Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:07

Heftig verhaal zeg ladybird! Goed opgelet dus :j

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:35

Ahhh, ik schreef ook bij overlast, maar niet bij een incidenteel feestje, hoeven ze me ook niet van te voren te vertellen.
Maar wel de mensen die chronisch voor overlast zorgen....en dan om 4 uur naar hun wegrijdende bezoek schreeuwen, moeten we snel weer doen.... :Y)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 03:12

Na een poging tot inbraak bij onszelf en inbraak bij de buren meegemaakt te hebben meld ik 'verdachte' dingen die ik zie. Zoals 2 jongens van een jaar of 17 die hun bal uit een tuin aan het halen waren. Het was bloedgeslagen heet en op een punt waar jongetjes van 6 niet eens zouden ballen wegens gebrek aan ruimte. Ik belde 0900-tuig en kreeg het verzoek om een volgende keer 112 te bellen.
Onlangs ook 0900 gebeld omdat er wat ettertjes met flinke vuurwerkbommen door de wijk gingen en ze uiteindelijk ook een kliko bij iemand in de fik zetten. Manlief en buurman hebben het geblust, dus gelukkig bleef het bij geluidsoverlast, maar je wilt toch niet weten wat er had kunnen misgaan.

Wat betreft buren en feestjes ben ik ietwat getraumatiseerd nadat ik ooit door mijn bovenburen bijna van de trap ben geduwd omdat ik om half 2 's nachts kwam vragen of ze wilden stoppen met piano spelen.
Daarbij beweeg ik me op straat tegenwoordig voort in een rolstoel en dat maakt dat mijn drempel nog hoger om zelf langs te gaan bij overlast. Als men hoorbaar stomdronken is voel ik me met wielen toch nóg een stukje kwetsbaarder. Op feestjes of restaurants zet ik altijd al m'n rem vast omdat er genoeg grapjassen zijn die denken dat het lollig is om je mee te nemen in je rolstoel. 8)7

Uitkeringfraude zou ik melden, mits ik echt zeker van m'n zaak ben. Er zullen ook mensen hun twijfels bij mijn gezondheidsproblemen hebben, want als ik me laat zien kan ik best nog wat. Wat mensen vaak niet beseffen is dat ik op de momenten dat ze me niet zien meestal plat lig om bij te komen van toen ze me wel zagen.
Maar het is zo verdrietig om wel echt ziek te zijn en voorzieningen nodig te hebben en dan een soort van verhoord te worden alsof je liegt, dat ik de mensen die dat veroorzaken wel gemeld zou willen zien worden.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 04:02

Tijdje terug nog. Woon in een flat en werd wakker van gestommel beneden. Stond er één of andere aftandse taxi met vage jongens. Toen ik ze na een tijdje hoorde zeggen dat ze óf een steen door de ruit beneden gingen gooien óf via fietsen proberen op de overkapping van de ingang te klimmen leek het mij toch wel slim om de politie te bellen.
Moest ze in de gaten blijven houden terwijl de politie onderweg was maar wel uit het zicht blijven. In m'n pyjama op het balkon in het donker zagen ze mij niet tot de politie er aan kwam en met een zaklamp langs de voorkant van de flat scheen...snel weggedoken. Jongens zeiden in de flat te wonen en hun sleutels waren vergeten....vaag verhaal. Twee dagen later zijn ze onder politie begeleiding hier uit de flat verwijderd nadat ze een appartement compleet gesloopt hadden....woon in een hele nette buurt en dan is zoiets daarna het gesprek van de dag, heb verder nooit gezegd dat ik degene was die gebeld had := .

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:39

Buren bij ons in de straat parkeerden steeds op de stoep, terwijl er gewoon genoeg ruimte was wat verderop. Alleen moesten ze dan een stukje lopen. Was vervelend, maar wij konden ons huis nog in, maar over de stoep kon niet meer gelopen worden. Tot iemand een keer een auto voor de ingang van onze tuin had gezet. Toen heb ik de gemeente een mail gestuurd.
Daarop netjes een mail terug gehad dat het idd niet de bedoeling is om óp de stoep te parkeren en dat de handhaving die week door de straat was gegaan en meerdere keren bekeuringen had uitgedeeld. En dat ze in de toekomst vaker langs gaan komen.
Dat voelde wel echt als klikken, maar ik was het echt zat.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:13

Naar mijn mening ben je gewoon asociaal als je geen rekening met de buren kunt houden.
Dus gewoon om 10 uur geluid zachter.

Overigens vind ik mishandeling etc melden ook niet klikken.
En degene in de uitkering die nog flink zwart bij verdient weer ook welk risico hij loopt ;)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 17:07

Heb ik spijt dat mijn reactie vermogen me in de steek liet gisteren. Ik stond te tanken en naast me vertrok een auto, waarin een kind van een jaar of 4 niet vast zat. Toen ik echt besefte wat ik net gezien had, waren ze te ver weg om de nummerplaat nog te lezen :n
Dit had ik sowieso doorgebeld.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:05

Ik heb net de politie gebeld omdat ik en groep in het bos tegenkwam die een kampvuur aan het stoken waren. Duidelijk op een plek waar het verboden en niet verstandig is. Ik was alleen en gezien de grote van de groep heb ik ze niet aangesproken maar de politie gebeld. De politie was heel blij met de melding en ze gingen het meteen oppakken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:11

Als ik iemand iets zie stelen, dan meld ik dat gelijk bij de winkelmanager of -medewerker. Heb dat al eens aan de hand gehad, maar omdat ik na schade en schande geleerd heb om er niet zelf op af te stappen, meld ik het alleen nog gelijk bij iemand van de winkel zelf. Stelen is echt een no go voor mij. Ooit een klasgenootje gehad die dat deed en dat nog zelfs trots liet zien ook, daar wilde ik gelijk niets meer mee van doen hebben. Uiteraard na een reprimande en plein public van mijn kant. Dat mokkel liep rood aan, maar ik betwijfel of ze die nare gewoonte ooit heeft afgeleerd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:15

Ik ben niet zo van het klikken (lees: gruwelijke hekel aan, spreek mensen liever zelf aan) maar heb toch onze wijkagent gecontacteerd toen onze toenmalige onderbuur bordjes met 'ik ben geen pedo' op zijn raam had geplakt en dat dagen liet hangen. Hij was al een paar keer agressief geweest tegen een bovenbuurman dus ik durfde zelf niet goed aan te bellen en de keer dat ik wel aanbelde deed hij niet open. Achteraf goede keus geweest want de beste man is daarna bij hulpinstanties aangemeld door de wijkagent.

En we hebben laatst ook gebeld toen wat pubers een scooter hadden gestolen en achter onze flat in de fik wilden steken. Ik heb een gruwelijke hekel aan stelen, ga maar gewoon werken voor je geld en spullen.

Verder zie ik wel meer dingen om me heen gebeuren maar zolang er geen mensen of dieren benadeeld worden bemoei ik me er niet mee.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:47

1 keer de politie gebeld voor geluidsoverlast op een dacht ik zondag avond . Was in de tijd van de examen feesten. Geloof dat ze tot 4 uur s nachts door gingen. Weet nog steeds niet waar het precies vandaan kwam was zeker wel 2 straten van ons blok maar het bed dreunde mee met de bas zo hard ging dat.
Verder 1x politie gebeld maar dat was om iemand te helpen en niet om te klikken hoewel het wel een rare situatie was.

Kindje van 3 a 4 was binnen gesloten bij de kinderboerderij en buitlandse moeder / oma stond aan de andere kant van het hek. Kind kon niet naar buiten

Hier in de omgeving is het gebruikelijk om feestje te houden waarvan je denk ah net volume ik hoor de muziek wel maar als ik echt wil slapen zou het nog wel lukken. Tot het een uur of 12 is en iedereen dronken is en dan gaat ie steeds harder en harder totdat het zo hard is dat je elkaar in je eigen huis niet meer kan verstaan.

Ik snap dat feestjes leuk zijn, wat ik niet snap is dat het alleen gezellig kan zijn als je de muziek zo hard hebt dat je niks anders meer hoort.

Wij zelf doen dat nooit. Ik versta mijn gasten graag

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:30

hagelslag schreef:
Laatst een nieuwe collega verklikt bij de planners.
Hij is nog maar net bij ons aan het werk. Ik zag hem zaterdag op stap, smoordronken.
En hij heeft zich zondags voor de hele week ziek gemeld. Dus dat heb ik gezegd.

Vorige week maandag deed mijn vrachtautocollega alsof ik hem niet had gemeld dat ik niet had voorgeladen. Hij begint nachts om 02.30 en wil laden maar maandagochtend kun je pas vanaf 5 uur laden.
Dus hij probeerde de planners wijs te maken dat ik hem niet gezegd had dat ik niet voorgeladen had maar ik kon dus bewijzen dat ik hem geschreven heb waardoor hij de uren tussen 02.30 tot 5 uur niet betaald gaat krijgen. (ik heb dus de planners gebeld van hoor es, hij wist dat ik niet had voorgeladen' de planners dachten dat hij dit niet wist).
Of dat laatste echt klikken was geen idee maar ik vond het wel nodig

Vind het allebei echt klikken! wie zegt dat jou nieuwe collega niet echt ziek is geworden zondag? en die andere collega kan iets ook vergeten zijn omdat hij serieuzere dingen aan zijn hoofd had.....dit is niet alleen klikken maar ook "matennaaien"

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:26

In vergelijking met de andere posts die ik lees klik ik best weinig :o woon in niet zo'n goede buurt dus als ik de politie moet bellen voor mensen die gevaarlijk rijden/psychische patiënten op straat/verdachte situaties/drugs/wildplassen dan kan ik minstens 10x per dag de politie bellen.

Ik denk dat ik het wel vaker mag doen, poos terug zag ik wat 18 jarigen met een taser over straat lopen (ze waren vooral aan het geinen onder elkaar). Omdat ik met vriendinnen was niet gelijk gebeld, maar zag later op het nieuws dat anderen wel hadden gebeld en de jongens waren opgepakt. Als ik zoiets weer zie zou ik nu wel gelijk bellen.

Heb wel gebeld toen ik 's ochtends wakker werd en er een auto met ingeslagen ramen voor m'n deur stond. Hoorde via buren later dat de eigenaresse heel blij was dat ik de politie had gebeld en ze op de hoogte was gebracht. Maar dat is niet echt klikken.

Ik vind het alleen lastig waar de grens ligt en wanneer je nou 112 moet bellen of het 0900 nummer.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:28

woofie schreef:
hagelslag schreef:
Laatst een nieuwe collega verklikt bij de planners.
Hij is nog maar net bij ons aan het werk. Ik zag hem zaterdag op stap, smoordronken.
En hij heeft zich zondags voor de hele week ziek gemeld. Dus dat heb ik gezegd.

Vorige week maandag deed mijn vrachtautocollega alsof ik hem niet had gemeld dat ik niet had voorgeladen. Hij begint nachts om 02.30 en wil laden maar maandagochtend kun je pas vanaf 5 uur laden.
Dus hij probeerde de planners wijs te maken dat ik hem niet gezegd had dat ik niet voorgeladen had maar ik kon dus bewijzen dat ik hem geschreven heb waardoor hij de uren tussen 02.30 tot 5 uur niet betaald gaat krijgen. (ik heb dus de planners gebeld van hoor es, hij wist dat ik niet had voorgeladen' de planners dachten dat hij dit niet wist).
Of dat laatste echt klikken was geen idee maar ik vond het wel nodig

Vind het allebei echt klikken! wie zegt dat jou nieuwe collega niet echt ziek is geworden zondag? en die andere collega kan iets ook vergeten zijn omdat hij serieuzere dingen aan zijn hoofd had.....dit is niet alleen klikken maar ook "matennaaien"

Nou deze begrijp ik wel. Die collega klaagt, zeurt, liegt en sloopt wel vaker wat zo te lezen. En probeert vaak dan de schuld bij hagelslag te leggen dus snap dan wel dat hagelslag dat wil voorkomen en er klaar mee is.

Die nieuwe collega... tja... wees een vent en eerlijk.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:40

Ik heb wel eens de politie gebeld toen ik iemand zag sluikstorten, heb nummerplaat en omschrijving van voertuig door gegeven en foto's gemaakt, doorgestuurd naar de Stad.
Getoeterd op de auto zodat ie wist dat ik het gezien had.
Kreeg dezelfde dag nog een mail van de Stad dat ze waren gaan kijken en dat hij blijkbaar alles terug had opgeruimd want er lag niks meer.

Sluikstorten vind ik echt echt asociaal, als ik het een stuk kauwgum uit het raam gooien.
Snap niet dat mensen hun rotzooi niet 2 min kunnen bij houden en thuis in de vuilbak gooien.

En ik werk in een hotel en heb wel eens de politie gebeld om gasten uit het hotel te zetten die op elkaar aan het schreeuwen waren. Toen onze bureaulampen ineens vliegles kregen vond ik het wel mooi geweest.
Ben dan te 'bang' om zelf wat te gaan zeggen denk ik dus ja dan ga ik klikken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:43

@woofie en friendly
Precies daarom heb ik geklikt.
De directe vrachtwagencollega had de planners gezegd dat ik niet gezegd had dat im niet had voorgeladen.
Plus eh ja hij rijd heel veel kapot en probeerd mij te stangen, maar ik doe gewoon mijn werk.
En de andere collega werkt nog geen 2 maanden hier en is 5 weken ziek geweest al.
Dus ja dan geef ik wel de hint dat hij zaterdags op stap was en smoorbezopen was.

Maar ik heb vandaag alweer moeten klikken.
Mijn collega heeft alweer schade gereden en het niet gemeld....
Dus ja dan bel je de planners en meld dat er weer nieuwe schade aan de vrachtauto is.
En dat is uitermate vervelend. Schade rijden kan gebeuren maar meld het bij de planners en meld je vaste collega dat je het gemeld hebt en klaar

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:53

sureido schreef:
Jongens lees eens even al mijn reacties, Sanne graag mijn aller eerste lezen zodat je de situatie helemaal snapt :+ lastig ook he.

Ze hadden om 12 stipt de politie gebeld waarmee ze ook dreigde bij de huisbaas (die er niks om gaf). Terwijl ze best even hadden kunnen appen of langskomen al eerder. Andere buren hadden wel even geappt namelijk. En de politie is 1 keer langs gekomen en na die keer om 12 geen een keer meer dus blijkbaar viel het wél reuze mee. Begrijpend lezen!! :D

Nou sorry maar ik vind tot 6 uur ‘a morgens muziek aan ook al heb je deuren etc dicht ook gewoon asociaal. Kan je wel zeggen dat je niks meer hoort maar je bent vast niet bij een ander gaan luisteren. En nee ik vindt niet dat dit maar moet kunnen voor studenten feestjes omdat het ‘normaal’ is
Ze hadden wel voor het melden even kunnen bellen/appen/ langs lopen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:11

Er heeft ooit een collega over mij geklikt. Vond dat echt totaal niet leuk. Ik was al een paar dagen ziek, de laatste dag toen ik ziek was knapte ik wel op maar voelde me nog te beroerd om aan het werk te gaan.
Was wel even de stad in geweest om ibuprofen en dropjes te halen.
Loop de winkel uit en precies op dat moment liep er een collega langs. We groetten elkaar gewoon maar ik wist al hoelaat het was. Aan haar blik kon ik dat wel aflezen.

Dus toen ik de volgende dag op het werk kwam was mijn baas niet zo lief tegen me. Ik legde nog uit dat ik echt alleen even de stad in was om pijnstillers te halen maar dat accepteerde ze totaal niet.

Nee ik heb dat altijd wel kinderachtig gevonden van mijn collega om door te klikken. Zij wordt er niks beter van.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:57

Klikken als iemand ibu haalt of dropjes/keelsnoepjes zou ik dan weer niet doen.
Ik weeg ook echt wel af of ik iets ervan zeg ja of nee

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:38

hagelslag schreef:
Klikken als iemand ibu haalt of dropjes/keelsnoepjes zou ik dan weer niet doen.
Ik weeg ook echt wel af of ik iets ervan zeg ja of nee

Ja zij kan niet weten dat ik dat ben wezen halen, maar dan nog. Ik vind het laag om zomaar over je collega te gaan klikken. In jou situatie vind ik het wel wat anders, omdat die collega van jou je probeert te stangen.
Maar bij mij en betreffende collega was er niks aan de hand.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:02

Mjaaa opzich had ze je kunnen aanspreken en vragen hee was je niet ziek en dan had je natuurlijk kunnen reageren.
Maarja gedane zaken nemen geen keer.
Het zal mij benieuwen of mijn collega maandag weer om half 3 nachts begint. Of dat hij de vorige x ervan geleerd heeft.
Ik kon vandaag weer niet voorladen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 02:37

Ik heb geklikt over een feestje in de straat. Nieuwe mensen hebben een house warming. Op zich prima, maar muziek en luide stemmen in voor en achtertuin zodat ik om half 2 met het raam dicht nog steeds alles mee krijg gaat me te ver.

Is van het volk, joggingbroek, capuchon permanent over het hoofd, heuptasje en telefoon aan het oor. Daar ga ik echt niet aanbellen als er minimaal 20 man in huis zitten.
Hoop dat het bij een eenmalig feestje blijft. We hebben een rustige straat en ik heb geen zin in dit gezeur de hele tijd.

Het is nu eindelijk iets rustiger, maar ik vrees het moment dat iedereen straks naar huis gaat en er uitgebreid afscheid genomen moet worden voor de deur.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 03:16

Haha zonnebloem ik ben net thuis van een housewarming maar als ik de beschrijving lees gaat het niet over dezelfde :')

@genja ik ga niet heel de discussie weer opnieuw laten opbloeien, maar de buren naast ons zijn studenten en waren zelf op het feest en de andere buren hebben volgens mij een wiet plantage oid want daar is alles altijd dichtgetimmerd, en verder is het zo’n drukke tokkie straat met nachtwinkels en ander gespuis dus nee, die mensen gaan echt niet klagen want die weten waar ze wonen :') alleen aan de kant van het dakterras achter ons woont normaal volk (en zeur volk dus, sorry not sorry) maar met de deur van het dakterras dicht hoorde je amper wat, zelfs wij toen we even buiten overlegde en we stonden op het dakterras met de deur dicht hoorde we amper wat, dus een appje of belletje van mag die die deur dicht had de kosten van het politie nummer bellen bespaart (plus het opwinden eromheen) ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:11

Ik heb nog nooit gebeld. Het is tegenwoordig en een betaald nummer, en wat schiet je er mee op? Ik vind een keer een feestje niet zo storend, ook al gaat het langer door dan officieel mag. Bij spoed zou ik wel bellen, dan gewoon 112.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:13

Ik heb gebeld toen er overduidelijk gedeald werd bij de parking waar veel ouders parkeren en de school bijna uit was. Doe dat ergens waar lagere schoolkinderen niet ieder moment langs kunnen komen.