Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:39

Ik denk dat we op mijn bedrijf (België) naar een staking gaan. We moeten nog altijd met een paar honderd man onder hetzelfde dak werken morgen.

elnienjo

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:42

De mensen die nu nog steeds massaal winkelcentra bezoeken zijn dus degene die voor 'god en vaderland' ons groepsimmuunsysteem gaan versterken, want zij kiezen bewust voor het risico het virus op te lopen.

Overigens heeft 'n volledige lockdown naar mijn idee ook weinig zin, want zodra het gereis tussen landen en werelddelen weer op gang komt pikt men hier en daar ook wel weer dat virus mee.

Heb ook niet de illusie dat het spontaan verdwijnt bij warmer weer als ik naar Spanje kijk trouwens.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:44

Ik lees net dat het Schengengebied op slot gaat morgen vanaf 12 uur? Alle buitengrenzen en de grenzen tussen de landen, dit lijkt zojuist te zijn bevestigd door Macron.

Ik zou achter mijn vriend aan gaan emigreren einde van de maand richting Zwitserland, maar ik weet nu al dat ik hem waarschijnlijk een maand lang niet ga zien en ik weet niet of ik mijn nieuwe baan daar op tijd kan beginnen (en dus behouden en uberhaupt een werk/verblijfsvergunning kan krijgen). Het is het absoluut zwartste scenario waar ik geen rekening mee heb (kunnen) houden.

Ik heb straks 1. geen huis meer, 2. geen inkomen meer (werk zelf opgezegd om te gaan emigreren, dus nergens recht op). 3. geen inboedel meer (alles staat al bij mijn vriend, inclusief mijn gehele kledingkast).

Mijn paard kan gelukkig blijven staan waar ze nu staat in NL. Nog meer mensen met een Long-Distance-relatie hier die hun vriend/in niet meer kunnen zien voor langere periode?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:45

Ik vind het bizar. Iedereen gaat er vanuit dat die kudde immuniteit gaat werken, maar daar is echt 0 garantie voor. We weten daar echt te weinig voor over hoe het immuun systeem erop werkt. En wat we wel weten over andere corona virussen is niet bemoedigend...

De beste hoop die we hebben is dat het virus afzwakt en een normale seizoens griep wordt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:46

StillAngel schreef:
Ik heb een vermoeden dat ik het heb maar geen test of iets gezien het vrij mild is. Soms krijg ik ineens een soort "koortsaanval", nooit zoiets gehad. Dan heb ik verhoging/koorts voor misschien 10 minuten en daarna voel ik mij weer oke. Verder kortademig alsof ik geen conditie heb, misselijk, moe en soms hoesten (kriebel in keel, wat druk op de borst). En ohja, het vreemdste was een giga spierpijn uit het niets over mijn hele lijf. De aanraking van mijn schouder was echt heel pijnlijk. Maar het was ook bam, ineens weer weg. Dat is het gekke hieraan denk ik, veel van deze klachten komen heel plots en gaan ook weer plots. Voelt totaal niet als een verkoudheid of normale griep. Maar het is niet zo dat ik er niks meer door kan doen gelukkig.

Dat wat jij nu beschrijft heb ik en zo ongeveer mn hele gezin (en moeder en schoonfamilie) nu ongeveer anderhalve week. Het zijn nauwelijks klachten te noemen. Meer een zeer lichte keelpijn en af en toe wat verhoging.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:47

Bij de normale griep is dat ook niet zo toch? De bescherming dus. Daar kan ook iedereen ziek worden?

Hier ook die rare vlagen. Zo denk ik ja gaat wel weer om een half uur later beroerd op bed te liggen.

Gelukkig doet mijn inhaler zijn werk
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-03-20 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:48

Tieneke schreef:
Ik denk dat we op mijn bedrijf (België) naar een staking gaan. We moeten nog altijd met een paar honderd man onder hetzelfde dak werken morgen.

Ik ben zeer benieuwd voor wie je werkt... onbegrijpelijk voor een mutualiteit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:49

Iris82 schreef:
StillAngel schreef:
Ik heb een vermoeden dat ik het heb maar geen test of iets gezien het vrij mild is. Soms krijg ik ineens een soort "koortsaanval", nooit zoiets gehad. Dan heb ik verhoging/koorts voor misschien 10 minuten en daarna voel ik mij weer oke. Verder kortademig alsof ik geen conditie heb, misselijk, moe en soms hoesten (kriebel in keel, wat druk op de borst). En ohja, het vreemdste was een giga spierpijn uit het niets over mijn hele lijf. De aanraking van mijn schouder was echt heel pijnlijk. Maar het was ook bam, ineens weer weg. Dat is het gekke hieraan denk ik, veel van deze klachten komen heel plots en gaan ook weer plots. Voelt totaal niet als een verkoudheid of normale griep. Maar het is niet zo dat ik er niks meer door kan doen gelukkig.

Dat wat jij nu beschrijft heb ik en zo ongeveer mn hele gezin (en moeder en schoonfamilie) nu ongeveer anderhalve week. Het zijn nauwelijks klachten te noemen. Meer een zeer lichte keelpijn en af en toe wat verhoging.

Ik had daar de week voor carnaval / de week erna ook heel erg last van. Echt hele tijd hoesten en benauwd. En echt intense spierpijn de hele tijd. Dat was voordat corona hier was. Dus het kan ook gewoon griep zijn. Heb er wel 3 weken van kunnen genieten. -O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:08

Dit vind ik een mooi initiatief:

https://cor.omapost.nl/faq-coromapost

Citaat:
Heel veel kleinkinderen durven niet meer bij hun opa of oma langs, uit angst om het virus over te brengen. En dat is dus ook het advies van veel instanties. Sommige oma's zijn daarom helemaal van de kaart door corona. Daarom biedt Omapost de mogelijkheid om oma's en opa's een kaartje te sturen. Met de post. Zo kan iedereen toch nog persoonlijk in contact blijven met grootouders zonder ze ziek te maken. De kaartjes worden tegen kostprijs verzonden, de actie heeft dus geen winstoogmerk.

Citaat:
Ik heb geen opa of oma meer, maar wil wel een kaartje sturen. Kan ik meedoen?

Ja, zeker. Stuur een mailtje naar post@omapost.nl Dan koppelen wij je aan iemand die het leuk vind om een kaartje te ontvangen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:09

Ik meen mij te herinneren dat spierpijn en dergelijken wat meer horen bij de gewone griep, en minder bij corona, maar zie zo veel verschillende bronnen dat ik me er niet op vast zou pinnen. Sowieso lastig om uit te gaan van symptomen want ik heb bijvoorbeeld wel een loopneus, die niet zo vaak voorkomt bij corona.

Verder trouwens best wel een verergering doorgemaakt van m'n symptomen, dus morgen toch maar weer even de dokter bellen. Kortademigheid begint qua ernst nu te lijken op een klaplong die ik een keer na een val had opgelopen. Ik ben niet snel in paniek, maar merk dat ik het zeer onprettig vind.

Bedankt voor alle beterschapswensen! Ook veel sterkte aan de andere mensen die corona hebben of ergens anders ziek van zijn.

Blacky94: ah ja, dan snap ik dat ze je testen. Hopelijk weer een negatieve uitslag dan, fingers crossed!

PSvanLot

ruitje schreef:
Dit vind ik een mooi initiatief:

https://cor.omapost.nl/faq-coromapost

Citaat:
Heel veel kleinkinderen durven niet meer bij hun opa of oma langs, uit angst om het virus over te brengen. En dat is dus ook het advies van veel instanties. Sommige oma's zijn daarom helemaal van de kaart door corona. Daarom biedt Omapost de mogelijkheid om oma's en opa's een kaartje te sturen. Met de post. Zo kan iedereen toch nog persoonlijk in contact blijven met grootouders zonder ze ziek te maken. De kaartjes worden tegen kostprijs verzonden, de actie heeft dus geen winstoogmerk.

Citaat:
Ik heb geen opa of oma meer, maar wil wel een kaartje sturen. Kan ik meedoen?

Ja, zeker. Stuur een mailtje naar post@omapost.nl Dan koppelen wij je aan iemand die het leuk vind om een kaartje te ontvangen.

Wat leuk! Mijn oma zou het ook geweldig vinden kaartjes te krijgen.

Zebrastreep

Nou ik vond het maar een gekke dag. Zelf nog even een flinke paniekaanval gehad (leuk angst en hypochonder ) omdat ik mij simpelweg te druk aan het maken ben. Daardoor kan ik mij al van alles inbeelden en werkelijk waar al klachten opwekken die er niet zijn. Mijzelf toch weer bij elkaar geraapt vanmorgen.

Stage gaat door (gehandicaptenzorg) en daar van ik echt blij mee. Vooral het toch nog iets nuttigs kunnen doen voor anderen is dit soort tijden. Ging soms even moeizaam maar toch het beste ervan gemaakt met mijn collega's. Uiteindelijk ook lol gehad en toen maar besloten dat de humor en luchtigheid bij deze doelgroep ook gewoon nodig is om de sfeer gezellig en gemoedelijk te houden. Ik heb best een fijne dienst gehad ook met cliënt stukje gefietst en toch wel genoten. Jammer dat de hooikoorts nu weer de kop op steekt. Blijf nu liever sowieso binnen.

Ná de toespraak van rutte besloten dat ik het maar ga accepteren dat ik gewoon ziek kan worden en ook mensen om mij heen. En ook het stukje op internet zijn het meningen zette mij toch weer aan het denken. Ik ga er het beste van maken ondanks mij angst. En we gaan het wel zien van dat doemdenken gaat de situatie voor mij niet beter worden. Nieuws mag ik van mijzelf nog 1 keer per dag lezen omdat, het al een soort obsessie aan het worden was en elke update moest en zou ik lezen. Gaf echt meer rustig vandaag!

Mensen let goed op elkaar en help elkaar waar het nodig is. En let op de zwakke doelgroepen en ook op de hulpverlening zodat we de zorg zolang mogelijk zo door kunnen laten gaan. En als het kan zet je ergens in elk klein gebaar kan al heel wat verschil maken. Ik zal mij niet zo heel vaak meer gaan bevinden in dit topic ook om mij zelf even te herpakken. Sterkte aan iedereen die ziek is en heel veel beterschap!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:10

Urbiezira schreef:
Is er ook een topic voor als je het coronavirus hebt, of kan je je dan hier melden?

Ik ben vanochtend door de huisarts gediagnostiseerd, of nou ja, ze is zo zeker als het kan zonder dat ze een test moet afnemen. Dus ik zit thuis met mijn vriend in quarantaine. Voel me net een kortademige zeehond, niet fijn. Hoop dat het niet gaat verergeren, maar snap heel goed dat mensen die minder gezond zijn of longproblemen hebben al snel in de problemen komen.

Zijn er nog andere mensen in zo'n zelfde situatie als ik? Merk dat ik behoefte heb erover te praten.

Wow heftig. Heel veel beterschap. Kunnen we je vanuit bokt blij maken met een kaartje? Ook voor de andere getroffen bokkers overigens.

Ik ben superblij met dit topic. Facebook is één grote waardeloze zooi nu wat dat betreft. Je wil toch vooral horen van anderen hoe het gaat, wat ze waarnemen, ook in andere landen en in NLD op straat. Bokt is een enorm groeps aam betrouwbare 'vrienden ' wat dat betreft.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 17-03-20 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:12

Ik heb na carnaval ook flink gekwakkeld tot vorige week ergens met keelpijn, koorts, verkoudheid en hoofdpijn. Telkens in het weekend weer beter en daarna begon het weer. Nu voel ik me weer helemaal fit, maar zijn allebei mijn ouders ziek (vooral mam ligt al 4 dagen op bed en kan amper bewegen) dus ik denk dat ik ze aangestoken heb maar of het Corona was, dat weet geen mens. :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:12

@PsvanLot, je kan je oma ook aanmelden daar!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:14

Urbiezira schreef:
Is er ook een topic voor als je het coronavirus hebt, of kan je je dan hier melden?

Ik ben vanochtend door de huisarts gediagnostiseerd, of nou ja, ze is zo zeker als het kan zonder dat ze een test moet afnemen. Dus ik zit thuis met mijn vriend in quarantaine. Voel me net een kortademige zeehond, niet fijn. Hoop dat het niet gaat verergeren, maar snap heel goed dat mensen die minder gezond zijn of longproblemen hebben al snel in de problemen komen.

Zijn er nog andere mensen in zo'n zelfde situatie als ik? Merk dat ik behoefte heb erover te praten.

Jeetje, ook voor jou veel beterschap :(:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:18

ruitje schreef:
@PsvanLot, je kan je oma ook aanmelden daar!

Dat ga ik doen en ook zelf een kaartje sturen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:18

AnnexUdith, vervelend zeg dat je paniekaanvallen hebt gehad. :(:)
Fijn dat je de dag uiteindelijk wel goed afgesloten hebt en er toch een fijne dag van hebt kunnen maken.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:22

Karlijnxxx schreef:
*knip* Nog meer mensen met een Long-Distance-relatie hier die hun vriend/in niet meer kunnen zien voor langere periode?

Hier ook... Ik sta op het punt achter mijn partner aan te emigreren naar Zweden. Doordat dat een EU land is maakt het het wel iets minder moeilijk denk/hoop ik. In ieder geval verwachten we geen problemen met mijn Zweedse BSN aangezien hij dat al heeft. Dan valt het onder gezinshereniging.

Hij zou begin april deze kant op komen om mij en de laatste spullen op halen maar we durven het niet aan. Ook ik heb mijn baan en huis al opgezegd. Hij is ZZPer met genoeg opdrachten voor de aankomende tijd en we kunnen het ons dus niet veroorloven als hij hier vast komt te zitten. Toen afgelopen vrijdag de Deense grenzen dicht gingen hebben we de plannen dus maar omgegooid.

Ik heb nu een vliegticket geboekt voor 16-4 in de hoop dat ik dan kan vliegen. Betekent wel dat een deel van de spullen niet (direct) mee kunnen. Gelukkig komen er nog wel wat mensen naar ons toe in mei en juli dus die kunnen wel wat meenemen. Maar dan moeten zij ook t.z.t. wel weer kunnen/mogen reizen. En de rest is niet zo belangrijk dus geef ik maar weg of gaat naar grof vuil. En ik moet wat hulp organiseren om mijn huis leeg te maken.

We hebben elkaar sinds begin januari niet meer IRL gezien. Duimen maar dus.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:22

Neonlight schreef:
AnnexUdith, vervelend zeg dat je paniekaanvallen hebt gehad. :(:)
Fijn dat je de dag uiteindelijk wel goed afgesloten hebt en er toch een fijne dag van hebt kunnen maken.

Zat er ook wel aan te komen dat dat ging gebeuren maar daarna lijk ik dingen wel makkelijker te accepteren. En een fijne dag heeft zeker goed gedaan. Scheelt dat de zon weer schijnt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:25

spotless schreef:
Karlijnxxx schreef:
*knip* Nog meer mensen met een Long-Distance-relatie hier die hun vriend/in niet meer kunnen zien voor langere periode?

Hier ook... Ik sta op het punt achter mijn partner aan te emigreren naar Zweden. Doordat dat een EU land is maakt het het wel iets minder moeilijk denk/hoop ik. In ieder geval verwachten we geen problemen met mijn Zweedse BSN aangezien hij dat al heeft. Dan valt het onder gezinshereniging.

Hij zou begin april deze kant op komen om mij en de laatste spullen op halen maar we durven het niet aan. Ook ik heb mijn baan en huis al opgezegd. Hij is ZZPer met genoeg opdrachten voor de aankomende tijd en we kunnen het ons dus niet veroorloven als hij hier vast komt te zitten. Toen afgelopen vrijdag de Deense grenzen dicht gingen hebben we de plannen dus maar omgegooid.

Ik heb nu een vliegticket geboekt voor 16-4 in de hoop dat ik dan kan vliegen. Betekent wel dat een deel van de spullen niet (direct) mee kunnen. Gelukkig komen er nog wel wat mensen naar ons toe in mei en juli dus die kunnen wel wat meenemen. Maar dan moeten zij ook t.z.t. wel weer kunnen/mogen reizen. En de rest is niet zo belangrijk dus geef ik maar weg of gaat naar grof vuil. En ik moet wat hulp organiseren om mijn huis leeg te maken.

Leuk nog een bokker naar zweden :D (sorry OT) ik verwacht hier binnen komen met vliegen geen problemen iig niks aan de Zweedse kant, echter via denemarken met de auto is misschien wat lastiger.

spotless

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:26

Tenzij SAS omvalt ofzo.... 8)7

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:28

spotless schreef:
Karlijnxxx schreef:

Ik voel heel erg met je mee Spotless. Ik ga je een PB sturen. Laten we elkaar op de hoogte houden en eventueel tips uitdelen mbt eventuele uitzonderingen aanvraag om te mogen reizen. Ik begrijp dat jij al getrouwd bent met je partner? Dat zou inderdaad dan iets makkelijker moeten gaan. Sinds januari is al een lange tijd terug inderdaad! Sterkte!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:28

spotless schreef:
Tenzij SAS omvalt ofzo.... 8)7

oh ja niet aan gedacht -O- mijn moeder hoort te vliegen met de KLM op de 26ste van april al zo lang niet gezien dus hoop dat het lukt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:32

Stral schreef:
Tieneke schreef:

Ik ben zeer benieuwd voor wie je werkt... onbegrijpelijk voor een mutualiteit!

Dat gebeurt op héél veel werkvloeren nog steeds.
Mijn vader, broer, stiefvader zitten ook in dat schuitje. Mijn broer zit in zijn proefperiode om brigadier te worden. Die heeft vrijdag enorme ruzie gemaakt: de werknemers daar eten nu op verschillende tijdstippen om overbevolking in de kantine te voorkomen, wat goed is, MAAR moeten wel allemaal hun (los, onverpakt) bestek uit 1 en dezelfde pot nemen. Begrijpen wie begrijpen kan -O- Ook heel veel buitenlandse contractors daar. Zijn collega uit Portugal is vorige week naar zijn vrouw in Portugal vertrokken, die ligt daar in bed met Corona-symptomen.
Mijn vader is tankcleaner. Die reinigt containers die van overal en nergens komen aanrijden.
Mijn stiefvader is pijpfitter. Ook hier heel veel collega's en contractors. Volle kantines. Ik heb vroeger de schoonmaak gedaan van de containers van contractors: 5 wc's voor 100 man. Fijn.

Mijn mama werkt voor de overheid. Zij zat vorige week heel de week thuis met bronchitis. Mag vanaf vandaag van thuis uit werken maar moest wel eerst nog materiaal daarvoor oppikken in hartje Antwerpen. Op de heenweg zag er iemand te hoesten, op de terugweg een niezer op de tram.
In de namiddag kreeg ze telefoon van haar overste dat één van de collega's ziek in bed ligt met Corona-symptomen. Deze collega is getest maar de uitslagen zijn nog onbekend.

Ik heb vanochtend een boze mail naar mijn werkgever gestuurd. Ik werk als huishoudhulp - elke dag in een ander huishouden dus. Bij mensen met leeftijden vanaf 8 maanden tot 70-plussers.
Ik weet niet waar zij allemaal gezeten hebben - zij weten niet waar ik gezeten heb.
Ik zit o.a. op stal, waar een stalgenoot rondloopt die afgelopen vrijdag vrolijk naar een lockdown-feestje geweest is -O- Mag ik fijn na haar de kruiwagen en bezem gebruiken.
Van mijn werkgever had ik tot na mijn mailtje van vandaag nog niets gehoord. Heb boos gemaild dat ik het niet vind kunnen dat er géén communicatie is, dat er geen voorzorgsmaatregelen genomen worden. Ik doe de vuile was (volgesnoten zakdoeken) - schrob wcpotten uit - raak elke klink en lichtschakelaar en gewoon elk voorwerp aan - tandenborstels, gebruikte glazen en bestek, verschoon bedden, ... Géén communicatie, geen voorzorgsmaatregelen.
Vorige week woensdag zat ik thuis - klant belde dinsdagnamiddag af omdat haar partner met koorts in bed lag en ik dus best kon weg blijven. Enige reactie van mijn werkgever: "Heb je dan een dag vakantie genomen?" Nee koe, ik ben technisch werkloos op deze manier!
Haar reactie op mijn mailtje vandaag: "Paniek is een slechte raadgever." 8)7 8)7 8)7
Die mail kreeg ik binnen, terwijl ik aan het werken was bij twee 60-plussers. Hij is altijd arts geweest, is op pensioen nu, maar is nog steeds nauw betrokken en had vanochtend vergadering in het ziekenhuis in ons dorp. Hij kwam weer thuis terwijl ik nog aan het werken was. Wat lees ik 's avonds? Ja hoor, 1ste Corona-patiënt in ons lokale ziekenhuis opgenomen en 5 mensen van de medische staf daar thuis in quarantaine. Deze mensen zaten overigens vrijdag nog vrolijk op restaurant en lopen nu te miepen dat ze niet naar hun vakantiehuis aan zee kunnen "want er is daar niks open om te gaan eten of drinken".
En bedankt, baas.