Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:_San87_ schreef:Ik vind het hele goede taboes. Passen allemaal in de definitie van taboe, dat er aan een aantal een strafmaat hangt, maakt t niet minder taboe. Dus chapeau Musiqolog.
Musiqolog is eigenlijk een van de enigen die juist absolute taboes aanhaalt en het topic dus beter begrijpt dan menig ander die eigenlijk gewoon meningen post.
Tinkerloos schreef:LWDaisy schreef:Ik zie nochtans geen foto's van mensen met overgewicht op de verpakking van mijn zak chips staan. En overgewicht is ook niet gezond.
Oja?
[ [url=m/oQRtR1.jpg]Afbeelding[/url] ]
LadyMadonna schreef:Maar als een kind dan zegt: oh! Ik heb een scheetje gelaten!, is het ineens schattig
enzino schreef:Er heerst nog een groot taboe op veel slimmer zijn dan iedereen in je omgeving. Je wilt wel meedoen in de maatschappij maar iedereen die je spreekt is zo verschrikkelijk dom dat het voelt als tijdsverspilling om je standpunten verder toe te lichten. Als men ook maar een beetje slimmer was dan zouden ze je gewoon op je woord geloven.
En de domme mensen zien hun eigen domheid niet en proberen alleen maar jou af te breken op basis van een klein foutje om hun eigen domheid te verbergen.
Shaggy09 schreef:Amber_anne schreef:
Idd vooral geen echte taboes plaatsen dan gaat iedereen steigeren
Wel meteen duidelijk wat de echte taboes zijn
Lezen jullie wel? Natuurlijk mag je échte taboes erin gooien. Maar om allerlei misdrijven op te noemen en ze vervolgens in het hoekje 'taboe' te plaatsen vind ik een tikje misplaatst. Al helemaal omdat het van musiqoloog komt die niet neutraal naar een aantal van die zaken kijkt. En wanneer je seks met dieren eigenlijk een hele normale zaak vind ga ik je daarin ook niet verder serieus nemen.
Dus we zijn niet aan het 'steigeren' vanwege een taboe. Maar de manier waarop. Althans ik.
Lestrange01 schreef:sommige dingen zijn taboe met een goede reden![]()
Maar omdat de ts het vroeg naar aanleiding van een portretdocumentaire voor in haar scriptie, lijkt het me handig om taboe's te bespreken die makkelijk op camera zijn vast te leggen?
Het taboe op borstvoeding geven in publieke ruimtes of bij kinderen ouder dan wat als "acceptabel" gezien wordt is daar bijvoorbeeld een goede voor.
verootjoo schreef:Lestrange01 schreef:sommige dingen zijn taboe met een goede reden![]()
Maar omdat de ts het vroeg naar aanleiding van een portretdocumentaire voor in haar scriptie, lijkt het me handig om taboe's te bespreken die makkelijk op camera zijn vast te leggen?
Het taboe op borstvoeding geven in publieke ruimtes of bij kinderen ouder dan wat als "acceptabel" gezien wordt is daar bijvoorbeeld een goede voor.
Wel een beetje uitgekauwde denk ik. Er zijn al best veel BN’ers die op insta borstvoedingsfoto’s hebben.
Rhine_ schreef:Als gehandicapten kinderen krijgen ...
superpony schreef:Ik lees steeds; ik vind..........
Maar wat iemand wel of niet een taboe vindt, zegt niks over wat in het algemeen als taboe wordt gezien.
Net als de genoemde strafbare feiten. Het gaat niet om de daad, het gaat erom of er over gesproken kan/mag worden.
Jeugdtrauma's zijn bijv ook echt een taboe. Natuurlijk mag je erover praten, maar als men dat doet, heeft de halve wereld ook een mening.
Amber_anne schreef:Ik vind dat musiqolog wel een paar goede punten aanhaalt die echte taboes zijn. Zoals incest, we weten dat het gebeurt maar mensen blijven er stil over. Waarom, omdat de maatschappij ze veroordeelt als ze het vertellen.
Rhine_ schreef:Als gehandicapten kinderen krijgen ...
germie schreef:Blussem schreef:Als de handicap erfelijk is dan moet je dat ook niet willen uit liefde voor het kind.
Is inderdaad geen taboe, maar moet je gewoon niet willen.
Rhine_ schreef:Moest het erfelijk zijn dat zou ik het niet vinden kunnen maar ik bedoelde echt op niet erfelijke handicaps. Bv Cerebral palsy, of dwarslaesie, of niet aangeboren hersenletsel, ...