Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:24

Kom op zeg... zowel ts als de douanier doen boodschappen... ts geeft zelf al aan de afstand tussen beiden was geen 1.5 m...

Waarom zou je elkaar (en elkaars geliefden) in gevaar brengen?

Lara_Silver

Re: Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:31

Volgens mij moet jij je nog een keer héél goed gaan inlezen hoe het virus overdragen word.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 22:32

Dus jij doet geen boodschappen? Krijgt geen pakketjes geleverd? Gaat de deur niet uit? En de mensen die met jou wonen ook niet?
Lijkt me niet. We lopen allemaal kans op besmetting....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:36

Boodschappen doen = essentiële verplaatsing. Ik moet soms op kantoor zijn. En verder is het thuisblijven al wat de klok slaat. En mijn man komt al helemaal niet meer van het terrein af. Gezond verstand voor onszelf en de mensen die we graag zien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:38

Er zijn nog zo veel mensen die roepen om krijg het niet want ik ben gezond. Mensen moeten zich zelf niet onnodig in gevaar brengen, want je steekt een ander ook aan.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 22:49

Laten we het erop houden dat iedereen zn eigen mening en interpretatie heeft en het daarbij laten?
Of hoe lang willen we nog doorgaan met wellus nietus spelletjes hier (die ook nog eens of topic zijn maar goed)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:51

Ik heb een essentieel beroep, ben verpleegkundige. Eerlijk gezegd ben ik jaloers op mensen die thuis kunnen werken. Is sta bij elke zieke cliënt er met mijn neus bovenop, het is voor mij niet de vraag of ik besmet wordt maar wanneer, en of ik niet al besmet ben..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 06:46

Lara_Silver schreef:
Neon schreef:
En tadaaaaaa vandaag nog door Rutten aangegeven ga niet nodeloos de grens over... maar hey... de kritische bokkers hier stellen zich aan toch...

Entingen zijn niet nodeloos, je post is dus nutteloos en je stelt je idd aan.

Als in de reguliere zorg entingen, b12 injecties en dergelijke al worden opgeschoven, lijkt het me voor de diergeneeskunde helemaal geen strikte noodzaak..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:27

Ibbel schreef:
Waar het op neer komt is dat jij met een vaccin illegaal (medicatie exporteren mag niet) de grens over bent gegaan en zelf illegaal (niet-medisch personeel mag niet prikken, en als je wel DA bent mag je niet zomaar DA-handelingen uitvoeren in een ander land) een enting hebt gezet.

Los van Covid ben je gewoon illegaal bezig geweest. En dat wist je best, anders had je geen topic geopend.

OMG, serieus, wat een reactie zeg. Roomser dan de Paus kan gewoon niet. En of TS er wat aan heeft, denk t niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:55

Jennyj01 schreef:
Als in de reguliere zorg entingen, b12 injecties en dergelijke al worden opgeschoven, lijkt het me voor de diergeneeskunde helemaal geen strikte noodzaak..

Dat zegt dan meer over verschillende praktijken. Mensen die daadwerkelijk een probleem met opname van B12 hebben worden bij ons gewoon geprikt. Die kun je namelijk niet over zetten op tabletten. Net zoals het geven van een prikpil door gaat, hechtingen verwijderen enz. Dus nee het ligt zeker niet helemaal stil. Dat kan helemaal niet.

Ik snap overigens niet dat men door blijft zagen. Ik ga 10 keer liever de grens over alleen zittend in de auto dan boodschappen doen. Want mensen hebben nog steeds niet begrepen wat afstand houden is, hoeveel risico's boodschappen doen eigenlijk is. De douane heeft TS door laten gaan. Maar een handje vol bokkers is van mening dat het anders is. Misschien moeten jullie dan solliciteren naar de functie kunnen jullie mensen als TS terug sturen :roll:

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:44

Moderatoropmerking:
Houden jullie het een beetje vriendelijk? Meningsverschillen zijn prima maar het is niet nodig steeds feller te reageren of persoonlijk te worden.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:10

Zo dan.. wat word er fel gereageerd.. Ik denk dat TS een wel overwogen keus heeft gemaakt en goed over de risico's nagedacht heeft eer ze de beslissing heeft genomen om wel of niet naar haar paard te gaan.En ik neem aan dat ze dit ook uitvoerig met de staleigenaar als haar da heeft besproken. En daardoor de beslissing heeft genomen om wel te gaan..
En voor de mensen die zeggen dat ze niet zelf mag enten, nee het mag officieel niet, maar ik mocht in nederland ook zelf enten of een spuit zetten van mijn oude da..

En ik heb ook geen medische achtergrond, mijn oude da heeft me toendertijd aangeboden om te leren om zelf te insemineren. Er was toen afgesproken dat hij me bij de volgende merrie die geinsemineerd moest worden hij het me zou leren. Helaas is het er door omstandigheden nooit van gekomen maar ik had het graag willen leren, ervaren, voelen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:42

Ik schrik wel van zo'n topic. Vooral van hoe sterk de meningen zijn. Ik snap beiden kanten helemaal. Maar het maakt mij bang om zelf een topic te openen. Wat vinden jullie namelijk van de situatie om de grens over te gaan voor Universitaire examens die niet online kunnen?
Ik studeer namelijk in België en ben snel naar NL gegaan toen alles dicht ging. Maar mijn universiteit gaat gewoon on campus examens afnemen.

Vinden jullie zoiets wel essentieel? En zo ja, ik heb straks met meer mensen contact dan dat TS heeft gehad...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:03

Moderatoropmerking:
Ik heb een paar berichten verwijderd. Er staat hierboven een modopmerking, dan is het dus niet de bedoeling door te gaan met fel of flauw reageren op elkaar. Reageer inhoudelijk en neutraal, dan kan het topic verder prettig verlopen.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:04

emilyslaluna schreef:
Ik schrik wel van zo'n topic. Vooral van hoe sterk de meningen zijn. Ik snap beiden kanten helemaal. Maar het maakt mij bang om zelf een topic te openen. Wat vinden jullie namelijk van de situatie om de grens over te gaan voor Universitaire examens die niet online kunnen?
Ik studeer namelijk in België en ben snel naar NL gegaan toen alles dicht ging. Maar mijn universiteit gaat gewoon on campus examens afnemen.

Vinden jullie zoiets wel essentieel? En zo ja, ik heb straks met meer mensen contact dan dat TS heeft gehad...

Gewoon de vraag hier niet stellen?
Lijkt me verstandig ;)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:07

emilyslaluna schreef:

Ik vind dat ook een moeilijke. Even los van het grensverhaal zit ik met hetzelfde probleem en dan nog een vader met kanker die net op zijn zwakste gaat zijn vanwege chemo in juni. Ik heb zelf al geregeld dat ik een tijdje bij mijn vriend zijn familie mag wonen (wat ben ik hen dankbaar) zodat ik papa niet in gevaar moet brengen, maar dan nog is het heel moeilijk om te verantwoorden dat je reist en samen gaat zitten. Voor zover ik weet gaat de universiteit enorm veel maatregelen nemen (UA, ik weet niet op welke jij zit), maar zij hebben natuurlijk geen controle over hoe studenten zich verplaatsen en dergelijke. Daarnaast is het nooit 100% veilig natuurlijk.

Ik zit ook in dubio. Ik wil echt heel graag afstuderen, doe er al langer over dan nodig, en ik zal dus wel meedoen aan de examens, maar ik snap je vragen wel. Ik vind dat echter iets heel anders dan een enting die door iemand anders gegeven kan worden, aangezien niemand voor jou je examens kan invullen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:13

olijf schreef:
emilyslaluna schreef:

Gewoon de vraag hier niet stellen?
Lijkt me verstandig ;)

Dat klopt, maar het laat wel zien dat er voor veel andere redenen de grens wordt overgestoken die veel meer risico's met zich meebrengen dan wat TS heeft gedaan, ongeacht of mensen haar reden essentieel vinden of niet. :o

SinneJ schreef:
Ik zit ook in dubio. Ik wil echt heel graag afstuderen, doe er al langer over dan nodig, en ik zal dus wel meedoen aan de examens, maar ik snap je vragen wel. Ik vind dat echter iets heel anders dan een enting die door iemand anders gegeven kan worden, aangezien niemand voor jou je examens kan invullen.

Wat vervelend nieuws over je vader! Heel veel sterkte :(:) . Ik snap zeker dat het je keuze moeilijker maakt.
Persoonlijk vind ik dat ik moet kunnen vertrouwen op een universiteit dat ze alles goed hebben doordacht en ervoor zorgen dat ze zich aan de regels kunnen houden, anders is het wel een hele grote instantie die dan een fout maakt.
Ik zelf zit al 4 weken binnen en ben van plan om met eigen boodschappen en auto naar mijn adres in BE te gaan en enkel voor de examens naar school te gaan. Op die manier beperk ik ook zo veel mogelijk de risico's. Blijkbaar zullen we ook attesten vanuit school krijgen om de grenzen over te mogen. Al heb ik die niet nodig aangezien ik mijn officieel adres in BE heb.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:16

emilyslaluna schreef:
Wat vervelend nieuws over je vader! Heel veel sterkte :(:) . Ik snap zeker dat het je keuze moeilijker maakt.
Persoonlijk vind ik dat ik moet kunnen vertrouwen op een universiteit dat ze alles goed hebben doordacht en ervoor zorgen dat ze zich aan de regels kunnen houden, anders is het wel een hele grote instantie die dan een fout maakt.
Ik zelf zit al 4 weken binnen en ben van plan om met eigen boodschappen en auto naar mijn adres in BE te gaan en enkel voor de examens naar school te gaan. Op die manier beperk ik ook zo veel mogelijk de risico's. Blijkbaar zullen we ook attesten vanuit school krijgen om de grenzen over te mogen. Al heb ik die niet nodig aangezien ik mijn officieel adres in BE heb.

Dankjewel voor je wensen :) het ziet er goed uit, de prognose, dus we hebben goede hoop! Alleen even zorgen dat hij er het virus niet bovenop krijgt.

Ik heb er momenteel wel vertrouwen in dat ze het gaan proberen regelen hier als ik kijk naar de informatie die ik momenteel via mail krijg over de maatregelen, alleen ga ik wel proberen met de wagen naar daar te gaan ipv met de bus. Dat is niet ideaal voor het milieu en om te parkeren, maar ik denk dat het wel beter is in de huidige situatie.

Ik denk dat jouw plan om daar even afgezonderd te zitten een heel goeie is trouwens, maar ik denk ook dat het alleen zitten in zo'n moeilijke periode heel zwaar kan zijn, dus bereid je daarop voor! Veel succes en mijn pb staat altijd open als je een medestudent moet spreken over zo'n zaken.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:18

SinneJ schreef:
emilyslaluna schreef:

Dankjewel voor je wensen :) het ziet er goed uit, de prognose, dus we hebben goede hoop! Alleen even zorgen dat hij er het virus niet bovenop krijgt.

Ik heb er momenteel wel vertrouwen in dat ze het gaan proberen regelen hier als ik kijk naar de informatie die ik momenteel via mail krijg over de maatregelen, alleen ga ik wel proberen met de wagen naar daar te gaan ipv met de bus. Dat is niet ideaal voor het milieu en om te parkeren, maar ik denk dat het wel beter is in de huidige situatie.

Ik denk dat jouw plan om daar even afgezonderd te zitten een heel goeie is trouwens, maar ik denk ook dat het alleen zitten in zo'n moeilijke periode heel zwaar kan zijn, dus bereid je daarop voor! Veel succes en mijn pb staat altijd open als je een medestudent moet spreken over zo'n zaken.

Heel lief van je! Ik zal je een pb sturen zodat we dit topic niet overspoelen :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:21

emilyslaluna schreef:

Mijn universiteit heeft laten weten dat ze een buitenlandse verplaatsing voor de opleiding/school/alles hiermee te zien (dus ook Erasmus, summer school, naar buitenland voor stage of onderzoek,...) niet als essentieel beschouwen en dus allemaal niet zullen laten doorgaan.
Ik ga er dus vanuit dat ze een online oplossing zullen voorzien voor buitenlandse studenten.

Maar ik denk dat elke universiteit wel zijn eigen regels zal opstellen, en dat je die gewoon kan volgen. Als jij toch verplicht naar de campus moet om examens te maken, zullen ze je wel een attest bezorgen waarmee je zonder problemen de grens kan oversteken :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:23

Schemerdier schreef:
emilyslaluna schreef:

Mijn universiteit heeft laten weten dat ze een buitenlandse verplaatsing voor de opleiding/school/alles hiermee te zien (dus ook Erasmus, summer school, naar buitenland voor stage of onderzoek,...) niet als essentieel beschouwen en dus allemaal niet zullen laten doorgaan.
Ik ga er dus vanuit dat ze een online oplossing zullen voorzien voor buitenlandse studenten.

Maar ik denk dat elke universiteit wel zijn eigen regels zal opstellen, en dat je die gewoon kan volgen. Als jij toch verplicht naar de campus moet om examens te maken, zullen ze je wel een attest bezorgen waarmee je zonder problemen de grens kan oversteken :)

Klopt! Mijn universiteit heeft hetzelfde bericht gegeven, maar examens worden dan als uitzondering wel als essentieel gezien. Maar we hebben als student altijd het recht om te zeggen dat we niet mee willen doen, maar het gevolg is wel dikke studievertraging.