Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:02

Italië kan dodental amper aan: begraafplaatsen overvol
ROME - Het aantal doden door het coronavirus Lombardije stijgt dramatisch. Alleen al gisteren kwamen er 146 sterfgevallen bij, wat het totaal in de Noord-Italiaanse regio nu op 890 doden brengt. Verschillende plaatsen hebben te weinig plek om alle lijkkisten kwijt te kunnen.

Jonge mensen op de intensive care
In de provincie in de regio Lombardije zijn er 2368 besmettingen, onder wie 77 artsen. Er zijn in Lombardije ook steeds meer jonge mensen tussen de 30 en 45 jaar die op de overvolle intensive care-afdelingen liggen.

Het virus lijkt hier toch een stuk kwaadaardiger te zijn dan in China of Korea. Kan het gemuteerd zijn of beschikken wij niet over de goede gegevens uit China of Korea.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:03

Hier net boodschappen gedaan, er was nog WC-papier en verder viel het me ook erg mee, maar enkele lege plekken hier en daar. Gewoon alles kunnen halen wat ik nodig had.

Lynnepinny

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:06

Gisteren een karretje die vol lag met tonijn in blik en cup noodles :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:21

beatje schreef:
Toch lees ik hier ook wel wat bokkers die nogal wc papier in voorraad hebben en die niet zeggen te hamsteren.Het is dat ik geen pol kan maken ,maar ik vraag me serieus af hoeveel wc papier iemand per week gebruikt.Ik denk dat ik voor thuis gebruik een groot lidl pak er 3 weken of zo heb voor 4 mensen.Nu werkt bij ons wel iedereen.

Ik ben alleen en die er zo lang over dat ik pas bij het laatste papiertje merk dat ik erdoorheen ben.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:51

beatje schreef:
Toch lees ik hier ook wel wat bokkers die nogal wc papier in voorraad hebben en die niet zeggen te hamsteren.Het is dat ik geen pol kan maken ,maar ik vraag me serieus af hoeveel wc papier iemand per week gebruikt.Ik denk dat ik voor thuis gebruik een groot lidl pak er 3 weken of zo heb voor 4 mensen.Nu werkt bij ons wel iedereen.

Misschien is dat het probleem ook wel, dat mensen eigenlijk niet weten hoe veel (of weinig) wc-papier ze gebruiken, want je koopt het gewoon als het op is. En daarom slaan ze nu veel te veel in, omdat ze geen idee hebben hoeveel ze eigenlijk nodig hebben.
Is een theorie hoor...

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:05

Dat massaal wc hamsteren snap ik niet. Sowieso karren vol met 1 en hetzelfde product snap ik niet zo goed. Maarr ik moet wel toegeven dat ik toch ook wel te beïnvloeden ben door deze gekte en ik vermoed dat iedereen dat wel wel een beetje heeft. Dus dat mensen automatisch even hun voorraad aanvullen die ze normaal ook af en toe aanvullen is niet zo heel gek. Dat soort gedrag heeft er jaren geleden voor gezorgd dat mensen konden overleven. Ik denk dat iedereen die neiging min of meer heeft dus dat 80-90% van de mensen toch even boodschappen hebben gedaan in de afgelopen 2-3 dagen en dat zorgt ervoor dat het nu opeens wel hard gaat. Hopelijk zijn supermarkten een beetje slim en gaan zr nu niet opeens veeel meer bestellen, dat zou echt jammer zijn van de voedselverspilling.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel iets meer houdbare producten heb gekocht, je zal toch maar ziek worden en twee weken je huis niet uit kunnen zonder dat de kans bestaat dat je andere (kwetsbare) mensen besmet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:15

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:30

_Penotti schreef:
[ Video ]

_O-

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:40

Gister dus al het brood op. Vanochtend stond ik om 7.45 voor de winkel. Ik heb nu gelukkig wel mijn weekvoorraad brood in huis.
Wc papier was nog niet bijgevult in de winkel, maar heb nog wel wat.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:56

En je kan je billen ook schoonmaken onder de douche, een ex vriend van me was zo opgevoed. Als ie na de toilet naar de douche ging wist je hoe laat het was :+

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:57

Hier waren we wat dingen vergeten en wou een lekkere zak doritos chips nou blijkbaar kunnen de mensen hier ook niet zonder chips. Wand hele rekken waren leeg.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:19

Blue_Monday schreef:
En je kan je billen ook schoonmaken onder de douche, een ex vriend van me was zo opgevoed. Als ie na de toilet naar de douche ging wist je hoe laat het was :+

Gister zei een collega ook, als je echt in nood zit kun je altijd nog een washandje gebruiken.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:33

Fles water naast de wc kan ook. Fohn erna en je hebt weer schone billetjes.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:34

conejo schreef:
Hier waren we wat dingen vergeten en wou een lekkere zak doritos chips nou blijkbaar kunnen de mensen hier ook niet zonder chips. Wand hele rekken waren leeg.

O dat is raar ik zeg juist tegen een vriendin wij eten vanavond chips koek en borrelnootjes. Aardappels pasta en wc papier was op. Kunnen we ruilen :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:38

Ruiltopic openen? :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:07

wemkelover schreef:
beatje schreef:

om en nabij 4 a 5 rollen per week. Maar ik heb last van mijn vrouwenproblemen deze week dus zal iets meer zijn :')

:wow: nou hoef je niet op je wc gewoonten in te gaan maar ik mag hopen dat je geen 4 a 5 rollen in je eentje verbruikt? Hoe dan? :wow:
Ik heb serieus een rol per week ofzoiets, maar da's als ik werk, het zal nu wat meer zijn. Maar dan nog :o Heb een half pak en kan me niet herinneren wanneer ik deze had gehaald.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:14

Ik zit qua gebruik ook al snel op 3 rollen per week als ik niet naar mijn werk ga. Kleine blaas en wel voldoende drinken betekent ieder uur tot anderhalf uur naar het toilet (erfelijk belast) en daarnaast vrij onrustige darmen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:15

Babootje schreef:
Italië kan dodental amper aan: begraafplaatsen overvol
ROME - Het aantal doden door het coronavirus Lombardije stijgt dramatisch. Alleen al gisteren kwamen er 146 sterfgevallen bij, wat het totaal in de Noord-Italiaanse regio nu op 890 doden brengt. Verschillende plaatsen hebben te weinig plek om alle lijkkisten kwijt te kunnen.

Jonge mensen op de intensive care
In de provincie in de regio Lombardije zijn er 2368 besmettingen, onder wie 77 artsen. Er zijn in Lombardije ook steeds meer jonge mensen tussen de 30 en 45 jaar die op de overvolle intensive care-afdelingen liggen.

Het virus lijkt hier toch een stuk kwaadaardiger te zijn dan in China of Korea. Kan het gemuteerd zijn of beschikken wij niet over de goede gegevens uit China of Korea.

Het virus in Italië is inderdaad al gemuteerd ten opzichte van het origineel in China. Geen idee of dat dodelijkheid heeft verhoogd. Maar het muteert dus erg snel.

Hier heb ik niet meer ruimte dan voor een week anderhalve week aan eten. Maar ik zit nu bij mijn ouders dus ik gebruik er nu niks van. Wel net wc papier gehaald. Ik kan een maand met vier rollen ongeveer. Maar dan ben ik overdag niet thuis.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:18

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:19

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:22

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:46

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:49

Het is absoluut niet mijn bedoeling om paniek te zaaien, maar het is heel leuk dat er loodsen vol WC-papier zijn, maar mocht het zover komen dat distributeurs niet meer kunnen of mogen werken, dan komt het niet meer in de winkels. Dat is op dit moment nog helemaal niet aan de orde, en waarschijnlijk zal het ook niet zo ver komen, maar zeggen dat er nog loodsen vol WC-papier zijn en daarom mensen uitlachen die hamsteren vind ik ook niet helemaal op zijn plek.

En trouwens, wat is veel? Hoeveel is dat nou helemaal wat daar ligt? Is dat genoeg voor het hele land voor een maand? Het kan ook tekort zijn. Het zegt mij in ieder geval niks.

Ik ben voor WC-papier op de bon. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:00

Als distributiecentra's zouden sluiten dan zou het wcpapier geloof ik het laatste zijn waar ik mij druk om zou maken :o dat bange mensen lang houdbare voeding inslaan snap ik dan nog, maar pleepapier...

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:02

beatje schreef:
conejo schreef:

O dat is raar ik zeg juist tegen een vriendin wij eten vanavond chips koek en borrelnootjes. Aardappels pasta en wc papier was op. Kunnen we ruilen :')

Pasta was hier nog van het dure merk(juist het merk wat wij kopen, maar hebben nog liggen dus niet gekocht) wc papier was gedeeltelijk op. Aardappels niet gekeken maar heeft mijn schoonvader genoeg liggen op de boerderij en daar wonen wij ook.

Maar wel goed idee bij noot.