Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gloa schreef:Amy223 schreef:Zou je eens een voorbeeld willen plaatsen Gloa? Ik ben wel benieuwd hoe een gemiddelde week er dan uit ziet qua uren!
Ik ben reserve machinst en werk dus niet vanuit een rooster. Ik weet pas op donderdag mijn diensten voor de week erop. Als je in een rooster zit dan kan je voor een jaar door plannen behoudens een paar kleine wijzigingen om de paar maanden.
Komende week;
Maandag nachtdienst 22.15-6.30
Dinsdag rust
Woensdag reserve 16.00-00.00
Donderdag afloper 18.39-1.36
Vrijdag afloper 16.57-00.42
Zaterdag rangeerdienst 13.30-22.45
Zondag rust
topsylover schreef:mar_fay schreef:Wacht, welke bordjes? Dit klinkt handig voor als ik maar een korte overstap heb.
https://community.ns.nl/op-het-station- ... ijdt-55490
Deze blauwe bordjes. De metro heeft ze ook!
Sky schreef:Ik zat net in de intercity van Amsterdam naar Utrecht van 16:24, richting Nijmegen. Nu sloeg de trein zonder melding Bijlmer Arena over.. Ik vraag me echt af wat daar dan achter de schermen gebeurt op zo’n moment. Is dat dan echt een kwestie van een menselijke fout? Dus dat de machinist vergeet te stoppen? Kan dat...
Sky schreef:Ik zat net in de intercity van Amsterdam naar Utrecht van 16:24, richting Nijmegen. Nu sloeg de trein zonder melding Bijlmer Arena over.. Ik vraag me echt af wat daar dan achter de schermen gebeurt op zo’n moment. Is dat dan echt een kwestie van een menselijke fout? Dus dat de machinist vergeet te stoppen? Kan dat...
ryukapple schreef:Sky schreef:Ik zat net in de intercity van Amsterdam naar Utrecht van 16:24, richting Nijmegen. Nu sloeg de trein zonder melding Bijlmer Arena over.. Ik vraag me echt af wat daar dan achter de schermen gebeurt op zo’n moment. Is dat dan echt een kwestie van een menselijke fout? Dus dat de machinist vergeet te stoppen? Kan dat...
Er gaan twee verschillende treinen van Amsterdam naar Nijmegen deze rijden om en om. Een vanuit den helder die gaat via sloterdijk amsterdam centraal en amstel en dan heb je de trein vanuit schiphol die gaat via zuid en bijlmer. Geen idee welk station in amsterdam je was opgestapt maar zat je niet in de trein uit den helder?
Bubblewrap schreef:Misschien wel een leuke term voor jullie; De machinist heeft de trein waar ik in zit... Dood gemaakt![]()
Er was een storing in de computer, waardoor de machinist de trein even volledig uitgezet heeft. Ofwel: doodmaken![]()
Bubblewrap schreef:Misschien wel een leuke term voor jullie; De machinist heeft de trein waar ik in zit... Dood gemaakt![]()
Er was een storing in de computer, waardoor de machinist de trein even volledig uitgezet heeft. Ofwel: doodmaken![]()
Magrathea schreef:Denk ook dat je misschien wel net een conducteur kan treffen die vijf minuten daarvoor een hele lastige zwartrijder had ofzoiets, of net even een slechte dag, vermoeid na een lange dag, hoofdpijn... Ik groet altijd in elk geval vriendelijk, denk dat ik sowieso knap chagrijnig zou worden van al die talloze jou negerende reizigers![]()
Ik viel trouwens echt van mijn stoel gister toen ik die tweet van Thierry Baudet las. Echt schandalig. Maar ik moet zeggen dat ik ook in de trein nog nooit een controle in burger heb meegemaakt, is dat al lang?
thirteenn schreef:Ik zit nu in een sprinter en valt me op dat als er schoonmakers door de trein gaan ze al het gescheiden afval een voor een uit de bakken halen en in de zelfde vuilniszak stoppen. Wat voor nut heeft het gescheiden weggooien dan.
Gloa schreef:thirteenn schreef:Ik zit nu in een sprinter en valt me op dat als er schoonmakers door de trein gaan ze al het gescheiden afval een voor een uit de bakken halen en in de zelfde vuilniszak stoppen. Wat voor nut heeft het gescheiden weggooien dan.
Ook dat scheiden is een stukje aanbestedings politiek helaas. NS wil het graag maar de hago (die de reiniging verzorgen) zijn er nog niet op ingericht.
oomens schreef:Bubblewrap schreef:Misschien wel een leuke term voor jullie; De machinist heeft de trein waar ik in zit... Dood gemaakt![]()
Er was een storing in de computer, waardoor de machinist de trein even volledig uitgezet heeft. Ofwel: doodmaken![]()
Toevallig op de HSL tussen Rotterdam en Breda? Daar schijnt dat nogal vaak nodig te zijn.
mar_fay schreef:Hoe werkt wifi in de trein eigenlijk? Hangen er dan kastjes in de verschillende rijtuigen?
En conducteurs/machinisten, welke dingen maken jullie werk nou het allerleukste? Bij machinisten kan ik me vooral het uitzicht en het feit dat je het hele (platte)land te zien krijgt goed voorstellen