Scheiden, wat allemaal te regelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:01

Niet gaan aanmodderen, neem een advocaat in de arm. Om er bij een mediator uit te willen komen is er welwillendheid van beide partijen nodig en dat is er niet.
Dat is in dit geval denk ik echt de kortste klap ts.

juval

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:10

ik denk ook dat het station 'mediation' gepasseerd is, kom nu voor jezelf (en je dochter!) op en neem een goede advocaat in de arm.
veel sterkte!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:33

Ik ga met de anderen mee en zou ook aanraden om een goede advocaat in ha nden te nemen. Dit ook omdat jij de kostwinner bent en ik er niet raar van op zou kijken als hij gaat proberen jouw financieel helemaal uit te kleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:56

Dat risico zit er in maar daar heeft hij vooral zijn kind mee. Meneer is afgekeurd blijkbaar en heeft een uitkering?? Ik snap heel goed dat je als welwillende partner dit zo snel en goed mogelijk in belang van je kind geregeld wil hebben maar zo goed het in het begin leek, zo vervelend is hij nu bezig . Kinderachtig en juist omdat ts gewoon moe en zat van dit gedoe is loopt ze wel het risico om voor de lieve vrede ergens mee akkoord te gaan . Alleen daarom zou ik een advocaat in de arm nemen die heel zakelijk hier maar kan kijken.

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:02

Zou ik u een pb mogen sturen ik zit helaas in de zelfde situatie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 07:12

Helaas is het mediation traject stukgelopen omdat meneer ook bij de tweede afspraak niet is komen opdagen gisteren. Dus het wordt nu een advocaten-verhaal. Heel erg jammer maar het zij dan maar zo. Ik heb voor mijn gevoel alle ruimte, tijd en kans geprobeerd te geven om het goed te laten verlopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:26

Muronia schreef:
Helaas is het mediation traject stukgelopen omdat meneer ook bij de tweede afspraak niet is komen opdagen gisteren. Dus het wordt nu een advocaten-verhaal. Heel erg jammer maar het zij dan maar zo. Ik heb voor mijn gevoel alle ruimte, tijd en kans geprobeerd te geven om het goed te laten verlopen.

Dat is inderdaad jammer maar het is niet anders. Aan jou ligt het in ieder geval niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:02

Oh nee, wat ontzettend zonde. Maar je hebt het inderdaad geprobeerd om het in goed overleg op te lossen. Dan inderdaad maar een advocaat erop en hopen dat het zo snel mogelijk achter de rug is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:52

Wat jammer...
Ik weet eigenlijk niet of ik hier al eerder gereageerd heb of enkel meegelezen.
Ik wil je man "voor over een tijdje" de tip geven om 100% eerlijk te zijn tegenover zijn dochter over zijn nieuwe vriendin (de omstandigheden maar ook sinds wanneer etc).
Ik was ietsje ouder dan jullie dochter toen mijn ouders uit elkaar gingen, mijn vader was niet eerlijk tegen mij over het hoe of wat met zijn nieuwe partner en dat heeft ervoor gezorgd dat mijn moeder mij af en toe dwong daarheen te gaan omdat ik ook contact met mijn vader moest hebben volgens haar (gezien mijn leeftijd was er niets over opgenomen in het echtscheidingsconvenant)
Pas 2,5 jaar later toen mijn vader een hartaanval had gehad en op de ic lag is er bij mij een knop omgegaan.
Inmiddels heel goed contact en ook met zijn nieuwe partner echt heel goed contact.

En verder, hoe moeilijk ook voor jou, praat nooit slecht over haar vader, ook niet als ze 25 is, dan is het nogsteeds pijnlijk en moeilijk.
(mijn moeder doet dat dus wel eens en het liefste ren ik dan weg. Ik sluit me dan dus af en inmiddels ben ik 33 maar kan daar nogsteeds niet tegen)

Verder heel veel sterkte voir jou en je dochter :(:) wat een klote situatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:17

Volgens mij doet ts haar uiterste best en houd ze haar dochter zoveel mogelijk uit de wind. Maar een kind krijgt ongetwijfeld genoeg mee. Sterkte ts, dikke tegenvaller dat hij gewoon niet meewerkt.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:47

:(:) gewoon even een dikke vette knuffel

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:16

Wat een laml*l. Hoe je eigen ego voor je kind kan gaan vind ik toch altijd maar bijzonder. Je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent en dat je van hem geen verwachtingen meer moet hebben.
Sterkte!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 20:48

Nou 1 positieve overwinning heb ik toch wel te pakken dankzij dit verhaal.. ik heb vandaag mn allereerste echte dikke zwarte huisspin zelf uit huis verwijderd :oo . Ik krijg nog kippenvel als ik eraan denk maar ik heb het gefixt!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:49

Muronia schreef:
Nou 1 positieve overwinning heb ik toch wel te pakken dankzij dit verhaal.. ik heb vandaag mn allereerste echte dikke zwarte huisspin zelf uit huis verwijderd :oo . Ik krijg nog kippenvel als ik eraan denk maar ik heb het gefixt!

En het huis staat nog?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 20:50

Nee het huis is afgefikt maar de spin is weg :D _O-

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:58

Muronia schreef:
Nee het huis is afgefikt maar de spin is weg :D _O-

Whahaha, maar wel knap gedaan hoor. Ik ben ook single maar in zo'n geval haal ik echt wel mijn buurman.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:06

Niet alles in detail gelezen maar wel de zin dat je mbt 'uitkleden etc', maar dan financieel bedoeld :P , niet zo in elkaar zit en je dat niet wilt doen.

Hulde.
En verloochen jezelf niet als je dat niet wilt doen.
Ik heb een maandje terug het financiele traject mbt de verdeling van ons huis met mijn ex afgesloten en jan en alleman verklaarde me voor gek dat ik a. geen alimentatie wilde en b. ik niet een maximaal bedrag uit het huis heb geëist. Ik wilde dat niet omdat het ervoor zou zorgen dat mijn ex ons ex-huis zou moeten verkopen wat ervoor gezorgd zou worden dat het veel en veel langer zou hebben geduurd mbt de afhandeling dan wat het nu heeft geduurd. Daarbij wilde ik het niet voor onze zoon en ten derde wilde ik het ook niet voor mijn ex (hij vindt verhuizen echt een ramp en ik wilde niet dat hij nog meer in de stress zou komen zitten wat ook weer zijn weerslag zou hebben op onze zoon).
Het hoeft niet zo te zijn ook al is je ex bij tijden een giga *&)(&&kel zeg maar, dat jij dat ook moet zijn.

Ik kan mezelf ook nog steeds recht in de spiegel aankijken en dat vind ik het belangrijkste.

Overigens hier inmiddels ruim 8 maanden verder nadat ik de stekker uit de relatie heb getrokken en nog is het gedoe. Ook daar leer je op een bepaalde manier mee omgaan. En erken gewoon voor jezelf dat het zwaar K is allemaal. Wat mij het meeste treft is hoe dan ook wat het doet met mijn zoon. Dat is en blijft het vreselijkste van zo'n scheiding.
Nogmaals sterkte.

Getver spinnen.... :))
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-09-19 21:11, in het totaal 3 keer bewerkt

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:07

Muronia schreef:

Topper!

Dat was 1 van mijn eerste gedachtes, nu ik weer alleen ben, wie haalt dan de spinnen weg :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:18

Afbeelding

Zo ongeveer, Muronia?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 15:10

Kan iemand me zeggen hoe het werkt met verzekeringen? Hij woont nu dus niet meer bij mij maar heeft zich niet ingeschreven op een ander adres. Ik betaal dus nog steeds zijn WA verzekering.

Daarnaast staat zijn auto nog steeds op mijn naam, heeft hij niet op zijn naam gezet en treuzelt daarmee door hoewel ik het al een paar keer heb gezegd. Ik betaal dus nog steeds zijn autoverzekering, wegenbelasting en draai op voor eventuele bekeuringen.

Kan ik hier iets aan doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:13

Auto schorsen en dan uit de verzekering halen. :) En de gemeente bellen om hem uit te laten schrijven.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:21

Auto ophalen. En pas terug geven als hij hem heeft over geschreven

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:21

MarlindeRooz schreef:
Auto schorsen en dan uit de verzekering halen. :) En de gemeente bellen om hem uit te laten schrijven.

Om te schorsen moet ts wel alle auto papieren hebben. Met name de ternaamstellingscode

Heb je die Claudia?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:22

MarlindeRooz schreef:

Dit idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:32

Dan hem wel ff informeren, je wilt niet dat hij een ongeluk krijgt met je kinderen erbij en dan niet verzekerd is..