Koop bloemen, geen wc papier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:42

[/quote]

Wauw! Mag ik vragen bij welke kweker deze vandaan komen?[/quote]

Lansbergen Orchids.

Dit zijn idd wel een hele specifieke soort orchideeën. Niet het standaard assortiment. Normaal hebben ze ook geen particuliere verkoop.
Nu hebben ze tijdelijk doordeweeks van 07:00 tot 17:00 verkoop bij hun aan huis. Bezorgen doen ze niet.[/quote]

Wat een gave tip! En weer eens wat anders dan phaelenopsis :)

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:57

Wauw! Mag ik vragen bij welke kweker deze vandaan komen?[/quote]

Lansbergen Orchids.

Dit zijn idd wel een hele specifieke soort orchideeën. Niet het standaard assortiment. Normaal hebben ze ook geen particuliere verkoop.
Nu hebben ze tijdelijk doordeweeks van 07:00 tot 17:00 verkoop bij hun aan huis. Bezorgen doen ze niet.[/quote]
Wat een onwijs gave potten heb je ook! Verkopen zie die daar ook toevallig?

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:59

Annet73 schreef:
Wauw! Mag ik vragen bij welke kweker deze vandaan komen?

Lansbergen Orchids.

Wat een onwijs gave potten heb je ook! Verkopen zie die daar ook toevallig?[/quote]

Tjongejonge....quoten is niet mijn ding blijkt.....
Ik wilde zeggen dat ik je potten ook zo mooi vind @Lautje! Verkopen zie die ook bij Lansbergen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:53

oomens schreef:
pimaude schreef:
Wij zijn een rondje buiten geweest gister met de auto! 22 bossen tulpen gehaald, een zak verse uien en een zak witlof van het land!

Bestaat dat, witlof van het land?

De zaadjes worden toch echt op het land gezaaid, voordat de witlof binnen verder groeit. :D

_lautje_

Re: Koop bloemen, geen wc papier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:05

Volgens mij heeft mijn man die gewoon bij het tuincentrum in het dorp gehaald. Zijn idd erg mooi.
Hebben nu 10 stuks in een pot gedaan en dan wat opgevuld met potgrond.

Overigens kan je bij Ter Laak Orchids ook hele mooie dingen krijgen en die bezorgen wel aan huis vanaf €40. mijn moeder heeft daar bijvoorbeeld een doe het zelf paasstuk besteld en wordt 3 april geleverd. Normaal haal ik vaak bij hun en zij hebben een hele mooi winkel/shop in Wateringen.
Ter Laak heeft echt Phaleanopsis orchideeën.
Dit zijn Zygopetalum en Oncidium orchideeën.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:06

Eilish schreef:
Ik heb twee boeketten besteld bij Red je boeketje: https://redjeboeketje.nl/. Een boeket voor mijn moeder en een boeket gedoneerd voor een van de ouderen in een verzorgingstehuis. Een boeket kost €15 in totaal, geen verzendkosten.

Daar staat nergens dat de kwekers ook iets krijgen? Alleen dat ze gedoneerde bloemen gebruiken?
Ik denk dat ik nog een oranje held plant ga bestellen. 250 tulpen zijn al onderweg. :D
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 31-03-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:09

Wij hebben van het werk allemaal 4 kamerplanten ontvangen, om een portefeuillebedrijf te helpen (kweker). Super leuke actie :j
Ga eens kijken of ik ook ergens tulpen kan 'redden'

Solleke_Noah
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:10

Bedankt voor de tip!

Gisteren tulpen naar mijn grootouders en twee zussen laten sturen :D

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:02

_lautje_ schreef:
Volgens mij heeft mijn man die gewoon bij het tuincentrum in het dorp gehaald. Zijn idd erg mooi.
Hebben nu 10 stuks in een pot gedaan en dan wat opgevuld met potgrond.

Overigens kan je bij Ter Laak Orchids ook hele mooie dingen krijgen en die bezorgen wel aan huis vanaf €40. mijn moeder heeft daar bijvoorbeeld een doe het zelf paasstuk besteld en wordt 3 april geleverd. Normaal haal ik vaak bij hun en zij hebben een hele mooi winkel/shop in Wateringen.
Ter Laak heeft echt Phaleanopsis orchideeën.
Dit zijn Zygopetalum en Oncidium orchideeën.

Volgens mij zijn ze daar wel een stuk duurder.
En dit is weer eens wat anders :j

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:52

Sybelle schreef:
Eilish schreef:
Ik heb twee boeketten besteld bij Red je boeketje: https://redjeboeketje.nl/. Een boeket voor mijn moeder en een boeket gedoneerd voor een van de ouderen in een verzorgingstehuis. Een boeket kost €15 in totaal, geen verzendkosten.

Daar staat nergens dat de kwekers ook iets krijgen? Alleen dat ze gedoneerde bloemen gebruiken?
Ik denk dat ik nog een oranje held plant ga bestellen. 250 tulpen zijn al onderweg. :D

Ik lees wel dat de telers iets krijgen :) En ik lees niet dat ze gedoneerde bloemen gebruiken?

Quotes van de website:

"Én we helpen de hardwerkende telers de crisis door."

"We verspreiden liefde. We voorkomen dat bloemen in de groene bak eindigen. En we creëren tientallen banen bij bloemisten, logistieke centra en bezorgers. Met een donatie lever jij een belangrijke bijdrage aan de economie en werkend Nederland."

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:05

Oh, ik heb dit denk ik verkeerd begrepen
Citaat:
Wij gunnen iedereen een fijne oude dag. Daarom gaan gedoneerde bloemen naar alle 120.000 ouderen in verzorgingstehuizen in Nederland

Het gaat om bloemen die wij doneren, niet dat zij de bloemen gedoneerd gekregen hebben?
Dat er geen telers staan in het rijtje bij je tweede quote zet me op het verkeerde been.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:19

Sybelle schreef:
Oh, ik heb dit denk ik verkeerd begrepen
Citaat:
Wij gunnen iedereen een fijne oude dag. Daarom gaan gedoneerde bloemen naar alle 120.000 ouderen in verzorgingstehuizen in Nederland

Het gaat om bloemen die wij doneren, niet dat zij de bloemen gedoneerd gekregen hebben?
Dat er geen telers staan in het rijtje bij je tweede quote zet me op het verkeerde been.

Ja, snap ik, waarom die er niet tussen staan begrijp ik ook niet helemaal. Maar het gaat inderdaad om bloemen die door ons gekocht worden en gedoneerd. Misschien gaat er geld via de bloemisten naar de telers?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:39

pimaude schreef:
De zaadjes worden toch echt op het land gezaaid, voordat de witlof binnen verder groeit. :D

Dat snap ik, maar cichoreiwortels op de akker zullen toch echt buiten niet zomaar witlof vormen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:55

Long shot :) Maar zijn hier misschien Belgjes (Antwerpenaren) die lokale bloemenwinkels kennen die leveren aan huis?

Ik wil nu liever een lokaal bedrijfje steunen, maar die vind je moeilijker via Google :P

Mag ook in PB! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:08

Die orchideeën <3.

Ik heb net bij savingtheplants.nl een plant besteld. Die kan mooi in m’n werkkamer thuis staan :D.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:22

Voor fruitbomen kan je terecht op de fb pagina van boskoopsefruitbomen
Hebben ook leuke acties.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:00

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:12

Giolli schreef:
Sunny schreef:
Kijk ook eens op https://www.mijnoranjeheld.nl of op facebook naar Mijn Oranjeheld. Leuk initiatief en ook nog hele mooie plantjes, gewoon thuisbezorgd door heel Nederland. Makkelijk als je geen kweker in de buurt hebt. Haha, klinkt helemaal als een reclametekst, maar ben er niet zelf bij betrokken hoor!

Leuk!! Gedaan!

Het resultaat:

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:27

Weet iemand of er in de buurt van Zwolle ook kwekers zijn die we kunnen helpen?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:01

Bij Chrysal doneren we het bloemenvoedsel aan de 150.000 boeketten met bloemen die naar de ouderen gaan...
Afbeelding
Afbeelding

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:40

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:11

Hier is de bloemenstal uitgebreid met violen, geraniums en een rek vol met zomer bollen.

Mijn tulpen zijn inmiddels uitgebloeid maar ze hebben zowel bij mij als bij mijn ouders heel mooi gestaan.
Mijn lelies staan volop open, echt heel mooi en ze ruiken ook (best sterk..)

Van het weekend ff nieuwe scoren. :P

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:13

Berdien schreef:
Weet iemand of er in de buurt van Zwolle ook kwekers zijn die we kunnen helpen?

Ik zou ook graag helpen, regio Zwolle & Dronten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:47

Mooie bloemen iedereen!

Misschien even iets anders, maar ook vele lokale fruit/groenteboeren proberen goedkoop toch nog wat omzet te halen via kleinschalige thuisverkoop nu de export stil ligt. Wordt voornamelijk via fb groepen geadverteerd. Je helpt er ook mee en het is verser dan in de supermarkt :)

Tulpen kan ik hier niet aan, maar heb wel via een vlaamse webshob bomen en planten besteld. Wilgen, hazelaars, hortensia's, krentenbomen en nog wat kruip-door-mijn-hekwerk-planten. Heel blij mee! *\%/* *\o/*

(En weet niet of het hier mag in dit topic, maar er zijn nog vele andere goede doelen die nu in nood zitten. Bvb asiels en opvangcentra hebben het erg lastig nu)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 00:19

Poekkie schreef:
Mooie bloemen iedereen!

Misschien even iets anders, maar ook vele lokale fruit/groenteboeren proberen goedkoop toch nog wat omzet te halen via kleinschalige thuisverkoop nu de export stil ligt. Wordt voornamelijk via fb groepen geadverteerd. Je helpt er ook mee en het is verser dan in de supermarkt :)

Tulpen kan ik hier niet aan, maar heb wel via een vlaamse webshob bomen en planten besteld. Wilgen, hazelaars, hortensia's, krentenbomen en nog wat kruip-door-mijn-hekwerk-planten. Heel blij mee! *\%/* *\o/*

(En weet niet of het hier mag in dit topic, maar er zijn nog vele andere goede doelen die nu in nood zitten. Bvb asiels en opvangcentra hebben het erg lastig nu)

Die had ik nog niet eerder gehoord, mijn vader is chauffeur en die beleeft spitstijden om de Engelse supermarkten vol te houden met verse groenten en fruit :D...