Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascalle90 schreef:Ik werk in een ziekenhuis en daarnaast nog bij iemand thuis verplegen. Doordat ik in het ziekenhuis veel risico loop Corona op te pikken vind de huisarts van mijn zorgvrager die ik thuis verpleeg het geen goed idee om daarheen te gaan. (Zwakke gezondheid en beademing) dit is in loondienstverband vanuit pgb. Ik vraag mij ernstig af of ik deze uren wel betaald zal gaan krijgen... iemand die daar iets van weet toevallig?
xJurdyWonanx schreef:Ik werk als klantenservice medewerker bij een hypotheekverstrekker en vanaf vandaag werkt 95% thuis. Alleen een klein groepje dat niet thuis kan werken zit op kantoor maar wel verspreid. De afgelopen weken was het wel al zo dat mensen preventief thuis hebben gewerkt als ze (lichte) klachten hadden. Zelf probeer ik ook zo weinig mogelijk andere mensen te zien.
Petpa schreef:Pascalle90 schreef:Ik werk in een ziekenhuis en daarnaast nog bij iemand thuis verplegen. Doordat ik in het ziekenhuis veel risico loop Corona op te pikken vind de huisarts van mijn zorgvrager die ik thuis verpleeg het geen goed idee om daarheen te gaan. (Zwakke gezondheid en beademing) dit is in loondienstverband vanuit pgb. Ik vraag mij ernstig af of ik deze uren wel betaald zal gaan krijgen... iemand die daar iets van weet toevallig?
Ik vermoed dat er nu een andere zorgverlener ingezet gaat worden.
Dat houdt in dat jij geen salaris krijgt.
Een PGB-houder kan zijn budget slechts 1x uitgeven.
Autumnn schreef:Hoe regelen jullie werkgevers het financieel? Bij ons werd aan sommige gevraagd of ze vrije dagen op wilde gaan nemen om het bedrijf te compenseren
iirrssjjee schreef:Autumnn schreef:Hoe regelen jullie werkgevers het financieel? Bij ons werd aan sommige gevraagd of ze vrije dagen op wilde gaan nemen om het bedrijf te compenseren
Niet mee akkoord gaan hoor!
Je werkgever kan werktijdverkorting aanvragen bij het UWV. Kost jullie beiden niks.
Momenteel werk ik 1/3e van mijn normale uren. Dit staat gelijk aan 1 dag werken. Schoonmaken (ipv lesgeven). Hoe het de komende weken gaat, moet nog blijken.
Autumnn schreef:iirrssjjee schreef:[quote="Autumnn
Hoe regelen jullie werkgevers het financieel? Bij ons werd aan sommige gevraagd of ze vrije dagen op wilde gaan nemen om het bedrijf te compenseren
Niet mee akkoord gaan hoor!
Je werkgever kan werktijdverkorting aanvragen bij het UWV. Kost jullie beiden niks.
Momenteel werk ik 1/3e van mijn normale uren. Dit staat gelijk aan 1 dag werken. Schoonmaken (ipv lesgeven). Hoe het de komende weken gaat, moet nog blijken.