Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:02

germie schreef:
Waarom 1 juni? Ze maken echt alles kapot. Ik zie mijn toekomst zeer somber in.

Germie, kun je proberen dit van een afstandje te bekijken ? De "ze" is onze overheid die een massale sterfte van ouderen en zwakken probeert te voorkomen. Ze proberen juist niet om iets kapot te maken.

Jouw toekomst houdt niet op bij 1 juni, er is dan nog een half jaar van 2020 over en de rest van je leven ook nog.

Ik vind dit ook goed kl*te, maar het is niet het eind van de wereld.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:03

Ja, maar ik heb ook wel eens behoefte aan een knuffel of zo. Plus sociaal contact moest je zoveel mogelijk vermijden. Maar als het niet gaat 1,5 meter ertussen. Zo heb ik het begrepen en zo hou ik me eraan.

Ik ga me toch verdomd eenzaam voelen. -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:05

Neverland schreef:
Ja, maar ik heb ook wel eens behoefte aan een knuffel of zo. Plus sociaal contact moest je zoveel mogelijk vermijden. Maar als het niet gaat 1,5 meter ertussen. Zo heb ik het begrepen en zo hou ik me eraan.

Ik ga me toch verdomd eenzaam voelen. -O-


Helpt in jouw geval dagelijks een Skype gesprek met een vriend of familielid misschien?
Dat je bijvoorbeeld dagelijks met je ouders belt en iedere dag een andere vriend of collega?

Dat geeft natuurlijk geen lichamelijk contact, maar mogelijk toch wat afleiding?
Heb je geen huisdier die geknuffeld wil worden?

MiReRe
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:09

Hier ook, ik woon helemaal alleen. Ik spreek af en toe op afstand nog live iemand op de wei.
Ik kan nog een paar uurtjes werken online en heb app contact met een vriendin en met studiegenootjes.
M'n vader durft niet meer met me af te spreken omdat ik gedeeltelijk in de zorg werk. M'n moeder heeft zichzelf in quarantaine gezet omdat ze een kwetsbare doelgroep is. Facetimen dan maar inderdaad.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:12

Maar een knuffel van huisdier is wel iets heel anders. Ik vond tot april te overzien, maar 1 juni? := Ik zie vriendinnen al niet, omdat zij meer of te veel mensen nog wel zien en ik dat niet wil.riskeren.

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:12

Nou hij hakt er hier ook in... Tot 1 juni thuiswerken terwijl ik collega's echt wel nodig heb. Verder spreek ik niet super vaak af maar vooral ook omdat ik door collega's een hoop opvang. Vind het wel eng en naar zo.... En voel me na zo'n bericht dan wel even extra alleen omdat ik het alleen op de bank zit te verwerken. Klinkt dramatisch, bedoel ik ook niet zo, maar soms voelt het zwaarder dan dat het is....

Ik ben zo dankbaar dat we nog wel naar stal mogen. Stalgenoten zijn op 1.5 meter afstand ook een uitlaadklep. En ik ga nog wel bij mijn ouders langs. Snel. Op afstand. Maar ook dat is lastig.

Ik zou nu heel. Heel graag een kat in huis willen... Mijn kat heb ik naar m'n ouders gedaan jaren terug. Twijfelde om hem tijdelijk hier heen te halen ik ben toch thuis. Maar dat is weer zo sneu voor hem.... :o

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:19

Nou Tancreda, precies dat -O- gelukkig hier wel een kat maar dat veranderd weinig.. dit bericht kom wel even binnen zeg

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:26

Ik zit nog steeds een beetje dom voor mij uit te kijken.
Mijn agenda erbij.
Streep, streep, streep.... Dit afzeggen, dat verzetten. :\

chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:34

Daar gaat de manegeweek in de meivakantie, de paasritten, de paas brunch, de paasmiddag, de scouting, diverse wedstrijden, WE weekend, eerste knhs wedstrijd. Sommige dingen al bekend, andere moeten nog aangekondigd worden dat het niet door gaat.

En dan moet het echt wel klaar zijn. Want in juli begint de zomervakantie. En dan wordt het echt balen.
Dit hakt er wel even in. Eerst deel van mijn hoogseizoen in 1 keer een streep er door heen. Mijn super uren, mijn super maanden, mijn maanden waar ik al vanaf kerst 2019 mee bezig ben.
Kan wel janken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:42

:(:) Voor iedereen die er doorheen zit.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:47

Hier overdag helemaal alleen. Ik werk thuis en woon heerlijk eenzaam
Leuk wanneer je overdag je werk hebt en dan ‘s avonds de stilte. Maar nu echt alleen alleen gevoel. ‘S avonds komt mijn man thuis die nog gewoon werkt bij mensen thuis. Een grote besmettingsbron helaas.

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:51

Ook vanuit mijn een knuffel voor iedereen.... :(:)

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 23:16

Het moet maar, en het is voor een goed doel, maar geen sociaal contact tot 1 juni vind ik echt heel heftig. Ik hoop dat ik die ene vriend dan nog kan blijven zien, dat zou toch ook mogen als je een relatie hebt?

Ik denk dat ik over een tijdje wel weer op 'bezoek' ga bij mijn ouders, als ik me weer veilig voel. En dan gewoon met 1,5 meter afstand. Gelukkig mag dat nog wel. Maar ik hoop dat de rest van Nederland zich er nu ook aan gaat houden.

Dikke knuffel voor degenen die tot in juni echt totaal geen aanspraak hebben, behalve op dit forum... dat moet echt heel erg heftig zijn. Ook al ben je een einzelganger.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:21

Ik zit ook (gedwongen) alleen...

Door mijn job bij de ambulance vinden mijn ouders het te riskant dat ik het virus mee naar huis neem... ze hebben een appartement voor me gehuurd dichtbij het werk, maar in een stad waar ik niets ken... pas wanneer het virus voorbij is, mag ik terug naar huis...

Gelukkig heb ik mijn werk nog waar ik contact kan houden met collega’s.

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:28

Ik wil jullie gevoelens niet downplayen want ik heb dezelfde maar onthou wel dat 1 juni geldt voor evenementen he. Het ligt nog helemaal niet vast dat alle maatregelen tot 1 juni gaan gelden. Ze hebben 1 juni aangehouden zodat grote evenementen die gepland stonden in mei (bevrijdingsfestivals etc) duidelijkheid kregen ipv dat ze straks een dag nadat de lockdown is opgeheven alsnog allemaal doorgaan en we weer flink besmettingen krijgen.

Het zou echt heel, heel goed kunnen dat de rest van de maatregelen eerder versoepeld wordt. Ja, het gaat nog lang duren voordat dit onder controle is, maar als je nu eenzaam bent betekent dat gelukkig niet dat dat nog heel lang gaat duren.

friezenfan2

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:22

Ik zou nu rekening houden dat het wel tot juni 1 duurt, wie weet valt het mee. Maar ga gewoon uit van het ergste.
Hopelijk kan ik wekelijks skypen met een vriendin.

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:28

Ik zit helaas ook alleen. En deze periode is voor mij juist goed. Omdat ik altijd vluchtte uit mijn huis. En nu ben ik verplicht om alleen te zitten. Leuk is anders maar ik probeer het positieve ervan te zien.
Grote schoonmaak in mijn huis aan het houden. Vriendinnen video bellen. Familie video bellen.

De enige die ik nog in real Life zie zijn mijn pleegouders. Omdat ik mij anders echt alleen voel.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:59

Voor mensen die juist een beetje elkaar willen motiveren over dingen waar ze mee bezig zijn / zouden willen zijn heb ik een topic gestart: [CV] [HK] Thuiszijn en bezigheden
Iedereen welkom.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:20

Hoe gaat het vandaag met iedereen, na het nieuws van gister?
Een digitale knuffel voor iedereen die er eentje kan gebruiken. :(:)

Ik hoop zo dat ze vanaf 6 april toch nog iets meer dingen open gooien, of anders een weekje later. Dat sportlessen met ruime afstand bijvoorbeeld wel weer mogen. Zou het echt gek vinden als ik wel weer naar stage kan (onderwijs), maar niet mag dansen waar ik in principe niemand aanraak. Maar dat is afwachten, denk dat alles gewoon dicht gaat tot 1 juni. :\

Het voelt echt zo enorm als vroeger op school. Waar er dan een paar het verpeste voor de rest, jij niks deed en zelfs zei dat ze moesten stopen, maar je wel straf krijgt.

Ik hoop echt dat ik anders in ieder geval naar mijn beste vriendinnetje kan. Maar die heeft kleine kinderen, alsof die op 1.5 meter afstand van me zouden blijven. Uh, nee. :+ Maar ben er bang voor. Zij en haar partner moeten nog wel gewoon naar het werk, dus die zien nog wel mensen. Dus denk dat het een veroordeling tot telefonisch contact blijft. Maar dat hoor ik straks denk ik, dan bellen we even.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:47

Jullie gaan snel!

Inderdaad heftig, tot 1 juni. Houd vol. Als dit topic iets duidelijk maakt is het: we zijn niet alleen in ons alleen-zijn. Blijf hier van je afschrijven, zoek tips, zoals in het topic van Shadow0, zoek online contact. We zullen ons hier doorheen moeten slaan.

Ik vind het ook nogal wat hoor, dus wil het zeker niet bagatelliseren. Extra sterkte voor wie zich eenzaam voelt en voor wie er meerdere problemen samenvallen. Dat is natuurlijk nog zwaarder als je geliefden niet mag / kan bezoeken.

:(:)

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:34

Hou vol mensen ! In Frankrijk liggen ze nog korter aan de ketting ( letterlijk dan bijna :+ ).

Ben vanmorgen boodschappen gaan doen in een Delhaize.
Eéntje buiten was ééntje binnen. Dus er stond een rij van ongeveer 100m geduldig te wachten om binnen te mogen 8-)
In de winkel zelf overal palletten en bakken in de gangen. Ik dacht al wat staan die dingen hier vreselijk in de weg :')
Tot ik erachter kwam dat het met opzet was om mensen te verplichten afstand te houden :)*
Aan de kassa's lijnen op de grond om achter te '' parkeren '' .
Verder bijna iedereen met mondkapjes en handschoenen. Behalve ik, want ik heb die dingen niet ^)

musiqolog
Berichten: 3389
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:05

Ja, ik ben ook helemaal alleen. Maar dat ben ik eigenlijk altijd al. Ik heb Asperger en ben zodoende van nature geneigd om me af te zonderen. Ik moet juist moeite doen om de deur uit te gaan en contact met anderen te zoeken.

Dat wil niet zeggen dat ik geen contact met anderen wil. Ik wil dat juist heel graag. Daarom probeer ik normaal gesproken altijd naar dingen toe te gaan: als ik het eenmaal doe, vind ik het altijd leuk en zo niet, dan heb ik er achteraf ook geen spijt van. Toen de quarantaine hier van kracht werd, dacht ik ook dat het er vreselijk op in zou hakken. Tot nu toe lijkt het mee te vallen. Het scheelt dat iedereen binnen moet blijven (geen fomo - het gevoel dat het geweldige leven van anderen helemaal langs mij heen gaat). Bovendien kom ik nu ongestoord verder in de boeken voor mijn proefschrift - een megaproject dat de afgelopen jaren net zoveel voortgang boekte als een mammoettanker over land.

Ik ben wel bang voor het einde van deze hele lockdown. Nu, eind maart, denk ik: zin in! Straks ga ik eindelijk weer paardrijden en fitnessen, naar concerten en dansavonden, kan ik eindelijk weer de wereld in en met mensen optrekken! Maar als puntje bij paaltje komt, zal ik misschien mijn cocon helemaal niet meer uit komen. Zo werkt dat bij mensen als ik: als de routine weg is, ga je weer tegen alles opzien, ook tegen "leuke" dingen. Maar goed, dat is zorg voor straks.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:10

Het enige wat ik vandaag heb gezien is 2 keer een trekker en een wandelaar met hond. Ook op de openbare weg die ik nu kan zien ivm kale bomen nagenoeg geen verkeer. Of wel gisteren die rouwstoet met vier auto’s ....
Vandaag wel volledig ontsmet naar de winkel geweest en daar was het gelukkig rustig. Vreemde wereld zo!

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:24

musiqolog schreef:
Het scheelt dat iedereen binnen moet blijven (geen fomo - het gevoel dat het geweldige leven van anderen helemaal langs mij heen gaat). Bovendien kom ik nu ongestoord verder in de boeken voor mijn proefschrift - een megaproject dat de afgelopen jaren net zoveel voortgang boekte als een mammoettanker over land.


Je schrijft leuk! Succes met het proefschrift.

musiqolog schreef:
Ik ben wel bang voor het einde van deze hele lockdown. Maar goed, dat is zorg voor straks.


Je zegt het zelf al, dat is zorg voor later. Wie weet valt het enorm mee. En als het straks moeilijk is om uit je cocon te kruipen, kun je wellicht hulp vragen en krijgen, toch? Pas op hoor, ik wil er zeker niet te luchtig over doen. Maar nu ben je in elk geval goed bezig en waarom zou je dat straks ook niet lukken?

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:08

MyWishMax schreef:
Maar een knuffel van huisdier is wel iets heel anders. Ik vond tot april te overzien, maar 1 juni? := Ik zie vriendinnen al niet, omdat zij meer of te veel mensen nog wel zien en ik dat niet wil.riskeren.


Woon je in W'veen? Kan me uit een oud topic herinneren dat je op de manege hier stond namelijk.
Zo ja en mocht je hulp nodig hebben met boodschappen, laat me dat dan weten :j Ik kan alleen niet als gezelschap dienen want werk nog op kantoor dus de kans op besmetting is reëel.