Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:42

Leo schreef:
Vertrouwen is het basis fundament voor een relatie.

Een van de basisfundamenten.
Er zijn er nog een paar wat mij betreft.

Maar eens, zonder vertrouwen wordt het lastig.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:49

Cuvee schreef:
Hij zei tegen een andere vrouw dat hij haar een geil wijf vond omdat ze een korte rok aan had. Hij gaat dan dicht naast andere vrouwen staan en hij geeft ze complimentjes. Hij noemt dit machogedrag en ik moet niet zeuren zegt hij. Ik wil niets liever dan gelukkig zijn met me vriend, want hij is hartstikke lief voor me maar het is voor mij zo moeilijk om aan hem te denken zonder dat ik aan iets rottigs denk.. Ik wil gewoon van me vriend houden zonder dat er van die stomme gedachten van me tussen zitten! Als hij een weekend zonder me is ben ik ook bang dat hij vanalles uit gaat halen. Van dronken worden tot vreemdgaan, en ik ben zelfs bang dat hij tegen of over andere vrouwen dingen zegt die ik liever niet wil horen. Ik denk dat het komt omdat ik ook een beetje onzeker ben.. als ik om me heen kijk vind ik mezelf nou niet bepaald de allerknapste vrouw. Hij richt zijn ogen in vrouwen hun decolleté ipv vrouwen recht in de ogen aan te kijken. Hij vindt dat ik in relatietherapie samen met hem moet voor mijn argwaan en onzekerheid richting hem.

Hij doet dit dus gewoon waar je bij staat? Ik ben wel benieuwd hoe hij gaat reageren als jij hetzelfde doet bij mannen. Dat zou ik gaan doen om daar achter te komen.

safina schreef:
Oh, ik stoot de mijne ook gerust even aan als er wat te zien valt. Maar als hij ranzige opmerkingen naar vrouwen gaat maken is het voor mij echt klaar hoor. Niet omdat ik me dan bedreigd voel omdat hij interesse toont in een ander ofzo, maar omdat ik geen man wil die zich zo onbehoorlijk naar vrouwen gedraagt. Daar knap ik op af.

Precies hoe ik er in sta ook.

Mijn partner geeft andere vrouwen ook complimentjes maar dan gewoon netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:51

Azmay schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nou dan zijn jullie geen match, klaar.

Dat is wel heel kort door de bocht.
Maar dat is wel iets wat besproken moet, en als beide geen water bij de wijn willen doen en er blijft iemand of beide ongelukkig dan houd het wel op natuurlijk.

In het geval van een open of gesloten relatie kan je moeilijk water bij de wijn doen. Als TS het niet wil en haar partner wel zal daar altijd strijd over blijven, je kan niet je relatie een beetje open gooien.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:54

Femke_Tweety schreef:
Leo schreef:
Vertrouwen is het basis fundament voor een relatie.

Een van de basisfundamenten.
Er zijn er nog een paar wat mij betreft.

Maar eens, zonder vertrouwen wordt het lastig.

Mee eens hoor. ;)

Queelens

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:58

Oh ik moet er niet aan denken dat je je vent zo slecht vertrouwt/kan vertrouwen.
Mijn vriend werkt in een op en top vrouwenbedrijf en geen haar op mijn hoofd die er bang voor is dat hij iets ongepasts zou doen.

Ben het eens met wat hier boven staat. Vertrouwen is een van de basisfundamenten waar je niet zonder kan.. dus heel eerlijk, denk ik niet dat het voor jullie gaat werken.
Overigens vind ik de ‘complimentjes’ van je vriend wel een vreemde toon hebben. Die van mij zou zoiets nooit zeggen, en als hij toch een complimentje zou geven aan een vrouw dat op een nette en gepaste manier doen, wat overigens mag. Want je mag imo heus eens normaal en netjes tegen iemand zeggen dat die er goed uit ziet ofzo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:10

Cuvee schreef:
Hij zei tegen een andere vrouw dat hij haar een geil wijf vond omdat ze een korte rok aan had. Hij gaat dan dicht naast andere vrouwen staan en hij geeft ze complimentjes. Hij noemt dit machogedrag en ik moet niet zeuren zegt hij. Ik wil niets liever dan gelukkig zijn met me vriend, want hij is hartstikke lief voor me maar het is voor mij zo moeilijk om aan hem te denken zonder dat ik aan iets rottigs denk.. Ik wil gewoon van me vriend houden zonder dat er van die stomme gedachten van me tussen zitten! Als hij een weekend zonder me is ben ik ook bang dat hij vanalles uit gaat halen. Van dronken worden tot vreemdgaan, en ik ben zelfs bang dat hij tegen of over andere vrouwen dingen zegt die ik liever niet wil horen. Ik denk dat het komt omdat ik ook een beetje onzeker ben.. als ik om me heen kijk vind ik mezelf nou niet bepaald de allerknapste vrouw. Hij richt zijn ogen in vrouwen hun decolleté ipv vrouwen recht in de ogen aan te kijken. Hij vindt dat ik in relatietherapie samen met hem moet voor mijn argwaan en onzekerheid richting hem.

Waarom ga je niet met hem in relatietherapie? Nu ga je overal wat bij bedenken of raden of wat dan ook, schiet niks op., Oplossingsgericht bezig zijn lijkt me een prima idee.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:19

Waarom zou je met iemand in relatie therapie gaan die duidelijk erop kickt om te flirten en om ongepaste opmerkingen te maken naar andere vrouwen?

Ik zou zo'n vent nog voor geen goud willen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:21

Gini schreef:
love_western schreef:
Zo was ik een keer uit met een vriendin van mijn vriend. Die vond het maar raar dat ik met andere mannen aan het praten was.

Zei tegen haar moet ik ze dan maar gelijk afkappen of negeren? Zeg altijd vrij vlot dat ik al een relatie heb.

Maar zij vindt dat je dus helemaal niet meer met andere geslacht mag praten, als je in een relatie zit.

Heb sindsdien medelijden met haar toekomstige vriend.

Maar bedoelde die vriendin dat niet eerder in de context waarin jullie zitten? Bij het uitgaan, wanneer een man flirtend op je af komt, een drankje voor je betaald heeft, zo die sfeer, dat je dan toch wel het gesprek afkapt wanneer je in een relatie zit.

Ik nam rustig drankjes aan toen ik uitging zonder mijn ex. En ja flirten vind ik eigenlijk niet zo erg, je bent immers aan het stappen. Zolang het bij flirten blijft.

Maar ik vond het juist leuk als er mannen waren waarmee je een interessant gesprek kan voeren en die niet gelijk wegliepen omdat je een relatie had.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:42

Interactie tussen mannen en vrouwen is iets speciaal. Ik heb ook altijd vrouwelijke vriendinnen gehad, zonder daar iets anders in te zoeken dan vriendschap, zeker tijdens mijn relatie (18 jaar samen geweest). Alleen is dat toen ik single werd wel soms moeilijk geweest. Eigenlijk ben ik ervan geschrokken hoeveel vrouwen in een relatie contact zoeken, wat dan bij aanvang vriendschappelijk is, maar na verloop van tijd toch verder lijkt te gaan. Of het dan leidt tot vreemdgaan of niet is nogal afhankelijk van vanalles en nog wat. Wat als er op dat moment wat strubbelingen zijn in de relatie? Wat als er drank in het spel is? Wat als degene waar die persoon in een relatie mee flirt er in mee gaat en daadwerkelijk interesse toont en daar ook stappen in zet? Ik weet niet of de vriendschap dan telkens geslachtsloos blijft. Ik heb in elk geval verschillende keren meegemaakt dat het heel makkelijk tot overspel zou hebben geleid als ik er zelf in was meegegaan. En ja, vertrouwen is één van de basissen van een relatie, alleen is dat niet iets dat bevorderd wordt door een partner die seksueel getinte opmerkingen maakt of erop los flirt als de partner er niet bij is (of als hij/zij er wel bij staat). Er zijn gradaties, maar flirten zien als iets dat sowieso bij het stappen hoort, daar zou ik niet heel blij van worden, waar ben je dan naar op zoek? Een gewoon gesprek of een compliment over een outfit of iets dergelijks is allemaal ok, maar verder weet ik het niet zo goed meer. Te veel gezien tot wat het leidt de laatste jaren. En het waren absoluut geen types waar je het op het eerste gezicht van zou verwachten, allemaal mensen ook met relaties van 5 jaar of langer, die meestal ook geen ambitie hadden om van hun partner weg te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:45

Callisto04 schreef:
Interactie tussen mannen en vrouwen is iets speciaal. Ik heb ook altijd vrouwelijke vriendinnen gehad, zonder daar iets anders in te zoeken dan vriendschap, zeker tijdens mijn relatie (18 jaar samen geweest). Alleen is dat toen ik single werd wel soms moeilijk geweest. Eigenlijk ben ik ervan geschrokken hoeveel vrouwen in een relatie contact zoeken, wat dan bij aanvang vriendschappelijk is, maar na verloop van tijd toch verder lijkt te gaan. Of het dan leidt tot vreemdgaan of niet is nogal afhankelijk van vanalles en nog wat. Wat als er op dat moment wat strubbelingen zijn in de relatie? Wat als er drank in het spel is? Wat als degene waar die persoon in een relatie mee flirt er in mee gaat en daadwerkelijk interesse toont en daar ook stappen in zet? Ik weet niet of de vriendschap dan telkens geslachtsloos blijft. Ik heb in elk geval verschillende keren meegemaakt dat het heel makkelijk tot overspel zou hebben geleid als ik er zelf in was meegegaan. En ja, vertrouwen is één van de basissen van een relatie, alleen is dat niet iets dat bevorderd wordt door een partner die seksueel getinte opmerkingen maakt of erop los flirt als de partner er niet bij is (of als hij/zij er wel bij staat). Er zijn gradaties, maar flirten zien als iets dat sowieso bij het stappen hoort, daar zou ik niet heel blij van worden, waar ben je dan naar op zoek? Een gewoon gesprek of een compliment over een outfit of iets dergelijks is allemaal ok, maar verder weet ik het niet zo goed meer. Te veel gezien tot wat het leidt de laatste jaren. En het waren absoluut geen types waar je het op het eerste gezicht van zou verwachten, allemaal mensen ook met relaties van 5 jaar of langer, die meestal ook geen ambitie hadden om van hun partner weg te gaan.

Het kan net zo goed zijn dat die vrouwen in je leven anders naar je zijn gaan kijken op het moment dat je single werd. Ik heb ook vriendschappen waarin ik dat echt wel uit zou laten groeien tot wat meer als diegene geen partner had, maar dat betekent niet dat ik actief zou stoken of erop zou springen op het moment dat hij even wat struggles in zijn relatie heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:48

MarcoBorsato schreef:
Cuvee schreef:
Ik vertrouw mijn vriend niet als hij ongewenste seksuele opmerkingen maakt naar andere vrouwen in het openbaar. Ik vind ook eindeloos fantaseren over iemand (ook als diegene dat niet beantwoord), of naar iemand blíjven kijken voor een lange tijd een vorm van vreemdgaan, omdat hij in gedachten al met die ander wil zijn. Ik weet niet of het redelijk is om mijn vriend zoiets te verbieden. Onze relatie is monogaam en mijn vriend zijn gevoelens neigen naar een open relatie.

Nou dan zijn jullie geen match, klaar.

Eensch!
TS, hier word jij doodonzeker van en uiteindelijk niet gelukkig..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:03

Shaggy09 schreef:
Waarom zou je met iemand in relatie therapie gaan die duidelijk erop kickt om te flirten en om ongepaste opmerkingen te maken naar andere vrouwen?

Ik zou zo'n vent nog voor geen goud willen.

Maar Ts wel, dus als je dan door wilt met je vriend moet je in actie komen ipv hele dagen op Bokt zitten toch? Je vriend wil graag in therapie met jou waarom dan tegenhouden of negeren? Ts nog een vraag, ben je een transgender ? Gezien het wisselen van geslacht op Bokt ? In je profiel? Je bent zelf ook veel aandacht nodig dus dan is therapie erbij voor jezelf misschien ook nog wel een idee? Om er achter te komen wat je doet en waarom? Ik denk dat je dan hele grote stappen gaat maken, in je relatie en hier op Bokt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:18

Als jullie samen in relatietherapie willen om jullie relatie te verbeteren, kun je dat zeker een kans geven, mits jouw partner beseft dat ook hij dan aan zichzelf moet werken.

Wat voor jullie past kan Bokt niet beoordelen op basis van een paar berichten.
Pas goed op jezelf; je bent het waard om een fijn leven te hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:51

Citaat:
Hij zei tegen een andere vrouw dat hij haar een geil wijf vond

Citaat:
Hij noemt dit machogedrag en ik moet niet zeuren zegt hij.

Rizette schreef:
Waarom ga je niet met hem in relatietherapie?

Wat gaat relatietherapie hier oplossen, dan?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:15

Avalanche81 schreef:
Citaat:
Hij zei tegen een andere vrouw dat hij haar een geil wijf vond

Citaat:
Hij noemt dit machogedrag en ik moet niet zeuren zegt hij.

Rizette schreef:
Waarom ga je niet met hem in relatietherapie?

Wat gaat relatietherapie hier oplossen, dan?

Dat kunnen wij niet beoordelen op basis van een paar quotes...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:21

Ceffyl schreef:
Zijn er hier echt vrouwen die hun man op werkelijk elke mooie vrouw die voorbij komt wijzen? Want dat vind ik ook wel weer raar hoor. Dat je een keer hem aanstoot, of hij een keer wat zegt. Maar om nou elkaar non-stop te taggen en bij elk decolleté een por zou mijn man iig ook raar vinden van mij :')

Niet elke dame maar soms zie ik een uitzonderlijk stralend exemplaar waarvan ik hem graag even laat meegenieten. Andersom doet hij dat ook met mooie mannen: Hij weet precies wat mijn type is, en dan krijg ik in de supermarkt ineens te horen: "Echt, zodra jij voor het schap staat met de rookworsten ga je het jammer vinden dat je al met mij getrouwd bent". Dan ga ik spontaan even het UNOX assortiment observeren, en staat mijn partner met een brede grijns aan het einde van het gangpad te kijken naar mijn reactie op de heer in kwestie. :')
We vinden kijken, flirten, dansen allemaal prima. Op voorwaarde dat we er open en eerlijk over zijn.

De vriend van TS klinkt in mijn ogen een beetje als een hork, en ik kan me voorstellen dat het je dan onzeker maakt. Als mijn man naast een 'geile' vrouw met een kort rokje zou staan, dan verkapt hij dat altijd op een respectvolle manier om kenbaar te maken dat hij het beeld kan waarderen. Hij noemt haar een prachtige verschijning of laat mij op een leuke manier weten dat hij zoiets ook bij mij zou waarderen.
Ik kan het echt alleen maar waarderen als mijn partner moeite doet om het ego van een andere vrouw op een respectvolle manier te strelen. Het maakt me geen seconde onzeker, eerder trots. Al zou ik alles behalve amused zijn als hij haar een 'geil wijf' zou noemen, puur omdat ik dat denigrerend en respectloos vind klinken.

Ik denk dat er op het gebied van communicatie bij jullie wellicht nog veel te verbeteren valt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:08

Het feit dat er blijkbaar mensen zijn op een kort rokje geilen geeft hoop voor ma Flodder. Even mini aan en hoppa.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:20

Emmaa_ schreef:
Het kan net zo goed zijn dat die vrouwen in je leven anders naar je zijn gaan kijken op het moment dat je single werd. Ik heb ook vriendschappen waarin ik dat echt wel uit zou laten groeien tot wat meer als diegene geen partner had, maar dat betekent niet dat ik actief zou stoken of erop zou springen op het moment dat hij even wat struggles in zijn relatie heeft.

Nee, dat is waar. Maar dat is dan gezien vanuit de andere partij. Hier gaat het eigenlijk eerder om de partij die in een relatie zit en flirt/opmerkingen maakt tov anderen. Ongeacht dat ze in dit geval daarnaast ook ronduit ongepast zijn. Ik ben niet overtuigd dat het allemaal steeds zo onschuldig is als hier door velen wordt gezegd. Al kan elk dat natuurlijk enkel voor zichzelf uitmaken en is vertrouwen in je partner belangrijk. Alleen heb ik zo vaak gezien hoe dat vertrouwen vlotjes geschonden wordt of zou kunnen worden als de omstandigheden er naar zijn en de partij waarmee geflirt wordt erin zou meegaan. Het gaat dan uiteraard niet om een keer naar iemand kijken en zeggen tegen je partner dat die knap is of een gewoon gesprek hebben met iemand. Misschien speelt de leeftijd en de levensfase ook wel mee, het waren telkens vrouwen met relatief jonge kinderen, misschien zit er dan onvermijdelijk wat sleur in de relatie of zo, ik weet het eigenlijk niet. Ik vraag het mij wat af, zelf heb ik geen behoefte aan flirten met anderen als ik een relatie heb, dat doe ik dan wel met mijn partner.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:09

Ik ben niet het jaloerse type en ook niet onzeker, dus wat dat betreft zou ik het geen probleem vinden. Maar bij de opmerking(en) die de vriend van TS maakt zou ik wel een soort plaatsvervangende schaamte hebben... Nee, denk niet dat het mijn type is. :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:41

Callisto04 schreef:

Een enter ertussen was fijn geweest :P

Maar daar heb je idd een punt.
De interactie tussen man en vrouw.
Ik werk als vrouw in een mannenberoep. Heerlijk ik zou niet meer anders willen.
Tot augustus 2019 had ik een relatie.
Tot die tijd gewoon heel relaxt met alle collega's kunnen ouwehoeren en ongein uithalen en echt de domste teksten kwamen omhoog.
Tot ze ineens wisten dat ik single was. Nou eh ja.... 1 heeft een tijdje zelfs een "pause" gehad omdat hij mij leuker vond dan zijn vrouw.
Nou die heb ik toch figuurlijk terug naar zijn vrouw geschopt. Met de tekst kerel wij zijn collega's en dat blijft ook zo.
Ik was echt pissig op hem.
Nu kunnen we gelukkig weer als vanouds ouwehoeren.

Dus tsja het is een rare wereld en je moet zelf goed nadenken wat je doet!!

En ts, ik geloof niet dat je met deze man gelukkig word.
Hij behandeld anderen respectloos, door zulke dingen te zeggen.
Maar hij geeft jou daardoor echt een heel slecht gevoel. En dat gaat gewoon niet.

Als je kijkt naar de omschrijving van pinda-dipje.
Dat vind ik een mooie omschrijving hoe het in een relatie KAN functioneren.
Het woordje kan in groot omdat het geen moeten is. Maar het zou fijn zijn als zoiets kan

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:26

Doe mee aan temptation island :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:31

Pinda_Dipje schreef:
Ceffyl schreef:
Zijn er hier echt vrouwen die hun man op werkelijk elke mooie vrouw die voorbij komt wijzen? Want dat vind ik ook wel weer raar hoor. Dat je een keer hem aanstoot, of hij een keer wat zegt. Maar om nou elkaar non-stop te taggen en bij elk decolleté een por zou mijn man iig ook raar vinden van mij :')

Niet elke dame maar soms zie ik een uitzonderlijk stralend exemplaar waarvan ik hem graag even laat meegenieten. Andersom doet hij dat ook met mooie mannen: Hij weet precies wat mijn type is, en dan krijg ik in de supermarkt ineens te horen: "Echt, zodra jij voor het schap staat met de rookworsten ga je het jammer vinden dat je al met mij getrouwd bent". Dan ga ik spontaan even het UNOX assortiment observeren, en staat mijn partner met een brede grijns aan het einde van het gangpad te kijken naar mijn reactie op de heer in kwestie. :')
We vinden kijken, flirten, dansen allemaal prima. Op voorwaarde dat we er open en eerlijk over zijn.

De vriend van TS klinkt in mijn ogen een beetje als een hork, en ik kan me voorstellen dat het je dan onzeker maakt. Als mijn man naast een 'geile' vrouw met een kort rokje zou staan, dan verkapt hij dat altijd op een respectvolle manier om kenbaar te maken dat hij het beeld kan waarderen. Hij noemt haar een prachtige verschijning of laat mij op een leuke manier weten dat hij zoiets ook bij mij zou waarderen.
Ik kan het echt alleen maar waarderen als mijn partner moeite doet om het ego van een andere vrouw op een respectvolle manier te strelen. Het maakt me geen seconde onzeker, eerder trots. Al zou ik alles behalve amused zijn als hij haar een 'geil wijf' zou noemen, puur omdat ik dat denigrerend en respectloos vind klinken.

Ik denk dat er op het gebied van communicatie bij jullie wellicht nog veel te verbeteren valt.

Relationship goals <3

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:44

Avalanche81 schreef:
Relationship goals <3

LOL. Heeft heel wat investering gekost hoor, maar het is zo fijn om overal over te kunnen praten zonder dat de ander zich gekwetst voelt.

We hebben in dik 10 jaar tijd genoeg meegemaakt en weten precies wat we aan elkaar hebben. Ik denk dat we daarom ook niet meer zo bang zijn voor de invloed van een derde. :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:48

Pinda_Dipje schreef:
Ceffyl schreef:

Heerlijk, zo hoop ik later ook te zijn met een partner :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:34

Wij zijn al wat ouder maar als we eens op een terrasje zitten hoor ik of mijn man ook wel eens: Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten. Moet kunnen maar ja, als je nogal onzeker bent vallen zulke opmerkingen natuurlijk helemaaaal verkeerd .