Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

har166

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:36

Wij hebben de leerlingen gevraagd hun boeken en devices mee naar huis te nemen voor het geval dat...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:37

Woensdagmiddag inhalen? Welke woensdagmiddag? Hier continu rooster van 5 x 08.30 tot 14.00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:43

Ik wil best oefenen thuis
Ze kunnen inloggen op hun leeromgeving
Het is gewoon even niet anders

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:02

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:05

denice schreef:
Ik werk in het basisonderwijs en er worden op dit moment allerlei noodplannen opgesteld. Het is de bedoeling dat er thuis wat aan schoolwerk wordt gedaan. We zijn bang dat de overheid anders de gemiste tijd gaat laten inhalen door bijv. een vakantie in te korten of de woensdagmiddagen te laten inhalen. Het zal wel allemaal een beetje neerkomen op stof herhalen en online leerspellen spelen etc vermoed ik. Dat houdt ze geen hele dagen bezig.

Ik sta voor groep 8 en vrijdag werden 8 kinderen van de 30 thuisgehouden. Dat werkt echt niet fijn, ze missen cruciale uitleg en dat zal de komende weken wel steeds een probleem zijn. De eindtoets komt eraan, schoolkampen worden afgezegd, ik vind het echt zo balen allemaal.

Ik zou dat geen gek idee vinden, nu twee weken dicht en de mei vakantie door, mensen kunnen toch niet op vakantie. ( Denk ik)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:15

Ik wilde al vragen, vanwaar is het zo’n probleem dat de stof ingehaald gaat worden in de meivakantie of zomervakantie? Dan zijn de leerlingen op tijd weer op niveau voor het nieuwe jaar.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:24

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:30

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:45

Ik lees net dat er maandag pas weer een crisisberaad komt..

Ik ben zelf docent in het VO omgeving Rotterdam. Iedereen hier heeft het onderschat. Vorige week maakten we er nog grapjes over. Afgelopen donderdag in Tilburg geweest (hogeschool) en wist niet wat me overkwam, wat een stilte en angst.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:50

Ik lees net dat ze aandringen op morgen crisis overleg

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:54

Ik hoop het zo...
Dikke oorlog hier thuis omdat ik kleine thuis wil houden, vriend vind het onzin want is maar een griepje..
Ben echt woest...hij peert em naar een verjaardag...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:57

Ik geloof dat we het er allebei wel over eens zijn dat onze dochter thuis blijft. Gelukkig hebben we op dit moment de mogelijkheid om dat te doen. Mijn man is uitzendkracht en ik werk 3 avonden mijn man zou dan 1 dag vrij moeten nemen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:58

gillian schreef:
Ik hoop het zo...
Dikke oorlog hier thuis omdat ik kleine thuis wil houden, vriend vind het onzin want is maar een griepje..

Ach jee das niet fijn ruzie in zo'n lastige situatie. Hij kan toch ook de berichten in de media lezen en begrijpen dat jij daar mee zit.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:59

gillian schreef:
Ik hoop het zo...

Ik merk ook echt wel dat er sprake is van een soort tweedeling: mensen die voorzorgsmaatregelen nemen en bezorgd zijn en mensen die zich totaal geen zorgen maken en het virus wat onderschatten.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:05

Herken dat inderdaad. Ik had eerst nog zoiets van: ach, het zal wel meevallen. Maar begin deze week ging de knop wel om. Zeker als je leest hoe het nu in Italië is, hoeveel bevestigde besmettingen erbij komen etc.
Dan maar een paar weken wat minder kunnen doen, extra voorzichtig zijn etc. Je moet er toch niet aan denken dat je zelf, of je kind, onbewust drager is en je het zo verspreidt naar mensen die meer risico lopen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:13

Ik schrik toch wel dat Nederland minder maatregelen neemt dan België.

Hier zijn de scholen, opleidingscentra en horecazaken inmiddels dicht, winkels (behalve van voeding) verplicht gesloten in het weekend, alle evenementen afgelast, geen bezoek meer toegelaten in rust- en verzorgingstehuizen, in ziekenhuizen ook nog nauwelijks ("gelukkig" maken ze voor mijn ma, mijn zus en ik nog een uitzondering omdat mijn pa palliatief is), ook alle sporttrainingen afgelast. Wel een heel surrealistisch gevoel, lijkt wel alsof de wereld on hold staat hier. Sinds ik paar dagen geleden hoorde dat buurman getest werd op Corona, kwam het toch wel angstaanjagend dichtbij..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:35

0091 schreef:
Ik vind de reacties hier heel bizar. Lees het echt met verbazing.

Risico groepen uitgezonderd.

Maar verder.. ja het virus is besmettelijk. Maar het meest enge aan het virus is dat het onbekend is. Maar het gaat hier om een zware verkoudheid of een milde griep. Na 2 a 3 dagen ben je er vanaf. Dagje extra voor de zekerheid thuis en je bent niet meer besmettelijk. Kinderen krijgen meestal de symptomen niet eens, en zijn zolang ze niet hoesten ook niet besmettelijk.

Even alles in perspectief zien hoor mensen. Jut elkaar niet zo op. Zo spannend is het allemaal niet. De nieuwsgeving over het virus is schadelijker dan het virus zelf.

Denk gewoon met een gezond verstand na. Hoest je kind, hou hem thuis. Heeft je kind koorts, hou hem thuis. Zit jij of je kind in een risico groep, dan snap ik de twijfel nog. Maar "gewone" gezonde kinderen met gezonde ouders kunnen prima naar school en naar buiten.

0091, ik schrik dan weer van mensen die denken zoals jij.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:16

Suzanne F. schreef:
De kinderen van tegenwoordig kunnen zich gewoon heel slecht vermaken zonder tablet of telefoon. Ik merk het zelf ook. Als ik de telefoon, tablet en tv verbied dan heeft ze geen idee wat ze moet doen. Eeeh een boek lezen, of huiswerk maken, of knutselen of tekenen ofzo? Nee dat is allemaal stom.
Wat het ook niet makkelijk maakt is dat je nu nergens heen kan. Anders kon je naar een trampolinepark ofzo of met de kleintjes naar een indoorspeeltuin. Of bios etc.

Dit hadden en deden wij vroeger nooit... wij gingen nooit naar een pretpark bios zwembad. De ouders leren hun kinderen dit af.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:18

Gelukkig is mijn zoon van 7 ook dolgelukkig als we bordspellen spelen, maar ook woord zoekers en andere activiteiten in boekjes vind hij leuk net als knutselen en tekenen en kleuren en verven. Dus zonder digitale producten zouden we best wel een quarantaine/lock down doorkomen. En hij kan mee wandelen met de hond - veel mogelijkheden hier waar we in de auto stappen en bij het bos eruit en waar we niemand tegenkomen bv. Maar ik zal niet ontkennen dat het hebben van de iPad en een Switch best handig is soms hoor en die zal nu ook gebruikt worden als hij thuis blijft.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:20

ual_95 schreef:
Ik lees net dat er maandag pas weer een crisisberaad komt..

Ik ben zelf docent in het VO omgeving Rotterdam. Iedereen hier heeft het onderschat. Vorige week maakten we er nog grapjes over. Afgelopen donderdag in Tilburg geweest (hogeschool) en wist niet wat me overkwam, wat een stilte en angst.

Wij de brabanders lopen in die zin een paar dagen voor op de rest van NL.

Ik dacht van: pas maandag een overleg maar gelukkig is het nu morgen al!

Ik heb al mijn uitjes afgezegd al dan niet omdat het niet meer mag. Binnen sociale onthouding horen geen etentjes met groepen in een restaurant, sportschool bezoekjes, festivals, concerten en wedstrijden en ga zo maar door.

Ik spreek de mensen wel na de crisis als het toch niet meeviel. ;-) Die mensen sturen zieke kinderen naar school met klachten. Lopen hoestend door de winkel etc.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:24

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:25

Arethe schreef:
Ik werk in het basisonderwijs en wij zijn bezig om ervoor te zorgen dat kinderen thuis aan de slag kunnen met de lesstof die ze normaal krijgen in de klas.

Voor de leerkrachten hier: https://www.gynzy.com/nl/nieuws/onderwi ... met-gynzy/

Ik ga even kijken. Bij ons zijn ze er ook mee bezig maar geen idee hoe dat ik dat moet gaan doen. Een totale shutdown zou makkelijker zijn. Anderzijds voor mijn vak zijn er genoeg online filmpjes.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:26

Arethe schreef:
Ik werk in het basisonderwijs en wij zijn bezig om ervoor te zorgen dat kinderen thuis aan de slag kunnen met de lesstof die ze normaal krijgen in de klas.

Voor de leerkrachten hier: https://www.gynzy.com/nl/nieuws/onderwi ... met-gynzy/

Zouden jullie dan ook naar gymlessen voor thuis willen kijken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:27

Iris82 schreef:
Arethe schreef:

Zouden jullie dan ook naar gymlessen voor thuis willen kijken?

:+ :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:33

40 à 50 Nederlandse coronapatiënten op intensive cares: ‘Meer dan de helft is onder de vijftig’ https://www.ad.nl/binnenland/40-a-50-ne ... ~a058aad2/

Het zijn best veel mensen onder de 50!
Kan niet begrijpen dat mensen zo onnadenkend kunnen reageren 8)7
Lees net dat er een grote kerkdienst gehouden gaat worden in Staphorst, die mogen ze van mij allemaal arresteren.