germie schreef:Precies en als het kan gaat men echt massaal op vakantie. JE moet immers toch je dagen opmaken. Ik neem nu dus geen dagen op. Die bewaar ik wel. Ik kan ze echter niet oneindig bewaren, dus aan het einde van het jaar ben ik ze kwijt. Dat betekent dat er wel wat gepland moet zijn.
Dan kan iemand wel zeggen dan laat je ze maar uitbetalen, maar heeee, vakantie is ook geestelijke ontspanning. En heeee, de overheid staat weer klaar om extra belasting te innen. Kijk en dan heb je het al. Dan kost het je en je vakantie en het kost je geld.
Ik heb nu niets geboekt, maar ik had al wel 4 dingen staan. Dat is dus met Pasen, in de voorjaarsvakantie (al volledig betaald), september (volledig betaald, paar 1000 euro), en november. Zo veel afzeggen is niet eerlijk. Dat is niet eerlijk naar mij, niet naar de economie, en dat maakt mensen depressief. Ik ben heel eerlijk dat ik nu gewoon voor mijzelf geen toekomst heb en zie. Ik ben niet depressief, maar zo voel ik me nu wel.
Er is geen voorpret, dat is het geestelijke aspect, de lol van het leven is bij mij nu echt even weg hoor. En net zoals die gekochte tent, dat is een heel goed voorbeeld. Ik had ook al voor 700 euro materiaal speciaal voor de vakantie in september gekocht. Kan ik dat ook weggooien? Dat is iets wat ik hier in Nederland niet kan gebruiken, dus het ligt verder nutteloos in huis. Ik moet nog meer uitgaven doen, maar dat doe ik nu niet.
Maar ook iets anders, een persoonlijk voorbeeld, ik heb een onderwaterhuis van een paar 1000 euro voor mijn camera. Die moet in september geserviced worden, bij de fabrikant, in Italie. Kan dat niet, dan heb ik dus voor 6000 euro Italiaanse spullen in huis die niet compatibel zijn met andere merken. (dat is in de onderwaterfotografiewereld altijd zo). Dan moet ik dus volledig alles opnieuw kopen.
Autofabrikanten stoppen nu met auto's bouwen, want er worden geen auto's verkocht, EN geen onderdelen geleverd. Kun jij je auto wel laten repareren?
Er zijn al mensen die de auto niet konden laten keuren omdat er RDW stations dicht zijn. Maar de boete rolt nog wel gewoon op de deurmat. Niet eerlijk he.
Ja, je persoonlijke situatie is financieel poedersuiker en met jouw hele gezinnen die al jaren van een minimum leven, waarvoor een dagje efteling nog te duur is. Ik snap je Germie, het is veel geld, maar dit overkomt de wereldbevolking en wie geeft je de garantie dat jij niet tot de zieken behoort wanneer we het maar laten gaan en er zo snel mogelijk weer vanaf zijn? Dan kun je misschien nooit meer duiken en dan?? Stop je met leven??