Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DeMolenhoek schreef:Waarom zien jullie vooraf betalen niet zitten? Omdat jullie meer bestellen dan jullie budget toe laat? Schrik om verantwoordelijk te zijn voor schade tijdens het retour sturen? Want het zal hoe dan ook ooit betaald moeten worden. Dan kun je het toch net zo goed direct betalen, want anders sta je gewoon in schuld en dat moet je in mijn ogen niet willen.
MarcoBorsato schreef:DeMolenhoek schreef:Waarom zien jullie vooraf betalen niet zitten? Omdat jullie meer bestellen dan jullie budget toe laat? Schrik om verantwoordelijk te zijn voor schade tijdens het retour sturen? Want het zal hoe dan ook ooit betaald moeten worden. Dan kun je het toch net zo goed direct betalen, want anders sta je gewoon in schuld en dat moet je in mijn ogen niet willen.
Nou ik snap wel dat je niet zoveel vooruit wil betalen als je daarna lang moet wachten op je geld bij retouren.
Ik betaal ook altijd met Klarna of Afterpay. Lekker makkelijk en veilig.
. MightyMike schreef:Maar ik ben geen bedrijf. Dat vind ik zeker wel een verschil. Ik pas mijn koopgedrag niet aan, alleen de plek waar ik het ga halen. Vind ik zeker jammer, een stukje gemak valt zeker weg.
Als ergens een groot verschil tussen zit is het daar wel. Tussen vooraf afrekenen en achteraf afrekenen zit een kleiner verschil (alleen een hogere financiële consequentie
).

MightyMike schreef:Jeetje, wat een aannames weer Chocopasta.. Of er 1 artikel retour gaat of 5, de post rijd dan toch. Als ik voor alle kleding de auto start om alle winkels af te gaan, is dat zeker niet milieubelastend? Dan moet ik een eind op pad en ben dan niet met 1 winkel op 1 plek klaar. Verder denken wij echt aan het milieu, fiets erg veel (vanuit een dorp, alles is ver weg, maar doe ik zelden met de auto, rijd nog geen 1500 km per jaar). Ja, wij shoppen veel online, ik denk ook dat als je dat maar zelden doet, je ook niet zoveel terug stuurt, maar wij shoppen dus voor de winter gelijk veel om alles in 1 keer bij Wehkamp binnen te hebben en sturen dan idd veel terug, boodschap duidelijk..
pmarena schreef:Wat een misselijke opmerking Chocopasta![]()
Ik vind het wel bijzonder dat zoveel mensen zeggen dat ze nauwelijks iets terugsturen. Wel super goed natuurlijkMaar bij lang niet alles weet je hoe het valt, en dan is het toch wel zo handig om meteen 2 maten te bestellen zodat je meer zekerheid hebt dat het juiste erbij zit. Sommige kleding valt ontzettend klein, andere weer ontzettend groot...
Pakje een keer heen om te passen, een keer terug om de retouren terug te sturen is dan toch een stuk handiger dan dat er daarna weer een nieuw pakje moet komen.... met een andere maat.... die dan wellicht ook niet goed blijkt te passen en dan kan die ook weer terug
Ik hanteer hier voor die kleine gewoon dat ik voor iets dat ik echt heel graag wil, 2 maten bestel en ik pas dan eerst de maat die ik de grootste kans geef. Past die goed dan maak ik de andere maat niet eens open zodat ze die ook niet hoeven te checken. Of als de andere maat een maatje groter is en ik vind het echt een heel leuk item, dan leg ik die lekker op voorraad in de kast
Gisteren met de 3 winterjassen heb ik de voorkeursjas gehouden en de 2 jassen "voor als de voorkeursjas niet fijn zit" ook gewoon dicht gelaten en die gaan retour.
Juist omdat ik best wat tijd besteed aan uitzoeken wat voor ons fijn zou zijn, wil ik niet 1 jas bestellen en als dat niks is, weer opnieuw gaan bestellen en het risico lopen dat het alternatief / andere maat al uitverkocht is in de tussentijd![]()
En eerlijk is eerlijk: bij veel webshops staan er ook vaak geen duidelijke omschrijvingen bij waardoor het toch een wat grotere gok is....
MightyMike schreef:Jeetje, wat een aannames weer Chocopasta.. Of er 1 artikel retour gaat of 5, de post rijd dan toch. Als ik voor alle kleding de auto start om alle winkels af te gaan, is dat zeker niet milieubelastend? Dan moet ik een eind op pad en ben dan niet met 1 winkel op 1 plek klaar. Verder denken wij echt aan het milieu, fiets erg veel (vanuit een dorp, alles is ver weg, maar doe ik zelden met de auto, rijd nog geen 1500 km per jaar, vakantie niet inbegrepen, maar we gaan zelden en ook niet super ver). Ja, wij shoppen veel online, ik denk ook dat als je dat maar zelden doet, je ook niet zoveel terug stuurt, maar wij shoppen dus voor de winter gelijk veel om alles in 1 keer bij Wehkamp binnen te hebben en sturen dan idd veel terug, boodschap duidelijk..
MightyMike schreef:Dank je Simongek. Ik shop ook met name voor de kids, kleding valt daarvan heel verschillend. Bovendien hebben kinderen een eigen mening, de stof voelt niet lekker, vind de kleur toch niet mooi, ze zijn onderhand zo oud dat ze zelf mogen kiezen en gaat er dus idd best wat terug..
Veulen84 schreef:.
Maar ik plaats wel een kanttekening bij wat wehkamp doet... Het is officieel wettelijk niet toegestaan om een 100% vooruitbetaling te eisen. Als je er als klant om vraagt mag je als bedrijf maximaal 50% van te voren eisen. Er is een uitzondering, als je als bedrijf twijfelt of je klant wel zal betalen dan mag je een andere afspraak maken.
Andere kant van dit geval is altijd wel, dat je als bedrijf wel mag kiezen of je zo'n klant wel wil...
Daarnaast hoor ik ts iets zeggen over langzaam terugbetalen. Wettelijk is geregeld dat dit binnen 2 weken moet. Dus dat mag ook op dag 14 zijn, maar niet langer.
simongek schreef:MightyMike schreef:Jeetje, wat een aannames weer Chocopasta.. Of er 1 artikel retour gaat of 5, de post rijd dan toch. Als ik voor alle kleding de auto start om alle winkels af te gaan, is dat zeker niet milieubelastend? Dan moet ik een eind op pad en ben dan niet met 1 winkel op 1 plek klaar. Verder denken wij echt aan het milieu, fiets erg veel (vanuit een dorp, alles is ver weg, maar doe ik zelden met de auto, rijd nog geen 1500 km per jaar, vakantie niet inbegrepen, maar we gaan zelden en ook niet super ver). Ja, wij shoppen veel online, ik denk ook dat als je dat maar zelden doet, je ook niet zoveel terug stuurt, maar wij shoppen dus voor de winter gelijk veel om alles in 1 keer bij Wehkamp binnen te hebben en sturen dan idd veel terug, boodschap duidelijk..
Je bent niet eens een uitleg verschuldigd.
Wat een moraalridders zeg.
Ik shop ongeveer hetzelfde als jou. Ik zou ook zo'n mail kunnen krijgen maar ik begrijp de winkel wel.
Je kan dan idd naar de stad gaan of toch minder per x bestellen en direct betalen.
Pmarena daar ben ik het zeker mee eens. Ik laat ook zoveel mogelijk dicht maar bij kindermerken valt het super wisselend en zelfs bij dezelfde merken bestellen zitten er verschillen in de pasvorm.
Voor mezelf bestel ik veel bij esprit en dat valt wel vaak prima en daarom hoeft er niet veel terug.
beert schreef:Twee weken kan lang zijn als het om 500 euro gaat.
Maar ik verbaas me vooral over je eerste opmerking. Hoezo mag je geen 100% vooruitbetaling eisen? Bij de meeste webwinkels betaal ik vooraf en dat vind ik doodnormaal. Bedoel je dat een winkel altijd betaling onder rembours o.i.d. moet aanbieden? Dus dat je betaalt als je het krijgt?
MightyMike schreef:Dank je Simongek. Ik shop ook met name voor de kids, kleding valt daarvan heel verschillend. Bovendien hebben kinderen een eigen mening, de stof voelt niet lekker, vind de kleur toch niet mooi, ze zijn onderhand zo oud dat ze zelf mogen kiezen en gaat er dus idd best wat terug..