Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:00

thirteenn schreef:
Mij word altijd gezegd dat ik 'gewoon' moet meerijden met de rest van het verkeer, maar die hebben vaak op specifieke plekken lak aan de maximale snelheid (vaak bij 30/50) tsja... ik ga niet ook te hard rijden omdat de rest geen geduld heeft. Die snelheid hebben ze op die plekken niet voor niets ingesteld, denk ik dan. Zullen vast wel een hoop mensen geïrriteerd raken van mij als ik me braaf aan de snelheid hou. :+

Zo kunnen er in onze straat een hele hoop mensen heel hard lopen. Je moet hier stapvoets, want woonerf, maar merendeel rijdt veel te hard. Dan zeggen wij altijd, goh, die kan vast ook heel hard lopen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:10

Ineke2 schreef:
Citaat:
Voorganger die zn voet op de rem houd bij het stoplicht waardoor je de hele tijd in het remlicht tuurt.

Grappig dat dit een ergernis is, met een automaat kun je niet anders namelijk. Ja op neutraal zetten, maar dat doe je niet voor die max 2 minuten die een stoplicht normaal gesproken duurt.

Bovendien: blijf je op je rem staan en klapt er iemand achterop, schiet je zelf niet het kruispunt op of in de kont van je voorganger. Ook wel prettig.

x_Jeanine_x

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:22

Ik probeer mij gewoon eigenlijk niet meer te ergeren, beetje irritant met mijn werk :+

Maar met stip staat wel op 1, auto's die geen 100 rijden waar het 100 is.... Mijn voertuig is begrenst op 100 en loopt ook niet harder dan 100 en is netjes geijkt, dus loopt echt niet harder dan 100, de auto's hebben nog een afwijking van een x aantal km dan de daadwerkelijke snelheid van de teller :+

Op 2 staat, fietsers of andere voertuigen zonder licht!

Op 3 staat geen richting aangeven en dan boos worden als ik 18 ton er voor zet op een rotonde of iets dergelijks...

@Muiz, aan ons hebben ze zo te lezen nog geen hekel :D

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:35

Geef ze even de tijd :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:38

Muiz schreef:
Geef ze even de tijd :')

Ik dacht na 9 pagina's....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:04

x_Jeanine_x schreef:
Ik probeer mij gewoon eigenlijk niet meer te ergeren, beetje irritant met mijn werk :+

Maar met stip staat wel op 1, auto's die geen 100 rijden waar het 100 is.... Mijn voertuig is begrenst op 100 en loopt ook niet harder dan 100 en is netjes geijkt, dus loopt echt niet harder dan 100, de auto's hebben nog een afwijking van een x aantal km dan de daadwerkelijke snelheid van de teller :+

Op 2 staat, fietsers of andere voertuigen zonder licht!

Op 3 staat geen richting aangeven en dan boos worden als ik 18 ton er voor zet op een rotonde of iets dergelijks...

@Muiz, aan ons hebben ze zo te lezen nog geen hekel :D

Buschauffeur?

Nou, wil je dat ik een blik open trek?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:23

Mag hoor als je die ergenissen heb! Ik rijd wel een touringcar en geen lijn.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:00

Mensen die nog truttiger rijden dan ik... :o

Joggers op een fietspad. Vooral leuk op een redelijk smal fietspad en helemaal leuk als het donker is en ze geen lichtje dragen. Mensen, ik moet naar mijn werk, ga lekker in een bos joggen ofzo...

Sowieso fietsers zonder licht of met zo'n ieniminie klein k*tlampje aan.

Mensen die op de snelweg onder de maximale snelheid gaan rijden en vrolijk op de midden- of linkerbaan blijven rijden. Ik haal ze tegenwoordig gewoon rechts in, jammer dan.

Bumperklevers.

Mensen die net een fractie langzamer dan ik fietsen. Te langzaam om achter te blijven hangen. Te snel om er makkelijk voorbij te kunnen komen.

Mensen die langzamer gaan rijden om naar het ongeluk aan de andere kant van de weg te kunnen kijken. Wat bezielt je dan? -O-

Idioten op de weg in het algemeen. Laatst ging de auto voor ons gewoon doorleuk stilstaan op een uitvoegstrook om er (blijkbaar) even rustig over nadenken welke kant ie nou op moest. We moesten vol op de rem, nog mazzel dat er niemand vlak achter ons reed...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:01

Mag ik even mijn ongenuanceerde mening geven:
Vrouwen, rijdt eens alsof je dat rijbewijs ook verdiend hebt!!

Ik zit voor mijn werk contant op de weg en mijn meest uitgesproken zin is: zeker weer een vrouw' en je zit er nooit naast.

Net weer achter een die na 4.5 km links de snelweg af moest en al die tijd op de linkerbaan 95 heeft gereden.
Verschrikkelijk! Ik kan ze inmiddels uittekenen.

Sorry dat moest er even uit. :D
En ja ik ben zelf vrouw en ja ik weet dat niet elke vrouw zo rijd, maar man o man. Sommigen zijn zo onzeker en rijden daar ook naar dat ik mij afvraag hoe die ooit een examen hebben kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:06

Vanmorgen A2 Amsterdam - Utrecht. 5 banen, iedereen sukkelt een beetje rondom de 100, prima, trajectcontrole enzo en alles rijdt gewoon door. Waarom moeten dan die paar droeftoeters en suftrutten 90 op de 3e baan? Met alle ruimte om gewoon uiterst rechts te rijden? Ziet men dat niet? Snapt men het niet? Voelen ze zich veilig in het midden? Wat is het probleem?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:10

@Sunda _O-

Of meisjes die papa's auto mogen lenen.
Rechtop, handen netjes op 13.50 en net onder de max. snelheid rijden. En doen alsof ze een bom moeten ontmantelen.

- mensen die geen ruimtelijk inzicht hebben en geen idee hebben hoe groot (of klein) hun auto is kwa afstand houden, elkaar passeren enz.
- scheef parkeren. Kom op het is echt niet moeilijk.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:14

Mijn ergernissen .. Mensen die eerst heel hard remmen en met het stuur draaien een knipperlicht aanzetten. Het is kijken, knipperen en dan pas remmen en doen. Tegen de tijd dat je bijna stil staat, weet ik a dat je gaat afslaan/inparkeren etc.

Verder inderdaad niet of fout knipperen op een rotonde.
Onnodig links rijden, te langzaam invoegen of te langzaam inhalen (als je wilt inhalen, geef gas en blijf niet met 110 op de linkerbaan 10 vrachtwagens inhalen als je er 120/130 mag).
Mensen die nog snel voor je induiken terwijl er achter je niets komt en dan na 150 meter afremmen om af te slaan....

Verder alle fietsers en voetgangers in de winter in het donker zonder verlichting (incl donkere honden aan een lange lijn).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:14

Anoniem schreef:
Vanmorgen A2 Amsterdam - Utrecht. 5 banen, iedereen sukkelt een beetje rondom de 100, prima, trajectcontrole enzo en alles rijdt gewoon door. Waarom moeten dan die paar droeftoeters en suftrutten 90 op de 3e baan? Met alle ruimte om gewoon uiterst rechts te rijden? Ziet men dat niet? Snapt men het niet? Voelen ze zich veilig in het midden? Wat is het probleem?

Bang dat als ze rechts rijden en opeens moeten inhalen of invoegen dit niet meer gaat denk ik :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:22

Mensen wordt niet meer geleerd om vooooooruit te kijken!
Ik zie het op de brommer en in de auto, mens als je rechtsaf moet dat ben je net langs een leeg fietspad gereden 8)7
Inderdaad wat Bloemetje ook zegt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:25

Niet zozeer een frustratie want ik heb er geen last van; maar mensen die zo idioot dicht op het stuur zitten! _O- Ik vraag me oprecht af hoe dit soort mensen kunnen rijden met het stuur in hun buik. Hun kun je in godsnaam nog sturen in een noodsituatie?

Vanmorgen op de A15: 3 vrachtwagens besluiten met 96 om een rij van 10 vrachtwagens die 95 rijden in te halen. Dat werd een mooie langzaam rijdende file gedurende zo'n 10 km :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:30

Mijn ergernis: mannen van middelbare leeftijd die denken dat ze het autorijden uitgevonden hebben en iedereen fout is behalve zijzelf .... :D
Als ik ruzie heb met een automobilist is dat zelden een vrouw, maar meestal een (bellende) middelbare (zaken-)man in een luxe leasebak.. De hele weg is van hun..

En idd fietser met geen of slechte verlichting, automobilisten die geen richting aangeven (dat knopje zit blijkbaar niet meer op de luxere uitvoeringen) en mensen die gaan zitten duwen als ik al boven de max toegestande snelheid zit. Ja ik rij dan links en ja dat doe ik omdat ik anders niet meer linksaf kan waar nodig, omdat ik er zelden tussengelaten wordt want OHHH stel je voor zeg!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:38

xPabloBokt schreef:
Kairos schreef:
- Auto's die volgas de rotonde af gaan. Hallo? Ik fiets rechtdoor op het fietspad en heb nog steeds voorrang.

Ik erger me ook vaak aan het tegenovergestelde, mensen die ineens voorrang verlenen aan fietsers op een rotonde als ze dat niet hebben. Schrik me altijd lam als dat gebeurt, je verwacht het gewoon niet.

Ik ben ook inderdaad voorstander van wel gasgeven waar het kan en niet onnodig voorrang verlenen :') Zeker gewoon doorrijden als voetgangers op 5 meter afstand van het zebrapad willen oversteken, kan daar zo slecht tegen. Maar als je als automobilist haaientanden hebt en er komt een fietser aan, rem dan ook...

Gisteren reden we een flink stuk achter iemand die ruimschoots onder de maximumsnelheid reed, want 'oeh het regent!!!' Daar kan ik echt niet tegen, kom op, rij gewoon 80 op een rechte 80 weg :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:46

Waar ik me ook aan erger is het korte lontje en het weinige geduld...
Ik moest laatst ergens zijn waar ik nooit eerder geweest was, en daar lag een behoorlijk ingewikkelde rotonde, plus dat mijn routesysteem niet heel duidelijk aangaf wat ik moest doen... Nou nou nou, als je dan een klein beetje twijfelt hebben mensen ook van geen kanten geduld zeg...

Alsof je altijd vlekkeloos weet hoe het overal werkt qua snelheid, voorrang, bochtjes, straatnamen etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:52

Vanmorgen mijn allergrootste ergernis gehad:

TUNNELDOSERING.

Echt, alle andere ergernissen verbleken bij tunneldosering. Gewoon alles. Zo.

Ik heb vier jaar niet door de tunnel bij Utrecht hoeven rijden omdat ik aan de goede kant werkte. Nieuwe baan, werk nu in Amsterdam en echt.. ik verfoei m weer net zo hard als toen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-20 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:53

Ineke2 schreef:
Citaat:
Voorganger die zn voet op de rem houd bij het stoplicht waardoor je de hele tijd in het remlicht tuurt.

Grappig dat dit een ergernis is, met een automaat kun je niet anders namelijk. Ja op neutraal zetten, maar dat doe je niet voor die max 2 minuten die een stoplicht normaal gesproken duurt.

Dat dacht ik ook al, ja. Ik heb een automaat en moet dus wel mijn voet op de rem houden. Daarnaast remt hij niet zo goed op de motor af dus ik rem af ipv uit laten rollen.

Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden. 40km/h op een 60 weg waar je niet mag inhalen, hard optrekken bij een stoplicht en daarna weer 20km/h te langzaam...

Maar ik erger me vooral hier in de omgeving aan alle 45km/h wagentjes die op de weg rijden en enorme files veroorzaken. Ze rijden vaak niet eens die 45km/h. Ik zou ze veel liever op de fietspaden zien (ja, die zijn hier breed genoeg daarvoor en alle scooters en brommers moeten daar ook rijden) Ze zijn hier ook heel populair onder jongeren die dan ook nog rustig op hun mobiel zitten.

En helaas hebben wij hier veel trekkers die dezelfde route af moeten leggen als ik. De ene helft kan eigenlijk bizar hard (en gaan ook met 60km/h over een kruispunt waar rechts voorrang heeft), maar de andere helft rijd net aan 30 denk ik. In de spits, dus inhalen kan niet, even ruimte laten dat iemand ervoor kan ook niet.

En nog wel veel meer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:54

Topic naar mijn hart. :')
Met als stipt op 1: Onnodig links of in het midden rijden. |o
Ik haal echt dagelijks meerdere keren links in, maar schijnbaar is het echt moeilijk om naar rechts te gaan. 8)7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:56

Bloemetje75 schreef:
Mensen die nog snel voor je induiken terwijl er achter je niets komt en dan na 150 meter afremmen om af te slaan....

DIT!
En dan afslaan met 3 km per uur. AAAAAARGH!

Oh en mensen die remmen, rem loslaten, remmen, rem loslaten, remmen, rem loslaten.
Het is geen disco. Laat gewoon dat gas los, rem af op de motor en laat hem uitrollen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:36

Na 44 jaar rondrijden erger ik me niet meer, ik verbaas me alleen nog maar (dat het zo vaak nog net goed gaat).
In jullie ogen ben ik vast een bron van ergernis. Ik rij niet harder dan 100, heb adaptieve cc, dus mijn remlichten zullen zo nu en dan oplichten. Inhalen doe ik alleen als het niet anders kan.
(Mijn man durft niet bij mij in de auto omdat hij vindt dat ik als een oud wijf rijd, tja, dat ben ik ook)
Ik rij alleen nog maar woon-werk, als ik na dit schooljaar niet meer werk, zal ik helemaal niet meer autorijden, denk ik.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:51

thirteenn schreef:
Mij word altijd gezegd dat ik 'gewoon' moet meerijden met de rest van het verkeer, maar die hebben vaak op specifieke plekken lak aan de maximale snelheid (vaak bij 30/50) tsja... ik ga niet ook te hard rijden omdat de rest geen geduld heeft. Die snelheid hebben ze op die plekken niet voor niets ingesteld, denk ik dan. Zullen vast wel een hoop mensen geïrriteerd raken van mij als ik me braaf aan de snelheid hou. :+

Ik vind dit ook een moeilijk punt hoor. Rij je mee met het verkeer of ga je je toch aan die maximum snelheid houden, alhoewel je daarmee flink zachter rijdt dan de rest van de auto's. Eigenlijk vind ik het veiliger om met het verkeer mee te rijden, maar ik heb ook geen zin in een boete.

Oh, nog een klein ergernisje trouwens. Mensen die tot het allerlaatst wachten met invoegen. En hun auto er dan gewoon met grof geweld tussenproppen. Of mensen die de uitvoegstrook gebruiken om de file een stukje te ontwijken en dan op het laatst er niet meer tussen komen en vervolgens stil gaan staan... >;)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:59

Sunnda schreef:
Mag ik even mijn ongenuanceerde mening geven:
Vrouwen, rijdt eens alsof je dat rijbewijs ook verdiend hebt!!

Ik zit voor mijn werk contant op de weg en mijn meest uitgesproken zin is: zeker weer een vrouw' en je zit er nooit naast.

Net weer achter een die na 4.5 km links de snelweg af moest en al die tijd op de linkerbaan 95 heeft gereden.
Verschrikkelijk! Ik kan ze inmiddels uittekenen.

Sorry dat moest er even uit. :D
En ja ik ben zelf vrouw en ja ik weet dat niet elke vrouw zo rijd, maar man o man. Sommigen zijn zo onzeker en rijden daar ook naar dat ik mij afvraag hoe die ooit een examen hebben kunnen halen.

Dat zeg ik ook altijd. "Zeker een vrouw achter t stuur" en ja hoor 9 vd 10 keer is t dan een vrouw