[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:36

Die ziet er lekker uit suliko! Heb je een recept? Je hebt me op een idee gebracht, ik heb sinds kort weer een (werkende) oven, ik ga morgenmiddag bakken! Nadat ik mijn wekelijkse ochtend gewerkt hè. _O-

Hier zijn al 2 deuren af van de 5, we hebben besloten om toch ook boven maar te verven. En als ik me hier zou vervelen, moeders moet verhuizen dus daar is ook genoeg te klussen :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:41

https://minimalistbaker.com/1-bowl-vegan-gluten-free-carrot-cake/

Het recept voor de liefhebbers! Laat je niet afschrikken door het vegan of gluten free, hij is heerlijk smeuïg en vol van smaak. En ook nog eens simpel! Heb wel zelf het glutenvrije meel vervangen door gewone bloem en dan wel 1,5 cup amandelmeel. En zelf citroenrasp en wat sap toegevoegd en nootmuskaat.

De topping heb ik gemaakt van naturel 'cream cheese' (plantaardig) van Oatly (bij de plantaardige yoghurt in het koelschap van de appie), je kan ook violife creamy gebruiken (koelschap appie of jumbo bij de smeerkazen) of gewoon roomkaas voor een niet vegan variant. Gemixt met citroensap en poedersuiker.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:47

Grappig om te lezen waar iedereen zich mee bezighoudt. Ik dacht dat het, ondanks de omstandigheden, voor velen wel prettig zou zijn om een beetje extra vrije tijd te hebben, maar dat geldt dus lang niet voor iedereen.
Hier is niet zoveel gaande, op dit moment ben ik aan het kijken of ik een oude hobby weer kan oppakken, maar... dat kost best wat geld en dat is voor nu wel een dingetje. Ik zit dus nog in twijfel.

Ga je verder nog iets doen om de kraan te fixen, Shadow? Of betekent dit dat hij weer een tijd vooruit kan? *D
Ghostattack schreef:
Hier lekker zinloos aan het gamen, er is net een nieuwe skill uitgebracht dus dat geeft weer nieuwe bezigheden in de game :))

Oo... heeft dat toevallig iets te maken met uhm... archeologie? *hint hint* O:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:50

silverdapple schreef:
Ghostattack schreef:
Hier lekker zinloos aan het gamen, er is net een nieuwe skill uitgebracht dus dat geeft weer nieuwe bezigheden in de game :))

Oo... heeft dat toevallig iets te maken met uhm... archeologie? *hint hint* O:)

O:) O:) O:) Oeps?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:55

Klinkt ingewikkeld musiqolog! Ik heb helemaal 0 verstand van muziek.

Zit zelf politie vlogger JanWillem te kijken. Ook altijd wel leuk om te zien.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:53

musiqolog schreef:
Suliko schreef:
Vandaag naast het studeren een carrotcake gebakken die enorm lekker is geworden :9

Ik kan nog steeds niet aan worteltjestaart denken zonder er meteen "O, vies hè?" achteraan te horen. Daar heeft de moppentrommel in diverse kinderbladen wel voor gezorgd...

:D Ik durfde het precies om die reden nooit te proberen, ik ben nogal moeilijk met nieuwe dingen haha! TTot ik 3 jaar geleden ofzo een keer van mijn zusje hoorde dat het echt echt echt lekker was, en ik een keer een kruimel mocht proeven toen we koffie deden op een terrasje. En nu vind ik het ook zaaaalig :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 05:20

Suliko schreef:
https://minimalistbaker.com/1-bowl-vegan-gluten-free-carrot-cake/

Het recept voor de liefhebbers! Laat je niet afschrikken door het vegan of gluten free, hij is heerlijk smeuïg en vol van smaak. En ook nog eens simpel! Heb wel zelf het glutenvrije meel vervangen door gewone bloem en dan wel 1,5 cup amandelmeel. En zelf citroenrasp en wat sap toegevoegd en nootmuskaat.

De topping heb ik gemaakt van naturel 'cream cheese' (plantaardig) van Oatly (bij de plantaardige yoghurt in het koelschap van de appie), je kan ook violife creamy gebruiken (koelschap appie of jumbo bij de smeerkazen) of gewoon roomkaas voor een niet vegan variant. Gemixt met citroensap en poedersuiker.

Thanks, ooit eens proberen, hij ziet er heerlijk uit!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 05:27

Leuk topic!

Om een beetje structuur aan te houden (het is hier in Melbourne nu school vakantie, dus hoef ik ook niet te werken) maak ik elke dag een 'to do' lijst en als ik die af heb kan ik whatever doen.

Ik begin de dag met
- 1 uur lopen met de hond
- 30 minuten work uit met Ringfit adventure (op de switch)
- 1 poets klus
- Thuisstudie (honden training gericht via leerburg of consider the dog)
- Train honden

Daarna doe ik lekker waar ik zin in heb. Netflix, The Sims, Nintendo switch games, boek lezen.
Heb wat spul besteld zodat ik weer kan haken & pyjama kan naaien voor de honden..
Bak brood (met brood bak machine) of een cake.. beetje zulke dingen. :')

Door de 'moet' dingen te doen voel ik me toch wel nuttig door de dag heen. Ipv alleen maar te bankhangen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 06:59

Suliko schreef:
Vandaag naast het studeren een carrotcake gebakken die enorm lekker is geworden :9
En het balkon opgeruimd (was een chaos aan potten en aarde geworden en resten van een uit elkaar gevallen houten bankje van de vorige bewoner) en de waslijn die uit elkaar begon te vallen vervangen.

[ [url=m/2WS2zO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh die ziet er echt goed uit! <3 :9 Welk recept heb je gebruikt?

Edit zie dat je hem al gepost hebt. Thanks :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:43

Oeh, lekkere baksels!

Silveerdapple: ik moet wel iets, want het werkt toch bedroevend slecht. Eigenlijk is het voornaamste resultaat dat het niet meer in mijn gezicht sprietst, maar het lek is nog net zo groot. Maar ik ben nog even aan het bedenken wat ik ermee wil. Alleen het bovenstuk van de kraan vervangen, want daar lekt het, of het geheel uiteindelijk vervangen (en dan nu dus tijdelijk fixen met ander tape die het wel kan.)

En ik wilde eigenlijk nog niet naar buiten maar als ik me nog een paar dagen goed voel, dan misschien toch maar naar de bouwmarkt.

Verder heb ik de discipline nog niet echt om veel piano te spelen, maar ondertussen is het spelen met de verschillende instrumenten ook wel leuk. En het akkoordenschema dat ik kreeg van Pirates is best bijzonder en het is leuk om daar een beetje mee te klooien. (Weer eens wat anders dan Pachelbel of https://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I )

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:38

Vind mensen die muziek kunnen maken altijd zo knap. Lijkt me erg leuk als je dat kan.

Ikzelf heb duidelijkheid over mijn statistiek hertentamen. Kan me de komende 2 week daarmee vermaken.
Heb veel boodschappen gehaald, dus kan weer even afzonderen. En bak spulletjes gekocht, dus daar kan ik ook even mee vooruit. :D Naar aanleiding van dat lekkere baksel hier.

Ben zelf weer helemaal uit de dip, heel fijn!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:52

Ik ga ook maar mee lezen, werk in de kinderopvang en werk hooguit 1 keer per week ipv 4 dagen. Kan gelukkig nog wel 2 keer in de week naar mijn bijrijdpaard maar ook daar kan ik niet lang blijven.
Nu de 3e week begin ik me toch echt te vervelen. Ben nu elke dag een keukenkastje aan het opruimen en zo gaan nog wel wat kasten gedaan worden maar dat is ook ooit klaar..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:06

Ik verheug me op het mooie weer komend weekend, normaal perfect om een rondje te mennen maar nu om in de tuin in het zonnetje een boek te lezen.
Mijn man kan aardig door met zijn leerlingen via Skype.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:08

Ok, ik heb meer bezigheidstherapie nodig denk ik, tot 28 april salon dicht...

Vandaag wel 1 wand van de salon geverfd :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:11

LadyMadonna schreef:
Ok, ik heb meer bezigheidstherapie nodig denk ik, tot 28 april salon dicht...

Vandaag wel 1 wand van de salon geverfd :j

Nagels doe jij toch? Van alle kleuren een mozaïek maken op een muur? :D

Percy schreef:
Ik verheug me op het mooie weer komend weekend, normaal perfect om een rondje te mennen maar nu om in de tuin in het zonnetje een boek te lezen.
Mijn man kan aardig door met zijn leerlingen via Skype.

Even gespiekt, zie dat je in België woont. Daar zijn de regels natuurlijk nog veel strenger dan hier. Heb je nog wat leuke boeken liggen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:18

Afbeelding

Ik ben een beetje aan het tekenen geweest.

Mijn vriend ligt met koorts, dus even afwachten hoe zich dat ontwikkelt...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:28

Wat gaaf en ontzettend mooi. Beterschap voor hem San87 en sterkte voor jou..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:30

Wauw heel mooi San! Beterschap voor je vriend :(:)

Ik heb vanmiddag lekker in de zon gezeten, dit mooie weer is toch wel elke keer een lichtpuntje in een donkere tijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:30

Boheme schreef:
Wat gaaf en ontzettend mooi. Beterschap voor hem San87 en sterkte voor jou..

Dank je :D.

Hij zegt zich goed te voelen. Nu ken ik hem een beetje, dus het zal niet zo goed gaan als hij zelf zegt. We hebben contact gehad met de huisarts en die heeft gezegd dat wanneer er ademhalingsproblemen ontstaan, we moeten bellen. Voor nu is t met een koude handdoek op het hoofd in bed :(:).

@Ghostattack, dank je wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:31

San4nie,

Ik ben altijd aan het hamsteren qua boeken dus ik kan nog wel voort.

Begin mijn paardjes wel te missen. Ze staan dichtbij maar net op Nederlands grondgebied. De weg er naartoe is afgesloten met containers. Kan er niet komen.

Is wel raar voor ons grensbewoners, normaal wippen we om de haverklap de grens over en nu is er opeens een harde grens net als de dodendraadroute van de eerste wereldoorlog. Normaal een toeristische route en nu werkelijkheid. Gelukkig wel zonder de stroom ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:35

Mooi san!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:38

Zeker mooi San87.

Ik kan totaal niet tekenen. Vond het altijd zo knap.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:39

Heel veel beterschap vriend van San!

En... doe je ook verzoekjes? Want ik ben helemaal weg van de stoere, brutale en vrolijke pimpelmeesjes in mijn tuin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:47

Bedankt, allemaal :D. Roodborstjes zijn favoriet hier, haha. En nee, geen verzoeknummers, helaas :P.

Ik ben ook benieuwd of ik ook ziek ga worden :'). We weten niet zeker of het corona is, natuurlijk. Maar de kans is wel aanwezig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:47

Pimpelmeesjes zijn trouwens ook wel echt geweldig :D.