Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:04

Sakura789 schreef:
Het is toch niet heel gek om iets bij te betalen? Wij betalen de indexatie kosten voor 2021, alles wordt duurder. Zij vrager er ook niet om en we zijn blij dat ze niet op hun strepen blijven staan dat we gewoon moeten komen/betalen.

Ook met de tickets zal het even afwachten worden of we ze voor dezelfde prijs kunnen kopen. We zullen het zien. Dit soort gebeurtenissen kent alleen maar verliezers.

1 ik wil in 2021 niet naar deze camping want dan was het plan om naar Oostenrijk te gaan. Daarnaast heb ik mijn annuleringsverzekering voor 2020 afgesloten en niet voor 2021, dat wordt dan bijbetalen.

Ik zou in de zomervakantie gaan, dus ik kan dan alleen maar omboeken naar de zomervakantie 2021.

En ja, als je heel goed nagedacht hebt over het budget is een beetje bijbetalen echt niet grappig.

Als laatste moet je het hele bedrag eerst voldoen, voordat je mag omboeken.

Ik heb nu €150 aanbetaald van de €600.

Dus wil ik voor volgend jaar "reserveren" dan dien ik nu alvast €450 "extra" over te maken. Geld wat ik dan dus een jaar kwijt ben...(En Waar ik ondertussen geen andere dingen van kan doen.)

Als ik dan niet op vakantie ga, geef ik het geld liever uit aan iets anders.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:19

Ik begrijp dat het een hele vervelende situatie is mvdende, maar deze camping probeert waarschijnlijk te redden wat ze redden kunnen. Ik snap wel dat ze nu het hele bedrag willen, want dan hebben ze weer geld op de bank staan om zich door 2020 te worstelen. Krijgen ze dit kwartaal/halfjaar/jaar geen geld binnen, dan is die camping er binnenkort niet meer.

Het is een heel moeilijke situatie, niemand heeft hier om gevraagd. Feit is dat de reisbranche hier zwaar onder te lijden heeft, en waarschijnlijk ook 1 van de laatste zal zijn die weer aan de slag kunnen.
Als het zo doorgaat kunnen we in 2020 niet op vakantie door corona - en in 2021 niet omdat er teveel cruciale spelers in de reisbranche failliet zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:34

Thokkadisje schreef:
Ik begrijp dat het een hele vervelende situatie is mvdende, maar deze camping probeert waarschijnlijk te redden wat ze redden kunnen. Ik snap wel dat ze nu het hele bedrag willen, want dan hebben ze weer geld op de bank staan om zich door 2020 te worstelen. Krijgen ze dit kwartaal/halfjaar/jaar geen geld binnen, dan is die camping er binnenkort niet meer.

Het is een heel moeilijke situatie, niemand heeft hier om gevraagd. Feit is dat de reisbranche hier zwaar onder te lijden heeft, en waarschijnlijk ook 1 van de laatste zal zijn die weer aan de slag kunnen.
Als het zo doorgaat kunnen we in 2020 niet op vakantie door corona - en in 2021 niet omdat er teveel cruciale spelers in de reisbranche failliet zijn.

Ik weet het. Maar ze zouden wel een beetje soepeler mogen zijn.

Daarnaast houden ze zich niet aan de vandaag nog vastgestelde regels. Al weet ik niet of die regels ook voor campings gelden.

Afbeelding

Afbeelding

Maar het is heel simpel, als de camping niet met fatsoenlijke oplossingen komt, dan annuleer ik 23 april zelf. Ik kan tot 24 april annuleren, precies net na 21 april waar het kabinet verder kijkt naar hoe lang de campings dicht moeten. Dan ben ik €90 kwijt wat echt heel poedersuiker is, maar dan ben ik in ieder geval geen €600 kwijt.

En inderdaad, bestaat de camping volgend jaar nog wel?

Als het een beetje kan en wil met corona, dan ga ik gewoon en betaal ik natuurlijk gewoon. Er zijn een hoop faciliteiten en eigenlijk vind ik er maar één héél belangrijk en dat is het natuurwater strandje. Dat is dan ook dè reden dat ik deze camping heb geboekt. (Honden zijn daar namelijk toegestaan, dus dan kan ik samen met de hond lekker zwemmen)

Maar het wordt effectief best lastig om daar op de camping te staan met je tentje terwijl de toiletgebouwen dicht zijn. Douchen is één ding, maar ik zou toch wel graag naar de wc kunnen.

De toiletten zijn nu natuurlijk gesloten, park is nog open omdat zn 75% van het park bestaat uit huisjes met eigen sanitair.

LadyMadonna

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:43

Je doet een beetje of die camping jou bewust zit te pesten?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:46

LadyMadonna schreef:
Je doet een beetje of die camping jou bewust zit te pesten?

Tuurlijk niet. Maar zeggen dat je gewoon kan komen kamperen terwijl de toiletgebouwen dicht zijn en je met je tentje komt dus geen wc enz "aan boord" gaat me wel iets te ver.

Heb je trouwens mijn post gelezen nadat ik geedit had?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:47

Wij hebben al 1500 euro rechtstreeks aan de camping aanbetaald voor een luxe stacaravan bij het gardameer in de zomervakantie. Het is tot een maand van te voren te annuleren, maar ik weet niet of we het geld nog terug zien. Ik zou er graag in 2021 wel heen willen als het dit jaar niet gaat lukken, wat ik verwacht. Maar hopelijk krijgen we ons geld terug.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:51

madeliefw schreef:
Wij hebben al 1500 euro rechtstreeks aan de camping aanbetaald voor een luxe stacaravan bij het gardameer in de zomervakantie. Het is tot een maand van te voren te annuleren, maar ik weet niet of we het geld nog terug zien. Ik zou er graag in 2021 wel heen willen als het dit jaar niet gaat lukken, wat ik verwacht. Maar hopelijk krijgen we ons geld terug.

Even goed de algemene voorwaarden van de camping lezen. Of je echt 1 maand voor vertrek geheel kosteloos mag annuleren.

€1500 aanbetaling is best fors zeg!

Ze mogen een voucher geven, maar zoals in mijn screenshots hierboven, hoef je daar niet mee akkoord te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:55

Ik krijg een beetje jeuk van mensen die alleen maar in problemen denken op het moment....
Je hebt nu nog geen idee hoe de situatie in juli is... of toiletten etc dan dicht zijn....
Ik heb half juli een vakantie staan, €600 aanbetaald, de rest moet eind mei. Daar ka ik me nu ècht nog niet druk om maken :n
Als het normaal kan gaan gewoon, als het niet kan boeken we om naar september ofzo, en anders een voucher voor volgend jaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:05

LadyMadonna schreef:
Ik krijg een beetje jeuk van mensen die alleen maar in problemen denken op het moment....
Je hebt nu nog geen idee hoe de situatie in juli is... of toiletten etc dan dicht zijn....
Ik heb half juli een vakantie staan, €600 aanbetaald, de rest moet eind mei. Daar ka ik me nu ècht nog niet druk om maken :n
Als het normaal kan gaan gewoon, als het niet kan boeken we om naar september ofzo, en anders een voucher voor volgend jaar.

Dat jij daar "zo gemakkelijk" over denk, prima.

Ik heb er gewoon veel kopzorgen over.

Iets wat ik echt pertinent niet ga doen is omboeken, sorry. Ik ben bij elkaar denk ik zn 36 uur verspreid over verschillende dagen bezig geweest om deze vakantie uit te zoeken en uiteindelijk nog gezeik op mn werk omdat ik mijn eerste keuze vrije dagen niet kreeg. Uiteindelijk dus geboekt...(werk trouwens niet meer bij dat bedrijf)

Ik ga echt absoluut niet in september kamperen, uitgesloten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:07

Ik vind het echt heel bijzonder om je heel druk te maken over een vakantie terwijl de mensheid zowat gedecimeerd wordt, en de wereld in brand staat. Wauw.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:09

Zo ontzettend jammer, wij wilden in Juni op vakantie. Maar ben achteraf wel heel blij dat we nog niks geboekt hebben!

We kunnen later als nog een last minute boeken of we gaan verder sparen voor volgend jaar :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:10

Dat je niet in september wilt kamperen kan ik helemaal inkomen, ik ga überhaupt niet kramperen, uitgesloten :') )
En wellicht hoéf je helemaal niet om te boeken, juli is nog ver weg.
En tja, als dat wel zo is, dan is dat zo, en dan sla je een jaar over... het is allemaal poedersuiker, het is allemaal ruk, het is allemaal even niet anders....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:14

Avalanche81 schreef:
Ik vind het echt heel bijzonder om je heel druk te maken over een vakantie terwijl de mensheid zowat gedecimeerd wordt, en de wereld in brand staat. Wauw.

Dit topic gaat toch echt over corona en vakantie. Mag ik hier dan vermelden dat ik daar kopzorgen over heb?

Het heeft hier wel even moeten indalen dat de vakantie zeer waarschijnlijk niet door gaat dit jaar, ik leef voor vakantie en dit was best moeilijk.

Nu maak ik me inderdaad zorgen over mijn centjes, die groeien nog steeds niet aan een boom.

Natuurlijk is het erg dat er mensen overlijden, maar dáár gaat dit topic nou net niet over.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:20

mvdende schreef:
Natuurlijk is het erg dat er mensen overlijden, maar dáár gaat dit topic nou net niet over.

Oh, dat maakt verder niet uit?

Je leeft voor vakantie....... really??

Wauw...... ik zou denken dat er op het moment wel andere dingen zijn om je druk over te maken. Zoals oudere mensen helpen met boodschappen doen, zoveel mogelijk thuisblijven verder om kwetsbare mensen te beschermen, maar oh ja, nou er gaan mensen dood. Heel vervelend, maar je moet wel op vakantie. Wauw. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:26

Avalanche81 schreef:
mvdende schreef:

Oh, dat maakt verder niet uit?

Je leeft voor vakantie....... really??

Wauw...... ik zou denken dat er op het moment wel andere dingen zijn om je druk over te maken. Zoals oudere mensen helpen met boodschappen doen, zoveel mogelijk thuisblijven verder om kwetsbare mensen te beschermen, maar oh ja, nou er gaan mensen dood. Heel vervelend, maar je moet wel op vakantie. Wauw. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor.

Een paar pagina's terug is al aangegeven om even wat rustiger te reageren in dit topic. Niet met een gestrekt been erin gaan. Zou je daar rekening mee willen houden?

Het topic bedoeld om het te hebben over vakanties en de problemen die mensen daarmee nu ondervinden. Het gaat dus niet over meningen van mensen over vakanties en corona.

Meer een plek om even te sparren over vakanties en onzekerheden die er nu zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:27

Ik snap best dat je ervan baalt, daar ging het me helemaal niet om. Maar leven voor vakantie en er zo overheen stappen dat er van alles in de wereld gebeurt is nog wel iets anders.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:29

Avalanche81 schreef:
Ik snap best dat je ervan baalt, daar ging het me helemaal niet om. Maar leven voor vakantie en er zo overheen stappen dat er van alles in de wereld gebeurt is nog wel iets anders.

Ja vakantie daar kijk ik echt naar uit, als ik op vakantie kan gaan.

Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er in de wereld gebeurt.

Maar daar gaat dit topic dus even niet over...

Daar zijn andere topics voor hier op Bokt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:29

In het corona en vakantie topic mag je als ik het zo lees het vooral niet hebben over je vakantie die je niet terug betaald krijgt, of dat je baalt dat je niet op vakantie kunt of dat je je zorgen maakt over of je ergens later dit jaar nog wel kan gaan. Wat is nu nog het doel van dit topic? Misschien kan er door iemand een topic geopend worden om te klagen over dingen waar momenteel over geklaagd word?

Iedereen ervaart en voelt alles op een andere manier. Overigens is reizen ook een groot deel van mijn leven, leef van reis tot reis want van de wereld ontdekken word ik het gelukkigst.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-04-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:32

Ik kijk ook uit naar mijn vakantie, zeker die in mei naar mijn beste vriendin die ik nu waarschijnlijk een jaar niet ga zien, maar nogmaals... het is niet anders....

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:33

Dit topic gaat toch over corona en vakantie? Natuurlijk is de crisis veel erger dan een vakantie. Maar hier mogen we toch wel benoemen welke, weliswaar kleine vergeleken bij de hele situatie impact dit op ons heeft? En dat is toch ook voor iedereen persoonlijk? Ja ik werk in de zorg, keihard, ja mijn kinderen en ikzelf ook hadden ons verheugd op een zorgeloze vakantie na een jaar hard werken en een opleiding die dan klaar is en ja we zitten aan de zomervakantie vast en ja een aanbetaling is een enorme kostenpost. En natuurlijk valt dat in het niet bij alle mensen die overlijden en ziek worden, zzp-ers, bedrijven die omvallen, kinderen die geen onderwijs krijgen etc. Maar dit topic is bedoeld om het over de zorgen over een vakantie te hebben. Net zoals "sommige" topics hier over paarden en problemen gaan, help mag ik nog buitenrijden etc, of over een bepaald snotje, wat ook totaal niet relevant is bij de rest van de situatie.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:38

Tuurlijk zijn er momenteel ergere dingen dan niet op vakantie gaan (sowieso zijn die er altijd, dus dat zou betekenen dat je nooit zou mogen mopperen), maar dan kunnen mensen wel teleurgesteld zijn dat hun vakantie niet doorgaat, of dat ze hun geld niet terugkrijgen die ze eventueel hard nodig hebben. En daar gaat dit topic juist om. Om het erover te hebben en eventueel hulp te vragen hoe en wat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:38

Nogmaals, ik heb er alle begrip voor dat je baalt van een vakantie die niet door kan gaan, maar doen alsof de wereld vergaat omdat je niet op vakantie kunt, vind ik echt belachelijk, dat is er over.

En de meeste mensen in het topic zijn daar heel nuchter over, maar sommigen maken er een drama van..... en daar reageer ik op. Als jij dat niet doet, hoef je je ook niet aangesproken te voelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:39

Tuurlijk madelief, maar ga in oplossingen denken ipv in problemen. Want het is allemaal ècht poedersuiker, maar het is niet anders.... wat wou je eraan doen?
Denk je dat ik niet verschrikkelijk baal als mijn vakantie straks ook in het water valt? Dat ik daar niet naartoe leef? Dat ik dat niet nodig heb? Dat ik daar niet voor gespaard heb? Dat ik wel een geld boompje in de tuin heb staan?
Het is niet anders..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:44

Precies, zo is het.
Er zijn in de wereld momenteel (of nee: altijd) dingen die echt heel, heel, heel veel erger zijn dan een vakantie die in het water valt, of in het water dreigt te vallen.
Maar dat wil niet zeggen dat je er niet van mag balen.

Ik heb mijn rol vloerbedekking van zolder gehaald en ga komend weekend ons campertje opnieuw stofferen. Dan staat ze er op haar verjaardag (in mei wordt ze 33 jaar oud <3 ) weer netjes bij. Je moet wat he........

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:52

Klagen en mopperen is niet erg, maar sommigen overspoelen alle topics met onredelijk klachten en dan houdt het begrip weleens op. ;)