Aflever cadeau bij de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:48

Ik zou heel achterdochtig worden als ik een waslijst aan artikelen bij mijn (tweedehands) auto kreeg. Voelt een beetje alsof ze wel heel blij zijn dat ze ervan af zijn. :')

Hier nooit iets gekregen behalve een sleutelhanger van het desbetreffende merk. Maar wel altijd onderhandeld over extra garantie of een gratis beurt, dat heb ik dan liever als een bloemetje.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:28

Mijn vader gaf bij volvo auto's altijd calvin klein parfum en een bos bloemen.

Ook zijn er wel eens dikke tv's mee gegaan bij een auto.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:50

Een sleutelhanger met zo’n winkelwagenmuntje erin bij een nieuwe auto van 30+K :')
En we hadden gelukkig zelf 250 euro aan extra opties erbij onderhandeld.

M_arjolein

Re: Aflever cadeau bij de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:08

Ik kreeg een bos bloemen

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:34

Een hele mooie loopauto van hetzelfde merk voor onze dochter :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:21

Zojuist een andere auto gekocht en kreeg: helemaal niets.
Ik heb ook het idee dat het niet gebruikelijk meer is om wat te krijgen. Heb nog nooit wat gekregen.
Heb wel winterbanden erbij onderhandeld

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:00

Ibbel schreef:
Onderhandelen jullie niet over wat je er bij wilt dan? Nieuwe automatten, nieuwe banden, nieuwe ruiterwisserbladen - dat onderhandel je toch uit? Ik heb 2000 euro van de prijs af geluld én 4 nieuwe banden bedongen voor de auto die nu net 3 weken op de oprit staat.

Dat is toch totaal iets anders en heeft niets te maken met een aflevercadeau (waarmee je de koper eigenlijk feliciteert met zijn nieuwe auto) lijkt me.
Een bos bloemen of iets dergelijks van misschien 15 euro kan er al gauw af.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:09

Helemaal niks maar we kochten hem dan ook in Duitsland omdat hij daar veel goedkoper was, geen idee hoe dat daar werkt ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:13

beatje schreef:
Bij de dure Volvo konden we gelijk naar het tanksstation rijden,want buiten de prachtige bos bloemen zat er niet genoeg benzine in om thuis te geraken :j

Hier ook zo gegaan en als toemaatje bleken de rozen in het boeket al verwelkt tegen dat ik thuis was.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:17

Doucheschuim, schoolkrijt (drop), en een flesje spa blauw......echt.. geef dan niets _O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:26

Mijn ouders kregen een taart met een foto van hun auto er op.

Was echt een heerlijke, grote taart

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:50

1 keer een nieuwe auto gekocht waar we een straatje staatsloten bij kregen. Daarmee nog €170 verdiend, best leuk! Bij onze laatste aankoop kregen we niks.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:13

Ik had (gebruikte) winterbanden bij de auto bedongen, maar toen ik thuis kwam bleken ze ongelijke maten te hebben. Dus nu is de garage op zoek naar passende winterbanden. Foutje.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:34

Ik koop mn autos altijd particulier dus mag al blij zijn als er benzine in zit haha.

Mn ouders kregen afgelopen jaar bij een occasion van een jaar oud een leuk pakketje. Zat douchespul en bodylotion in. Ook flesje drinken en doosje autodrop voor onderweg, auto werd aan de andere kant van NL gekocht, dus geen bloemen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:26

.....misschien gewoon de auto´s wat goedkoper maken....

Ik vind het heel erg raar dat de dealer je iets cadeau geeft, als je een bos bloemen en een doosje merci wil, kun je die zelf wel kopen.
Van de bakker verwacht ik ook geen bloemen maar klantvriendelijkheid en service.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:45

Rakkie123 schreef:

Ik vind het heel erg raar dat de dealer je iets cadeau geeft, als je een bos bloemen en een doosje merci wil, kun je die zelf wel kopen.
Van de bakker verwacht ik ook geen bloemen maar klantvriendelijkheid en service.

Een auto koop je doorgaans dan ook niet voor anderhalve euro.
Afgelopen zomer heb ik een auto gekocht voor 6500 euro. Ik kreeg daar een mooie fles wijn bij en dat is vanuit hen toch ook als bedankje voor het feit dat je bij hen een auto koopt. Prima stukje waardering toch.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:46

Afbeelding Mijn moeder kreeg dit per mail, ging om een gebruikte kleine auto. Vond hem wel grappig. Verder ook een mooie bos bloemen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:48

Rakkie123 schreef:

Bij de notaris krijg je hier ook bloemen en champagne, bij het kopen van een huis. Is toch een feestelijk iets.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 11:14

En toch heeft het ook iets. Bedoel auto koop je niet zomaar, hoop geld. Niet een beslissing wat over 1 nacht ijs gaat. Ik weet niet maar een kleinigheidje vind ik dan wel iets hebben. Stukje waardering klinkt gek maar trots ben je wel met zo'n aankoop.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:35

Rakkie123 schreef:

Hoe kan je nou zelfs negatief doen over het krijgen van een felicitatie-cadeautje bij een grote aankoop? :') Zet een keer die roze bril op. :(:)

zuigstengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:21

Ik kreeg gratis een lege tank. Ben net tot het eerstvolgende tankstation geraakt *\o/*

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:46

Auto was volledig gepoetst, nieuwe apk erop, en een pakket met ehbo doos, gevarendriehoek en een reflecterend hesje

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:54

@rakkie, 15 euro goedkoper voor je bosje bloemen en doosje Merci ? Dat zet echt zoden aan de dijk. :+

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:47

Goof schreef:
Rakkie123 schreef:

Een auto koop je doorgaans dan ook niet voor anderhalve euro.
Afgelopen zomer heb ik een auto gekocht voor 6500 euro. Ik kreeg daar een mooie fles wijn bij en dat is vanuit hen toch ook als bedankje voor het feit dat je bij hen een auto koopt. Prima stukje waardering toch.

Waardering...nee...
Ik heb liever een garage die goede service bied en naar wie ik toe kan gaan als er iets niet helemaal naar wens is verlopen...
...fles wijn ed is gewoon een sigaar uit eigen doos....

Bruintje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:54

Als je cadeaus krijgt betaal je teveel simpel.

Ik onderhandel altijd stevig en krijg nooit iets. Behalve korting extra gratis garantie en een betere inruilprijs. Ik koop ook nooit op afbetaling oid dat zal zeker wat uitmaken.
Mijn collega’s vragen mij altijd om hulp er blijken maar weinig mensen echt goed te durven onderhandelen.

Ik koop het zelf wel van het geld wat ik in mijn zak gehouden heb.