Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SVRL schreef:Ja, ik laat veel gebeuren, omdat ik weet dat dat de wens van mijn oma zou zijn. En ik heb daar vrede mee. Ik krijg straks mijn persoonlijk afscheid en kan dan nog zeggen wat ik wil zeggen.
Ik gun het mijn nicht om haar persoonlijke tekst te brengen. Zij wilde, net als ik, woensdag ochtend bij mijn oma zijn en ook zij mocht niet komen. Ik besef maar al te goed hoe rot zij zich moet voelen en ook voor haar zal het belangrijk zijn om haar gevoel te kunnen uitspreken.
SVRL schreef:Klopt helemaal wat jij zegt.
Heb net nog telefoon gehad van mijn moeder. Blijkbaar hebben ze lezers te kort, dus krijg ik de tekst die ik moet voorlezen via mail. Ik zal dus niets persoonlijks kunnen brengen, maar kan wel nog dingen van mezelf in de tekst stoppen die mijn vriend zal schrijven. Mijn nicht mag trouwens wel een persoonlijk geschreven tekst brengen. Vind het fijn dat er toch 1 van de kleinkinderen iets persoonlijks zal brengen.
SVRL schreef:Ik vind het echt niet erg dat ik geen persoonlijke tekst mag brengen. Ik krijg nog steeds mijn gedachten niet op een rij en ben gewoon niet in staat om woorden op papier te zetten. Dat een ander kleinkind dit wel kan, is voor mij zelfs een opluchting.
Ik hou me vast aan de tijd die ik gisteren met haar alleen had, dat heeft echt heel veel voor mij betekent. De begrafenisondernemer zei wel dat een tante had geïnformeerd hoe laat ik zou komen. De begrafenisondernemer heeft bewust een verkeerd uur doorgegeven, zodat ik zeker alleen met haar kon zijn. Vind dat zo'n lief gebaar.
SVRL schreef:IHN schreef:als het voor jou goed voelt is het goed, toch?
Klopt.
Ben net gaan afscheid nemen. Mijn vriend heeft me even alleen gelaten en ik heb alles kunnen zeggen wat ik nog wilde zeggen. Er is nu echt een last van mijn schouders gevallen. Ben blij dat ik haar even voor mij alleen had.
SVRL schreef:Tss, mijn tante weet niet van ophouden! Bij de rouwbrief zat een kaartje voor de koffietafel, indien belet moest je mijn tante hiervan op de hoogte brengen. Aangezien mijn moeder toch al het gemeld dat wij niet komen, gingen wij ervan uit dat daarmee officieel bevestigd is dat we niet aanwezig zullen zijn. Nu stuurt ze mijn vriend een bericht dat ze erop staat dat wij persoonlijk met haar contact opnemen om onze afwezigheid te bevestigen. Heb echt zo mijn buik vol van al die spelletjes.