Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:31

Hof van Salland in Hellendoorn. We hebben nog 4 weken dus ik wacht af hoe alles zich ontwikkeld. In het ergste geval krijgen we ons geld niet terug maar het is dan maar zo. Gezondheid is belangrijker.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:59

chanicha schreef:
Niqui schreef:
Onze dochter is als groom mee naar de MET (Mediterranean Equestrian Tour) in Oliva Nova. Gisteren zijn alle wedstrijden afgelast door de overheid en was er grote paniek. Veel mensen zijn met de vrachtwagens met paarden meteen naar huis vertrokken. Er gingen geruchten dat ze Frankrijk niet meer in kwamen, maar het blijkt dat er toch vrachtwagens de grens over zijn gekomen. Zij is er nog en moet wachten op de chauffeur van hun vrachtwagen, die hopelijk vanavond laat in Valencia aankomt. Dan kunnen ook zij richting Frankrijk vertrekken.
Ze wilden eerst langer blijven tot het einde van de maand, want de accommodatie van de MET blijft open en kan gebruikt worden (want voor betaald). Maar dan loop je waarschijnlijk helemaal het risico dat je het land niet meer uitkomt.

Ga NU NIET met de auto richting Franse grens ! ...
De kans dat je straks vast komt te staan in Noord Spanje is zeer groot ... en daar is juist de grootste besmettingshaard in Europa buiten Italië , mensen willen juist daar weg ...
Hier in Benidorm en omgeving is het uiterst veilig met geen officiële besmettingen : BLIJF in deze Regio , vermijd menigten , zorg voor je persoonlijke hygiëne en ga niet onnodig de straat op en let op het nieuws ...

Dit meldt een nieuwsvlogger uit Benidorm dus misschien je dochter waarschuwen!

Onze dochter is inmiddels al een heel eind in Frankrijk en meldt dat er geen problemen waren in Noord-Spanje en bij de grens met Frankrijk. Ze konden zo doorrijden. Het kan zijn dat het na het weekeinde anders wordt als de noodmaatregelen in gaan natuurlijk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:16

Ik vind het bizar dat mensen nog vertrekken. Mijn zus en mijn beste vrienden zitten in Nieuw Zeeland/Zuid Africa. En ik maak me eigenlijk alleen maar zorgen of dat ze tegen de tijd dat ze terug willen dat de boel nog wel vliegt en ze uberhaubt wel naar huis kunnen.

Op zich is met het vliegtuig dan nog wel anders. En als je ergens heen gaat voor lange periode ook. Maar voor een korte vakantie nu gaan vliegen? Ik zou het echt niet aandurven.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:18

Wij zouden voor de laatste keer met het gezin 6 april op vakantie gaan, een rondreis door Cuba.
Dat hebben we geannuleerd, het geld hebben we erin laten staan en hopen dat we als alles weer bereisbaar is, weer met zijn vijfjes vrij kunnen krijgen, de meiden niet zwanger zijn.

Maar ik heb zomaar het idee dat het wel eens een tijd kan duren.
Teveel landen zijn te laat met het goed doorpakken.

Iinge_

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:24

Ik kan hier helaas ook over meepraten. Per vandaag gaan de skipistes in Frankrijk dicht, dus mijn vakantie wordt ook gecancelled.

Ergens wel fijn, ik wilde al liever niet gaan omdat ik dit zag aankomen. Maar vrienden wel. Dus dit heeft de knoop eindelijk doorgehakt.

Wel flink balen met oog op de centjes, maar we gaan nog bellen en kijken of we iets kunnen terug krijgen. Al zou het alleen de skipas zijn.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:25

Kimbers schreef:
Bij alle verschijnselen van een verkoudheid moet je toch al thuisblijven? Waarom dat advies in de wind slaan?

Niet als je in de zorg werkt, dan pas bij koorts.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:07

Klopt, maar waar ik op reageerde was van iemand die niet in de zorg werkt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:09

manubres schreef:
Ik ben verpleegkundige en ik mag nergens heen van de baas. Wij moeten alleemaal stand by blijven. Ook mogen wij niet naar evenementen, al zijn deze inmiddels al vrijwel allemaal afgelast. Ook wordt ons verzorgd sociale contacten te vermijden (ik woon in het noorden dus geen risico gebied). Om die reden heb ik mijn kinderen allebei al van school gehouden. Mijn reis eind april gaat ook niet door. Ik hoop dat we het allemaal gaan redden in de zorg. Als het kabinet maandag het land niet volledig plat gaat leggen dan ben ik bang dat het een complete oorlog in de ziekenhuizen gaat worden (wat op sommige plekken al gaande is).

Idem hier!
Ik hoop dat regering nu doorpakt, want dit komt anders niet goed. De ziekenhuizen zijn in ieder geval proactief geweest in hun beleid mbt personeel, maar ook in de voorbereidingen.

Nu reizen vind ik echt onverantwoord, maar dat geldt ook voor bezoek aan niet-essentiële winkels, horeca en verjaardagen etc...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:11

Ik schrik ook, hoor van iedereen in Nederland dat ze gister een feestje/kroeg/verjaardag hadden, vandaag naar de familie gaan, rondje gaan hardlopen met de hardloop groep, samen thuis gaan werken en ga zo maar door.
Opmerkingen daarbij zijn dingen als " ik ben niet bang voor een virusje". Asociaal, vind het echt niet kunnen dat mensen geen rekening houden met zulke dingen.
Om nog maar niet te spreken van de Belgen die onze horeca nu aan het ziek maken zijn...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:18

Ik vind dat ook onbegrijpelijk idd -O-

Misschien komt het omdat ik in de zorgsector werk en bekend ben met isolatiemaatregelen. Als er bij ons bv een noro-uitbraak is gaan alle medewerkers ook in isolatie op de afdeling om het niet verder te verspreiden door het huis. En mag je dus niet naar het personeelsrestaurant, niet naar overleg met collega’s van andere afdelingen, moet je rechtstreeks door naar huis. En de hele dag alle trainingsapparatuur (ben fysio) na elke persoon speciaal reinigen.
Nu is er een grote pandemie door de hele wereld en dan vind ik het niet meer dan logisch dat iedereen zichzelf gewoon isoleert.
Maar blijkbaar zien veel mensen de noodzaak daar niet van in

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:25

Ik lees vanuit Denemarken, in lock down met gesloten grenzen, met verbazing sommige van de posts hier.

Hoe is het mogelijk dat de kroegen überhaupt nog open zijn. Hoe is het mogelijk dat er nu nog een grote groep is die de ernst van de situatie niet inziet.

Ik werk voor een incoming Scandinavië tour operator, en wij hebben afgelopen vrijdag al voor onze klanten besloten dat ze de komende 14 dagen niet gaan reizen.

Nu zijn in DK de grenzen dicht tot en met 13 april, dus morgen zullen we nog meer reizen annuleren/verzetten. Als men zelf de beslissing niet wil maken, dan zullen wij dat voor hun doen. Dat doen wij om onszelf en onze buurlanden te beschermen. Daarbij kom je Noorwegen en Denemarken ook gewoon niet meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:43

Thokkadisje schreef:
Ik lees vanuit Denemarken, in lock down met gesloten grenzen, met verbazing sommige van de posts hier.

Hoe is het mogelijk dat de kroegen überhaupt nog open zijn. Hoe is het mogelijk dat er nu nog een grote groep is die de ernst van de situatie niet inziet.

Ik werk voor een incoming Scandinavië tour operator, en wij hebben afgelopen vrijdag al voor onze klanten besloten dat ze de komende 14 dagen niet gaan reizen.

Nu zijn in DK de grenzen dicht tot en met 13 april, dus morgen zullen we nog meer reizen annuleren/verzetten. Als men zelf de beslissing niet wil maken, dan zullen wij dat voor hun doen. Dat doen wij om onszelf en onze buurlanden te beschermen. Daarbij kom je Noorwegen en Denemarken ook gewoon niet meer in.

Zal het je nog mooier vertellen: ik heb serieus mensen op m’n timeline op Facebook (Britten, ik woon in Engeland) die doodleuk beweren dat je meer kans hebt om de lotto te winnen dan om corona op te lopen... 8)7

Ik vind het eerlijk gezegd ook getuigen van arrogantie ten top dat diverse Europese landen doen alsof dit niet urgent is. “We” staan vooraan om de rest van de wereld beoordelen (of veroordelen) op langs onze maatstaven en daar eventueel vervolgen aan te verbinden, maar nu wij de regio zijn waar er een crisis gaande is en waar we een groot risico vormen voor de rest van de wereld, is het janken geblazen en willen we er niet aan.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:45

Ja het is blijkbaar een kwestie van mannelijkheid, als je wel gewoon naar buiten "durft". Althans, dat idee krijg ik hier, want ik heb hier al tig mannen gesproken in Nederland die beweren dat ze niet "bang zijn voor een virusje". Ik snap niet dat de overheid niet gewoon zaken dicht gooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:50

Iriscope schreef:
Ik schrik ook, hoor van iedereen in Nederland dat ze gister een feestje/kroeg/verjaardag hadden, vandaag naar de familie gaan, rondje gaan hardlopen met de hardloop groep, samen thuis gaan werken en ga zo maar door.
Opmerkingen daarbij zijn dingen als " ik ben niet bang voor een virusje". Asociaal, vind het echt niet kunnen dat mensen geen rekening houden met zulke dingen.
Om nog maar niet te spreken van de Belgen die onze horeca nu aan het ziek maken zijn...

Totdat ze met hun tot daarvoor gezonde lijf en leden 3 weken aan de beademing belanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:52

Mkango schreef:
Thokkadisje schreef:

Zal het je nog mooier vertellen: ik heb serieus mensen op m’n timeline op Facebook (Britten, ik woon in Engeland) die doodleuk beweren dat je meer kans hebt om de lotto te winnen dan om corona op te lopen... 8)7

Ik vind het eerlijk gezegd ook getuigen van arrogantie ten top dat diverse Europese landen doen alsof dit niet urgent is. “We” staan vooraan om de rest van de wereld beoordelen (of veroordelen) op langs onze maatstaven en daar eventueel vervolgen aan te verbinden, maar nu wij de regio zijn waar er een crisis gaande is en waar we een groot risico vormen voor de rest van de wereld, is het janken geblazen en willen we er niet aan.

Dat soort lui verwijder ik dus direct.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:53

Bizar, de posten die ik hier lees waarin het ´virusje´ als onschuldig wordt gezien. Kijken die mensen niet naar het journaal bijvoorbeeld? In Italië stapelen ze de doden op, omdat er geen tijd genoeg is om ze allemaal te begraven. Als Nederland niet snel ingrijpt, gaat het daar net zo erg worden. Hier in Spanje krijg je gewoon een vette boete als je nu nog op straat komt, zonder uit te leggen waar je heen gaat. En ja, hier gaan ook mensen werken waar het nog echt nodig is, maar zo min mogelijk. Bedrijven die open moeten blijven en natuurlijk de zorg, krijgen ontheffing.

En in Nederland feest men gewoon door? Belgen trekken Brabant in? Hoeveel doden moeten er gaan vallen daar? Mijn eigen kinderen wonen in Nederland en ik maak me om hen tien keer zoveel zorgen dan om ons zelf hier, netjes in isolatie. Gerust ben ik pas over een paar weken, want wij zijn deze week nog uit Amerika gekomen, maar toen we gingen was er alleen nog maar in China wat gaande. Ik zou nu echt geen vliegtuig meer instappen zonder heel erg grote noodzaak! Zelfs niet omdat mijn dochter in Nederland moet bevallen over een aantal weken, je zou ze besmetten!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:55

Wij hebben WNL aanstaan. En daar ging het er net ook over dat de terrassen gewoon bom vol zaten gisteren.
Ook veel Belgen die in Nederland naar de cafés en terrassen gaan omdat dat in België niet mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:57

Iriscope schreef:
Ja het is blijkbaar een kwestie van mannelijkheid, als je wel gewoon naar buiten "durft". Althans, dat idee krijg ik hier, want ik heb hier al tig mannen gesproken in Nederland die beweren dat ze niet "bang zijn voor een virusje". Ik snap niet dat de overheid niet gewoon zaken dicht gooit...

Ik doelde ook voornamelijk op de overheden die zo onwijs laks zijn. Frankrijk is hier in de UK nog gewoon groen reisgebied op de site van de Foreign Office; Nederland heeft het wel opgeschaald naar geel, maar Duitsland is nog wel groen. Heel Europa zou imo momenteel oranje moeten kleuren en Italië gewoon knalrood. En inderdaad openbare gelegenheden sluiten.

Ik vind die stoerdoenerij trouwens wel echt typisch de Nederlandse “niemand vertelt mij wat ik wel en niet kan doen” mentaliteit. :=

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:27

Ik zou donderdag naar oostenrijk gaan, deze is vrijdag gecanceld, helaas, maar begrijpelijk.
We gaan nu een 'hutje op de hei' boeken om er toch even uit te zijn.
Ik woon in noord brabant, werk op een azc.
Hier zijn ook de nodige maatregelen genomen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:31

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:23

Veraaaaah schreef:
Ik merk in Breda en Roosendaal echt niks van de lockdown. Alles draait gewoon door zoals normaal. Ik moet gewoon werken (tankstation) vriend moet gewoon werken (klein kantoor) ouders moeten gewoon werken.

En ik val niet direct onder de risico groep maar heb wel astma waardoor een griep (en dus waarschijnlijk Corona) al snel veranderen in een longontsteking.

Afgelopen dagen wel wat keelpijn/benauwd gehad maar ook gewoon gaan werken hoor. De kans is nog altijd groter dat het een gewone verkoudheid is of astma die opspeelt. Ben niet ziek, geen koorts etc.

Edit: toevoeging.
Opletten en voorzichtig doen is op zijn plaatst. Maar in paniek raken en gaan hamsteren is totaal overbodig.

Lekker bezig! Door mensen zoals jou met een enorm bord voor het hoofd is er straks code ZWART op de IC's in jouw regio (en misschien is het al zo ver). Dan kom je met 70+ de IC niet meer op. Wees solidair en hou je aan de afspraken!

Het enige wat helpt om deze crisis in te dammen is wat mij betreft een volledige lockdown van heel nederland. Blijf thuis!..en ga alleen weg als het niet anders kan. Corona is geen storm die over een dag weer weg is, geen mist die snel weer optrekt en het is geen glad praatje. Het is nu ernst. Dus snap er niks van waarom er geen code ORANJE wordt uitgegeven.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:29

Wij zitten nu in Amerika, en hebben een week geskied. Onze vlucht voor vandaag is omgeboekt, we kunnen gelukkig naar Nederland.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:39

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:58

Veraaaaah schreef:
Ik merk in Breda en Roosendaal echt niks van de lockdown. Alles draait gewoon door zoals normaal. Ik moet gewoon werken (tankstation) vriend moet gewoon werken (klein kantoor) ouders moeten gewoon werken.

En ik val niet direct onder de risico groep maar heb wel astma waardoor een griep (en dus waarschijnlijk Corona) al snel veranderen in een longontsteking.

Afgelopen dagen wel wat keelpijn/benauwd gehad maar ook gewoon gaan werken hoor. De kans is nog altijd groter dat het een gewone verkoudheid is of astma die opspeelt. Ben niet ziek, geen koorts etc.

Edit: toevoeging.
Opletten en voorzichtig doen is op zijn plaatst. Maar in paniek raken en gaan hamsteren is totaal overbodig.

Door mensen zoals jij verspreidt het virus dus. Bedankt hè. Lees je eens in. Heb je het filmpje van de NOS al gezien? Dat legt in simpele bewoordingen uit waarom we op dit moment niet egoïstisch moeten zijn.

https://youtu.be/6rqpRq7nkO8

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:39

Ik sprak net iemand via tinder die beweerde dat dit allemaal een vooropgezet plan was, dat hij zich er al sinds 2019 in aan het verdiepen was (dat het ook covid19 heet omdat het in 2019 is gemaakt) en dat het te maken had met iets betreft het klimaat wat ze er wereldwijd door willen drukken :')

Het waren ellenlange berichten dus werkelijk geen idee waar het nou echt om ging. Volgens mij wist hij het zelf ook niet :') maar ik ben iig wel een dom schaap en hij zoekt iemand met een hoger iq :D