Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StillAngel schreef:Ik heb een vermoeden dat ik het heb maar geen test of iets gezien het vrij mild is. Soms krijg ik ineens een soort "koortsaanval", nooit zoiets gehad. Dan heb ik verhoging/koorts voor misschien 10 minuten en daarna voel ik mij weer oke. Verder kortademig alsof ik geen conditie heb, misselijk, moe en soms hoesten (kriebel in keel, wat druk op de borst). En ohja, het vreemdste was een giga spierpijn uit het niets over mijn hele lijf. De aanraking van mijn schouder was echt heel pijnlijk. Maar het was ook bam, ineens weer weg. Dat is het gekke hieraan denk ik, veel van deze klachten komen heel plots en gaan ook weer plots. Voelt totaal niet als een verkoudheid of normale griep. Maar het is niet zo dat ik er niks meer door kan doen gelukkig.
Iris82 schreef:StillAngel schreef:Ik heb een vermoeden dat ik het heb maar geen test of iets gezien het vrij mild is. Soms krijg ik ineens een soort "koortsaanval", nooit zoiets gehad. Dan heb ik verhoging/koorts voor misschien 10 minuten en daarna voel ik mij weer oke. Verder kortademig alsof ik geen conditie heb, misselijk, moe en soms hoesten (kriebel in keel, wat druk op de borst). En ohja, het vreemdste was een giga spierpijn uit het niets over mijn hele lijf. De aanraking van mijn schouder was echt heel pijnlijk. Maar het was ook bam, ineens weer weg. Dat is het gekke hieraan denk ik, veel van deze klachten komen heel plots en gaan ook weer plots. Voelt totaal niet als een verkoudheid of normale griep. Maar het is niet zo dat ik er niks meer door kan doen gelukkig.
Dat wat jij nu beschrijft heb ik en zo ongeveer mn hele gezin (en moeder en schoonfamilie) nu ongeveer anderhalve week. Het zijn nauwelijks klachten te noemen. Meer een zeer lichte keelpijn en af en toe wat verhoging.
Citaat:Heel veel kleinkinderen durven niet meer bij hun opa of oma langs, uit angst om het virus over te brengen. En dat is dus ook het advies van veel instanties. Sommige oma's zijn daarom helemaal van de kaart door corona. Daarom biedt Omapost de mogelijkheid om oma's en opa's een kaartje te sturen. Met de post. Zo kan iedereen toch nog persoonlijk in contact blijven met grootouders zonder ze ziek te maken. De kaartjes worden tegen kostprijs verzonden, de actie heeft dus geen winstoogmerk.
Citaat:Ik heb geen opa of oma meer, maar wil wel een kaartje sturen. Kan ik meedoen?
Ja, zeker. Stuur een mailtje naar post@omapost.nl Dan koppelen wij je aan iemand die het leuk vind om een kaartje te ontvangen.
ruitje schreef:Dit vind ik een mooi initiatief:
https://cor.omapost.nl/faq-coromapostCitaat:Heel veel kleinkinderen durven niet meer bij hun opa of oma langs, uit angst om het virus over te brengen. En dat is dus ook het advies van veel instanties. Sommige oma's zijn daarom helemaal van de kaart door corona. Daarom biedt Omapost de mogelijkheid om oma's en opa's een kaartje te sturen. Met de post. Zo kan iedereen toch nog persoonlijk in contact blijven met grootouders zonder ze ziek te maken. De kaartjes worden tegen kostprijs verzonden, de actie heeft dus geen winstoogmerk.Citaat:Ik heb geen opa of oma meer, maar wil wel een kaartje sturen. Kan ik meedoen?
Ja, zeker. Stuur een mailtje naar post@omapost.nl Dan koppelen wij je aan iemand die het leuk vind om een kaartje te ontvangen.
Urbiezira schreef:Is er ook een topic voor als je het coronavirus hebt, of kan je je dan hier melden?
Ik ben vanochtend door de huisarts gediagnostiseerd, of nou ja, ze is zo zeker als het kan zonder dat ze een test moet afnemen. Dus ik zit thuis met mijn vriend in quarantaine. Voel me net een kortademige zeehond, niet fijn. Hoop dat het niet gaat verergeren, maar snap heel goed dat mensen die minder gezond zijn of longproblemen hebben al snel in de problemen komen.
Zijn er nog andere mensen in zo'n zelfde situatie als ik? Merk dat ik behoefte heb erover te praten.
Urbiezira schreef:Is er ook een topic voor als je het coronavirus hebt, of kan je je dan hier melden?
Ik ben vanochtend door de huisarts gediagnostiseerd, of nou ja, ze is zo zeker als het kan zonder dat ze een test moet afnemen. Dus ik zit thuis met mijn vriend in quarantaine. Voel me net een kortademige zeehond, niet fijn. Hoop dat het niet gaat verergeren, maar snap heel goed dat mensen die minder gezond zijn of longproblemen hebben al snel in de problemen komen.
Zijn er nog andere mensen in zo'n zelfde situatie als ik? Merk dat ik behoefte heb erover te praten.
Karlijnxxx schreef:*knip* Nog meer mensen met een Long-Distance-relatie hier die hun vriend/in niet meer kunnen zien voor langere periode?
Neonlight schreef:AnnexUdith, vervelend zeg dat je paniekaanvallen hebt gehad.![]()
Fijn dat je de dag uiteindelijk wel goed afgesloten hebt en er toch een fijne dag van hebt kunnen maken.
spotless schreef:Karlijnxxx schreef:*knip* Nog meer mensen met een Long-Distance-relatie hier die hun vriend/in niet meer kunnen zien voor langere periode?
Hier ook... Ik sta op het punt achter mijn partner aan te emigreren naar Zweden. Doordat dat een EU land is maakt het het wel iets minder moeilijk denk/hoop ik. In ieder geval verwachten we geen problemen met mijn Zweedse BSN aangezien hij dat al heeft. Dan valt het onder gezinshereniging.
Hij zou begin april deze kant op komen om mij en de laatste spullen op halen maar we durven het niet aan. Ook ik heb mijn baan en huis al opgezegd. Hij is ZZPer met genoeg opdrachten voor de aankomende tijd en we kunnen het ons dus niet veroorloven als hij hier vast komt te zitten. Toen afgelopen vrijdag de Deense grenzen dicht gingen hebben we de plannen dus maar omgegooid.
Ik heb nu een vliegticket geboekt voor 16-4 in de hoop dat ik dan kan vliegen. Betekent wel dat een deel van de spullen niet (direct) mee kunnen. Gelukkig komen er nog wel wat mensen naar ons toe in mei en juli dus die kunnen wel wat meenemen. Maar dan moeten zij ook t.z.t. wel weer kunnen/mogen reizen. En de rest is niet zo belangrijk dus geef ik maar weg of gaat naar grof vuil. En ik moet wat hulp organiseren om mijn huis leeg te maken.
We hebben elkaar sinds begin januari niet meer IRL gezien. Duimen maar dus.
spotless schreef:Karlijnxxx schreef:*knip* Nog meer mensen met een Long-Distance-relatie hier die hun vriend/in niet meer kunnen zien voor langere periode?
Hier ook... Ik sta op het punt achter mijn partner aan te emigreren naar Zweden. Doordat dat een EU land is maakt het het wel iets minder moeilijk denk/hoop ik. In ieder geval verwachten we geen problemen met mijn Zweedse BSN aangezien hij dat al heeft. Dan valt het onder gezinshereniging.
Hij zou begin april deze kant op komen om mij en de laatste spullen op halen maar we durven het niet aan. Ook ik heb mijn baan en huis al opgezegd. Hij is ZZPer met genoeg opdrachten voor de aankomende tijd en we kunnen het ons dus niet veroorloven als hij hier vast komt te zitten. Toen afgelopen vrijdag de Deense grenzen dicht gingen hebben we de plannen dus maar omgegooid.
Ik heb nu een vliegticket geboekt voor 16-4 in de hoop dat ik dan kan vliegen. Betekent wel dat een deel van de spullen niet (direct) mee kunnen. Gelukkig komen er nog wel wat mensen naar ons toe in mei en juli dus die kunnen wel wat meenemen. Maar dan moeten zij ook t.z.t. wel weer kunnen/mogen reizen. En de rest is niet zo belangrijk dus geef ik maar weg of gaat naar grof vuil. En ik moet wat hulp organiseren om mijn huis leeg te maken.
We hebben elkaar sinds begin januari niet meer IRL gezien. Duimen maar dus.
Stral schreef:Tieneke schreef:Ik denk dat we op mijn bedrijf (België) naar een staking gaan. We moeten nog altijd met een paar honderd man onder hetzelfde dak werken morgen.
Ik ben zeer benieuwd voor wie je werkt... onbegrijpelijk voor een mutualiteit!