Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Niqui schreef:Onze dochter is als groom mee naar de MET (Mediterranean Equestrian Tour) in Oliva Nova. Gisteren zijn alle wedstrijden afgelast door de overheid en was er grote paniek. Veel mensen zijn met de vrachtwagens met paarden meteen naar huis vertrokken. Er gingen geruchten dat ze Frankrijk niet meer in kwamen, maar het blijkt dat er toch vrachtwagens de grens over zijn gekomen. Zij is er nog en moet wachten op de chauffeur van hun vrachtwagen, die hopelijk vanavond laat in Valencia aankomt. Dan kunnen ook zij richting Frankrijk vertrekken.
Ze wilden eerst langer blijven tot het einde van de maand, want de accommodatie van de MET blijft open en kan gebruikt worden (want voor betaald). Maar dan loop je waarschijnlijk helemaal het risico dat je het land niet meer uitkomt.
Ga NU NIET met de auto richting Franse grens ! ...
De kans dat je straks vast komt te staan in Noord Spanje is zeer groot ... en daar is juist de grootste besmettingshaard in Europa buiten Italië , mensen willen juist daar weg ...
Hier in Benidorm en omgeving is het uiterst veilig met geen officiële besmettingen : BLIJF in deze Regio , vermijd menigten , zorg voor je persoonlijke hygiëne en ga niet onnodig de straat op en let op het nieuws ...
Dit meldt een nieuwsvlogger uit Benidorm dus misschien je dochter waarschuwen!
manubres schreef:Ik ben verpleegkundige en ik mag nergens heen van de baas. Wij moeten alleemaal stand by blijven. Ook mogen wij niet naar evenementen, al zijn deze inmiddels al vrijwel allemaal afgelast. Ook wordt ons verzorgd sociale contacten te vermijden (ik woon in het noorden dus geen risico gebied). Om die reden heb ik mijn kinderen allebei al van school gehouden. Mijn reis eind april gaat ook niet door. Ik hoop dat we het allemaal gaan redden in de zorg. Als het kabinet maandag het land niet volledig plat gaat leggen dan ben ik bang dat het een complete oorlog in de ziekenhuizen gaat worden (wat op sommige plekken al gaande is).
Thokkadisje schreef:Ik lees vanuit Denemarken, in lock down met gesloten grenzen, met verbazing sommige van de posts hier.
Hoe is het mogelijk dat de kroegen überhaupt nog open zijn. Hoe is het mogelijk dat er nu nog een grote groep is die de ernst van de situatie niet inziet.
Ik werk voor een incoming Scandinavië tour operator, en wij hebben afgelopen vrijdag al voor onze klanten besloten dat ze de komende 14 dagen niet gaan reizen.
Nu zijn in DK de grenzen dicht tot en met 13 april, dus morgen zullen we nog meer reizen annuleren/verzetten. Als men zelf de beslissing niet wil maken, dan zullen wij dat voor hun doen. Dat doen wij om onszelf en onze buurlanden te beschermen. Daarbij kom je Noorwegen en Denemarken ook gewoon niet meer in.
Iriscope schreef:Ik schrik ook, hoor van iedereen in Nederland dat ze gister een feestje/kroeg/verjaardag hadden, vandaag naar de familie gaan, rondje gaan hardlopen met de hardloop groep, samen thuis gaan werken en ga zo maar door.
Opmerkingen daarbij zijn dingen als " ik ben niet bang voor een virusje". Asociaal, vind het echt niet kunnen dat mensen geen rekening houden met zulke dingen.
Om nog maar niet te spreken van de Belgen die onze horeca nu aan het ziek maken zijn...
Mkango schreef:Thokkadisje schreef:Ik lees vanuit Denemarken, in lock down met gesloten grenzen, met verbazing sommige van de posts hier.
Hoe is het mogelijk dat de kroegen überhaupt nog open zijn. Hoe is het mogelijk dat er nu nog een grote groep is die de ernst van de situatie niet inziet.
Ik werk voor een incoming Scandinavië tour operator, en wij hebben afgelopen vrijdag al voor onze klanten besloten dat ze de komende 14 dagen niet gaan reizen.
Nu zijn in DK de grenzen dicht tot en met 13 april, dus morgen zullen we nog meer reizen annuleren/verzetten. Als men zelf de beslissing niet wil maken, dan zullen wij dat voor hun doen. Dat doen wij om onszelf en onze buurlanden te beschermen. Daarbij kom je Noorwegen en Denemarken ook gewoon niet meer in.
Zal het je nog mooier vertellen: ik heb serieus mensen op m’n timeline op Facebook (Britten, ik woon in Engeland) die doodleuk beweren dat je meer kans hebt om de lotto te winnen dan om corona op te lopen...
Ik vind het eerlijk gezegd ook getuigen van arrogantie ten top dat diverse Europese landen doen alsof dit niet urgent is. “We” staan vooraan om de rest van de wereld beoordelen (of veroordelen) op langs onze maatstaven en daar eventueel vervolgen aan te verbinden, maar nu wij de regio zijn waar er een crisis gaande is en waar we een groot risico vormen voor de rest van de wereld, is het janken geblazen en willen we er niet aan.
Iriscope schreef:Ja het is blijkbaar een kwestie van mannelijkheid, als je wel gewoon naar buiten "durft". Althans, dat idee krijg ik hier, want ik heb hier al tig mannen gesproken in Nederland die beweren dat ze niet "bang zijn voor een virusje". Ik snap niet dat de overheid niet gewoon zaken dicht gooit...
Veraaaaah schreef:Ik merk in Breda en Roosendaal echt niks van de lockdown. Alles draait gewoon door zoals normaal. Ik moet gewoon werken (tankstation) vriend moet gewoon werken (klein kantoor) ouders moeten gewoon werken.
En ik val niet direct onder de risico groep maar heb wel astma waardoor een griep (en dus waarschijnlijk Corona) al snel veranderen in een longontsteking.
Afgelopen dagen wel wat keelpijn/benauwd gehad maar ook gewoon gaan werken hoor. De kans is nog altijd groter dat het een gewone verkoudheid is of astma die opspeelt. Ben niet ziek, geen koorts etc.
Edit: toevoeging.
Opletten en voorzichtig doen is op zijn plaatst. Maar in paniek raken en gaan hamsteren is totaal overbodig.
Veraaaaah schreef:Ik merk in Breda en Roosendaal echt niks van de lockdown. Alles draait gewoon door zoals normaal. Ik moet gewoon werken (tankstation) vriend moet gewoon werken (klein kantoor) ouders moeten gewoon werken.
En ik val niet direct onder de risico groep maar heb wel astma waardoor een griep (en dus waarschijnlijk Corona) al snel veranderen in een longontsteking.
Afgelopen dagen wel wat keelpijn/benauwd gehad maar ook gewoon gaan werken hoor. De kans is nog altijd groter dat het een gewone verkoudheid is of astma die opspeelt. Ben niet ziek, geen koorts etc.
Edit: toevoeging.
Opletten en voorzichtig doen is op zijn plaatst. Maar in paniek raken en gaan hamsteren is totaal overbodig.