De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:05

Voor mij is het grootste ‘voordeel’ dat ik niet meer in de spits hoef te rijden als ik om 17:00 vrij ben. Want er is amper iemand op de weg!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:10

topsylover schreef:
Ik denk dat alle PostNL-bezorgers ook wel blij zijn, iedereen is thuis om zijn pakketje aan te nemen!
Ik wenste die van mij een fijne avond nog :') Om 9 uur vanmorgen.

Ik was dinsdag de hele dag thuis, was het vertraagd door de vele pakketen en gister was ik uiteraard niet thuis. Kan ik nog naar het postkantoor :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:21

pien_2010 schreef:
Tout a fait Whale. Inderdaad Whale en in Frankrijk is het een stuk strenger allemaal.

Inderdaad, vergeleken met een aantal andere landen hebben wij nog aardig wat vrijheid. Geen papiertje die we moeten invullen als we deur uit willen stappen en er zijn nog wat winkels open (ook al gaan er steeds meer uit eigen wil dicht).

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:31

Erg jammer dat dit topic 9 pagina's bereikt heeft aan "voordelen"

Het is geen vakantie, het is een crisis... Fijn voor sommige dat je nu thuis bent en je huis kan opruimen maar er sterven op dit moment mensen aan de gevolgen.

Ik hoop dat meerdere bokkers dit topic temmen. Ronduit respectloos.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:39

Change03 schreef:

Het is geen vakantie, het is een crisis... Fijn voor sommige dat je nu thuis bent en je huis kan opruimen maar er sterven op dit moment mensen aan de gevolgen.

Dan denk ik dat jij heel veel respectloos vindt. Zoals mijn ouders die in de oorlog toch ene klein feestje probeerde te geven vanwege trouwen;
Mensen in oorlog gebied die toch nog grapjes maken en proberen het leven aangenaam te houden.

Ik denk dat jij niet weet hoe om te gaan met crisis zoals Corona. Het virus beperkt het leven van iedereen en we gaan het allemaal voelen in de portemonnee. Dat is niets vergeleken bij al die mensen die nu vechten voor hun leven in de ziekenhuizen. elke ochtend als ik wakker word denk ik aan hen en bid ik voor hun.
Ik denk dat niemand in dit topic zich niet bewust is van alle ellende waarin mensen zich bevinden. Er zijn zat mensen waaronder ik die in de risico groep vallen en af en toe ook echt bang zijn. Maar ik weiger om nu al in ellende en depressie weg te zakken. We gaan er voor met zijn allen en dit topic geeft hoop wat humor en af en toe een schallende lach.
Dat is fijn want daardoor wordt crisis hanteerbaar.

Denk je nu echt dat mensen in echte oorlog niet met elkaar grapjes maken? Als je dat echt denk, dan vind jij heel veel respectloos en begrijp je in mijn ogen niet wat wij hier met elkaar doen. we steunen elkaar en proberen van de ellende iets positiefs nog aan elkaar door te geven. Ook dat is leven, namelijk dat is kracht geven aan elkaar en er voor gaan!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:43

Change03 schreef:

Ach, houdt toch op over dat respectloos. Ja, het is vreselijk dat er mensen aan sterven. Ja, daar zijn we, die ook "voordelen" van de Corona-maatregelen (dus niet van Corona zelf, maar van de maatregelen) zien in plaats van alleen nog maar zwart naar de wereld te willen kijken, ons absoluut van bewust. En de toon is duidelijk dat "we" ons over het algemeen (er zijn altijd uitzonderingen, in iedere groep) echt aan de richtlijnen houden.

Dat we weigeren zwartgallig naar de wereld te kijken omdat die op zijn kop staat, maar er ook de positieve dingen van proberen te zien. De lichtpuntjes, in plaats van enkel de duisternis, maakt ons niet respectloos, dat maakt ons positiever in het leven staand.

En nee, er wordt niets gedaan met tems op het onderwerp. Het feit is dat dit al gedaan is, en naar gekeken is, en er zelfs door een moderator in het algemene topic naar verwezen wordt in haar OP, laten dit zien. En nee, er staat geen 9 pagina's aan "voordelen", want je bent niet de eerste die per se moeten mopperen op het feit dat anderen niet alleen nog maar zwartgallig kijken naar de situatie.

Nee, ik heb geen directe corona-gevallen in mijn omgeving, maar wel een aantal mensen in de omgeving die serieus de kans hebben om te overlijden als ze het krijgen. Mijn hond, mijn zielsmaatje (geen partner of kinderen), heeft vanwege de veranderingen en de stress die ik er van heb, want ja, die heb ik ook, al een stevige clusteraanval (epilepsie) gehad. Een kleine prijs, vergeleken met anderen, maar voor mij wel heftig. Want een dergelijk heftige aanval kan net zo goed dodelijk zijn voor een wezen dat voor mij heel belangrijk is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:45

Net zoals ik in het 1 april topic zei, moeten we dan allemaal 24/7 met een zuur gezicht rondlopen en vooral geen lol maken? Niet lachen? Geen grapjes maken? De komende maanden met onze armen over elkaar heen depressief op de bank gaan zitten?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:58

Aan alle temmende bokkers; Ik vind het vooral bizar dat je voor een ander wil bepalen hoe deze persoon er mee om zou willen gaan.
Blijkbaar is er een groep mensen die graag ergens die lichtpuntjes ziet in tijden dat het heel donker is (zoals de loesje in dit topic zo mooi zegt). Wie ben jij om dat tegen te houden?

Ik ben ook zo'n mens die er kracht uit haalt om ook het positieve te blijven zien. En ik vind het heel fijn om te merken dat mensen zo flexibel en sterk zijn om dat altijd overal te vinden. In een corona crisis, in een oorlog en sommigen zelfs op hun sterfbed.

Als jij niet zo'n persoon bent, of dit moment even niet in die modus zit. Is dat ook prima. Ook daar kan ik mij prima iets bij voorstellen.

Maar voor de natuur is het best positief. Nu op de korte termijn. Maar ook misschien voor de langere termijn omdat we nu structuren moeten inrichten en aanpassingen moeten doen waar we misschien later op kunnen voortborduren.
En het aller mooiste vind ik dat er zoveel mooie dingen gebeuren groot en klein. Er zit meer goedheid in mensen dan ik gedacht had.
De tijd die het mij oplevert kan ik steken in wandelen, praten en ik heb meer ruimte in mijn hoofd om aan mensen om me heen te denken e iets van me te laten horen.
Ik waardeer nog meer mijn omgeving en de mensen er in.

Dus ik zoek voor mezelf naar een balans tussen alle vreselijks wat binnen komt en ben goed doordrongen van de ernst. Maar ik heb wel behoefte aan enig tegengewicht zodat de balans niet doorslaat naar de hele dag handenwringen en zorgen maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:01

Change03 schreef:

Erg jammer dat dit topic al 4 dagen en 9 pagina's gewoon fijn verloopt en er nu opeens zo'n bericht gepost wordt.

Voor de rest ben ik het met mijn voorgaande posters eens.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:03

Dat ik voldoende vrije tijd heb om te werken in de tuin van mijn ouders, en vaker bij mijn ma op bezoek kan. Ja, ik weet het, ze is 80 en dus kwetsbaar, maar pa ligt sinds gisteren in palliatieve sedatie, dus ze is bijna weduwe, in deze situatie kan ik haar onmogelijk 24/7 alleen laten in dat grote huis. Maar we blijven natuurlijk extra voorzichtig, zeker aangezien in mijn straatje met amper 20 inwoners of zo er al 2 corona-gevallen zijn, waarvan 1 gehospitaliseerd.

En ik kan soms ook wel eventjes genieten van het mooie weer - voor zover genieten mogelijk is met een stervende vader.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:05

hwn schreef:
Dat ik voldoende vrije tijd heb om te werken in de tuin van mijn ouders, en vaker bij mijn ma op bezoek kan. Ja, ik weet het, ze is 80 en dus kwetsbaar, maar pa ligt sinds gisteren in palliatieve sedatie, dus ze is bijna weduwe, in deze situatie kan ik haar onmogelijk 24/7 alleen laten in dat grote huis. Maar we blijven natuurlijk extra voorzichtig, zeker aangezien in mijn straatje met amper 20 inwoners of zo er al 2 corona-gevallen zijn, waarvan 1 gehospitaliseerd.

En ik kan soms ook wel eventjes genieten van het mooie weer - voor zover genieten mogelijk is met een stervende vader.

Sterkte de komende tijd!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:06

hwn schreef:

Veel sterkte. Wat een verdriet :(:)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:07

Stel, let op stel, dat het geen Corona was maar griep, een griep die al eerder is geweest waaraan ook vele ouderen en zieken of mensen met zwakke gezondheid zijn overleden dan hoor ik nergens dat we in Quarantaine moeten of niet meer naar buiten mogen, ik hoor wel probeer ouderen en zieken niet te bezoeken zodat de kans dat ze overlijden niet onnodig groot is.

Hetzelfde gebeurt nu, alleen is deze "griep" heftiger en heeft het voor iedereen gevolgen en dan kan je maar beter er het "beste" van maken ipv super negatief thuis te zitten.

Ik ga nog "gewoon" iedere dag naar mijn werk, paard, supermarkt en ja kom niet bij mijn oude tante als het niet noodzakelijk is, dit is niet anders en we maken er het beste van door te blijven lachen en grapjes te maken en wat al niet meer.

Ik hoorde vandaag een collega zeggen ik ben Corona moe, iedere keer weer dezelfde informatie ik wordt er depri van, lijkt me dat dat ook niet bedoeling is want dan gaat je weerstand naar beneden en is de kans dat je daadwerkelijk ziek wordt groter. En daar zit niemand op te wachten.

Ik vind de rust op straat, het weinige (vlieg)verkeer, het feit dat veel mensen iets doen of willen doen voor mensen die het zwaar hebben of in een risico beroep werken mooi om te zien, zie je wel we kunnen nog wel sociaal zijn naar elkaar.

En hoe hierna zien we wel weer, dat moesten onze grootouders ook na de 2e wereldoorlog er lag toen ook geen oplossing klaar.
Zie het als een nieuw begin om misschien je leven anders te gaan inrichten, je niet meer mee te laten slepen in alles moet en een stukje milieu, moeten we wel zonodig op vakantie naar weet ik veel waarheen misschien is in de buurt ook wel mooi.
Laat het je inspireren tot een andere invulling van je leven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:13

Hwn sterkte meid! :(:)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:20

In elk nadeel zit een voordeel en in elk voordeel zit een nadeel :j
Fijn dat dit topic geopend is om de positieve dingen in het leven eens omhoog te halen!
Ik kijk juist graag in dit soort tijden naar de kleine positieve dingen in het leven.

Mijn voordelen zijn;

- Mijn zoontje heerlijk thuis les kunnen geven door het lespakket wat ze hier vanuit school elke week krijgen.
- Onze boerderij en de stallen zijn nog nooit zo schoon geweest!
- Wij genieten er met het hele gezin van dat we weer meer tijd voor elkaar hebben en wij willen dit er dan ook na de Corona-crisis in blijven houden.
- Wij hebben meer tijd voor de pony's en wij hebben het mennen weer opgepakt met onze merrie die al vanaf vorig jaar niet meer voor de wagen had gestaan. (uiteraard gaan wij het erf niet af)
- Mijn ouders en familie wonen allemaal in een ander deel van het land als waar wij wonen en wij spreken elkaar nu meerdere keren per week via Skype. Voorheen kon er zomaar een maand of twee overheen gaan voordat er van beide kanten bedacht werd dat het al een hele poos geleden was dat wij elkaar voor het laatst gesproken hadden.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik het een voordeel vind dat wij als gezin meer tijd voor elkaar hebben en dat het in dit soort tijden vooral belangrijk is om je dierbaren te koesteren. :j

@hwn heel veel sterkte!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:23

De grote kracht van de soort mens is juist dat veel mensen positief blijven denken en creatief op zoek gaan naar oplossingen in moeilijke tijden.
Iedereen heeft of krijgt sowieso zijn eigen leed of ellende. Corona of niet.
Of mensen nu sterven aan een virus of aan een bacterie (gaat gebeuren hoor, als we niet creatief, positief en kundig zijn) het gebeurt nu eenmaal. De aarde wil overleven dus de natuur verzint iets om de soort mens flink te reduceren en de mens zoekt daar weer een oplossing voor, zo gaat dat, dat is de natuur.
Vooral dus de positieve punten zoeken en daar iets mee doen. Ik vind het echt vreemd dat mensen dit topic onbehoorlijk vinden. We zitten toch niet te brullen van de lach.....

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:27

manubres schreef:
Ik denk dat we met zijn allen worden teruggeworpen naar de kern van het leven....
Het meest belangrijke in je leven is je gezondheid en je naasten. Alles daarom heen is eigenlijk bijzaak. We gaan inzien hoe rijk we eigenlijk zijn...met al onze vrijheden...volle winkels...de mogelijkheid om te reizen....te gaan en staan waar je wil...goede gezondheidszorg...Het is allemaal zo gewoon voor ons, dat we er eigenlijk nooit over nadenken. Als we hieruit komen voelen we ons extra rijk met alles wat we weer hebben, mogen en kunnen. Daarnaast merk je nu een enorme solidariteit, we zitten in hetzelfde schuitje en willen elkaar helpen...

Dit dus! :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 17:27

Hwn, sterkte!
:(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:29

Ik denk dat vooral de konijntjes heel blij zijn met de extra aandacht (en snoepjes :') ).
Want de baasjes werken thuis, dus dan is er meer tijd voor knuffels! Aldus de logica van onze konijnen.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:35

- Dat ik door thuis te werken (leerkracht) wel elke dag even gezellig mijn leerlingen kan spreken via de telefoon.
- Dat ik niet naar huis hoef te rijden en daardoor meer tijd heb om te klussen in ons nieuwbouwhuis.
- Dat alles rondom ons huis nu veel meer op schiet omdat mijn vriend ook meer tijd vrij heeft.
- Dat ik meer ruimte/tijd in mijn hoofd heb om leuke dingen te bedenken voor onze bruiloft. (Al kan die waarschijnlijk door het virus helemaal niet doorgaan, maar daar probeer ik dan juist zo min mogelijk aan te denken)
- Dat ik 's avonds minder verplichtingen etc. heb en daardoor eindelijk eens toe kom aan creatieve dingen of die ene leuke netflix serie! *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:40

Change03 schreef:

Wat een onzin.

Ik behoor ook tot de risicogroep.
Daarom was ik ook de eerste die thuis moest gaan werken.
Maar ik werk langer en ik produceer meer dan op kantoor met al mijn collega's om me heen en de vele afleidingen.
Maar ik geniet wel een beetje van mijn nieuwe huis en het nieuwe uitzicht. Ik woon nu in de buurt van mijn dochters, die zie ik nu veel meer. Ik ben blij dat ik mijn printer aan de praat heb gekregen na de verhuizing, zodat ik thuis kan werken. Ik ben blij, dat ik nu geen lange reistijd en files heb.
En natuurlijk leef ik mee met de mensen die ziek zijn, nabestaanden van overledenen en mensen die financieel gedupeerd worden door de crisis.

Maar ik zie ook mooie dingen: tandartsen die mondkapjes doneren, ex-zorgpersoneel dat zich aanmeldt om te helpen, studenten die voedsel naar de Voedselbank brengen, oproepjes op FB om boodschappen te doen voor ouderen, studenten die willen oppassen of bijles geven aan de kinderen die nu thuis moeten blijven enz. enz.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:42

Change03 schreef:

Nee, van alleen maar op de bank mogen zitten huilen om het leed knapt een mens op.

Mijn zaak is definitief gesloten, mijn kans op ander werk zo goed als nihil op het moment. Ik moet me houden aan het hier heersende straatverbod, ik maak me zorgem om mijn ouders in NL, ik mag niet eens een trail rennen om mijn hoofd te legen en ik verveel me de pestpokke.

En toch zoek ik iedere dag weer de mooie lichtpuntjes. Die van vandaag is dat mijn uitermate pijnlijke buikspieren wél harder aan beginnen te voelen. Dus ga ik zo vrolijk verder mijn killersessies.

Liever dat, dan verplicht jankend op de bank.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:45

O en HWN, Palerma en anderen die veel ellende meemaken, wel of niet door Corona, veel sterkte!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:50

shan schreef:
O en HWN, Palerma en anderen die veel ellende meemaken, wel of niet door Corona, veel sterkte!

Daar sluit ik mij bij aan...…. sterkte aan iedereen die getroffen wordt door dit virus.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:53

Ik heb wel corona gevallen in mijn omgeving,gelukkig zijn ze nog thuis. maar ook die kijken er in zoverre het kan nog positief naar. Het is niet leuk,maar zitten zwartgallen maakt het erger.