Geld cadeau bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Geld cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:01

Een prachtige pot cannabis <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:02

Goof schreef:
Maar je betaalt toch gewoon voor wat je gasten gebruiken? En niet per aanwezig persoon een vast bedrag? Of hebben jullie dat anders gedaan?

Hier betaalden we een vast bedrag per persoon en niet op nacalculatie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:10

MarcoBorsato schreef:

_O- _O- Die houden we erin.

Nee meid, dat was in mijn jeugd dat we cannabis deden. :=

Jullie zijn zo braaf en gaan voor een pilletje af en toe of dat is heel erg die verslavende GHB rotzooi, dat blijkt nog erger te zijn dan die heroïne rotzooi uit mijn tijd.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 02-07-19 16:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:10

Goof schreef:
Maar je betaalt toch gewoon voor wat je gasten gebruiken? En niet per aanwezig persoon een vast bedrag? Of hebben jullie dat anders gedaan?

Wij hebben geen geld of kado specifiek gevraagd, vond het totaal onbelangrijk. We wilden een feestje geven in de avond voor wat familie en vrienden, als je komt kom je en zo niet, kom je niet. Prima. En kom je zonder kado, ook prima, als het maar gezellig is.
Uiteindelijk hadden we op 50 cent na het hele bedrag voor de avond eruit en hadden we een gratis feestje. Daarnaast nog wat originele en lieve kado's. En die waren me eigenlijk meer waard omdat die persoonlijk waren en er over nagedacht was.

Hangt er vanaf wat voor formule je neemt. Vrienden van ons hadden een 5 gangenmenu + onbeperkt drank tot 5.00 ‘s morgens. Dus een vaste prijs per persoon. Het exact aantal doorgegeven personen moest ook betaald worden. Voor hun was het een €130 per persoon. Dus als er 5 man al niet komt tikt dat al direct flink aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:12

pien_2010 schreef:
MarcoBorsato schreef:

_O- _O- Die houden we erin.

Nee meid, dat was in mijn jeugd dat we cannabis deden. :=

Jullie zijn zo braaf en gaan voor een pilletje af en toe of dat is heel erg die verslavende GAB rotzooi, dat blijkt nog erger te zijn dan die heroïne rotzooi uit mijn tijd.

GHB _O- ja leuk spul hoor maar met de kennis van nu zou ik dat niet meer gebruiken.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:58

Goof schreef:

Wij hebben geen geld of kado specifiek gevraagd, vond het totaal onbelangrijk. We wilden een feestje geven in de avond voor wat familie en vrienden, als je komt kom je en zo niet, kom je niet. Prima. En kom je zonder kado, ook prima, als het maar gezellig is.
Uiteindelijk hadden we op 50 cent na het hele bedrag voor de avond eruit en hadden we een gratis feestje. Daarnaast nog wat originele en lieve kado's. En die waren me eigenlijk meer waard omdat die persoonlijk waren en er over nagedacht was.

Ik ga binnenkort trouwen en wij betalen een vast bedrag per persoon. Als iemand op de dag zelf nog afzegt dan moeten wij dus wel betalen voor die personen.

Ik geef zelf familie en beste vrienden 100 euro, vrienden 50 euro en kennissen 25a30.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:04

Selina schreef:
Goof schreef:

Hier betaalden we een vast bedrag per persoon en niet op nacalculatie.

Wij ook. Ik moet 5 dagen van te voren aan de cateraar laten weten hoeveel mensen ik voor diner en hapjes verwacht. Als er dan 5 uiteindelijk niet komen opdagen kost mij dat toch geld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:58

Ah, nou dan hebben wij het anders gedaan. En gunstiger zo te horen. Wij hebben gewoon betaald voor wie er was en wat er gebruikt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:01

Hangt echt af van locatie tot locatie.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:03

Als je alleen de avond gaat dan zou ik zeggen (even afhankelijk van je leeftijd en situatie) 30 euro p.p.
Ga je als stel dan dus gewoon 60.

Bij familie/vrienden en als daggasten zou ik zeggen minimaal 50 euro pp.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:08

Ik vind dat er vrij hoge bedragen langskomen. Zou 20 of 50 euro geven

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:51

Wij hebben laatst voor de bruiloft van m’n schoonbroer €150,- gegeven samen met een mooie houten snijplank welke ik had laten graveren met hun namen en de trouwdatum. Viel bij iedereen goed in de smaak!

Bij een kennis zou ik €20 pp geven zodat je een beetje je eigen drank kosten er uit hebt. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:00

Loes ook als je mag eten en drinken de dag avond en deel vd nacht?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:15

pien_2010 schreef:
Loes ook als je mag eten en drinken de dag avond en deel vd nacht?

Ja maar je bent er toch niet om vervolgens je eigen versnaperingen te bekostigen? :o Dat is niet het idee van een (trouw)feest vind ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:31

Misschien is dat een leeftijd dingetje. Maar ik wil echt niet dat het koppel kosten aan mij heeft. Ik wil ze juist iets extra's geven. Zeker als het vrienden zijn. Als ik alleen receptie ga, ja dan betaal ik € 20,--

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:37

Maar waarom zou het koppel geen kosten aan je mogen hebben? Zij vieren hun huwelijk, op de manier die zij kiezen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:43

Omdat ik om ze geef, dankbaar ben dat ik mee mag vieren en ze dus geen onkosten wil geven. Trouwen is al duur genoeg.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:48

Ik vind het attent van je maar nee, ik vind het niet logisch. Zij nodigen jou uit om hun liefde en vreugde met je te delen. Met kleinere bedragen zullen ze ook zeker een deel (en misschien wel een heel groot deel) terugverdienen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:52

Dat is hier in Frankrijk echt wel anders. Gelukkig heb ik de 1ste keer bij uitnodiging gevraagd hoe het hier ging. De buren die ook naar trouwfeest van onze buren gingen gaven €100,-- . Ik verschoot er gewoon van.
Maar we gaven het ook en iedereen gaf dat dus. Ons bent zuunig in Nederland. Nu we 3 feesten gehad hebben is het al normaal en vind ik het ook goed, want je betaalt samen het feest en geeft nog iets extra's. .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:59

In NL wordt idd gewoon minder gegeven. Spanjaarden geven nog een pak meer bvb. In België zou ik ook niet durven aankomen met 20 euro als ik mag mee eten. Tenzij ik het geld gewoon echt niet heb.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:14

Ik zou 30 euro doen, of 20 maar dan wel echt iets leuks ervan maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:23

Het is toch de keuze van het bruidspaar om een feest te geven? Dus dan zijn het ook de kosten die erg uit de hand kunnen lopen. Dat weet je als je trouwt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:23

pien_2010 schreef:
Dat is hier in Frankrijk echt wel anders. Gelukkig heb ik de 1ste keer bij uitnodiging gevraagd hoe het hier ging. De buren die ook naar trouwfeest van onze buren gingen gaven €100,-- . Ik verschoot er gewoon van.
Maar we gaven het ook en iedereen gaf dat dus. Ons bent zuunig in Nederland. Nu we 3 feesten gehad hebben is het al normaal en vind ik het ook goed, want je betaalt samen het feest en geeft nog iets extra's. .

Heeft niets met zuunig te maken, sommige mensen hebben niet zoveel geld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:24

Dat klopt en wij passen ons bedrag ook zeker niet aan naar het type trouw maar eerder naar de band met de trouwers en hoeveel we kunnen besteden. Maar 20 voor het avondfeest is in België echt niet courant. Er gelden gewoon andere bedragen ongeacht of je dat nu doet om voor je eigen kosten te betalen of niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:40

Maar dat zeg ik toch ook in een eerdere post.
Wij zijn 60 ++ , dus dan wil je ook niets meer kosten en het geld liever aan de jeugd geven.

Dat is totaal anders als dat je geen geld hebt en/of jong bent .

Ik vind het al geweldig dat we uitgenodigd werden, want we zijn oud en ook nog eens buitenlanders. Wij waren helemaal flabbergasted bij de uitnodigingen.

Zo gaaf hoe we hier ook door de jonge mensen zijn opgenomen <3