iedereen. Dan mag je best ook bekijken of er andere opties zijn. Zoals bepaalde behandelingen niet meer aangaan om daarmee de druk van de IC af te halen. Of serieus meer gaan testen om mensen sneller in isolatie te zetten en de rest van de samenleving veilig te houden.
Wat we nu doen is ook een schijnveiligheid. Als je ziet hoe het virus toeslaat in verpleeghuizen vraag ik me wel af of het echt werkt wat we doen tav de zwakkeren beschermen.
Kanzi schreef:Ik denk dat bij verpleeghuizen de aanpak in het begin verkeerd is geweest.
Tehuizen dicht voor bezoek is een prima maatregel om te proberen het virus buiten de deur te houden, maar personeel kan het virus net zo makkelijk naar binnen brengen.
Jammer dat er niet tegelijk is gedacht aan goede mondmaskers voor het personeel, alle focus lag op de ziekenhuizen.
Dat is helaas niet meer terug te draaien.
Sammiex2000 schreef:Ja ik ben ook mensen aan kanker verloren, vind het ook niet oké als die nu niet behandeld kunnen worden. En de kans dat je aan corona overlijdt is gewoon heel klein, ja het gebeurt, maar als je ze niet meer behandeld zullen er ook heel veel overleven
Electra63 schreef:Ik ben veel productiever thuis, alleen.
Op Kantoor veel meer afleiding en veel meer rumoer en omgevingsgeluiden, wat ten koste gaat van de concentratie.
SusanH schreef:Of mondmaskers de oplossing zijn geen idee. Testen is wel een oplossing maar gebeurt nu nog steeds veel te weinig.
culaccino schreef:SusanH schreef:Of mondmaskers de oplossing zijn geen idee. Testen is wel een oplossing maar gebeurt nu nog steeds veel te weinig.
Lekenvraag: wat zou daarin de ideale situatie zijn? Dat een zorgmedewerker tijdens een test niet besmet lijkt, wil niet zeggen dat hij/zij toch besmet raakt. Hoe vaak zou je die persoon dan moeten testen? Dagelijks? Wekelijks?
Sizzle schreef:culaccino schreef:Lekenvraag: wat zou daarin de ideale situatie zijn? Dat een zorgmedewerker tijdens een test niet besmet lijkt, wil niet zeggen dat hij/zij toch besmet raakt. Hoe vaak zou je die persoon dan moeten testen? Dagelijks? Wekelijks?
Bij andere of nieuwe symptomen.