Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denice schreef:Ik werk in het basisonderwijs en er worden op dit moment allerlei noodplannen opgesteld. Het is de bedoeling dat er thuis wat aan schoolwerk wordt gedaan. We zijn bang dat de overheid anders de gemiste tijd gaat laten inhalen door bijv. een vakantie in te korten of de woensdagmiddagen te laten inhalen. Het zal wel allemaal een beetje neerkomen op stof herhalen en online leerspellen spelen etc vermoed ik. Dat houdt ze geen hele dagen bezig.
Ik sta voor groep 8 en vrijdag werden 8 kinderen van de 30 thuisgehouden. Dat werkt echt niet fijn, ze missen cruciale uitleg en dat zal de komende weken wel steeds een probleem zijn. De eindtoets komt eraan, schoolkampen worden afgezegd, ik vind het echt zo balen allemaal.
gillian schreef:Ik hoop het zo...
Dikke oorlog hier thuis omdat ik kleine thuis wil houden, vriend vind het onzin want is maar een griepje..
Ben echt woest...hij peert em naar een verjaardag...
gillian schreef:Ik hoop het zo...
Dikke oorlog hier thuis omdat ik kleine thuis wil houden, vriend vind het onzin want is maar een griepje..
Ben echt woest...hij peert em naar een verjaardag...
0091 schreef:Ik vind de reacties hier heel bizar. Lees het echt met verbazing.
Risico groepen uitgezonderd.
Maar verder.. ja het virus is besmettelijk. Maar het meest enge aan het virus is dat het onbekend is. Maar het gaat hier om een zware verkoudheid of een milde griep. Na 2 a 3 dagen ben je er vanaf. Dagje extra voor de zekerheid thuis en je bent niet meer besmettelijk. Kinderen krijgen meestal de symptomen niet eens, en zijn zolang ze niet hoesten ook niet besmettelijk.
Even alles in perspectief zien hoor mensen. Jut elkaar niet zo op. Zo spannend is het allemaal niet. De nieuwsgeving over het virus is schadelijker dan het virus zelf.
Denk gewoon met een gezond verstand na. Hoest je kind, hou hem thuis. Heeft je kind koorts, hou hem thuis. Zit jij of je kind in een risico groep, dan snap ik de twijfel nog. Maar "gewone" gezonde kinderen met gezonde ouders kunnen prima naar school en naar buiten.
Suzanne F. schreef:De kinderen van tegenwoordig kunnen zich gewoon heel slecht vermaken zonder tablet of telefoon. Ik merk het zelf ook. Als ik de telefoon, tablet en tv verbied dan heeft ze geen idee wat ze moet doen. Eeeh een boek lezen, of huiswerk maken, of knutselen of tekenen ofzo? Nee dat is allemaal stom.
Wat het ook niet makkelijk maakt is dat je nu nergens heen kan. Anders kon je naar een trampolinepark ofzo of met de kleintjes naar een indoorspeeltuin. Of bios etc.
ual_95 schreef:Ik lees net dat er maandag pas weer een crisisberaad komt..
Ik ben zelf docent in het VO omgeving Rotterdam. Iedereen hier heeft het onderschat. Vorige week maakten we er nog grapjes over. Afgelopen donderdag in Tilburg geweest (hogeschool) en wist niet wat me overkwam, wat een stilte en angst.
Arethe schreef:Ik werk in het basisonderwijs en wij zijn bezig om ervoor te zorgen dat kinderen thuis aan de slag kunnen met de lesstof die ze normaal krijgen in de klas.
Voor de leerkrachten hier: https://www.gynzy.com/nl/nieuws/onderwi ... met-gynzy/
Arethe schreef:Ik werk in het basisonderwijs en wij zijn bezig om ervoor te zorgen dat kinderen thuis aan de slag kunnen met de lesstof die ze normaal krijgen in de klas.
Voor de leerkrachten hier: https://www.gynzy.com/nl/nieuws/onderwi ... met-gynzy/
Iris82 schreef:Arethe schreef:Ik werk in het basisonderwijs en wij zijn bezig om ervoor te zorgen dat kinderen thuis aan de slag kunnen met de lesstof die ze normaal krijgen in de klas.
Zouden jullie dan ook naar gymlessen voor thuis willen kijken?