Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
genja
Berichten: 3948
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:28

[quote="anjali"]Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.[/quote

Zat al te wachten op Een reactie van jou duurde best lang.
Jij hebt jou mening uit jou geloofs overtuiging prima dat jij er zo over de niet uit voor jou leven.
Maar daarmee kan je niet iemand anders ook iets op leggen iedereen heeft zijn eigen gevoel waarom iets gebeurt. Niet iedereen hoeft en kan naar jou principes te leven en handelen.
Laat iedereen zijn eigen keuzes maken als je die naar jezelf en je partner kan verantwoorden prima .

Je moet altijd in je gedachten houden dat iets hou mening is maar dat deze mening niet de waarheid is

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:29

volgens mij heb jij met je hart en je gevoel de keuze allang gemaakt.
Je hebt het zelfs al zwart op wit hier in een tekst gezet.
Het enige is dat je nog wat beren op de weg ziet. En weet je, die beren blijven er altijd.

Succes met definiet knopen doorhakken, zal niet makkelijk zijn.


Zelf ben ik moeder van een 19 jarige autistische zoon die mijn leven zeker niet makkelijker, maar zoveel mooier heeft gemaakt.
De verantwoording voor een kind dragen is soms best heel pittig. En de eerste jaren is soms wat ingewikkeld met oppas, werk, paarden etc etc. Maar met een paar jaar zijn het al hele mensjes waarmee ‘het plannen’ al weer een stuk gemakkelijk wordt.
Ondanks dat we echt wel tropenjaren hebben gekend, zou ik het moeder zijn nooit willen missen. Ik durf wel te zeggen dat ik door mijn zoon een mooier mens ben geworden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:50

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.

Dat is toch aan hen? Ze kan andere prioriteiten hebben in het leven, willen reizen, haar paard etc. Geen zin om geleefd te worden door de agenda van een kind (die naar opvang, school, clubjes, vriendjes etc moet worden gebracht de eerstkomende 12 jaar)

En voor mensen die zeggen met kind ook gewoon te kunnen reizen, vaak gaat het inkomen naar beneden zodra er een kind komt omdat men minder gaat werken. En het reizen wordt duurder, want extra vliegtickets, extra kamer en na 5 jaar ook nog in de dure schoolvakanties. Dus dan moet je financieel al wel goed in de slappe was zitten wil je dat nog steeds kunnen doen zoals je gewend was.

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:33

elnienjo schreef:
Dat is toch aan hen? Ze kan andere prioriteiten hebben in het leven, willen reizen, haar paard etc. Geen zin om geleefd te worden door de agenda van een kind (die naar opvang, school, clubjes, vriendjes etc moet worden gebracht de eerstkomende 12 jaar)

En voor mensen die zeggen met kind ook gewoon te kunnen reizen, vaak gaat het inkomen naar beneden zodra er een kind komt omdat men minder gaat werken. En het reizen wordt duurder, want extra vliegtickets, extra kamer en na 5 jaar ook nog in de dure schoolvakanties. Dus dan moet je financieel al wel goed in de slappe was zitten wil je dat nog steeds kunnen doen zoals je gewend was.


Het is zeker aan hen.
Je vergeet in jouw opsomming hoeveel vreugde, liefde en diepere betekenis een kind je kan geven. Zelfs als het een kind is met een "maar". Een kind dwingt je om je eigen belang op te geven. Maar dat is helemaal geen slechte eigenschap. Bovendien krijg je er heel veel onvoorwaardelijke liefde voor terug.
Misschien is het dan helemaal niet erg om financieel een stapje terug te doen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:27

Je kan alles heel sec bekijken en heel erg "maar je hebt het toch voor elkaar wat is het probleem?", maar wat is een kind daar nu mee? Je kan iemand tot heel veel dingen dwingen, maar je kan 1 dingen niemand dwingen: dat is houden van, en dat is toch wel een van de allerbelangrijkste dingen.

Je kan een kind perfect laten geboren worden, "omdat je vaste relatie, goede financiën hebt...". Maar wat heb je daar als kind aan als je moeder je duidelijk laat merken dat je eigenlijk niet welkom was, dat ze je ouders jou als een belemmering van hun leven zien? Moet je als kind echt als straf leven omdat je ouders "maar voorzichtiger hadden moeten zijn"? Wil niet ieder kind gewoon opgroeien als gewenst en met liefde?
En "je houdt automatisch van je kind", begin er asjeblieft niet over. Je wilt niet weten hoeveel ouders niét van hun kinderen houden. Maar dat is een groot taboe. Spijt bestaat echt wel.

Dus als je geen baby wilt, omdat je gewoon geen baby wilt, moet je het niet doen. Als je wel een baby wilt, maar je twijfelt over de randvoorwaarden (heb ik wel genoeg tijd, heb ik wel genoeg geld...), dan moet je alles duidelijk naast elkaar zetten en afwegen hoe sterk je gevoel is.

Uiteindelijk is alles een onzekere factor. Je kan een droomkind krijgen en dolgelukkig, je kan een "rot"kind krijgen en heel ongelukkig zijn. Je kan abortus doen en heel gelukkig nooit kinderen krijgen, of over een paar jaar wanneer je er klaar voor bent. Je kan abortus doen en je leven spijt hebben, en over een paar jaar een kinderwens krijgen die nooit meer vervuld gaat geraken. Je weet niet hoe het zal gaan. Het enige wat ik denk is: laat er geen kind de dupe van zijn, dus kies alleen voor het kind als je ergens wel weet dat je genoeg liefde ervoor hebt.

Pareltjes
Berichten: 2230
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:35

Doe een stap terug
Haal diep adem
Elimineer alle beren op de weg
Die zijn er even niet

Wat zou je doen in de perfecte wereld? Zonder één enkele beer?

Houden of niet? En je hebt je antwoord......

KirstenHorse

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:41

Pareltjes schreef:
Doe een stap terug
Haal diep adem
Elimineer alle beren op de weg
Die zijn er even niet

Wat zou je doen in de perfecte wereld? Zonder één enkele beer?

Houden of niet? En je hebt je antwoord......


De perfecte wereld bestaat niet, wij leven daar niet in en het kind gaat daar ook niet in leven. Vind dit een nonsense antwoord. In de perfecte wereld zonder beren op de weg zou ik allang een paard hebben gekocht, maar dat kan nou eenmaal niet in de echte wereld. TS doet er juist heel goed aan om de beren op de weg te bekijken en haar opties af te wegen. Ze is heel verstandig bezig en ik wens haar alle sterkte en succes toe in het maken van een beslissing. Er is geen goed of fout.

xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:44

Inderdaad, ik ben blij dat mijn moeder altijd alle beren op de weg eerder ziet dan ik, anders was ik in 7 sloten tegelijk gelopen :+ dus die vlieger gaat in mijn ogen ook niet op. Een kind zorgt voor een ouder juist voor meer beren op de weg over het algemeen. Als je gewoon voor het ongenuanceerde roze wolkje gaat kan het alleen maar tegenvallen denk ik zo, zeker als je nog zo erg twijfelt als de TS doet.

chanicha

Berichten: 12202
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:03

Als het aan mijn man had gelegen waren we pas jaren later ouders geworden, hij zág alleen maar beren op de weg maar toen onze dochter was geboren zei hij zelf dat we het eigenlijk veel eerder hadden kunnen doen want zijn wereld stopte niet bij een baby.
Daarbij als je te lang over iets nadenkt zie je juist steeds meer beren op de weg.

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:12

Kwanyin schreef:
Uiteindelijk is alles een onzekere factor. Je kan een droomkind krijgen en dolgelukkig, je kan een "rot"kind krijgen en heel ongelukkig zijn. Je kan abortus doen en heel gelukkig nooit kinderen krijgen, of over een paar jaar wanneer je er klaar voor bent. Je kan abortus doen en je leven spijt hebben, en over een paar jaar een kinderwens krijgen die nooit meer vervuld gaat geraken. Je weet niet hoe het zal gaan. Het enige wat ik denk is: laat er geen kind de dupe van zijn, dus kies alleen voor het kind als je ergens wel weet dat je genoeg liefde ervoor hebt.


Je kunt een droomkind krijgen en ongelukkig zijn. En een "rot"kind krijgen en heel gelukkig zijn.
Of een gehandicapt kind en dat verandert je hele leven. Maar als je het die ouders vraagt die het betreft zijn er maar weinig die spijt hebben dat ze het kind geboren hebben laten worden.

Hoe kun je zeggen alleen te kiezen voor een kind als je zeker weet dat je een goede moeder zult zijn?
Want 1 ding is zeker: dat weet je nooit tevoren. Gelukkig mag je als ouders fouten maken. Sterker, er is niet 1 ouder die geen fouten heeft gemaakt.

pmarena

Berichten: 48380
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:15

Ik denk dat het juist een heel goed punt is van Pareltjes, gezien je hart het beste de doorslag kan geven in zo'n situatie. Beren kunnen veranderen in makke schoothondjes, er kunnen nieuwe beren komen....maar je hart...dat zegt wat je ècht wilt.... en dat is degene die altijd bij je blijft knagen.

Welke keuze je ook maakt, moeten leven met een onvervuld hart en spijt en "wat als" is ook niet mals....
Het lijkt me dus juist de beste keuze om alle "ruis" weg te denken en te voelen welke behoefte het grootst is: kind wel of niet laten komen.

En dan daar de oplossing bij zoeken :j

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:15

chanicha schreef:
Als het aan mijn man had gelegen waren we pas jaren later ouders geworden, hij zág alleen maar beren op de weg maar toen onze dochter was geboren zei hij zelf dat we het eigenlijk veel eerder hadden kunnen doen want zijn wereld stopte niet bij een baby.
Daarbij als je te lang over iets nadenkt zie je juist steeds meer beren op de weg.

Maar dan is het balletje bij jullie de goede kant op gerold qua gevoel, dat kan zomaar anders uitpakken bij een ander (ook bij mensen die beiden overtuigd aan 'n kind begonnen trouwens)
Het is een kansspel, het is moeilijk inschatten wat je over 10-20 jaar van je leven met kind vindt. Het is geen 'hobby' die je weer op kunt geven als het toch tegenvalt.

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:15

beatje schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dus teveel oppas is niet goed maar te weinig ook niet beatje? Oké. Helder.

Ik zal het voor jou even uitleggen als je het niet snapt. Een kind aan oppas of nanny overlaten kan natuurlijk maar is niet wenselijk voor het kind.
Je kind overal meeslepen en gewoon je leven verder doen. Is ook niet wenselijk voor het kind.

Of je het nu leuk vind of niet, een kind veranderd je leven en je zal ergens toch aanpassingen moeten doen voor het kind, wil je het toch een leuk leven geven.

Als je een fulltime job hebt en hobby's en een relatie goed wil houden en je kind leuk wilt opvoeden, ga je ergens moeten schrappen.


Ah bedankt! Ik dacht altijd dat iedere ouder daar zelf een mening over mocht hebben.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:19

Babootje schreef:
Hoe kun je zeggen alleen te kiezen voor een kind als je zeker weet dat je een goede moeder zult zijn?
Want 1 ding is zeker: dat weet je nooit tevoren. Gelukkig mag je als ouders fouten maken. Sterker, er is niet 1 ouder die geen fouten heeft gemaakt.

Het gaat niet over geen fouten de mogen maken of een goede moeder te zijn. Het gaat er om dat je kind gewenst is, ongeacht of materialistisch gezien je aan alles kan voldoen om het groot te brengen. En dan nog, een kind kan heel gewenst zijn maar als het er eenmaal is kan je nog denken "pfoe, had ik dit op voorhand geweten dan had ik er niet voor gekozen." Dus zelfs dan kan het wel eens misgaan.

Maar als je op voorhand er al over zou twijfelen, als je voordat je het kind hebt al denkt "pfoe, heb ik er eigenlijk wel zin in om een kind groot te brengen? Misschien wel, misschien niet, ik weet niet of ik daar wel klaar voor ben", dan moet je imo geen risico nemen dat het het tweede gaat worden. Ongeacht je in een goede vaste relatie met hopen geld zit. Dat je het echt wel wilt lijkt mij gewoon een basisvereiste en de grootste kans dat je er geen spijt van gaat hebben.

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:20

beatje schreef:
Ik ga niet in discussie hoeveel tijd iemand aan een kind wil besteden. Maar of je wil of niet een kind veranderd je leven.
Marco snapte mij niet en ik deed voor haar even de uitleg wat ik bedoelde.


Ja ik heb hier inderdaad geen ervaring mee.

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:21

Freggle_Edge schreef:
Ondanks dat we echt wel tropenjaren hebben gekend, zou ik het moeder zijn nooit willen missen. Ik durf wel te zeggen dat ik door mijn zoon een mooier mens ben geworden.


Helemaal met je eens. (In mijn geval een meid) Zou dr echt niet meer willen missen.

pien_2010

Berichten: 43885
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:27

MarcoBorsato schreef:
beatje schreef:
Ik ga niet in discussie hoeveel tijd iemand aan een kind wil besteden. Maar of je wil of niet een kind veranderd je leven.
Marco snapte mij niet en ik deed voor haar even de uitleg wat ik bedoelde.


Ja ik heb hier inderdaad geen ervaring mee.


_O- schurk!

Pmarena, inderdaad, voor alles zijn argumenten. Probeer goed te voelen wat je werkelijk wil want dat is waar het om gaat.

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:35

Babootje schreef:
Hoe kun je zeggen alleen te kiezen voor een kind als je zeker weet dat je een goede moeder zult zijn?
Want 1 ding is zeker: dat weet je nooit tevoren. Gelukkig mag je als ouders fouten maken. Sterker, er is niet 1 ouder die geen fouten heeft gemaakt.


Kwanyin schreef:
Het gaat niet over geen fouten de mogen maken of een goede moeder te zijn. Het gaat er om dat je kind gewenst is, ongeacht of materialistisch gezien je aan alles kan voldoen om het groot te brengen. En dan nog, een kind kan heel gewenst zijn maar als het er eenmaal is kan je nog denken "pfoe, had ik dit op voorhand geweten dan had ik er niet voor gekozen." Dus zelfs dan kan het wel eens misgaan.

Maar als je op voorhand er al over zou twijfelen, als je voordat je het kind hebt al denkt "pfoe, heb ik er eigenlijk wel zin in om een kind groot te brengen? Misschien wel, misschien niet, ik weet niet of ik daar wel klaar voor ben", dan moet je imo geen risico nemen dat het het tweede gaat worden. Ongeacht je in een goede vaste relatie met hopen geld zit. Dat je het echt wel wilt lijkt mij gewoon een basisvereiste en de grootste kans dat je er geen spijt van gaat hebben.


Maar wat is dan je punt? Als er 1 twijfelaar was, was ik het wel. Daarom werd ik pas op mij 35e moeder. En dan nog bij toeval. Als het aan mij lag was ik er nooit klaar voor. Dat wil dus helemaal niks zeggen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:46

Babootje schreef:
Maar wat is dan je punt? Als er 1 twijfelaar was, was ik het wel. Daarom werd ik pas op mij 35e moeder. En dan nog bij toeval. Als het aan mij lag was ik er nooit klaar voor. Dat wil dus helemaal niks zeggen.

Dat je geen moeder moet worden als je per ongeluk zwanger bent geworden maar eigenlijk geen kind wilt, want (in de ogen van de anti-abortus meningen): "je gaat toch geen leven vermoorden want jij hebt toch een fijne relatie en een goed inkomen en tijd, laat dat kind dus maar komen je hebt het nu en nu moet je maar de gevolgen dragen." Dat je dus ook als je kwa buitenwereld misschien het perfecte plaatje hebt om een kind groot te brengen, je alsnog alle recht hebt om nee te zeggen als jouw gevoel dan zegt dat je het niet wilt en er niet klaar voor bent. Want een kind heeft niets aan dat alles als het opgroeit in een huis waar het eigenlijk te veel is.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:48

Wij zaten 9maand geleden ook in de zelfde situatie.
Perongelijk zwanger geworden.
Ondanks de innamen van mijn pil.
Toen we het ontdekte was ik ruim 8w zwanger. Aangezien we 2kinderen hebben en nooit een 3de Woude was de keuze misschien ook abortus.
Afspraak gemaakt bij gync en toen we het foetusje zagen springen draaien etc hartje goed gesprek gehad,.. partner is toen zelfs buiten gestuurd en toen verder gepraat thuis gepraat etc..

Hebben we besloten de baby te houden . Heb buiten mijn 2 andere zwangerschappen tot de laatste week kunnen werken.
Helaas draaide deze zwangerschap op een risico en ben ik met 16weken op rust moeten gaan alles zat tegen veel bloedingen steeds de stress of het nog leefde.
Sinds dinsdag geboren en het is zo onwijs! Ik ben zeker blij dat we hebben doorgezet zelfs mijn partner schaamde zich dat we over abortus dachten.

Ik zelf heb nooit iets voor de kids moeten opgeven.
En er komt ook weer een tijd dat je wat je moet opgeven ook weer kan oppakken.

Bv paardrijden waren ze hier super snel gewend in de buggy naast de piste en als ze ouder waren legde we speelgoed naast de bak en ze waren een uurtje stil.

Mijn schoonzus reist erg vaak 3-4 x per jaar kindjes gaan gewoon mee zonder zorgen het is wat je ze gewoon maakt natuurlijk.

Maar denk dat voor het meeste (meestal) wel een oplossing kan zijn.

Allesinds wil ik je veel moed toewensen in je besluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:50

Volgens mij hebben deze 9 pagina's meningen het er niet makkelijker op gemaakt voor TS :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:00

Babootje schreef:
Maar wat is dan je punt? Als er 1 twijfelaar was, was ik het wel. Daarom werd ik pas op mij 35e moeder. En dan nog bij toeval. Als het aan mij lag was ik er nooit klaar voor. Dat wil dus helemaal niks zeggen.

Kwanyin schreef:
Dat je geen moeder moet worden als je per ongeluk zwanger bent geworden maar eigenlijk geen kind wilt, want (in de ogen van de anti-abortus meningen): "je gaat toch geen leven vermoorden want jij hebt toch een fijne relatie en een goed inkomen en tijd, laat dat kind dus maar komen je hebt het nu en nu moet je maar de gevolgen dragen." Dat je dus ook als je kwa buitenwereld misschien het perfecte plaatje hebt om een kind groot te brengen, je alsnog alle recht hebt om nee te zeggen als jouw gevoel dan zegt dat je het niet wilt en er niet klaar voor bent. Want een kind heeft niets aan dat alles als het opgroeit in een huis waar het eigenlijk te veel is.


Dat is toch jouw interpretatie ervan. Ik had geen kinderwens had, mijn man had ook geen kinderwens had, we wisten beiden niet of we er gelukkiger van zouden worden en ik had ook best goede redenen om geen kind te willen. Wat ik inderdaad wel had, is zoveel respect voor het leven dat ik er niet over heb gedacht om dat te beëindigen omdat het me niet uitkomt.

lizy29

Berichten: 6253
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:08

Maar respect voor het leven kan dan net zo goed respect voor je eigen leven en dat van je partner betekenen.

pmarena

Berichten: 48380
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:16

Kwanyin schreef:
Maar als je op voorhand er al over zou twijfelen, als je voordat je het kind hebt al denkt "pfoe, heb ik er eigenlijk wel zin in om een kind groot te brengen? Misschien wel, misschien niet, ik weet niet of ik daar wel klaar voor ben" ....


Die vraag lijkt me eigenlijk gewoon iets waar de meeste mensen doorheen gaan als ze overwegen om voor kinderen te gaan := Volgens mij zijn er immers maar heel weinig mensen die exact doorzien waar ze aan beginnen.... je moet het toch allemaal maar afwachten hoe het is om daadwerkelijk dat eerste kind te hebben, dag en nacht, 24/7/365 en hoe dat kind en de situatie precies uitpakt.... :=

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:27

sayenti schreef:
Wij zaten 9maand geleden ook in de zelfde situatie.
Perongelijk zwanger geworden.
Ondanks de innamen van mijn pil.
Toen we het ontdekte was ik ruim 8w zwanger. Aangezien we 2kinderen hebben en nooit een 3de Woude was de keuze misschien ook abortus.
Afspraak gemaakt bij gync en toen we het foetusje zagen springen draaien etc hartje goed gesprek gehad,.. partner is toen zelfs buiten gestuurd en toen verder gepraat thuis gepraat etc..

Hebben we besloten de baby te houden . Heb buiten mijn 2 andere zwangerschappen tot de laatste week kunnen werken.
Helaas draaide deze zwangerschap op een risico en ben ik met 16weken op rust moeten gaan alles zat tegen veel bloedingen steeds de stress of het nog leefde.
Sinds dinsdag geboren en het is zo onwijs! Ik ben zeker blij dat we hebben doorgezet zelfs mijn partner schaamde zich dat we over abortus dachten.

Ik zelf heb nooit iets voor de kids moeten opgeven.
En er komt ook weer een tijd dat je wat je moet opgeven ook weer kan oppakken.

Bv paardrijden waren ze hier super snel gewend in de buggy naast de piste en als ze ouder waren legde we speelgoed naast de bak en ze waren een uurtje stil.

Mijn schoonzus reist erg vaak 3-4 x per jaar kindjes gaan gewoon mee zonder zorgen het is wat je ze gewoon maakt natuurlijk.

Maar denk dat voor het meeste (meestal) wel een oplossing kan zijn.

Allesinds wil ik je veel moed toewensen in je besluit.

Hartelijk gefeliciteerd met jullie kindje!