Lisitano schreef:Vandaag nog op de kerstmarkt in Düsseldorf. Superdruk. Komt er een oudere vrouw wild beukend door een menigte heen terwijl ze roept: 'anders kom ik er nooit!'
Ja mevrouw, ik zal u iets uitleggen. Iedereen heeft hier last van en je gedrag is niet minder asociaal als je hard een stom excuus rond gaat blèren
Wat heb ik dan een mazzel met de oudjes die ik tegenkom... hier eerder last van jong spul met kinderwagen, dat in een overvolle winkel op zaterdagmiddag loopt te bleren dat ik in de weg sta... waarop ik rustig zeg dat we allemaal wel eens in de weg staan (had geeneens de tijd gekregen om opzij te gaan, en kon dat geeneens omdat er geen ruimte was en mevrouw subiet erlangswilde...
Oftewel: krengen heb je van alle leeftijden.
Maar als de ouderen echt zo massaal zich als Benidorm Bastards gaan gedragen, denk ik toch dat we het bejaardentehuis maar weer in ere moeten gaan herstellen.
Oh ja, ik weet toch nog een gevallletje zwaar asociale bejaarden: gehandicapte kennissen van me, jong nog, kregen een appartement aangewezen in een flat die ooit voor bejaarden bedoeld was, maar waar jonge handicapten ook een kans kregen van de beheerder.
De niet zo lieve oudjes gingen daar niet mee akkoord want jong= feestvierders dus lawaai... (zonder dat die mensen zo'n luidruchtige levenstijl hadden trouwens) bovendien was men bang dat de rolstoel van een van de twee ook teveel lawaai zou maken in de galerijflat.
De ouders van de jongelui waren verbijsterd over zoveel gebrek aan medeleven van de ouderen die zogenaamd wijzer horen te zijn... en ik was net zo verbijsterd en boos... de oudjes gingen zelfs zover om dreigbrieven in de brievenbus te gooien... misschien was het maar beter ook dat tenminste 1 van de twee visueel gehandicapt was, zodat hij die ellende niet hoefde te lezen. Er is zelfs een journalist bijgehaald om een en ander aan de kaak te stellen.

. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken 

) met een 'natuurlijk mag dat', sta op en laat de vriendelijke dame plaatsnemen om er tegenover op de trap te gaan zitten en gezellig te gaan praten met haar. 
Heerlijke verhalen.
. Ik er dus achteraan. Alles was pas voor de helft op.