Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:19

0091 schreef:
Ik zag op marktplaats een kinderfiets staan die ik graag wilde hebben. De vraagprijs was 15 euro en dat vond ik het wel waard. Dus toen kwam het volgende gesprek:

Ik: u heeft een kinderfiets te koop voor 15 euro. Ik zou deze graag op komen halen voor de vraagprijs. Wanneer zou ik het kunnen ophalen?
Verkoper: de vraagprijs is gezakt naar 10 euro.
Ik: oké, nog beter. Dan zou ik de fiets graag voor 10 euro komen ophalen. Wanneer schikt het u?
Verkoper: ik vind 10 euro te veel. Is 5 euro goed?
Ik: oké akkoord. Wanneer kan ik hem ophalen?
Verkoper: zaterdag 12.30 uur ((adres))
Ik: prima Tot dan!

Kom ik zaterdag aan met mijn zoon, staat de fiets keurig klaar en word ik hartelijk welkom geheten door een Surinaamse vrouw.
Ik kreeg (onverwacht!) zijwieltjes bij de fiets en er werd een bord eten voor mij en mn zoon neergezet "want het was tenslotte etenstijd".

Ik heb heerlijk gegeten met hun gezin, en heb een fiets voor 10 euro minder dan dat ik bood. Super leuke ervaring ook al snap ik er nog steeds niks van :+



haha dit is toch geweldig! :D
Leuk dat er zn mensen nog bestaan.

Ik heb altijd wel wat advertentie op marktplaats en krijg ook de gekste reacties.
Heb nu mijn auto (Ford Ka) te koop. Krijg dan berichten dat ze m voor meer dan de helft vd vraagprijs vanavond wel komen ophalen. Alsof het de beste deal is die ik kan wensen, pff.. :+

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:19

Meer mensen met ervaring hiermee?

Ik heb even wat nieuwe advertenties geplaatst en heb nu al 2 berichtjes van verschillende personen die beide vragen of ik ze wil appen. De ene zegt dat is 'makkelijker' en de andere wil over 2 uren langskomen om het op te halen. Misschien ben ik te achterdochtig maar ik wil het gewoon liever via marktplaats zelf afhandelen. De laatste persoon heeft me een nummer gegeven van een zakelijk account wat net lijkt aangemaakt. Ik vind het maar vreemd. Ervaring hier? :D

Suzanne F.

Berichten: 49594
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:26

Phrono schreef:
Meer mensen met ervaring hiermee?

Ik heb even wat nieuwe advertenties geplaatst en heb nu al 2 berichtjes van verschillende personen die beide vragen of ik ze wil appen. De ene zegt dat is 'makkelijker' en de andere wil over 2 uren langskomen om het op te halen. Misschien ben ik te achterdochtig maar ik wil het gewoon liever via marktplaats zelf afhandelen. De laatste persoon heeft me een nummer gegeven van een zakelijk account wat net lijkt aangemaakt. Ik vind het maar vreemd. Ervaring hier? :D


Ja dat kan een poging tot oplichting zijn. Zodra ze je nummer hebben dan sturen ze je een tikkie voor 1 cent om je bankrekening te verifiëren.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:00

Phrono schreef:
Meer mensen met ervaring hiermee?

Ik heb even wat nieuwe advertenties geplaatst en heb nu al 2 berichtjes van verschillende personen die beide vragen of ik ze wil appen. De ene zegt dat is 'makkelijker' en de andere wil over 2 uren langskomen om het op te halen. Misschien ben ik te achterdochtig maar ik wil het gewoon liever via marktplaats zelf afhandelen. De laatste persoon heeft me een nummer gegeven van een zakelijk account wat net lijkt aangemaakt. Ik vind het maar vreemd. Ervaring hier? :D


Deze vraag krijg ik wel vaker, maar ik zeg altijd 'nee, marktplaats is prima'. Je hebt m'n nummer nergens voor nodig en als je het niet kan vinden of later bent dan stuur je maar een marktplaats bericht :j.

Poekkie

Berichten: 7372
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:12

Ik ben ook iemand die altijd een nr stuurt maar geen oplichter :+
Via die chat op marktplaats is zo omslachtig en al te vaak gehad dat mensen een afspraak maken via chat, maar dan niet meer reageren. En dan sta je daar te wachten zonder contactgegevens.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:48

Als de berichten netjes zijn dan stuur ik mijn nummer wel. Reageert toch wat sneller maar dan wel alleen met ophalen. Met verzending is het niet nodig om m'n nummer te krijgen

belle_boef

Berichten: 10779
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:09

Ik heb een voorkeur voor de chat. Mijn nr. Hoeft niet bij onbekende te komen. Ook bij de chat kan je aanzetten dat je de berichten direct in beeld van je telefoon wilt ontvangen. Dan heb je ze net zo snel als whats app

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:11

Ik reageer ook alleen via de chat. M'n mobiele nummer krijgen ze niet ;)

Amber_anne

Berichten: 6975
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:03

Iemand komt iets ophalen en stuurt me nu een gelijk over steken inclusief betaalverzoek

Alleen dat werkt toch alleen met track en tracé?


Kreeg net een berichtje dat het perongeluk ging :')
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 06-11-19 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7324
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:04

Amber_anne schreef:
Iemand komt iets ophalen en stuurt me nu een gelijk over steken inclusief betaalverzoek

Alleen dat werkt toch alleen met track en tracé?

Jij als verkoper zou een verzoek aan koper moeten sturen toch als de koper niet cash wilt betalen. En voor gelijk oversteken zou ik bij ophalen ook niet voor gaan idd.

Anouk_H

Berichten: 2196
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:18

Ik voel me echt heel stom ;(
Ik had een afspraak om gelijk vanuit t werk iets op te halen dat ik gevonden had via marktplaats voor €1 (een longeerstukje)

Ben ik thuis zie ik een berichtje, uhm u zou langskomen vandaag is er iets tussen gekomen? |o ik was het echt echt oprecht helemaal vergeten, hopelijk willen ze een nieuwe afspraak maken %)

Ineke2

Berichten: 33175
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:55

Ik heb iemand die het is vergeten, zegt ze... maar vervolgens reageert ze niet meer op mijn “ wilt u een nieuwe afspraak maken?”
Zucht

Mando

Berichten: 15767
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:15

Hadden jullie samen afgesproken _O-

Anouk_H

Berichten: 2196
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:30

Haha nee dat niet, ik heb gelijk terug gestuurd dat ik het vergeten was en of ik morgen om dezelfde tijd nog eens langs mocht komen. Dan was ze niet thuis maar ze wilde het wel ergens neerleggen. Ik denk dat ik €2 in plaats van €1 betaal. Tis maar een stomme € maar voel me oprecht banketstaaf dat ik het vergeten was

Ashleytjuhh

Berichten: 6718
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:05

Ik wacht al weken op foto's van iemand die ze zou maken. Later maar een berichtje gestuurd of het nog beschikbaar was jaa dat was en nogmaals om de foto's gevraagd. Deze zou ze gelijk maken als ze thuis was vanmiddag. Je raad het al ik wacht al meer als een week nog steeds op de foto's :+

01San

Berichten: 18770
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:30

Ik heb een paar zoekopdrachten staan.. maar ik vind het zo irritant dat heel je mailbox daarvan vol stroomt.
Weet iemand of er ook een optie is zodat je geen emails meer krijgt over je zoekopdracht?

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:31

Ik bied zelf ook wel eens erg laag, zeker als er nog een hoop aan verzendkosten bij komt.
Heb toch vaak meegemaakt dat mensen het voor die lage prijs willen verkopen. En zo niet, dan hoor ik vanzelf de prijs waar ze het wel voor weg willen doen.

Dat van die fiets is wel bizar, die moesten er echt vanaf kennelijk :D

Ik had laatst een fietskarretje te koop. Ooit zelf ook voor weinig gekocht, stond gigantisch in de weg, dus ik dacht, ik zet het op MP voor 10 euro. Dat is nooit te veel.
Binnen 10 minuten (!) reactie van een man die het direct wilde komen ophalen.
Komt hij kijken … tja, hij twijfelde. Het was op zich een mooi karretje, beter dan hij had verwacht voor dat geld, dat zei hij nog wel, maar ik miste toch een moertje zag hij, daar waar de fiets aan de zadelpin moet. Ik had geen idee, want heb zelf zo met dat ding gereden altijd en dat ging goed.
Ja kon ook wel, zei hij nog maar met zo'n moertje (of boutje, weet al niet meer) was het veiliger.
Ik zei dat hij die vast kon kopen bij de bouwmarkt.
Nou dat betwijfelde hij, waarschijnlijk moest toch de hele koppeling voor aan de fiets vervangen worden en dat kostte hem ongetwijfeld ook 10 euro.
Daarbij had hij een paar dorpen verderop ook nog een karretje zien staan voor 10 euro.
Dus ik zei hem dat hij dan daar maar moest gaan kijken.
Hij was niet verplicht iets te kopen.
Dus ik wilde hem al weer de tuin uit bonjouren, maar ineens nam hij zijn portemonnee, gaf mij 10 euro en zei, ik neem het wel mee hoor, dan bent u er vanaf. :')

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:34

01San schreef:
Ik heb een paar zoekopdrachten staan.. maar ik vind het zo irritant dat heel je mailbox daarvan vol stroomt.
Weet iemand of er ook een optie is zodat je geen emails meer krijgt over je zoekopdracht?

Uitschrijven van e-mails over bewaarde zoekopdrachten? Dat kan met behulp van de link "Zoekopdracht verwijderen" in de betreffende e-mail.

Je moet dan handmatig zoeken, als je de complete url ergens opslaat hoef je niet de hele zoektocht opnieuw aan te klikken. B.v. Haflingers 7-10 jaar is dan https://www.marktplaats.nl/l/dieren-en- ... rs/#f:2805

01San

Berichten: 18770
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:39

Nee ik bedoel dan wel dat de zoekopdracht blijft staan zegmaar in de app.
Maar niet dat ik e-mails er over krijg dat er zoveel resultaten zijn van Mn zoekopdracht.

Of begrijp ik jou nu verkeerd :o

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:45

Je kunt je voor veel mails afmelden, maar zover ik weet niet de zoekopdrachten. Dat is namelijk precies de functie ervan ;)

In de app op mobiel heb je bij Mijn Marktplaats je laatste zoekopdrachten staan. Met ster rechts aangevinkt krijg je e-mails, niet aangevinkt = niet bewaarde zoekopdracht = geen e-mails. Maar als je een bepaalde zoekopdracht regelmatig aantikt komt ie steeds weer bovenaan te staan en blijft dan in die lijst recente zoekopdrachten. Iets anders zou ik zo ook niet weten.

01San

Berichten: 18770
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:55

Oja ik snap het, jammer!
Omdat ik al een melding in de app krijg , vind ik nog een extra e-mail overbodig :)

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:57

nou marktplaats heeft me veranderd in een stalker.

Ik heb een pony gezien, maar helaas lukt het me maar niet om de persoon te bereiken.
Ik heb gebeld, toen kreeg ik helaas te horen dat er op dat moment kijkers voor waren of ik met een uur terug wilde bellen. Twee uur later (pas) terug gebeld, geen gehoor.
En nog zeker een keer of 4 terug gebeld, op een gegeven moment voice mail ingesproken, maar helaas...ik wordt niet terug gebeld.
Ik heb ook 3 berichtjes gestuurd via marktplaats, dat ik graag bij de pony wil komen kijken, maar ook daar wordt wel gelezen maar niet op gereageerd.
Tja...de advertentie is er nog steeds, staat niet op gereserveerd, zo juist voor de laatste keer gebeld. Nu laat ik het maar... Het moet maar zo zijn, dat dit niet de pony is die ik zoek. Vind het zelfs beetje asociaal, van mij kant dat ik ze zo stalk, en van hun kant dat ze geen reactie geven.

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:07

01San schreef:
Oja ik snap het, jammer!
Omdat ik al een melding in de app krijg , vind ik nog een extra e-mail overbodig :)

In je mailprogramma een berichtregel instellen dat de mails met afzender "marktplaats.nl" en onderwerp "nieuwe resultaten ..." automatisch verwijderd worden.

01San

Berichten: 18770
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:31

Ooooo kan dat in Gmail toevallig?

@bridget: nou wat apart is dat!

01San

Berichten: 18770
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:32

Isapaardje schreef:
Ik bied zelf ook wel eens erg laag, zeker als er nog een hoop aan verzendkosten bij komt.
Heb toch vaak meegemaakt dat mensen het voor die lage prijs willen verkopen. En zo niet, dan hoor ik vanzelf de prijs waar ze het wel voor weg willen doen.

Dat van die fiets is wel bizar, die moesten er echt vanaf kennelijk :D

Ik had laatst een fietskarretje te koop. Ooit zelf ook voor weinig gekocht, stond gigantisch in de weg, dus ik dacht, ik zet het op MP voor 10 euro. Dat is nooit te veel.
Binnen 10 minuten (!) reactie van een man die het direct wilde komen ophalen.
Komt hij kijken … tja, hij twijfelde. Het was op zich een mooi karretje, beter dan hij had verwacht voor dat geld, dat zei hij nog wel, maar ik miste toch een moertje zag hij, daar waar de fiets aan de zadelpin moet. Ik had geen idee, want heb zelf zo met dat ding gereden altijd en dat ging goed.
Ja kon ook wel, zei hij nog maar met zo'n moertje (of boutje, weet al niet meer) was het veiliger.
Ik zei dat hij die vast kon kopen bij de bouwmarkt.
Nou dat betwijfelde hij, waarschijnlijk moest toch de hele koppeling voor aan de fiets vervangen worden en dat kostte hem ongetwijfeld ook 10 euro.
Daarbij had hij een paar dorpen verderop ook nog een karretje zien staan voor 10 euro.
Dus ik zei hem dat hij dan daar maar moest gaan kijken.
Hij was niet verplicht iets te kopen.
Dus ik wilde hem al weer de tuin uit bonjouren, maar ineens nam hij zijn portemonnee, gaf mij 10 euro en zei, ik neem het wel mee hoor, dan bent u er vanaf. :')


:') ach ja , je bent er in ieder geval vanaf