Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:58

Lisitano schreef:
Vandaag nog op de kerstmarkt in Düsseldorf. Superdruk. Komt er een oudere vrouw wild beukend door een menigte heen terwijl ze roept: 'anders kom ik er nooit!'

Ja mevrouw, ik zal u iets uitleggen. Iedereen heeft hier last van en je gedrag is niet minder asociaal als je hard een stom excuus rond gaat blèren :+

Wat heb ik dan een mazzel met de oudjes die ik tegenkom... hier eerder last van jong spul met kinderwagen, dat in een overvolle winkel op zaterdagmiddag loopt te bleren dat ik in de weg sta... waarop ik rustig zeg dat we allemaal wel eens in de weg staan (had geeneens de tijd gekregen om opzij te gaan, en kon dat geeneens omdat er geen ruimte was en mevrouw subiet erlangswilde...

Oftewel: krengen heb je van alle leeftijden.
Maar als de ouderen echt zo massaal zich als Benidorm Bastards gaan gedragen, denk ik toch dat we het bejaardentehuis maar weer in ere moeten gaan herstellen.

Oh ja, ik weet toch nog een gevallletje zwaar asociale bejaarden: gehandicapte kennissen van me, jong nog, kregen een appartement aangewezen in een flat die ooit voor bejaarden bedoeld was, maar waar jonge handicapten ook een kans kregen van de beheerder.
De niet zo lieve oudjes gingen daar niet mee akkoord want jong= feestvierders dus lawaai... (zonder dat die mensen zo'n luidruchtige levenstijl hadden trouwens) bovendien was men bang dat de rolstoel van een van de twee ook teveel lawaai zou maken in de galerijflat. 8)7

De ouders van de jongelui waren verbijsterd over zoveel gebrek aan medeleven van de ouderen die zogenaamd wijzer horen te zijn... en ik was net zo verbijsterd en boos... de oudjes gingen zelfs zover om dreigbrieven in de brievenbus te gooien... misschien was het maar beter ook dat tenminste 1 van de twee visueel gehandicapt was, zodat hij die ellende niet hoefde te lezen. Er is zelfs een journalist bijgehaald om een en ander aan de kaak te stellen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:28

Ts ik heb hetzelfde gehad, en met wandelstok daarna meermaals, 8 keer zeker tegen de auto.
En weigeren voorzichtig te zijn en gewoon doorgaan, hóndsbrutaal die man geen idee meer wat hij zei.
Verzoeken op een nette manier voorzichtig te zijn leverde een grote mond op.
Ik werd woest en heb het kenteken gefotografeerd, toen ineens kon het wél heel voorzichtig.
Dus zo dement was deze meneer niet kennelijk, gewoon lomp met spullen van een ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 03:09

PICTURE THIS

Ik sta te wachten op de bus met partner, peuter en baby in de draagzak op m'n buik. 2 oude vrouwtjes komen erbij staan en klagen steen en been over werkelijk alles. De bus komt, wij stappen in en zij gaan direct links zitten. Rechts is het gedeelte voor oude mensen/zwangere vrouwen/mensen met stok en of kind. Daar zit een hele schattige oude man die voor me op wil staan maar ik bedank vriendelijk en ga tegenover de deur zitten met mijn partner en kinderen.

De vrouwtjes klagen er nog steeds vrolijk op los, de buschauffeuse moet het nu ontgelden terwijl ze prima rijdt. En ineens zijn wij de sjaak. Zogenaamd 'fluisterend' zijn ze volledig van de kaart doordat ik met baby NIET op de correcte plek zit, dat ik zit waar de rolstoelen en rollators horen (lege bus mensen, het was een lege bus) en dat ik vreeeeeeeeselijk asociaal zat daar, met die baby, ik hoorde op de stoel voor moeders met een beeeeebieeee.

Dus ik, net iets te hard: HOOR JE DE DAT (NAAM PARTNER) WE ZITTEN HIER ILLEGAAL, BEL DE BUSPOLITIE VOORDAT ER ONGELUKKEN GEBEUREN WANT DIT KAN NIET *\%/*

Waarna dat ene oude vrouwtje heel gehaast zei "Oh nee ik bedoelde u niet en ik vertelde mijn vriendin alleen maar waar u ook had kunnen zitten".

:') :') :')

Anoniem

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:47

More more more! *\%/*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:07

Electra63 schreef:
Ik ben niet echt een mini-mensje (1.63) maar regelmatig kan Ik toch niet bij bepaalde producten. Meestal probeer ik op een plank te klimmen en als dat niet lukt, dan zoek ik graag een lange man, die spelen toch graag voor ridder in nood :D. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken ;)
Deal!

Klim jij er soms ook zo hoog in? Laatst nog een wat oudere dame, moest gesneden uien hebben (waarom die überhaupt helemaal bovenaan liggen is met sowieso een raadsel) en echt, die klom me toch met een snel tempo dat halve rek in.

Uiteindelijk kwam ze er nét niet bij :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:27

Electra63 schreef:
Ik ben niet echt een mini-mensje (1.63) maar regelmatig kan Ik toch niet bij bepaalde producten. Meestal probeer ik op een plank te klimmen en als dat niet lukt, dan zoek ik graag een lange man, die spelen toch graag voor ridder in nood :D. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken ;)

Daarom is de Colruyt mijn favoriete winkel. :D Hebben ze in ieder gangpad wel minstens één trapje staan.
https://yoo.rs/dat-kleine-mensen-ook-wi ... 55881.html

Mijn mond valt open van sommige verhalen hier. Ik vraag me dan inderdaad af of die mensen altijd al zo waren of dat bij het ouder worden iedere rem eraf gaat. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:44

Ailill schreef:
Electra63 schreef:
Deal!

Klim jij er soms ook zo hoog in? Laatst nog een wat oudere dame, moest gesneden uien hebben (waarom die überhaupt helemaal bovenaan liggen is met sowieso een raadsel) en echt, die klom me toch met een snel tempo dat halve rek in.

Uiteindelijk kwam ze er nét niet bij :P

Soms, op een goede dag en als er niemand kijkt :D; het is zo gênant als het dan nog net niet lukt ;)

Behalve als ik een knappe man zie, dan probeer ik het niet eens :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:46

Ik had van de zomer iets. Op een pad tussen de akkers door naar het bos toe liepen 2 oudjes te wandelen. Dus ik vraag heel vriendelijk of ik even met mijn paard mag passeren. Die oudjes heel boos je kan daar toch er langs wijzend naar 1 van de akkers . Nee sorry dat kan niet want ik rij niet door de akker van een boer. Nou wij gaan niet aan de kant. Oké dan niet dus mijn paard vriendelijk gevraagd weer te gaan lopen en zo tussen de oudjes door gereden. Tja pech hoor en ik weet dat mijn paard toch niet zomaar op zij springt .

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:56

Hier is altijd een oude man, denk ook ergens in de 70, die vieze kus geluiden naar mij maakt. Ik was de eerste keer dat hij dat deed iets van een 17-18 jaar. Ik walg daar echt van. En op een keer deed hij het weer, heb hem over heel de straat zitten uitschelden als pedofiel en hij heeft het nooit meer gedaan. Lesje geleerd denk ik.

Ook vaker oudere mensen die voorsteken in de supermarkt, oervervelend. Het is niet omdat je oud bent je extra privileges hebt. Iedereen moet wachten.

Ik zag mijn opa ontzettend graag hoor, maar oh wat was hij gemakzuchtig geworden de laatste jaren. "It's all in the game" zei hij dan, terwijl hij los met zijn auto tegen een paal reed >;) :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:21

Over hoogliggende producten gesproken. Ik piel altijd aan de onderkant van het rek het artikel naar voren. Moet alleen wel kunnen ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:28

Toen ik een jaar of vijftien was ging ik met de trein naar school, vaak met een groepje schoolgenoten en als er niet voldoende plek was in de coupé zaten we op de trap.
Komt er op een dag een wat oudere, ontzettend kwieke dame de trein in, zet haar vouwfiets op slot en eist van mij dat ik mijn plekje op de trap aan haar afsta want zij was ouder en ik als jongere hoorde dus voor haar op te staan.
Dus ik geef netjes aan dat er boven nog zitplaatsen zijn, maar nee zij moest en zou op mijn plekje op de trap zitten en toen ik dat weigerde was ik een onopgevoed mormel wat geen respect had voor ouderen. :Y)
Nou heb ik altijd geleerd om respect te tonen voor ouderen, maar wel zolang zij ook respect toonden voor mij, ik ben dus gewoon stug blijven zitten tot ik bij mijn station was.
Een week later reisde ik toevallig alleen, ik zat op zo'n opklapstoel en de coupé was vol.
Komt er een oudere dame aan, die vraagt vriendelijk of ze op mijn plek mag en ik zie de dame van de week ervoor achter haar aan de trein in stappen.
Ik bedenk me niet, antwoord (nét wat vriendelijker en beleefder dan normaal }>) met een 'natuurlijk mag dat', sta op en laat de vriendelijke dame plaatsnemen om er tegenover op de trap te gaan zitten en gezellig te gaan praten met haar. :)
Het hoofd van de andere dame was onbetaalbaar, vooral na mijn opmerking dat als ze het gewoon vriendelijk gevraagd had ik heus wel was opgestaan voor haar. :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:32

Ik loop met mijn 20 maanden oude dreumes en mijn baby van 5 maanden in het overdekte winkelcentrum.

Dreumes heeft een tuigje aan, hoor ik twee oudjes achter me zeggen: 'nou moet je dat nou toch zien! Dat kind loopt aan de lijn, daar zou je toch zo de kinderbescherming voor bellen!'

Ik draai om en zeg 'dames, als jullie willen bellen.. be my guest' en loop rustig door MET mijn dreumes aan de lijn :j

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:33

wiebke schreef:
Ik loop met mijn 20 maanden oude dreumes en mijn baby van 5 maanden in het overdekte winkelcentrum.

Dreumes heeft een tuigje aan, hoor ik twee oudjes achter me zeggen: 'nou moet je dat nou toch zien! Dat kind loopt aan de lijn, daar zou je toch zo de kinderbescherming voor bellen!'

Ik draai om en zeg 'dames, als jullie willen bellen.. be my guest' en loop rustig door MET mijn dreumes aan de lijn :j

Ik zou willen dat elke ouder hun kind aan een lijntje deed...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:47

Dat is raar want dat zag je vroeger overal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:53

_O- Heerlijke verhalen.

Ik heb in de ouderen zorg gewerkt. En ja, je zou kunnen zeggen, dat bij ouderen soms bepaalde negatieve eigenschappen van hun karakter zich uit aan het vergroten zijn.

Dan zijn er ook nog de ouderen, waarbij je nog niet kunt zien dat het proces van dementie begonnen is en zij vertonen "decorum" verlies. Dat betekent dat zij dingen doen die je in een normale fatsoenlijke omgang niet doet. Zoals mopperen, tegen mensen, aanlopen zonder sorry te zeggen :list: :list:

Vervolgens heb je nog ouderen die veel alleen zijn en eigenlijk niet meer lekker in hun vel zitten. Zij worden mopperig en vervelend in de omgang en daardoor krijg je de visuele cirkel, want doordat ze vervelend onaangepast gedrag hebben wil ook niemand ze op zoeken.

Gelukkig zijn er ook nog heel veel lieve en leuke ouderen die ook nog gezond zijn.

Zo zat ik ooit met mijn vader met beginnende dementie in een restaurant→ je zag niets aan hem. Ik had besteld, gelijk afgerekend en de mensen van het restaurant verteld dat als wij opeens opspringen en er vandoor gaan, dat dit te maken heeft met ongeduld van mijn vader, beginnende dementie en niet met het feit dat het bestelde niet lekker zou zijn.
Je had die gezichten moeten zien van de omstanders, toen mijn vader opsprong, keihard zei, dat het nu allemaal wel lang genoeg had geduurd, zijn jas pakte en naar de uitgang stiefelde, waarbij hij tegen een tafeltje volop liep :oo . Ik er dus achteraan. Alles was pas voor de helft op.

Het commentaar van de gaten in het restaurant, hoe asociaal die man wel niet was (je zag nog niets aan hem) maar hij liep wel tegen stoelen, tafeltje etc op. In mijn binnenste lag ik helemaal in een deuk en vond het gênant :oo , ik vond het net Louis de Funès film en die humor overheerste wel.
Zijn we buiten, zegt mijn vader: "wat een asociale mensen zeg, om zich zo met mij te bemoeien"→ _O- dat commentaar voor hem bedoeld had hij dus wèl degelijk gehoord.

Tja, opsluiten is ook zo wat, dus laten we het maar accepteren.

Ooit stond ik in de A&H en voor me aan de kassa waren de cassière en een bekende aan het praten. Achter me stonden 65++ ers, ik stond er tussen in. Ik vond het allemaal wel best, want gebeurt hier in Frankrijk zo vaak.
Krijg ik opeens een keiharde por in mijn rug van achteren→ "zeg er eens iets van, dat die twee zo staan te ouwhoeren, we hebben haast". Ik: "zeg er zelf maar iets van, want mij maakt het niet uit, ik heb geen belangrijke afspraken en zo te zien aan uw leeftijd u ook niet, en daarbij vind ik het wel leuk om het plezier te zien van deze twee vrouwen". Ik kreeg een dankbare gegeneerde blik van de cassière en de ouderen gingen helemaal op mij los→ "ook al waren ze bejaard→ ze zaten nog niet achter de geraniums→ en ik kon niet weten welk programma ze wel of niet hadden". Ik→ "klopt lieve mensen, maar eerlijk gezegd, vind ik u allen vervelender dan het gesprekje waar ik op aan het wachten ben". Dus afgerekend, want de boodschappen waren inmimddels gescand en naar buiten gelopen. "Ik was wel een vreselijk mens" werd me nageroepen. _O-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:04

Oh heb achter de kassa gewerkt en het waren altijd dezelfde ouderen die voorkropen of bij de service balie van 10m afstand al begonnen te roepen met wat ze wouden hebben, ook als er andere mensen aan de beurt waren.

De voorkruipers stuurde ik altijd direct weer terug, erg beledigd waren ze dan :+
1x een vrouw gehad die het niet nodig vond om voor 1 appel te betalen, ze had er al een hap uit genomen en die paar cent missen we toch echt niet. Was een heel brutaal vrouwtje en heb de manager er bij geroepen. Mevrouw mocht even mee naar achter.
Uit eindelijk heeft ze toch betaalt voor die ene appel (die mevrouw stond er om bekend om voor de kleinste dingen niet te betalen en er gewoon al van te eten)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 14:06

pien_2010, die laatste... Ik beeld me dan even die Franse taal in waarin alles al veel onvriendelijker klinkt dan de woorden waarschijnlijk in werkelijkheid zijn.
Maar ik vind het wel weer enorm vermakelijk! :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:10

Deze verhalen zijn toch echt goud waard :')

Ik heb het ook eens voorgehad, ik was op buitenrit in de velden, en er kwamen een kleindochter (rond de 20, dacht ik zo) en haar opa me tegemoet. Ik zeg tegen iedereen hallo of goeiemorgen/etc. dus ik lach vriendelijk, begroet ze, en de opa antwoord "Amai, mooi paard met een even mooie ruiter!" En hij deed zijn hoedje af :') De kleindochter ernaast werd knalrood en porde haar opa om te zeggen "Oh my god, opa" en tegen mij "sorry, sorry" _O- _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:20

Janine1990 schreef:
pien_2010, die laatste... Ik beeld me dan even die Franse taal in waarin alles al veel onvriendelijker klinkt dan de woorden waarschijnlijk in werkelijkheid zijn.

Was in Nederland :j , IJsselstein. Iedereen wacht rustig af hier in de Limousin, kletst, kust, staan in de weg, overal, en ik Ben er helemaal aan gewend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 14:23

pien_2010 schreef:
Janine1990 schreef:

Was in Nederland :j , IJsselstein. Iedereen wacht rustig af hier in de Limousin, kletst, kust, staan in de weg, overal, en ik Ben er helemaal aan gewend.

Ooooh nee echt :')
Het pastte al niet helemaal in mijn idee van Frankrijk... Al ben ik aan de kust daar wel eens lelijk nageroepen door een jonge vrouw... :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:43

pien_2010 schreef:
Janine1990 schreef:

Wacht ff Pien, woonde je in IJsselstein?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:48

Wat grapig, dat ligt echt naast Culemborg, born and raised :D

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:50

Toen ik 17/18 jaar was ben ik wel eens uitgescholden en bedreigd door 2 dames. Probleem: ik liep met mij kat in mijn armen :+
Ik ging mijn hond uitlaten en zag in de verte nog een klein hondje lopen die ik wel eens eerder gezien heb, vriendelijk beesje. Mijn hond loopt daar dus naartoe en ik begroet de 2 pratende dames. Hierna draaide ze zich om naar mij en werden boos op dat ik zo asociaal ben om met de kat buiten te zijn en dat hun hond alles aanvalt en dat de rekeningen voor mij zijn dan. (Uhm. waarom loop je dan met de hond los dacht ik nog). Hun uitgelegd dat de hond nooit op mijn kat reageerd en dat hij een paar meter verder met mijn hond bezig is. Toen was ik een asociaal * kind (en nog meer wat ik niet herhaal) en dat ik niet naar hun luister want dat moet aangezien hun ouder zijn, geen respect.
Rustig een paar passen naar een bosje gelopen en dat beest erin gegooid. Nou toen had ik het gedaan }>
Ze begonnen zo hard te schreeuwen dat de man van het dichtsbeizijnde huis naar buiten kwam. Toen mijn hond opgepakt en weg gelopen onder het nom van 'deze dames wensen ons niet welkom'. De man heeft nog een tijd staan praten met hun dat ik netjes praatte en handelen. Die kreeg ook alles over hun heen. Ik snap nog steeds niet waar de kwaadheid van kwam :o

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:33

Wacht even....... heb je je kat nu in de bosjes gegooid? Ik snap dit verhaal geloof ik niet helemaal :=

Hoe dan ook...... oudere mensen.... hahaha.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik, waar ik nu woon, niet zoveel gekke dingen meemaak, vrij rustig dorpje dit :+
Wel ooit een oudere dame meegemaakt, die alle honden snoep gaf, wat niet zo handig was, omdat er ook honden zijn met een glutenallergie. Anderzijds, na wat uitleg was dat ook weer duidelijk, en er zat geen kwade wil achter.

Ik heb wel ooit een verhaal gehoord van een oudere man in de gemeente (en dat was erg sekte-achtig) die twee jongeren een draai om de oren gaf, omdat ze met de hand op elkaars knie zaten...... echt, je zou terugslaan gewoon....... }> volkomen belachelijk.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:50

Ja de kat in/achter het bosje gegooid in de hoop dat ze zouden stoppen voordat het escaleerde. Hielp niet dus :o