Jongensnaam gezocht *help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:14

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:22

Naast de opties van associatie wat pesten in de hand kan werken is mijn advies ook te letten op mogelijke verkleinwoorden: bijv. Jantje, Bertje, Keesje.

Ook wil ik adviseren voorzichtig te zijn met een hele unieke naam. Ik heb een heel weinig voorkomende voornaam. (Wel een hele mooie vind ik <3). Ik denk dat er misschien 5 vrouwen/meisjes in NL zijn met dezelfde voornaam. Ik ben in meer dan 45 jaar nog nooit een naamgenoot tegen gekomen. Ik gebruik daarom online nooit mijn roepnaam. Dan heb je me met Google gelijk gevonden. Ik gebruik, indien noodzakelijk, één van mijn andere namen.

Terug naar je vraag. Ik had 3 collega's met dezelfde voornaam, Roger, maar 3x anders uitgesproken:
De collega uit Engeland: "Rodzjer",
uit Duitsland: "Roogger",
en uit Frankrijk: "Roozjee".

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:26

Roodvos schreef:
Ook wil ik adviseren voorzichtig te zijn met een hele unieke naam. Ik heb een heel weinig voorkomende voornaam. (Wel een hele mooie vind ik <3). Ik denk dat er misschien 5 vrouwen/meisjes in NL zijn met dezelfde voornaam. Ik ben in meer dan 45 jaar nog nooit een naamgenoot tegen gekomen. Ik gebruik daarom online nooit mijn roepnaam. Dan heb je me met Google gelijk gevonden. Ik gebruik, indien noodzakelijk, één van mijn andere namen.

Sluit ik me bij aan, ook op marktplaats etc gebruik ik mijn tweede of derde naam.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:03

beatje schreef:
Al hoewel Gender neutraal zijn is hartstikke hip.Dus kan het kind later zijn geslacht zelf nog bepalen :)*

Ha ha ha. Wat ben je een eersteklas komiek.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:49

Tiggs schreef:
Roodvos schreef:

Sluit ik me bij aan, ook op marktplaats etc gebruik ik mijn tweede of derde naam.

Ik heb ook een niet veel voorkomende naam: Jonne

alice0cullen

Re: Jongensnaam gezocht *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 01:10

Ik vind Klaus altijd een goede naam voor een jongen.
Of Spencer, Elijah, Jack.

Zijn allemaal niet zo heel voorkomend in Nederland, maar niet apart genoeg zodat die een andere naam zou moeten gebruiken online.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 01:12

Volgens e zoekfuncfie is dr naam "bart" nog niet genoemd, als mn broer niet zo zou heette zou dst een potentiële naam zijn voor onze zoon als we althans een zoon zouden krijgen:+

En beetje off topic, wbt vreselijke namen. Mijn moeser had als docent twee boers in de klas, de ene heete Hare en de ander Krishna..... ik maak helaas geen grapje.. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:44

Laibadji schreef:
Oh fijn mijn zoontje zijn naam nog niet voorbij zien komen.

Wij zijn voor Senne gegaan. Kort en krachtig.

Etymologie van de naam:
Er bestaan twee mogelijke verklaringen voor de voornaam Senne. Het afgeleid kan zijn van het Deense woord sand, wat het ware betekent. Senne kan ook een verkorting zijn van het Griekse Sebastos wat eerwaardig of verheven betekent

De dochter van vriendlief heet ook zo :j Je hoort het inderdaad zelden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:59

Blijheid schreef:
Laibadji schreef:
Oh fijn mijn zoontje zijn naam nog niet voorbij zien komen.

Wij zijn voor Senne gegaan. Kort en krachtig.

Etymologie van de naam:
Er bestaan twee mogelijke verklaringen voor de voornaam Senne. Het afgeleid kan zijn van het Deense woord sand, wat het ware betekent. Senne kan ook een verkorting zijn van het Griekse Sebastos wat eerwaardig of verheven betekent

De dochter van vriendlief heet ook zo :j Je hoort het inderdaad zelden.

Bij mij op het werk (school) heten zowel een jongen als meisje Senne. Wel apart dat de een zegt hoor het nooit, ik al best vaak.
Niet dat dat erg is, misschien ligt het aan het gebied oid.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:01

Torrin, Titus, Ben, Loïc, Oscar, Bas, en mijn broer heet Helder :) Ook zeer uniek en ik vind het persoonlijk heel mooi.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:18

Gefeliciteerd! Wij hadden ongeveer dezelfde ‘eisen’ toen haha en wij hebben hem Alex genoemd :D

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:19

Ons pasgeboren zoontje heet Guus. :D
Kort, krachtig, Hollands en niet heel veel voorkomend. Maar toch een naam die iedereen kent en meteen kan spellen.

Geniet van je aanstaande ouderschap! Het is vermoeiend maar geweldig!

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:28

Ace, Otis, Billy, Ché, Fos, Diaz, Henk, Goos, Jerry, Jaïr, Ids, KJ (zoals de acteur <3 :Y) ), Noach, Jeppe, Mauk, Okke, Raaf, Golv, Bridge, Cheb, Sjèfke, Ziz, Thor, Panda, Wolf, Osberto, Bernie, Jozieno, Joost, Zion, Ward :D :D :D :D :D :D Sommige een beetje ''out of the boks" maar toch wel mooi :P
Gefeliciteerd met jullie wondertje <3

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:34

Palmer
Owen

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:54

Vol verbazing lees ik sommige namen die voorbij komen. Ziz, Panda, Golv, Zion, Diaz, Mauk, Nox? Ben echt stomverbaasd dat zulk soort namen als potentiële namen worden gezien.
Ik zou echt voor een neutralere naam gaan, als een kind Panda heet kun je er op wachten dat deze ooit wordt gepest met zo’n naam.

Doe mij dan maar een simpele Hollandse naam. :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:59

Ons zoontje heet Nolan. Wij hebben veel internationale connecties en die naam doet het echt heel fijn :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:00

n_love_qwert schreef:
Ace, Otis, Billy, Ché, Fos, Diaz, Henk, Goos, Jerry, Jaïr, Ids, KJ (zoals de acteur <3 :Y) ), Noach, Jeppe, Mauk, Okke, Raaf, Golv, Bridge, Cheb, Sjèfke, Ziz, Thor, Panda, Wolf, Osberto, Bernie, Jozieno, Joost, Zion, Ward :D :D :D :D :D :D Sommige een beetje ''out of the boks" maar toch wel mooi :P
Gefeliciteerd met jullie wondertje <3

Leuke namen voor een hond, maar je gaat toch niet oprecht overwegen om je kind Wolf te noemen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:02

Er wordt gevraagd geen Keano namen en vervolgens komt Jax, Dex en Kenji voorbij :Y)

Mijn broertje het Elias. Je hoort het echt zelden en in alle talen kunnen ze er wat mee. Hoeft ook nooit te spellen.
Andere mooie naam die je relatief weinig hoort: Arthur

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:07

Ik vind Yaniek/Yannick ook altijd een leuke naam.

Wij willen onze kinderen een naam uit de cultuur van mijn man geven (Assyrisch), maar die ook te spreken en schrijven was in het Nederlands. Onze zoon heet uiteindelijk R amael, mijn stiefzoons R amsen en N ineb. Komt verder niet voor in NL, namen van de stiefzoons hooguit bij een enkele volksgenoot.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:10

Hmm, wij vonden Arthur ook super mooi maar hebben die juist niet gedaan omdat je die echt overal hoort nu, in onze vriendenkring in elk geval al 3 kinderen met die naam :Y)
Buiten NL al helemaal vaak gegeven, top 10 in België, Frankrijk, Scandinavië en nog wel in meer landen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:11

marrlinde schreef:
Ik vind Yaniek/Yannick ook altijd een leuke naam.

Wij willen onze kinderen een naam uit de cultuur van mijn man geven (Assyrisch), maar die ook te spreken en schrijven was in het Nederlands. Onze zoon heet uiteindelijk R amael, mijn stiefzoons R amsen en N ineb. Komt verder niet voor in NL, namen van de stiefzoons hooguit bij een enkele volksgenoot.

Spaties in de namen hebben geen nut, komt er dan toch wel uit op Google ;)

Pascal vind ik ook mooi! Komt wel vaker voor maar volgens mij niet 4 keer in dezelfde klas vaak :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:17

Alex, Max, Lewis, Sebastian, Charles, Daniel, Kevin, Carlos, Lando, Lance, Kimi, George, Robert, Michael, Mick, Niki, James, Nico, Jules, David, Mark, Bruce, Kyle, Colin, Dan, Jim, Jack(ie), Damon, Dario, Romain (ok, te Frans denk ik), Ralf, Kurt, Chase

Van deze namen vind ik zelf Lando, Romain en Sebastian erg leuk.

Genoeg inspiratie vanuit de racesport :P

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:17

kennis haar zoontje heet sverrre, vond ik ook wel hele mooi aparte naam

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:31

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk voel je je goed en heb je niet te veel 'kwaaltjes'.

Onze zoon heet Aram, die hoor je ook zelden....
Hij hoort m dagelijks, zo'n 50x

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:01

Onze zoon van 12 heet Espen , komt ook heel weinig voor in Nederland, wel in Scandinavie uiteraard.
Betekenis is God van de beren.
Hij heeft een vriendje dat Sverre heet, vind ik ook een leuke naam.
Maar wij zijn van de Scandinavische namen.

Artos vind ik ook leuk

Veel sterkte, het blijft moeilijk. Maar er komt een dag dat je het weet.

Bij mijn dochter ( al volwassen ) ik herinner het me nog zo goed. We kwamen er niet uit, en in een melige bui maakte we de meest rare namen. En gingen we van gewone woorden namen maken, zo ook van de maanden van het jaar... En opeens was de naam er :
ze heet Maartje ( en toen werd ze twee weken te laat geboren en dus ook net in Maart om het nog erger te maken :) )